PSV - Almere City FC | Zaterdag 27 januari | Eindstand 2-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ramalho de beste in het zesendertig keer pingelen in de breedte .......zo kom je aan een heel aantal aangekomen passes natuurlijk . Tegen een gesloten team moet je snel spelen en doch daar zit een deel van het probleem Ramalho en ook Teze zien geen snelle oplossingen en kiezen daarom om het probleem te verleggen.

Oneens. Ramalho is nou eenmaal het pispaaltje, omdat hij cruciale fouten heeft gemaakt. Als hij dan een goede wedstrijd speelt wordt dat altijd gedownplayed.

Hij had zeker wel goede inspeelpasses en lange ballen. Alleen stond het muurvast met 10 verdedigend ingestelde Almere spelers. De middelvelders en aanvallers konden zelden ruimte vinden. Daar kan Ramalho niks aan doen.

Door te zeggen dat het enkel breedtepassjes waren doe je hem gewoon te kort n.a.v. deze wedstrijd.

Als ik dit lees was het een prima wedstrijd met dissonanten Lozano Bakayoko. Heb ik echt andere wedstrijd gezien..Vond het traag, mis nog steeds het afjagen en wat nog het meeste opvalt al enkele wedstrijden is dat we bal alleen kunnen vasthouden als we hem heen en weer ketsen voor middellijn, anders heel vaak kwijt. Patronen lijken weg

Dat is ook wat ik las (niks gezien), maar het ging weer allemaal op z'n vorig seizoens. 3 punten, maar daar lijkt alles mee gezegd.

Geen beste wedstrijd van PSV, maar wel solide en niet echt in gevaar gekomen. Ze hadden duidelijk moeite om door het compacte Almere systeem te komen. Dit soort gesloten systemen vragen om strakke nauwkeurige passes, zoals die van Veerman, Tillman, Schouten en Boscagli. Aangezien de helft van deze spelers niet mee deed, is wel begrijpelijk dat het (met name voorin) niet soepel liep. Zo heb ik me het meest geërgerd aan Til, die kwam totaal niet in zijn kracht.

Dit in cijfers omgezet:
Benitez: 7 Niet veel te doen gehad maar voetbalde goed mee.
Dest: 6,5 Begon wat onrustig maar groeide in de wedstrijd.
Boscagli: 7,5 Mooie lange ballen waar het meeste gevaar uit voortkwam.
Ramalho: 6,5 Hield zich redelijk staande en durfde ook wat meer inspeel passes te geven.
Teze: 6 Niet zijn beste wedstrijd maar een betere 2e helft.
Schouten: 7 Hield het overzicht en speelde vrijwel alles naar de goede kleur, toch het gevoel dat hij nog niet in bloedvorm verkeert zoals voor de winterstop.
Lang: 5,5 Duidelijk niet zijn favoriete positie, teveel veld en spelers om hem heen om het overzicht te bewaren.
Til: 5 Zijn diepgang en afjagen waren niet wat we van hem kennen, daarnaast niet geschikt om in kleine ruimtes te spelen met die houten voeten.
Lozano: 5,5 Eerste helft slecht en ongeconcentreerd, tweede helft beter.
Luuk: 7,5 Onze rots in de branding doet het gewoon weer in een stroeve wedstrijd, geef die man een standbeeld.
Baka: 5,5 Al weken niet meer fel en hongerig, word te voorspelbaar en een beetje lui af en toe.

Bosz: 6 Aan Til had je niet veel, die had ik in de rust gewisseld voor Land ofzo. De vleugel spelers leken een vrije rol te hebben en dat zorgde voor een stroperige voorhoede.

Van de wissels vond ik Mauro goed invallen.

Al met al niet heel veel vertrouwen in volgende week, tot ik Ajax bekeek en dat was misschien wel nog slechter. Toch hebben zij veel kwaliteit voorin waardoor het een echte wedstrijd kan worden. Hopelijk komt de machine van Bosz weer op gang.

Oneens. Ramalho is nog een keer het pispaaltje, omdat hij cruciale fouten heeft gemaakt. Als hij dan een goede wedstrijd speelt, wordt dat altijd gedownplayed.

Hij had zeker wel goede inspeelpasses en lange ballen. Alleen stond het muurvast met 10 verdedigende Almere spelers. De middelvelders en aanvallers kunnen zelden ruimte vinden. Daar kan Ramalho niks aan doen.

Door te zeggen dat het enkel breedtepassjes waren doe je hem gewoon te kort nav deze wedstrijd.
Hij is opbouwend de "zwakke" schakel daarom dat hij ook regelmatig vervangen wordt ......Sorry ook gisteren weer veel de bal vragen het pak in wandelen en meestal breed naar Boscalgli durft zelf weinig og geen initiatief nemen ( of ziet hij niet niet). Zoals hierboven al aangehaald tegenstrevers weten dit en laten Ramlaho de bal.
Gisteren bleef wel zijn gebruikelijke " uitschuiver" achterwege . Breken we hem neen hij heeft zijn punten maar is wel de eerste voor wie een betere versie moet gezocht worden .

Hij is opbouwend de "zwakke" schakel daarom dat hij ook regelmatig vervangen wordt ......Sorry ook gisteren weer veel de bal vragen het pak in wandelen en meestal breed naar Boscalgli durft zelf weinig og geen initiatief nemen ( of ziet hij niet niet). Zoals hierboven al aangehaald tegenstrevers weten dit en laten Ramlaho de bal.
Gisteren bleef wel zijn gebruikelijke " uitschuiver" achterwege . Breken we hem neen hij heeft zijn punten maar is wel de eerste voor wie een betere versie moet gezocht worden .

Eens dat hij niet goed genoeg is om weer een seizoen op te bouwen.

Maar als hij de credits verdient, dan krijgt ie die gewoon.
Hebben wij de wedstrijd van gisteren gewoon met andere ogen bekeken.

Geen beste wedstrijd van PSV, maar wel solide en niet echt in gevaar gekomen. Ze hadden duidelijk moeite om door het compacte Almere systeem te komen. Dit soort gesloten systemen vragen om strakke nauwkeurige passes, zoals die van Veerman, Tillman, Schouten en Boscagli. Aangezien de helft van deze spelers niet mee deed, is wel begrijpelijk dat het (met name voorin) niet soepel liep. Zo heb ik me het meest geërgerd aan Til, die kwam totaal niet in zijn kracht.

Dit in cijfers omgezet:
Benitez: 7 Niet veel te doen gehad maar voetbalde goed mee.
Dest: 6,5 Begon wat onrustig maar groeide in de wedstrijd.
Boscagli: 7,5 Mooie lange ballen waar het meeste gevaar uit voortkwam.
Ramalho: 6,5 Hield zich redelijk staande en durfde ook wat meer inspeel passes te geven.
Teze: 6 Niet zijn beste wedstrijd maar een betere 2e helft.
Schouten: 7 Hield het overzicht en speelde vrijwel alles naar de goede kleur, toch het gevoel dat hij nog niet in bloedvorm verkeert zoals voor de winterstop.
Lang: 5,5 Duidelijk niet zijn favoriete positie, teveel veld en spelers om hem heen om het overzicht te bewaren.
Til: 5 Zijn diepgang en afjagen waren niet wat we van hem kennen, daarnaast niet geschikt om in kleine ruimtes te spelen met die houten voeten.
Lozano: 5,5 Eerste helft slecht en ongeconcentreerd, tweede helft beter.
Luuk: 7,5 Onze rots in de branding doet het gewoon weer in een stroeve wedstrijd, geef die man een standbeeld.
Baka: 5,5 Al weken niet meer fel en hongerig, word te voorspelbaar en een beetje lui af en toe.

Bosz: 6 Aan Til had je niet veel, die had ik in de rust gewisseld voor Land ofzo. De vleugel spelers leken een vrije rol te hebben en dat zorgde voor een stroperige voorhoede.

Van de wissels vond ik Mauro goed invallen.

Al met al niet heel veel vertrouwen in volgende week, tot ik Ajax bekeek en dat was misschien wel nog slechter. Toch hebben zij veel kwaliteit voorin waardoor het een echte wedstrijd kan worden. Hopelijk komt de machine van Bosz weer op gang.
Mooie post, er zal tussen beoordelingen altijd verschil zitten.

Mijn lijstje:

Benitez: 7 goede keeper voor PSV

Dest - 6,5 zelfde redenen

Boscagli - 7 goed in de opbouw. Almere kwam er mede door hem nauwelijks doorheen. Kopduels worden de laatste tijd minder gewonnen?
Zag het een stuk of vier keer tegen Utrecht en gisteren soms. Doet verder weinig af aan zijn sterke partij

Teze 6,5 - goede chip passes, veel werk verricht en verdedigend redelijk. Had wel soms zijn handen vol aan de arbeid van zijn snelle opponent.

Ramalho 7,5 - goed in de passing, prima defensieve ingrepen, het grinta zat er in.

Til 5 - vrij onzichtbaar, na gisteren zou je niet zeggen dat zijn loop actie waarmee hij voor de goal komt of se weg vrij maakt voor anderen een trademark van hem is. In de kleine ruimtes had hij het lastig.

Schouten 7 - een spil in de passing, met zijn bewegingen wendt hij de druk van de Almere spelers van zich af. Een paar Jedi momenten en nuttig, geen wereld partij maar wel goed.

Lozano 5,5 - Slechte eerste helft, te veel met appelleren voor een overtreding bezig, te weinig focus. Hij lijkt nog niet op de Lozano van voor zijn blessure.
Wilde eigenlijk 5 geven maar ik geef hem het voordeel van de twijfel omdat hij redelijk uit de rust kwam.

Luuk 7,5 - veel echte spitsen zie je een hele tijd niet voordat ze toeslaan. Dat herkende ik vooral tot de 1-0. Was weer belangrijk zonder bal en is betrokken bij de passing.

Bakayoko 5,5 ik verwacht van iemand met zijn talenten meer acties en aanvallende impulsen en spirit. Op een paar bevliegingen na was het matig.

Lang 6 - soms een goede pass of dribbel, maar kon zijn stempel niet drukken en hij creëerde te weinig om het Almere lastig te maken.

Mauro viel aardig in, Pepi viel tegen.

Bosz - 6,5 een krappe 6,5. Begon wederom met een logische opstelling, maar kreeg zijn elftal niet genoeg gemotiveerd om Almere kapot te spelen. PSV won verdiend, maar de tactiek was niet optimaal.

Mooie post, er zal tussen beoordelingen altijd verschil zitten.

Mijn lijstje:

Benitez: 7 goede keeper voor PSV

Dest - 6,5 zelfde redenen

Boscagli - 7 goed in de opbouw. Almere kwam er mede door hem nauwelijks doorheen. Kopduels worden de laatste tijd minder gewonnen?
Zag het een stuk of vier keer tegen Utrecht en gisteren soms. Doet verder weinig af aan zijn sterke partij

Teze 6,5 - goede chip passes, veel werk verricht en verdedigend redelijk. Had wel soms zijn handen vol aan de arbeid van zijn snelle opponent.

Ramalho 7,5 - goed in de passing, prima defensieve ingrepen, het grinta zat er in.

Til 5 - vrij onzichtbaar, na gisteren zou je niet zeggen dat zijn loop actie waarmee hij voor de goal komt of se weg vrij maakt voor anderen een trademark van hem is. In de kleine ruimtes had hij het lastig.

Schouten 7 - een spil in de passing, met zijn bewegingen wendt hij de druk van de Almere spelers van zich af. Een paar Jedi momenten en nuttig, geen wereld partij maar wel goed.

Lozano 5,5 - Slechte eerste helft, te veel met appelleren voor een overtreding bezig, te weinig focus. Hij lijkt nog niet op de Lozano van voor zijn blessure.
Wilde eigenlijk 5 geven maar ik geef hem het voordeel van de twijfel omdat hij redelijk uit de rust kwam.

Luuk 7,5 - veel echte spitsen zie je een hele tijd niet voordat ze toeslaan. Dat herkende ik vooral tot de 1-0. Was weer belangrijk zonder bal en is betrokken bij de passing.

Bakayoko 5,5 ik verwacht van iemand met zijn talenten meer acties en aanvallende impulsen en spirit. Op een paar bevliegingen na was het matig.

Lang 6 - soms een goede pass of dribbel, maar kon zijn stempel niet drukken en hij creëerde te weinig om het Almere lastig te maken.

Mauro viel aardig in, Pepi viel tegen.

Bosz begon wederom met een logische opstelling, maar kreeg zijn elftal niet genoeg gemotiveerd om Almere kapot te spelen. PSV wom verdiend, maar de tactiek was niet optimaal
Dat laatste vraag ik me wel af. Het lukte niet goed. Maar dat heeft, denk ik, niet te maken met motivatie.

Dat laatste vraag ik me wel af. Het lukte niet goed. Maar dat heeft, denk ik, niet te maken met motivatie.
Hoe Til of Lozano een pass over een paar meter verkeerd geeft. Of hoe Baka en andere spelers die felheid of de lust naar een goal, of druk zetten niet tonen die ze normaal wel hebben weid ik deels aan motivatie en scherpte. Of net even die extra paar meters maken.
In de opbouw gemakzuchtig een balletje door de voet halen en het wel geloven of passes te laat geven. Maar deels is dat ook omdat het dicht zat. Saibari en Veerman worden gemist, misschien maakt wat concurrentie ze weer wat scherper en zijn er meer pass mogelijkheden. Hopelijk geeft deze winst weer war zelfvertrouwen

Laatst bewerkt:
Hoe Til van Lozano een pas over een paar meter verkeerd geeft. Of hoe Baka en andere spelers de felheid van de lust naar een doel van druk zetten niet tonen die normaal wel hebben weid ik deel aan motivatie en scherpte. Netto kunnen zelfs die paar meter extra gemaakt worden.
In de opbouw gemakzuchtig een balletje door de voet halen en het wel geloven van passen te laat geven. Maar deels is dat ook omdat het dicht zat. Saibari en Veerman worden gemist, maakt misschien wat concurrentie ze weer wat scherper en zijn er meer pass mogelijkheden. Hopelijk geeft deze winst weer oorlog vertrouwen
Til zwoegde en stoorde zoals we van hem gewend zijn , normaal profiteren Veermen en co van zijn werk wat gisteren echter niet gebeurde en bijgevolg weinig rendeerde .

Matige wedstrijden moet je ook winnen en dat hebben we gedaan. Geen hoogstaande wedstrijd tegen een ploeg die hoog druk ging zetten in het begin en later in de wedstrijd zich helemaal ingroef achterin. Nu ff een midweekje geen wedstrijd en dan lekker fris aantreden tegen Duivendrecht FC.

Til zwoegde en stoorde zoals we van hem gewend zijn , normaal profiteren Veermen en co van zijn werk wat gisteren echter niet gebeurde en bijgevolg weinig rendeerde .
Jouw post zegt doel en ik zei goal, heb net een komma nog tussen een zin gezet maar begrijp niet waarom hij er anders uit komt.

Til is 1 voorbeeld. Hard werken, vast maar zelfverzekerd oogt het niet, als je bal zomaar inlevert ook niet goed

Jouw post zegt doel en ik zei doel, heb net een komma nog tussen een zin gezeten maar begrijp niet waarom hij er anders uit komt.

Dit is 1 voorbeeld. Hard werken, groot maar functioneel oogt het niet, als je bal zomaar inlevert ook niet goed
Klopt de zetduivel speelt dikwijls parten op het forum , ik vermoed dat er ergens een "autocorrectie" ingebouwd is die de tekst en woorden "eigenzinnig verdraaid"

Dankjewel zo soort matchen zitten er ook tussen. je moet ze gewoon winnen wat we ook deden.
Je kan niet verwachten dat we hier met 4-0 winnen als de tegenstander niet meevoetbalt .

Die laatste zin over scheidsrechter baart me wel zorgen.
Heb zo het gevoel dat dit de norm gaat worden in de eredivsie slecht voor ploegen die willen voetballen zoals onze ploeg van peter bosz. Je beloont eigenllijk onsportief gedrag en vies spel.
is nu al 3 wedstrijden op rij tegen fc utrecht, Feyenoord en nu almere volgens uw verhaal.
Inderdaad zitten zulke duels altijd in een reeks van 34.
En zondag moet het achterin kwetsbare Ajax ook gepakt kunnen worden, tenminste als we nog voldoende spelers kunnen opstellen.

Want het is niet te geloven wat voor risico's onze spelers lopen vanwege compleet incapabele scheidsrechters.
Dat partijdige commentatoren zoals ook gisteren weer niet ter zake doende onzin uitkramen dat Til nog ver van de goal was, is triest.
Veel erger is het dat scheidsrechters totaal niet meer optreden nu Utrecht, Feijenoord en Almere City de grenzen opzoeken van toegestaan fysiek geweld.

Wat Kooy toestond aan van der Hoorn tegenover Luuk, wat Higler toestond aan elke Feijenoorder en wat Lang zijn carriere had kunnen kosten, en wat Dieperink gisteren meer dan eens flikte , moet dieptepunt na dieptepunt genoemd worden.
Ook gisteren had de VAR natuurlijk moeten ingrijpen toen Til op weg naar een vroege 1-0 gevloerd werd. Hoeveel duidelijker moet je het hebben voor rood in plaats van het belachelijke geel.

Dat de fluitist vervolgens een vrije trap tegen Luuk fluit als die in de mangel genomen en tegen een tegenstander aangeduwd wordt, zegt zowat alles over het niveau van de arbitrage uit Zeist.Want zelfs Luuk's verzoek aan de 4e man die er met zijn neus bovenop stond leidde aldaar niet tot een reactie.
Geklungel waar van een niveau waar de honden geen brood van lusten.

Los hiervan was dit niet het beste duel van ons dit seizoen, geenszins, maar hoogstwaarschijnlijk zal het ons zaterdag veel beter af gaan tegen een minder destructieve tegenstander.
Want puur op voetbalgebied zijn we ook in 2024 echt de beste van Nederland. :)

Laten we eerst maar even afwachten of het inderdaad alleen maar kramp is. Veerman had ook maar een verrekking in de warming up en uit voorzorg niet gestart maar mist nu al 3 wedstrijden
Ja, afwachten, dus niet roepen dat ie een hamstringblessure heeft. Wie deed dat? Oja, JIJ.

Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan