PSV - Ajax | Zondag 23 januari | Eindstand 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Is niet zo gek.. Het mechanisme werkt echter anders. En ik wil blijven benadrukken dat de fout van de arbiter een ding is maar onze eigen organisatie en hoe we afgegleden zijn een belangrijker ding is waarvan de nadelige beslissingen maar een van de gevolgen is.
Het succes van een topclub moet in ieder geval niet afhankelijk zijn van de arbitrage. Als je het van die toevalligheden moet hebben, dan is je beleid niet goed. Zie het als die RIVM-modellen. Je hebt een marge naar boven en een marge naar onder. Het kan een keer heel erg meezitten of juist heel erg tegen. Maar het beleid maak je op het gemiddelde. En op dit moment kun je niet zeggen dat PSV structureel voetbalt om kampioen te worden, terwijl dat volgens de grote baas wel het doel is.
 
Zeker. Ik vind echter dat het probleem groter is dan dit wat we aankaarten hier. Dit probleem is maar een van de gevolgen van vele verkeerde wegen die PSV heeft bewandeld. En hoe kleiner je jezelf maakt en klaagt, hoe minder voordelen je mee krijgt. Alleen als je jezelf als een grote jongen en een winnaar opstelt, heb je de kans om ook als zodanig te worden gezien. Ik voorzie dat de nieuwe generatie PSV talenten met het idee worden groot gebracht dat Ajax sowieso beter is en meer geld heeft en wij maar alleen bij veel geluk of een off day van Ajax van ze kunnen winnen. Gewoon de Borussia Dortmund van NL. Dat was een aantal jaren geleden nog ondenkbaar…
Dat is een zwart, maar zeker denkbaar en wellicht zelfs realistisch scenario.
 
Het succes van een topclub moet in ieder geval niet afhankelijk zijn van de arbitrage. Als je het van die toevalligheden moet hebben, dan is je beleid niet goed. Zie het als die RIVM-modellen. Je hebt een marge naar boven en een marge naar onder. Het kan een keer heel erg meezitten of juist heel erg tegen. Maar het beleid maak je op het gemiddelde. En op dit moment kun je niet zeggen dat PSV structureel voetbalt om kampioen te worden, terwijl dat volgens de grote baas wel het doel is.
Precies. Dat we nu balen van de uitbal komt omdat we dus maar 1 punt voorsprong hadden. Dan kun je dus stellen dat we het twee keer flink hebben laten afweten. M.i. tegen F`noord (thuis nota bene) en Willem II. Dus als je in zo`n situatie komt dan is er blijkbaar ergens anders iets misgegaan..
 
Het succes van een topclub moet in ieder geval niet afhankelijk zijn van de arbitrage.
Natuurlijk niet, dat ben ik met je eens.
Zoals ik het eens ben met een groot deel van wat jij en IPF in je laatste posts te melden hebben.
Het enige wat ik er aan toevoeg is dat niet uit het oog verloren mag worden dat deze situatie kon ontstaan doordat Ajax niet voor de 5e maal op rij de titel miste in 2019.
En nu ook de toevoeging dat de handsbal van Henry niet "gezien"werd omdat Frankrijk niet mocht ontbreken op het WK waar het arme Ierland het slachtoffer van werd.
Misschien dat de boodschap via een buitenlands voorbeeld wel over komt.
Voor het overige;
Ja, ook ik ben zeer bang dat we nu het Borrussia Dortmund van Nederland al zijn of gaan worden.
 
Zeker. Ik vind echter dat het probleem groter is dan dit wat we aankaarten hier. Dit probleem is maar een van de gevolgen van vele verkeerde wegen die PSV heeft bewandeld. En hoe kleiner je jezelf maakt en klaagt, hoe minder voordelen je mee krijgt. Alleen als je jezelf als een grote jongen en een winnaar opstelt, heb je de kans om ook als zodanig te worden gezien. Ik voorzie dat de nieuwe generatie PSV talenten met het idee worden groot gebracht dat Ajax sowieso beter is en meer geld heeft en wij maar alleen bij veel geluk of een off day van Ajax van ze kunnen winnen. Gewoon de Borussia Dortmund van NL. Dat was een aantal jaren geleden nog ondenkbaar…
Waar zijn onze cl mi;joenen die we onder Cocu hebben gekregen eigenlijk gebleven? Miskoopje hier, miskoopje daar..
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Jep. We hebben geïnvesteerd in een hele, hele, hele slechte scouting.
Wat echt heel erg is dat we eigenlijk na Gomes geen fatsoenlijke keeper hebben gehad. Zoet misschien in zn eerste anderhalf jaar.. Waarom is Ajax succesvol? Die nemen die positie wel serieus. Je kan zeggen van Onana wat je wil, maar dat is normaal gesproken het niveau wat wij ook moeten nastreven..
 
Wat echt heel erg is dat we eigenlijk na Gomes geen fatsoenlijke keeper hebben gehad. Zoet misschien in zn eerste anderhalf jaar.. Waarom is Ajax succesvol? Die nemen die positie wel serieus. Je kan zeggen van Onana wat je wil, maar dat is normaal gesproken het niveau wat wij ook moeten nastreven..
Precies, waarom hebben wij geen Pasveer, Stekelenburg, Scherpen, Varela, Cillissen of Lamprou?
 

Geen idee of die al gepost was, maar classic Tadic zoals we hem kennen. Onsportief en kinderachtig.
Ik ga deze NIET aanklikken. Wil mijn dag niet verzieken.
Dat Tadic de allergrootste opperlul is wist ik al.
Daar zijn afgelopen weken Alvarez, Martinez en de tuinkabouter Ten Hag (wat een gigantische lul is dat geworden in korte tijd, niet normaal, met zijn corona- en uitbaluitspraken) bijgekomen, naast de al aanwezige kwallen Klaassen en nu nog Onana.

Komen ze van de andere kant aan met een prehistorisch filmpje uit de oude doos van Farfan…..mijn hemel.
 
Wat echt heel erg is dat we eigenlijk na Gomes geen fatsoenlijke keeper hebben gehad. Zoet misschien in zn eerste anderhalf jaar.. Waarom is Ajax succesvol? Die nemen die positie wel serieus. Je kan zeggen van Onana wat je wil, maar dat is normaal gesproken het niveau wat wij ook moeten nastreven..
Ik vond Tyton zeker wel potentie hebben, het zat alleen een beetje tegen mét zijn hoofdblessure. Zoet was goed in 2015 en had gewoon toen voor de hoofdprijs verkocht moeten worden. Unnerstall vond ik in potentie een goede keeper. Maar verder idd bijzonder veel middelmaat en soms zelfs gewoon zwak. Een keeper moet in eerste instantie punten pakken op dagen dat het tegenzit. Zolang Vennegoor en Sjon de boel daar voor het zeggen hebben, heb ik er niet zoveel vertrouwen in.
 
Wat echt heel erg is dat we eigenlijk na Gomes geen fatsoenlijke keeper hebben gehad. Zoet misschien in zn eerste anderhalf jaar.. Waarom is Ajax succesvol? Die nemen die positie wel serieus. Je kan zeggen van Onana wat je wil, maar dat is normaal gesproken het niveau wat wij ook moeten nastreven..
Mja, Onana heeft ook gewoon goed uitgepakt. Was een jonge, talentvolle keeper toen hij naar Ajax ging, maar in zijn eerste maanden bij Jong Ajax was hij echt dramatisch. Dat het uiteindelijk zó goed uitpakte, had niemand voorzien.
 
We hadden Okoye moeten halen ipv Drommel. Is geen hogere wiskunde. Sterker nog, Unnerstall en Okoye het maar uit laten vechten.
 
Mja, Onana heeft ook gewoon goed uitgepakt. Was een jonge, talentvolle keeper toen hij naar Ajax ging, maar in zijn eerste maanden bij Jong Ajax was hij echt dramatisch. Dat het uiteindelijk zó goed uitpakte, had niemand voorzien.
Dat was bij Gomes ook in eerste instantie niet. En ik weet zeker dat Ajax had doorgepakt als ze een Drommel op doel hadden gehad. Dat is het verschil. Wij laten zo iemand gewoon aanklooien.. Aanklooien doe je maar bij Heracles m.i. Bij PSV mag je toch verwachten dat ie er zowat meteen staat..
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan