PSV - Ajax | Zondag 22 september | Eindstand 1-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Twee dagen rust en zij 4 dagen rust.
Indirekt dus Competitie vervalsing...:confused:

Grappig inderdaad. Afgezien van het feit dat het professionals zijn en ze dat wedstrijdritme aan moeten kunnen kan ik mij 'vaag' herinneren dat de KNVB het afgelopen seizoen had over minimaal 72u rust tussen de wedstrijden???!! Die is er nu zeker niet. Maar nu is dat niet in het belang van het Nederlandse voetbal natuurlijk... Of ja, toch wel, Ajax heeft er meer baat bij nu. Gelukkig maar :unsure::FP:
 
Ik zei het toevallig gisteren nog. Waarom worden deze toppers rondom Europese wedstrijden ingepland? Het lijkt wel traditie dat wij altijd tegen Ajax of Feyenoord moeten na een europese midweek wedstrijd. Weet iemand dit toevallig? Of is het puur toeval.
 
Ik zei het toevallig gisteren nog. Waarom worden deze toppers rondom Europese wedstrijden ingepland? Het lijkt wel traditie dat wij altijd tegen Ajax of Feyenoord moeten na een europese midweek wedstrijd. Weet iemand dit toevallig? Of is het puur toeval.
Het enige dat ik als bewuste reden kan bedenken is dat de teams dan allebei een midweekse wedstrijd gespeeld hebben. Dat is eerlijker dan wanneer je tegen een Vitesse moet die wel een week rust heeft gehad.
 
Het enige dat ik als bewuste reden kan bedenken is dat de teams dan allebei een midweekse wedstrijd gespeeld hebben. Dat is eerlijker dan wanneer je tegen een Vitesse moet die wel een week rust heeft gehad.

Als logisch denkend mens zou je dat denken, maar volgens mij denkt de KNVB echt niet zo logisch :cautious:. Je kunt dit soort wedstrijden ook makkelijk plannen in een week dat beide ploegen niet Europees spelen?!
 
Ik zei het toevallig gisteren nog. Waarom worden deze toppers rondom Europese wedstrijden ingepland? Het lijkt wel traditie dat wij altijd tegen Ajax of Feyenoord moeten na een europese midweek wedstrijd. Weet iemand dit toevallig? Of is het puur toeval.

Vorig jaar hadden we voor deze wedstrijd een heerlijk midweeks pak slaag gehad van Barcelona.
17/18 geen Europees voetbal
16/17 verloren we thuis van Feyenoord, en ja hoor, dat kwam na een midweekse nederlaag tegen Atletico Madrid.
15/16 wonnen we uit bij Ajax, wel na een midweekse nederlaag tegen CSKA Moskou
14/15 volgde een wedstrijd tegen Feyenoord 6 dagen na een Europese wedstrijd, niet zoveel mis mee dus.
13/14 wedstrijd tegen Ajax 3dagen na een thuisnederlaag tegen Ludogorets

Ja, op zich komt dit dus regelmatig voor.
 
Als logisch denkend mens zou je dat denken, maar volgens mij denkt de KNVB echt niet zo logisch :cautious:. Je kunt dit soort wedstrijden ook makkelijk plannen in een week dat beide ploegen niet Europees spelen?!
Het ging mij erom dat als je deze wedstrijd plant in een niet-Europese week, je dan na een Europese wedstrijd tegen een tegenstander moet die geen midweeks programma heeft gehad. Dat is in principe niet eerlijk en door de toppers in Europese weken te plannen, voorkom je dat zoveel mogelijk.

Denk overigens niet dat dit de reden is hoor, maar het is het enige wat in mij opkomt.
 
Het ging mij erom dat als je deze wedstrijd plant in een niet-Europese week, je dan na een Europese wedstrijd tegen een tegenstander moet die geen midweeks programma heeft gehad. Dat is in principe niet eerlijk en door de toppers in Europese weken te plannen, voorkom je dat zoveel mogelijk.

Denk overigens niet dat dit de reden is hoor, maar het is het enige wat in mij opkomt.

Het hele betaald voetbal is (in principe) niet eerlijk. :sick:
 
Grappig inderdaad. Afgezien van het feit dat het professionals zijn en ze dat wedstrijdritme aan moeten kunnen kan ik mij 'vaag' herinneren dat de KNVB het afgelopen seizoen had over minimaal 72u rust tussen de wedstrijden???!! Die is er nu zeker niet. Maar nu is dat niet in het belang van het Nederlandse voetbal natuurlijk... Of ja, toch wel, Ajax heeft er meer baat bij nu. Gelukkig maar :unsure::FP:
Het kan een voordeel zijn dat PSV wél in hun wedstrijdritme blijft...:PSV:
Belangrijkste is winnen van Sporting én geen blessures oplopen in die wedstrijd.
 
Grappig inderdaad. Afgezien van het feit dat het professionals zijn en ze dat wedstrijdritme aan moeten kunnen kan ik mij 'vaag' herinneren dat de KNVB het afgelopen seizoen had over minimaal 72u rust tussen de wedstrijden???!! Die is er nu zeker niet. Maar nu is dat niet in het belang van het Nederlandse voetbal natuurlijk... Of ja, toch wel, Ajax heeft er meer baat bij nu. Gelukkig maar :unsure::FP:
Zo ver ik weet is het als volgt;
De KNVB plant 72 uur ‘rust’ in voorafgaand aan een Europees duel.
En na Europese duels wordt er zo veel mogelijk rust ingepland. Vandaar dus de laatste mogelijkheid om af te trappen op aanstaande zondag.
Als je EL speelt kan je in de eredivisie nooit 72 uur rust hebben omdat wij niet op maandag voetballen in Nederland.

Deze vorm van rekening houden met Europees spelende ploegen is eigenlijk alleen echt ideaal te combineren met ploegen die CL spelen. Of EL moet in de toekomst ook op woensdag gespeeld kunnen worden of iets dergelijks.
 
Het ging mij erom dat als je deze wedstrijd plant in een niet-Europese week, je dan na een Europese wedstrijd tegen een tegenstander moet die geen midweeks programma heeft gehad. Dat is in principe niet eerlijk en door de toppers in Europese weken te plannen, voorkom je dat zoveel mogelijk.

Denk overigens niet dat dit de reden is hoor, maar het is het enige wat in mij opkomt.

Ik begreep ‘m. Het komt eigenlijk nooit goed uit maar ik denk dat zowel Ajax als PSV na een Europese wedstrijd liever niet meteen tegen elkaar spelen. Maakt ook niet uit. Zijn topsporters dus die moeten dat kunnen. Blijft wel vreemd dat het best vaak gebeurt, dat dan weer wel.
 
Zo ver ik weet is het als volgt;
De KNVB plant 72 uur ‘rust’ in voorafgaand aan een Europees duel.
En na Europese duels wordt er zo veel mogelijk rust ingepland. Vandaar dus de laatste mogelijkheid om af te trappen op aanstaande zondag.
Als je EL speelt kan je in de eredivisie nooit 72 uur rust hebben omdat wij niet op maandag voetballen in Nederland.

Deze vorm van rekening houden met Europees spelende ploegen is eigenlijk alleen echt ideaal te combineren met ploegen die CL spelen. Of EL moet in de toekomst ook op woensdag gespeeld kunnen worden of iets dergelijks.

Wel raar dat de KNVB eerder wel wedstrijden verplaatste naar 20u overigens en nu naar 16.45u?! Wellicht na overleg met politie ofzo maar vreemd dat dat nu niet gebeurt toch?
 
Wie deze wedstrijd gaat fluiten, bepaalt mede de eindstand: als we een pro-Ajax scheids in de maag gesplitst krijgen, dan kan ik nu al voorspellen dat een paar grote kansen beoordeeld zullen worden als buitenspel en dat 1-2 doelpunten van PSV onterecht afgekeurd zullen worden. Als ik puur en objectief kijk naar de wedstrijden van afgelopen weekend, dan denk ik dat PSV een goede kans maakt om te winnen van Ajax: 2-1 eindstand. Maar de grote vraag blijft: welk scheidsrechtersteam gaat deze klassieker leiden...??

Zal maar meteen met de deur in huis vallen. Ja ik ben Ajacied en ja naam met gas in de naam... Hoe ironisch. Kom hier niet om te stoken of vervelend te doen. Lees al enkele maanden mee omdat ik het verfrissend vind om de meningen van de fans van onze grootste concurrent te lezen.

Zo ook de post van Razinho. Dit besloot mij om actief te mengen in de eeuwige discussie tussen fans van Ajax en Psv.

Ja ik begrijp de sentimenten en de gekleurdheid van de glazen op dit forum. Ik kan ook niet zeggen dat ik geen gekleurde bril heb als t gaat om Ajax. Echter vind ik dit toch wel een tikkeltje calimero.

Is de VAR vlekkeloos? Nee dat erkennen we allemaal. Is de VAR partijdig? Nee daar geloof ik niet in. Het is algemeen bekend dat de club die het meest op de helft van de tegenstander is en dan met name in de 16 dat de kans op penalty's toenemen. Dat Ajax dus vaker een penalty krijgt is logisch.
Psv heeft qua stijl toch een andere manier van voetballen. Laat zich meer terugzakken en komen er snel uit met soms een dodelijke counter. Hierin schuilt wel t risico dat je vaker buitenspel staat.

Hierdoor lijkt het voor de psv fan met gekleurde bril alsof Psv vaker benadeeld wordt tov Ajax.

Ik blijf de VAR een goede en eerlijke toepassing vinden ondanks de missers.
Wel vind ik dat de VAR net zo random is als het handelen tussen de verschillende arbiters. De een fluit wel voor een overtreding waar de ander iets simpel wegwuift.

Sorry voor de lange post. Ik kijk uit naar leuke discussies zo lang we respectvol blijven.

Tegengas
 
Zal maar meteen met de deur in huis vallen. Ja ik ben Ajacied en ja naam met gas in de naam... Hoe ironisch. Kom hier niet om te stoken of vervelend te doen. Lees al enkele maanden mee omdat ik het verfrissend vind om de meningen van de fans van onze grootste concurrent te lezen.

Zo ook de post van Razinho. Dit besloot mij om actief te mengen in de eeuwige discussie tussen fans van Ajax en Psv.

Ja ik begrijp de sentimenten en de gekleurdheid van de glazen op dit forum. Ik kan ook niet zeggen dat ik geen gekleurde bril heb als t gaat om Ajax. Echter vind ik dit toch wel een tikkeltje calimero.

Is de VAR vlekkeloos? Nee dat erkennen we allemaal. Is de VAR partijdig? Nee daar geloof ik niet in. Het is algemeen bekend dat de club die het meest op de helft van de tegenstander is en dan met name in de 16 dat de kans op penalty's toenemen. Dat Ajax dus vaker een penalty krijgt is logisch.
Psv heeft qua stijl toch een andere manier van voetballen. Laat zich meer terugzakken en komen er snel uit met soms een dodelijke counter. Hierin schuilt wel t risico dat je vaker buitenspel staat.

Hierdoor lijkt het voor de psv fan met gekleurde bril alsof Psv vaker benadeeld wordt tov Ajax.

Ik blijf de VAR een goede en eerlijke toepassing vinden ondanks de missers.
Wel vind ik dat de VAR net zo random is als het handelen tussen de verschillende arbiters. De een fluit wel voor een overtreding waar de ander iets simpel wegwuift.

Sorry voor de lange post. Ik kijk uit naar leuke discussies zo lang we respectvol blijven.

Tegengas
Welkom!

Regel 1: ga je niet verontschuldigen voor lange posts (en deze is zeker niet lang hoor ;)). Goede, inhoudelijke posts worden hier zeer gewaardeerd.
 
Zal maar meteen met de deur in huis vallen. Ja ik ben Ajacied en ja naam met gas in de naam... Hoe ironisch. Kom hier niet om te stoken of vervelend te doen. Lees al enkele maanden mee omdat ik het verfrissend vind om de meningen van de fans van onze grootste concurrent te lezen.

Zo ook de post van Razinho. Dit besloot mij om actief te mengen in de eeuwige discussie tussen fans van Ajax en Psv.

Ja ik begrijp de sentimenten en de gekleurdheid van de glazen op dit forum. Ik kan ook niet zeggen dat ik geen gekleurde bril heb als t gaat om Ajax. Echter vind ik dit toch wel een tikkeltje calimero.

Is de VAR vlekkeloos? Nee dat erkennen we allemaal. Is de VAR partijdig? Nee daar geloof ik niet in. Het is algemeen bekend dat de club die het meest op de helft van de tegenstander is en dan met name in de 16 dat de kans op penalty's toenemen. Dat Ajax dus vaker een penalty krijgt is logisch.
Psv heeft qua stijl toch een andere manier van voetballen. Laat zich meer terugzakken en komen er snel uit met soms een dodelijke counter. Hierin schuilt wel t risico dat je vaker buitenspel staat.

Hierdoor lijkt het voor de psv fan met gekleurde bril alsof Psv vaker benadeeld wordt tov Ajax.

Ik blijf de VAR een goede en eerlijke toepassing vinden ondanks de missers.
Wel vind ik dat de VAR net zo random is als het handelen tussen de verschillende arbiters. De een fluit wel voor een overtreding waar de ander iets simpel wegwuift.

Sorry voor de lange post. Ik kijk uit naar leuke discussies zo lang we respectvol blijven.

Tegengas

Ik wil eigenlijk alleen weten of jij überhaupt wel eens op De Toekomst komt voordat je jouw mening zomaar ventileert. Hmm?

(Welkom op het forum, negeer m'n bovenstaande grapje maar gewoon)
 
Ik wil eigenlijk alleen weten of jij überhaupt wel eens op De Toekomst komt voordat je jouw mening zomaar ventileert. Hmm?

(Welkom op het forum, negeer m'n bovenstaande grapje maar gewoon)
Ja, en of ie alle wedstrijden bezoek, zijn gezin verwaarloost voor de klup etc. etc.
 
Ik wil eigenlijk alleen weten of jij überhaupt wel eens op De Toekomst komt voordat je jouw mening zomaar ventileert. Hmm?

(Welkom op het forum, negeer m'n bovenstaande grapje maar gewoon)

Laten we maar niet offtopic gaan door de discussie fan/supporter te voeren hier. Ik ben geenAjacied1900 die beweert alles te zien. Ben fan die thuis voor de buis of met vrienden kijkt omdat ik het spelletje leuk vind. Mocht Ajax verliezen baal ik maar ga ik vrolijk verder. Zelfs na het Tottenham debacle. Wel volg ik dagelijks het voetbalnieuws en kijk ook de meeste samenvattingen van de jeugd elftallen.
Ben redelijk ingevoerd qua voetbalkennis maar zeker geen diehard fan.
 
De kracht van beide ploegen ligt voorin. Eerst De Ligt als grote kracht achterin, nu toch echt de voorhoede. Tadic, Ziyech, evt een Neres.
En ajax mag dan verder zijn, mag het beter doen tegen andere ploegen, toch zie ik voldoende mogelijkheden. Net als bij PSV komt er momenteel weinig creativiteit vanuit het middenveld, en is de defensie niet van roestvrij staal.
Huntelaar zie ik het afleggen tegen Baumgartl. Als Hendrix dan, zonder al teveel opzichtige overtredingen, Ziyech al het leven zuur kan maken, dan haal je daar ook al de angel uit.
Zal een wedstrijd worden van veel opgeheven handjes van Huntelaar, Blind en Tadic, die bij de scheids om begrip vragen. Veltman snapt niet waarom wordt gefloten als ie aan een PSV-er hangt. Ziyech kijkt zuur en Schuurs vraagt zich af of hij weer van alles de schuld gaat krijgen. Alvarez zegt dat hij ook helemaal geen middenvelder is.
3-2 overwinning. Hoop wel dat PSV een beetje voor blijft staan, en niet moet terugkomen vanuit een 0-2 stand. Niet goed voor mijn gemoedsrust,....
Ik vind Ajax voorin niet bijzonder. Het grote verschil tussen beide ploegen ligt m.i. op het middenveld, daar vind ik Ajax veel sterker.

Toch zijn dit soort toppers slecht te voorspellen. Beide ploegen wisselen bovendien hele sterke fases in de wedstrijd af met onthutsend slechte. Wat dat betreft vind ik de een niet verder dan de ander.

Hoop dat Gutierrez speelt, maar denk het niet. Als Hendrix speelt, dan hoop ik dat hij een keer met z'n verstand voetbalt, i.p.v. als een dwaas tackelend over het veld raast.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan