PSV - Ajax | Zondag 22 september | Eindstand 1-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ajax toont behoorlijk wat zwaktes, eigenlijk in alle linies momenteel. Gek genoeg denk ik dat PSV dit keer meer kans maakt dan het vorig jaar deed, en toen wonnen we ook. Betekent dat dat we zomaar winnen? Absoluut niet. Echter, kijk naar Ajax:

voorhoede: Ziyech, Tadic en Neres zijn fantastisch, maar Huntelaar is toch wel oud geworden. Die speelde vorig jaar ook niet bijzonder veel klaar in die wedstrijd. Desalniettemin light voorin het gevaar, maar het zijn bijna allemaal dribbelaars die er niet van houden als je ze fysiek aanpakt. Zie wat Nicosia deed in de thuiswedstrijd op Cyprus. Zolang je er voor waakt dat je geen onnodige vrije trappen en penalties weggeeft kun je Ajax daar pijn doen.

Middenveld: Alvarez en Martinez zijn geen echte middenvelders en brengen weinig voetbal. Die zouden het nog wel eens heel moeilijk kunnen krijgen met al onze dribbelaars en snelle jongens: Bruma, Ihattaren, Bergwijn, Malen. Ik ben benieuwd. Die Marin van ze kan het niveau überhaupt niet aan. Van mij mag die er wel in staan, dan kun je dat middenveld zo overlopen als PSV het goed aanpakt.

Verdediging: Schuurs is erg fout-gevoelig, wat mij doet denken aan De Ligt in zijn begin periode (of De Ligt nu bij Juventus) en Veltman heeft vaak een overtreding nodig. Eigenlijk zijn alleen Blind (op CV) en Tagliafico echt goede verdedigers in die linie. Onana is dan wel een top keeper, maar als je het goed uitspeelt hoeft dat ook niet uit te maken.
Op zich wel eens, maar daar staat tegenover dat wij spelen met Rosario uit vorm, die menig aanval van de tegenstander in luid door een slechte pass. En met Hendrix, die domme tackels begaat en na een uur spelen niet meer in staat is voetballend iets toe te voegen. Achterin spelen we met Dumfries, die technisch toch echt zwak begaafd is.

Onze aanval, inclusief Ihatarren is levensgevaarlijk. Baumgartl een rustpunt achterin.

Kortom: beide ploegen hebben zo hun zwaktes. Ik verwacht eigenlijk wel een boeiend gevecht, maar hoop dat PSV als thuisploeg meer de urgentie voelt en mentaliteit heeft om de overwinning binnen te slepen.
 
Ik voel de pijn van AC Milan ook nog wel eens, het slijt, maar blijft een gevoelige plek
Het zal vast slijten, maar Tottenham is echt mijn allergrootste voetbaltrauma. 10x erger dan de WK-finale of de EL-finale tegen Manchester United (daar was Ajax gewoon kansloos, dat is makkelijker te verteren).

Ik denk dat de enige remedie is om dit jaar de Champions League te winnen, maar dat zal wel niet gebeuren. :sad:
 
Ben benieuwd wat Van Bommel en Ten Hag in petto hebben met de nummer 10 positie. Het is toch te hopen voor beide ploegen dat ze niet met Bergwijn en Promes op 10 spelen.

Zie deze pot er wel vooraan dat het een tactisch schaakspel wordt. PSV valt terug en Ajax wil niet in de val lopen door te ver naar voren te spelen. Verdedigende blok op het middenveld Ajax vind ik wel sterker dan dat van PSV. Martinez is top, Alvarez is redelijk. Opmerkingen dat beide spelers geen middenvelders zijn snap ik niet. Alvarez speelde bij zijn vorige club en bij Mexico het afgelopen seizoen als middenvelder en Martinez is opgeleid als aanvaller. Rosario is hopeloos uit vorm en Hendrix komt gewoon tekort.

Aanval is gelijkwaardig, zeker met Malen en Ihattaren in topvorm. Verdediging van beide clubs hebben allebei de nodige tekortkomingen met Boscagli - Viergever - Dumfries en Veltman - Schuurs.

1-1.
 
Ben benieuwd wat Van Bommel en Ten Hag in petto hebben met de nummer 10 positie. Het is toch te hopen voor beide ploegen dat ze niet met Bergwijn en Promes op 10 spelen.

Zie deze pot er wel vooraan dat het een tactisch schaakspel wordt. PSV valt terug en Ajax wil niet in de val lopen door te ver naar voren te spelen. Verdedigende blok op het middenveld Ajax vind ik wel sterker dan dat van PSV. Martinez is top, Alvarez is redelijk. Opmerkingen dat beide spelers geen middenvelders zijn snap ik niet. Alvarez speelde bij zijn vorige club en bij Mexico het afgelopen seizoen als middenvelder en Martinez is opgeleid als aanvaller. Rosario is hopeloos uit vorm en Hendrix komt gewoon tekort.

Aanval is gelijkwaardig, zeker met Malen en Ihattaren in topvorm. Verdediging van beide clubs hebben allebei de nodige tekortkomingen met Boscagli - Viergever - Dumfries en Veltman - Schuurs.

1-1.

Geen verkeerde voorspelling. Wat betreft de nummer 10: het lijkt erop dat Van Bommel eindelijk doorheeft dat Ihattaren gewoon op 10 hoort. Dan zal hij verder wel kiezen voor een voorhoede met Bergwijn, Malen en Bruma. Kan ie altijd nog switchen met Gakpo en Doan.

Overigens vind ik Viergever een van de constantere verdedigers die we hebben. Zou ik niet als zwakke broeder bestempelen.
 
:unsure: Gaan ze het risico nemen met een speler zonder wedstrijdritme? Als hij gaat forceren kan hij zomaar tot de winterstop uitgeschakeld zijn. :cautious:
Ik denk niet dat hij in de basis zal starten, maar misschien invallen als het nodig is.
 
Zal maar meteen met de deur in huis vallen. Ja ik ben Ajacied en ja naam met gas in de naam... Hoe ironisch. Kom hier niet om te stoken of vervelend te doen. Lees al enkele maanden mee omdat ik het verfrissend vind om de meningen van de fans van onze grootste concurrent te lezen.

Zo ook de post van Razinho. Dit besloot mij om actief te mengen in de eeuwige discussie tussen fans van Ajax en Psv.

Ja ik begrijp de sentimenten en de gekleurdheid van de glazen op dit forum. Ik kan ook niet zeggen dat ik geen gekleurde bril heb als t gaat om Ajax. Echter vind ik dit toch wel een tikkeltje calimero.

Is de VAR vlekkeloos? Nee dat erkennen we allemaal. Is de VAR partijdig? Nee daar geloof ik niet in. Het is algemeen bekend dat de club die het meest op de helft van de tegenstander is en dan met name in de 16 dat de kans op penalty's toenemen. Dat Ajax dus vaker een penalty krijgt is logisch.
Psv heeft qua stijl toch een andere manier van voetballen. Laat zich meer terugzakken en komen er snel uit met soms een dodelijke counter. Hierin schuilt wel t risico dat je vaker buitenspel staat.

Hierdoor lijkt het voor de psv fan met gekleurde bril alsof Psv vaker benadeeld wordt tov Ajax.

Ik blijf de VAR een goede en eerlijke toepassing vinden ondanks de missers.
Wel vind ik dat de VAR net zo random is als het handelen tussen de verschillende arbiters. De een fluit wel voor een overtreding waar de ander iets simpel wegwuift.

Sorry voor de lange post. Ik kijk uit naar leuke discussies zo lang we respectvol blijven.

Tegengas

Als je maar geen ajaciedje1900 2.0 bent. Dan ben je welkom.
 
Als je maar geen ajaciedje1900 2.0 bent. Dan ben je welkom.
Ik denk dat ik meer vergelijkbaar ben met Mentos. Heb hem niet kunnen betrappen op stokerijen. Al vind ik subtiele plagerijen zeker kunnen. Voel je vrij het er in te wrijven mochten we onverwachts toch verliezen as zondag ?
 
Ik denk dat ik meer vergelijkbaar ben met Mentos. Heb hem niet kunnen betrappen op stokerijen. Al vind ik subtiele plagerijen zeker kunnen. Voel je vrij het er in te wrijven mochten we onverwachts toch verliezen as zondag ?
Pas wel op met plagerijtjes hoor, het valt lang niet altijd even goed.

Neemt niet weg dat ik er natuurlijk wel mee doorga. :grin:
 
Ben benieuwd wat Van Bommel en Ten Hag in petto hebben met de nummer 10 positie. Het is toch te hopen voor beide ploegen dat ze niet met Bergwijn en Promes op 10 spelen.

Zie deze pot er wel vooraan dat het een tactisch schaakspel wordt. PSV valt terug en Ajax wil niet in de val lopen door te ver naar voren te spelen. Verdedigende blok op het middenveld Ajax vind ik wel sterker dan dat van PSV. Martinez is top, Alvarez is redelijk. Opmerkingen dat beide spelers geen middenvelders zijn snap ik niet. Alvarez speelde bij zijn vorige club en bij Mexico het afgelopen seizoen als middenvelder en Martinez is opgeleid als aanvaller. Rosario is hopeloos uit vorm en Hendrix komt gewoon tekort.

Aanval is gelijkwaardig, zeker met Malen en Ihattaren in topvorm. Verdediging van beide clubs hebben allebei de nodige tekortkomingen met Boscagli - Viergever - Dumfries en Veltman - Schuurs.

1-1.
Martinez is opgeleid als aanvaller? Nou Dest ook. En in de jeugd was Daley Blind een nummer 10 zo ook Rik Karsdorp..... Je kan toch zien dat beide spelers voor de “balans” daar gepositioneerd zijn? De balans was bij de Ajacieden vroeger een vies woord. Ik ben blij dat het idee nu gewoon zonder al te veel gemekker omarmd wordt door jullie. Net als kopen kopen kopen geen vies woord meer is in Amsterdam;)
 
Pas wel op met plagerijtjes hoor, het valt lang niet altijd even goed.

Neemt niet weg dat ik er natuurlijk wel mee doorga. :grin:

Alleen bij de mensen met een kort lontje. Doorgaans komt het gros van het forum vervolgens met een corrigerend "tikje" voor onze mede PSV-er.
 
'Ik vind dat Ajax favoriet is, omdat zij ontzettend veel geld hebben en uit kunnen geven. Zover zijn wij nog niet. Wij hebben ook heel veel kwaliteit in onze selectie, maar ik vind hun de favoriet'

Aldus Mark :rolleyes:

Dit is zeker een wedstrijd die je kunt verliezen, want Ajax is ook gewoon een heel sterk team, maar favoriet omdat ze meer geld hebben? PSV heeft ook aardig geld in de selectie gepompt: Bruma 15m, Doan tot 10m, Baumgartl 8m. Ja, ze hebben meer geld, maar ik blijf bij mijn standpunt dat er een limiet is wat betreft spelers die naar de Eredivisie willen komen. Omdat Ajax meer te besteden heeft betekent dat niet dat ze daardoor automatisch spelers van een hogere categorie naar de Eredivisie kunnen halen. De angst dat Ajax heel snel van ons wegloopt die ik soms tegenkom is dan ook niet aan mij besteed. Of ze dan verder 200m op de bank hebben maakt het team niet nog beter. Goals moet je met onze hypergetalenteerde voorhoede wel kunnen maken tegen dat trage centrum van Ajax, zeker tegenover Veltman die altijd wel een paar gevaarlijke overtredingen maakt.

Verder hoop ik wel dat Guti kan spelen, dat zou enorm veel schelen.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan