Geen beste wedstrijd van PSV, maar wel solide en niet echt in gevaar gekomen. Ze hadden duidelijk moeite om door het compacte Almere systeem te komen. Dit soort gesloten systemen vragen om strakke nauwkeurige passes, zoals die van Veerman, Tillman, Schouten en Boscagli. Aangezien de helft van deze spelers niet mee deed, is wel begrijpelijk dat het (met name voorin) niet soepel liep. Zo heb ik me het meest geërgerd aan Til, die kwam totaal niet in zijn kracht.
Dit in cijfers omgezet:
Benitez: 7 Niet veel te doen gehad maar voetbalde goed mee.
Dest: 6,5 Begon wat onrustig maar groeide in de wedstrijd.
Boscagli: 7,5 Mooie lange ballen waar het meeste gevaar uit voortkwam.
Ramalho: 6,5 Hield zich redelijk staande en durfde ook wat meer inspeel passes te geven.
Teze: 6 Niet zijn beste wedstrijd maar een betere 2e helft.
Schouten: 7 Hield het overzicht en speelde vrijwel alles naar de goede kleur, toch het gevoel dat hij nog niet in bloedvorm verkeert zoals voor de winterstop.
Lang: 5,5 Duidelijk niet zijn favoriete positie, teveel veld en spelers om hem heen om het overzicht te bewaren.
Til: 5 Zijn diepgang en afjagen waren niet wat we van hem kennen, daarnaast niet geschikt om in kleine ruimtes te spelen met die houten voeten.
Lozano: 5,5 Eerste helft slecht en ongeconcentreerd, tweede helft beter.
Luuk: 7,5 Onze rots in de branding doet het gewoon weer in een stroeve wedstrijd, geef die man een standbeeld.
Baka: 5,5 Al weken niet meer fel en hongerig, word te voorspelbaar en een beetje lui af en toe.
Bosz: 6 Aan Til had je niet veel, die had ik in de rust gewisseld voor Land ofzo. De vleugel spelers leken een vrije rol te hebben en dat zorgde voor een stroperige voorhoede.
Van de wissels vond ik Mauro goed invallen.
Al met al niet heel veel vertrouwen in volgende week, tot ik Ajax bekeek en dat was misschien wel nog slechter. Toch hebben zij veel kwaliteit voorin waardoor het een echte wedstrijd kan worden. Hopelijk komt de machine van Bosz weer op gang.
Mooie post, er zal tussen beoordelingen altijd verschil zitten.
Mijn lijstje:
Benitez: 7 goede keeper voor PSV
Dest - 6,5 zelfde redenen
Boscagli - 7 goed in de opbouw. Almere kwam er mede door hem nauwelijks doorheen. Kopduels worden de laatste tijd minder gewonnen?
Zag het een stuk of vier keer tegen Utrecht en gisteren soms. Doet verder weinig af aan zijn sterke partij
Teze 6,5 - goede chip passes, veel werk verricht en verdedigend redelijk. Had wel soms zijn handen vol aan de arbeid van zijn snelle opponent.
Ramalho 7,5 - goed in de passing, prima defensieve ingrepen, het grinta zat er in.
Til 5 - vrij onzichtbaar, na gisteren zou je niet zeggen dat zijn loop actie waarmee hij voor de goal komt of se weg vrij maakt voor anderen een trademark van hem is. In de kleine ruimtes had hij het lastig.
Schouten 7 - een spil in de passing, met zijn bewegingen wendt hij de druk van de Almere spelers van zich af. Een paar Jedi momenten en nuttig, geen wereld partij maar wel goed.
Lozano 5,5 - Slechte eerste helft, te veel met appelleren voor een overtreding bezig, te weinig focus. Hij lijkt nog niet op de Lozano van voor zijn blessure.
Wilde eigenlijk 5 geven maar ik geef hem het voordeel van de twijfel omdat hij redelijk uit de rust kwam.
Luuk 7,5 - veel echte spitsen zie je een hele tijd niet voordat ze toeslaan. Dat herkende ik vooral tot de 1-0. Was weer belangrijk zonder bal en is betrokken bij de passing.
Bakayoko 5,5 ik verwacht van iemand met zijn talenten meer acties en aanvallende impulsen en spirit. Op een paar bevliegingen na was het matig.
Lang 6 - soms een goede pass of dribbel, maar kon zijn stempel niet drukken en hij creëerde te weinig om het Almere lastig te maken.
Mauro viel aardig in, Pepi viel tegen.
Bosz - 6,5 een krappe 6,5. Begon wederom met een logische opstelling, maar kreeg zijn elftal niet genoeg gemotiveerd om Almere kapot te spelen. PSV won verdiend, maar de tactiek was niet optimaal.