PSV - Ajax | Zondag 23 januari | Eindstand 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
En de pers blijft stil... net zoals ze bij Vertonghen en Suarez ook stil waren. De goorste matennaaiers en galbakken spelen daar en mogen gewoon hun gang gaan. Dat niemand hem een keer echt helemaal de gallemiezen in schopt is mij een raadsel.
 
Maar m'n bloed kookt nog steeds. Simpelweg bestolen, voor de zoveelste keer in een topper. Als je zo "de grootste club van Nederland" moet blijven... Zoals Schmidt al zei: 'Ik heb nu zes keer tegen Ajax gespeeld, en je weet dat alle 50-50 duels in hun voordeel worden gefloten. En de grote beslissingen trouwens ook'.

Zo is het, en niet anders. Ze hebben al het sterkste team, het meeste geld, CL-plaats hegemonie en één of andere voodoo pop waardoor alles in hun voordeel uitvalt, van tegenstanders waarbij de halve selectie en hun sterren geblesseerd zijn tot alle lastige uitwedstrijden in een leeg stadion spelen terwijl ze zelf gewoon in een volle Arena kunnen spelen. Als daar dan ook nog iedere wedstrijd dit soort belachelijke beslissingen bijkomen is het gewoon oprecht onmogelijk om te winnen, wat je ook probeert.

Heeft helemaal niets met een complot vanuit de KNVB, media of wat dan ook te maken, maar frustrerend is het wel. Of nou ja, frustrerend dekt de lading niet.

#Givethecuptothemtoday
Zondag zei ik hier dat ik later pas zou reageren vanwege mijn boosheid toen.

Inmiddels zien we weer hoe het ook ditmaal weer afloopt.
Natuurlijk gelooft geen zinnig mens in een complot.
Maar feit blijft dat de door jou aangehaalde woorden van Schmidt waar zijn en dat daarbij van een gekleurde bril geen sprake is.
Ik ben het niet met je eens dat de al dan niet ook gekleurde media geen enkele rol zouden spelen in wat PSV zondag voor de zoveelste keer in een topper overkwam.

Hooguit zal iemand aan het eind van het seizoen nog iets vaag weten over dit duel rondom een bal die in of uit was. Voor de rest ziet men dat Ajax toch
maar weer mooi een x aantal punten meer dan PSV heeft en dus de "terechte" kampioen genoemd mag worden. Vorig seizoen zelfs 16, zo wordt trots vermeld
zonder in te gaan op hoe dat alles tot stand kwam .

Waar zien of lezen we nog iets terug van het feit dat Makkelie doodleuk de doorgebroken Mauro terugfluit omdat hij hands ziet waar het zelfs niet op leek?
Waar zien of lezen we terug dat Tadic rood verdiende voor zijn klap tegen Teze die allang in de doofpot schijnt te zitten?
Zou het duel niet geheel anders zijn verlopen als het na 19 minuten 1-0 was geworden?
Of Ajax met 10 man verder had gemoeten zonder Tadic en dus zonder 0-1 voorsprong?

Wat Schmidt terecht constateert is een voor PSV telkens nadelig uitpakkend fenomeen en dus een probleem.
De oplossing van elk probleem begint bij het stoppen met wegkijken en het erkennen dat er iets niet helemaal goed gaat.
Dan is mijn vraag;

De KNVB meldt op haar site dat de VAR het voetbal eerlijker maakt.
En DIck van Egmond noemt daar als beste VAR prestatie in 2019 de ingreep bij Neres/Schwaab. Daarmee dus keihard bewerend dat de VAR niet
hoefde in te grijpen bij Blind/Lozano.
Waarom heeft nooit iemand , sportjournalist zijnde, stomverbaasd een vraag over deze hoogst merkwaardige opmerking gesteld aan de scheidsrechtersbaas?
Die dan ook nu nog wekelijks aan het volk mag rechtpraten, sorry, uitleggen dat er niets verkeerd is aan een Ajacied die op het been van Zahavi stampt of een
Ajacied die achter de Twent Sadilek aanrent om hem een klap in de nek te geven, hetgeen de media , en dus het volk ook, voor zoete koek slikken.

Er wordt hier door sommigen geklaagd over gebrek aan topsportcultuur binnen onze directie. Als dat klopt zal dit wel weer beschouwd worden als
een incident waarbij de rivaal "lucky"was.
Zij dronken een glas, deden een plas en alles bleef zoals het was.
Wat wordt het volgende ons allen kwaad makende "incident " waar Roger, mits hij bijtekent, over moet klagen bij de duels met Ajax in 2022/2023?
 
Nog steeds boos. Laaiend eigenlijk wel. Mijn beste vrienden zijn Ajacieden, en ik realiseer me dat een bedrijf "haten" helemaal nergens op slaat.

Maar m'n bloed kookt nog steeds. Simpelweg bestolen, voor de zoveelste keer in een topper. Als je zo "de grootste club van Nederland" moet blijven... Zoals Schmidt al zei: 'Ik heb nu zes keer tegen Ajax gespeeld, en je weet dat alle 50-50 duels in hun voordeel worden gefloten. En de grote beslissingen trouwens ook'.

Zo is het, en niet anders. Ze hebben al het sterkste team, het meeste geld, CL-plaats hegemonie en één of andere voodoo pop waardoor alles in hun voordeel uitvalt, van tegenstanders waarbij de halve selectie en hun sterren geblesseerd zijn tot alle lastige uitwedstrijden in een leeg stadion spelen terwijl ze zelf gewoon in een volle Arena kunnen spelen. Als daar dan ook nog iedere wedstrijd dit soort belachelijke beslissingen bijkomen is het gewoon oprecht onmogelijk om te winnen, wat je ook probeert.

Heeft helemaal niets met een complot vanuit de KNVB, media of wat dan ook te maken, maar frustrerend is het wel. Of nou ja, frustrerend dekt de lading niet.

#Givethecuptothemtoday
Allemaal het gevolg dat wij zelf door wanbeleid en mismanagement steeds meer voor de 2e plek gingen dan voor het kampioenschap. Ik kan me niet echt herinneren dat wij tot pakweg 4 geleden zo vaak de arbitrage tegen hadden in die wedstrijden. Ook Feyenoord heeft daar last van. Zij speelden altijd al de tweede viool maar wij niet, althans sinds 1986 niet meer. Wij EN Ajax waren altijd (met wat periodes en golven over en weer), de directe concurrenten voor het kampioenschap met her en der de tussenkomst van Feyenoord of AZ of Twente. Die positie zijn we kwijt dankzij financieel en sportief verkeerde keuzes waardoor je in een vicieuze cirkel terecht kwam.
Ook in Duitsland is er bij twijfel altijd Bayern München die het voordeel krijgt bij de beslissingen van de arbitrage. Juventus heeft dat ook sinds 20 jaar al is dat aan het afnemen. PSG in Frankrijk, idem. En die positie had Manchester United geruime tijd in de PL. Nu is dat veel minder het geval omdat daar meerdere clubs zijn die strijden om het kampioenschap.
Het mag natuurlijk niet maar zo werkt het wel, ook bij de eindtoernooien.
Kortom, PSV moet eerst bij zichzelf beginnen en reorganiseren; visionairs en bedrijfsstrategen aanstellen en zich opnieuw gedragen als een echte topclub.
#verlangennaartopclubPSV
 
Nog steeds boos. Laaiend eigenlijk wel. Mijn beste vrienden zijn Ajacieden, en ik realiseer me dat een bedrijf "haten" helemaal nergens op slaat.

Maar m'n bloed kookt nog steeds. Simpelweg bestolen, voor de zoveelste keer in een topper. Als je zo "de grootste club van Nederland" moet blijven... Zoals Schmidt al zei: 'Ik heb nu zes keer tegen Ajax gespeeld, en je weet dat alle 50-50 duels in hun voordeel worden gefloten. En de grote beslissingen trouwens ook'.

Zo is het, en niet anders. Ze hebben al het sterkste team, het meeste geld, CL-plaats hegemonie en één of andere voodoo pop waardoor alles in hun voordeel uitvalt, van tegenstanders waarbij de halve selectie en hun sterren geblesseerd zijn tot alle lastige uitwedstrijden in een leeg stadion spelen terwijl ze zelf gewoon in een volle Arena kunnen spelen. Als daar dan ook nog iedere wedstrijd dit soort belachelijke beslissingen bijkomen is het gewoon oprecht onmogelijk om te winnen, wat je ook probeert.

Heeft helemaal niets met een complot vanuit de KNVB, media of wat dan ook te maken, maar frustrerend is het wel. Of nou ja, frustrerend dekt de lading niet.

#Givethecuptothemtoday
Der Muzikant Waar heb je deze reactie vandaan? Is dat van na deze wedstrijd? Is daar beeld van?
 
Allemaal het gevolg dat wij zelf door wanbeleid en mismanagement steeds meer voor de 2e plek gingen dan voor het kampioenschap. Ik kan me niet echt herinneren dat wij tot pakweg 4 geleden zo vaak de arbitrage tegen hadden in die wedstrijden. Ook Feyenoord heeft daar last van. Zij speelden altijd al de tweede viool maar wij niet, althans sinds 1986 niet meer. Wij EN Ajax waren altijd (met wat periodes en golven over en weer), de directe concurrenten voor het kampioenschap met her en der de tussenkomst van Feyenoord of AZ of Twente. Die positie zijn we kwijt dankzij financieel en sportief verkeerde keuzes waardoor je in een vicieuze cirkel terecht kwam.
Ook in Duitsland is er bij twijfel altijd Bayern München die het voordeel krijgt bij de beslissingen van de arbitrage. Juventus heeft dat ook sinds 20 jaar al is dat aan het afnemen. PSG in Frankrijk, idem. En die positie had Manchester United geruime tijd in de PL. Nu is dat veel minder het geval omdat daar meerdere clubs zijn die strijden om het kampioenschap.
Het mag natuurlijk niet maar zo werkt het wel, ook bij de eindtoernooien.
Kortom, PSV moet eerst bij zichzelf beginnen en reorganiseren; visionairs en bedrijfsstrategen aanstellen en zich opnieuw gedragen als een echte topclub.
#verlangennaartopclubPSV

Of, misschien is het een heel gek idee hoor, misschien moeten scheidsrechters eens kappen met de grotere club de voorkeur geven en gewoon neutraal fluiten.
 
Allemaal het gevolg dat wij zelf door wanbeleid en mismanagement steeds meer voor de 2e plek gingen dan voor het kampioenschap. Ik kan me niet echt herinneren dat wij tot pakweg 4 geleden zo vaak de arbitrage tegen hadden in die wedstrijden. Ook Feyenoord heeft daar last van. Zij speelden altijd al de tweede viool maar wij niet, althans sinds 1986 niet meer. Wij EN Ajax waren altijd (met wat periodes en golven over en weer), de directe concurrenten voor het kampioenschap met her en der de tussenkomst van Feyenoord of AZ of Twente. Die positie zijn we kwijt dankzij financieel en sportief verkeerde keuzes waardoor je in een vicieuze cirkel terecht kwam.
Ook in Duitsland is er bij twijfel altijd Bayern München die het voordeel krijgt bij de beslissingen van de arbitrage. Juventus heeft dat ook sinds 20 jaar al is dat aan het afnemen. PSG in Frankrijk, idem. En die positie had Manchester United geruime tijd in de PL. Nu is dat veel minder het geval omdat daar meerdere clubs zijn die strijden om het kampioenschap.
Het mag natuurlijk niet maar zo werkt het wel, ook bij de eindtoernooien.
Kortom, PSV moet eerst bij zichzelf beginnen en reorganiseren; visionairs en bedrijfsstrategen aanstellen en zich opnieuw gedragen als een echte topclub.
#verlangennaartopclubPSV
Kun je het ook eens zijn met jou, maar in dezen ook met Der Muzikant en Antenor? Ik vind namelijk ook dat je aan de eerste helft niet ziet dat kosten wat kost deze wedstrijd moet winnen. Maar ik zie ook dat PSV op cruciale momenten benadeeld wordt door de arbitrage. Daar mag best eens kritisch naar gekeken worden, zolang het al dan niet kampioen worden ook betekent dat je financieel kilometers uitloopt.
 
Ik kan me niet echt herinneren dat wij tot pakweg 4 geleden zo vaak de arbitrage tegen hadden in die wedstrijden.
Niet? Ik herinner me dat nog heel goed. Ik kan zo een top 25 voor je maken van toppers voor 4 jaar geleden waarin PSV er bekaaid af kwam. En de media
invloed die daar een rol bij speelde.
Kortom, PSV moet eerst bij zichzelf beginnen en reorganiseren; visionairs en bedrijfsstrategen aanstellen en zich opnieuw gedragen als een echte topclub.
#verlangennaartopclubPSV
Okay, misschien heb je gelijk dat er intern het een en ander beter kan.
Het enige visionaire wat ik dan vanuit hier kan bedenken is gebruik maken van de expertise die op allerlei terrein aanwezig of beschikbaar is.
Bijvoorbeeld van grote PSV kenners met een ijzeren lange termijn geheugen. ;)
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Allemaal het gevolg dat wij zelf door wanbeleid en mismanagement steeds meer voor de 2e plek gingen dan voor het kampioenschap. Ik kan me niet echt herinneren dat wij tot pakweg 4 geleden zo vaak de arbitrage tegen hadden in die wedstrijden. Ook Feyenoord heeft daar last van. Zij speelden altijd al de tweede viool maar wij niet, althans sinds 1986 niet meer. Wij EN Ajax waren altijd (met wat periodes en golven over en weer), de directe concurrenten voor het kampioenschap met her en der de tussenkomst van Feyenoord of AZ of Twente. Die positie zijn we kwijt dankzij financieel en sportief verkeerde keuzes waardoor je in een vicieuze cirkel terecht kwam.
Ook in Duitsland is er bij twijfel altijd Bayern München die het voordeel krijgt bij de beslissingen van de arbitrage. Juventus heeft dat ook sinds 20 jaar al is dat aan het afnemen. PSG in Frankrijk, idem. En die positie had Manchester United geruime tijd in de PL. Nu is dat veel minder het geval omdat daar meerdere clubs zijn die strijden om het kampioenschap.
Het mag natuurlijk niet maar zo werkt het wel, ook bij de eindtoernooien.
Kortom, PSV moet eerst bij zichzelf beginnen en reorganiseren; visionairs en bedrijfsstrategen aanstellen en zich opnieuw gedragen als een echte topclub.
#verlangennaartopclubPSV
Helemaal mee eens. Dat afschuiven op anderen is ook niet topclub waardig. En zelfs zondag is geen reden tot klagen in die zin dat daar tegenover een wedstrijd tegen Willem II staat (om maar wat te noemen). Uiteindelijk ligt de malaise volledig bij onszelf (of i.i.g. het bestuur). Hand in eigen boezem steken. Daar begint het mee..
 
Of, misschien is het een heel gek idee hoor, misschien moeten scheidsrechters eens kappen met de grotere club de voorkeur geven en gewoon neutraal fluiten.
Is niet zo gek.. Het mechanisme werkt echter anders. En ik wil blijven benadrukken dat de fout van de arbiter een ding is maar onze eigen organisatie en hoe we afgegleden zijn een belangrijker ding is waarvan de nadelige beslissingen maar een van de gevolgen is.
 
Kun je het ook eens zijn met jou, maar in dezen ook met Der Muzikant en Antenor? Ik vind namelijk ook dat je aan de eerste helft niet ziet dat kosten wat kost deze wedstrijd moet winnen. Maar ik zie ook dat PSV op cruciale momenten benadeeld wordt door de arbitrage. Daar mag best eens kritisch naar gekeken worden, zolang het al dan niet kampioen worden ook betekent dat je financieel kilometers uitloopt.
Zeker. Ik vind echter dat het probleem groter is dan dit wat we aankaarten hier. Dit probleem is maar een van de gevolgen van vele verkeerde wegen die PSV heeft bewandeld. En hoe kleiner je jezelf maakt en klaagt, hoe minder voordelen je mee krijgt. Alleen als je jezelf als een grote jongen en een winnaar opstelt, heb je de kans om ook als zodanig te worden gezien. Ik voorzie dat de nieuwe generatie PSV talenten met het idee worden groot gebracht dat Ajax sowieso beter is en meer geld heeft en wij maar alleen bij veel geluk of een off day van Ajax van ze kunnen winnen. Gewoon de Borussia Dortmund van NL. Dat was een aantal jaren geleden nog ondenkbaar…
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan