PSV - AZ | Woensdag 13 januari | Eindstand 1-3

Status
Je kunt niet meer reageren.
Je quote de verkeerde denk ik?
Ik bekritiseerde Rosario iig niet in mn post.

Bij t derde doelpunt stonden beide backs als aanvaller opgesteld, in opdracht van Schmidt. Max deed dus verdedigend in t geheel niet mee bij de 1-3. Rosario nam Stengs over van Boscagli, maar duidelijk niet overtuigend genoeg.
Het derde doelpunt is niet relevant voor de discussie over de spelwijze: in de 90e minuut en wanneer je bij een achterstand alleen aan aanvallen denkt, dan loop je dat risico. Het was of de 2-2 maken of nog een goal tegen krijgen. Daar hoeven we geen analyse op los te laten. Het gaat om al die andere fasen hiervoor en de wijze van spelen. Rosario kan best wel vooruit spelen maar moet daartoe wel de opdracht krijgen. Misschien kan Sangare dat ook. Er zijn veel controleurs die creatief kunnen spelen en slim zijn in het spel verdelen en naar voren denken. Schöne was ook een controleur.
 
Rosario is een speler die niet vooruit denkt, maar meer naar links, rechts of naar achteren. Hij is best goed in dat rondspelen op het middenveld, maar dat kan je honderd jaar doen, maar het levert geen resultaat op. Ook gisteren hadden we 67 % balbezit. Dat zegt helemaal niks. Het zegt dat we veel aan de bal waren en daar win je geen wedstrijd mee.
Ik ben ook helemaal geen fan van balbezit. Het gaat er inderdaad om met wat je doet met de bal. Maar ik zie Rosario vaak zat een bal naar voren spelen. Soms heeft hij zelfs ook een mooie lange pass. Ik denk niet dat hij meer opzij speelt dan Sangaré. Evenveel, denk ik. Daarbij moeten spelers zich wel aanbieden voorin. Dat was gisteren - laten we zeggen - ondermaats.
Laat mij het 1 wedstrijd overnemen en ze winnen met 1-6 bij Feyenoord. Einde discussie met Roger. ;)
Mijn zegen heb je!
 
Het derde doelpunt is niet relevant voor de discussie over de spelwijze: in de 90e minuut en wanneer je bij een achterstand alleen aan aanvallen denkt, dan loop je dat risico. Het was of de 2-2 maken of nog een goal tegen krijgen. Daar hoeven we geen analyse op los te laten. Het gaat om al die andere fasen hiervoor en de wijze van spelen. Rosario kan best wel vooruit spelen maar moet daartoe wel de opdracht krijgen. Misschien kan Sangare dat ook. Er zijn veel controleurs die creatief kunnen spelen en slim zijn in het spel verdelen en naar voren denken. Schöne was ook een controleur.
Als Pablo zich blijkbaar zo goed aan de opdracht houdt is het wel jammer dat zowel Bommel en Faber maar ook Schmidt hem als opdracht meegeven zo min mogelijk toe te voegen aan het middenveld.
"Jongens, doe je best vandaag. Laat ze een poepie ruiken." Nou, die schijtlucht die ruiken we al een tijdje. Ga gewoon eens aanvallen en op de goal vuren. Net zolang tot je met 6-0 voorstaat. Dan pas mogen de Viergevers van deze wereld gaan warmlopen. Niets ten nadele overigens van zijn inzet. Ook hij doet zijn 'stinkende' best.
 
Ik ben ook helemaal geen fan van balbezit. Het gaat er inderdaad om met wat je doet met de bal. Maar ik zie Rosario vaak zat een bal naar voren spelen. Soms heeft hij zelfs ook een mooie lange pass. Ik denk niet dat hij meer opzij speelt dan Sangaré. Evenveel, denk ik. Daarbij moeten spelers zich wel aanbieden voorin. Dat was gisteren - laten we zeggen - ondermaats.

Mijn zegen heb je!
Weet je wat, we gaan het regelen ook. :)

Je kunt 200 ballen per wedstrijd naar voren spelen. Het gaat om het moment. Bij de 0-2 tegen Ajax veroverde Sangare de bal en gaf hem op het goede moment aan Zahavi. Had hij langer gewacht dan was het moment weer weg. Snelheid en timing. Vind ik ons middenveld niet zo goed in. Breien tot je een ons weegt.
 
Het derde doelpunt is niet relevant voor de discussie over de spelwijze: in de 90e minuut en wanneer je bij een achterstand alleen aan aanvallen denkt, dan loop je dat risico. Het was of de 2-2 maken of nog een goal tegen krijgen. Daar hoeven we geen analyse op los te laten. Het gaat om al die andere fasen hiervoor en de wijze van spelen. Rosario kan best wel vooruit spelen maar moet daartoe wel de opdracht krijgen. Misschien kan Sangare dat ook. Er zijn veel controleurs die creatief kunnen spelen en slim zijn in het spel verdelen en naar voren denken. Schöne was ook een controleur.

Reageerde enkel op de opmerking dat Max zich te makkelijk voorbij zou hebben laten spelen bij 3e doelpunt.
Enige discussie over speelwijze droeg ik niet aan bij.:)
 
Bizot heeft in 90 minuten maar 1x in actie hoeven komen en kreeg uit een standaard situatie een doelpunt om de oren. Verder heeft PSV dus helemaal niets te zoeken gehad in of rond de 16 meter van AZ....en dan heeft Schmidt titelaspiraties met PSV...hij gaat pas 5 minuten voor tijd ingrijpen door Van Ginkel en Piroe in te brengen...85e minuut. ..welke verwachtingen had Schmidt toen nog? Deze coach heeft soms de wind mee, maar wanneer het echt tegen zit, heeft hij geen antwoord op de situatie...geen plan B...hij laat het maar door etteren en grijpt niet of te laat in....na ruim een half jaar ben ik echt nog niet onder de indruk van de manier van spelen van Schmidt. Het enige positieve van Schmidt voor PSV is dat hij spelers als Sangare, Zahavi, Fein, Mvogo en Gotze naar Eindhoven heeft gehaald...maar op het gebied van trainer coach heeft hij zich nog steeds niet geprofileerd en zich nog te weinig weten te onderscheiden van de doorsnee trainer in de eredivisie. De hand van Schmidt heb ik na ruim 6 maanden nog steeds niet weten te bespeuren bij PSV...Schmidt faalt momenteel als trainer in mijn ogen...!
 
Weet je wat, we gaan het regelen ook. :)

Je kunt 200 ballen per wedstrijd naar voren spelen. Het gaat om het moment. Bij de 0-2 tegen Ajax veroverde Sangare de bal en gaf hem op het goede moment aan Zahavi. Had hij langer gewacht dan was het moment weer weg. Snelheid en timing. Vind ik ons middenveld niet zo goed in. Breien tot je een ons weegt.
De speelwijze van Schmidt past in de ED niet zo goed bij PSV. Meer gebaseerd op de counter en een snelle balverovering. Maar PSV moet vaak omsingelen en daar zijn de beide middenvelders inderdaad niet zo goed in. Maar blijkbaar wil Schmidt het zo. Iets minder vanaf de backs en meer voetbal op het middenveld is ook een optie. Al vraag ik mij af of PSV zo’n speler heeft. Van Ginkel is een loper en geen passer en niet fit. Fein heb ook nog niet veel goed zien doen. Over Guti en Thomas begin ik niet.
 
De speelwijze van Schmidt past in de ED niet zo goed bij PSV. Meer gebaseerd op de counter en een snelle balverovering. Maar PSV moet vaak omsingelen en daar zijn de beide middenvelders inderdaad niet zo goed in. Maar blijkbaar wil Schmidt het zo. Iets minder vanaf de backs en meer voetbal op het middenveld is ook een optie. Al vraag ik mij af of PSV zo’n speler heeft. Van Ginkel is een loper en geen passer en niet fit. Fein heb ook nog niet veel goed zien doen. Over Guti en Thomas begin ik niet.
Kunnen we Propper niet terughalen?
 
Dat zei ie niet.
Hij zei dat Rosario 1 vd 4 spelers was die uitstraalde kampioen te willen worden, waar de rest dat niet liet zien.
Kun je t ook mee oneens zijn natuurlijk, maar is toch wat anders dan dat Rosario top gespeeld zou hebben.
Hij zei letterlijk: een paar spelers waren wel top: Boscagli, Teze, Sangaré en Rosario...’ Dusssss
 
Hij zei letterlijk: een paar spelers waren wel top: Boscagli, Teze, Sangaré en Rosario...’ Dusssss


Je hebt gelijk, dat heeft ie idd gezegd.
Het deel van dat zij wél als speelden alsof ze kampioen willen worden is me bijgebleven, dat van top niet.
Is het wel zo te lezen dat het 'top' refereert aan dat kampioen gedeelte.
Maar net zo goed aan de zin ervoor, over gewenste niveau.
Kortom: I stand corrected. Met een kleine slag om de arm ;P
 
Ik vond Rosario helemaal niet zo beroerd. Ik snap niet hoe hij betrokken kan zijn bij 2 tegendoelpunten. Eerste doelpunt is alleen maar toe te wijzen aan Mvogo. De tweede dekt Max iets te makkelijk en wordt Mvogo verrast. Het derde doelpunt heb ik niet helemaal op het netvlies, maar daar laten Max en Boscagli zich toch te makkelijk voorbij spelen?

Volgens mij is een foutloze wedstrijd spelen erg moeilijk. Als iedereen dat zou doen, zou het 0-0 blijven. Met de wedstrijd van gisteren in gedachten deden de PSV-ers gemiddeld veel fout en te weinig goed. Ik vond Rosario een van de beteren. Redelijk fel (zie gele kaart), vaak teruggesprint en goede onderschepping gedaan, paar goede passes. Bijvoorbeeld Thomas deed 45 minuten mee. Het enige dat ik daarvan nog weet, is dat hij een makkelijke vrije trap mee kreeg.
Bij het eerste doelpunt liet Rosario gewoon zijn man lopen waardoor de steekpass en de strafschop ontstonden. Stond gewoon de lamlullen terwijl zijn man uit zijn rug liep. Gebeurt hem elke wedstrijd als je er op let.
 
Fein heb ook nog niet veel goed zien doen.
Ik ook niet, maar dat is meer omdat hij nauwelijks speelminuten heeft gekregen. 1 wedstrijd heel goed, en 1 heel slecht, en nog een korte invalbeurt waarmee hij direct een assist afleverde of zoiets, en dat was het dan. Ik denk dat hij vreemd is gegaan met de vrouw van Schmidt.
 
Ik heb de wedstrijd ook niet kunnen zien, de samenvatting laat ook maar schieten denk ik. Hoe lang is het niet geleden dat we een topper(az,Ajax,Feyenoord) hebben gewonnen....

Ik weet niet hoe lang het niet gelden is, naar wel hoe lang het wel geleden is en tegen al deze tegenstanders is dat in 2018 geweest.

25-02-2018 Feyenoord-PSV 1-3 (0-2)
15-04-2018 PSV-AFC Ajax 3-0 (2-0) PSV Kampioen :PSV:

22-12-2018 PSV-AZ 3-1 (1-1)

Het is verdomd lang geleden. :oops:
 
Hij zei letterlijk: een paar spelers waren wel top: Boscagli, Teze, Sangaré en Rosario...’ Dusssss
Heeft die niet goed opgelet bij het wekelijkse uitkap momentje van Boscagli wat weer bijdroeg aan een tegendoelpunt. Volgens mij ging Teze ook niet vrijuit daarin. Voor de rest speelden ze prima maar kun je ze wel top noemen als je dit zo laat gebeuren?
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan