PSV - Ajax | Zondag 22 september | Eindstand 1-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Scheids is bijzaak, als je de betere bent win je heus wel zonder de input van de scheids. Ik zie echter een 1-1 of 2-2 opkomen, of zelfs een 1-2 omdat ik Onana meer goede daden zie verrichten dan Zoet gewoon
Ben ik gedeeltelijk met je eens. Afgezien van het feit dat PSV een slechte 2e seizoenshelft heeft gespeeld vorig seizoen ben ik van mening dat de Ajacieden echt hun handjes dicht mogen knijpen met de penalty die ze vorig jaar in de arena kregen.

Als ik Ajax vandaag in de CL zie, voorzie ik afgaande daarop zondag het volgende:

1. Een tegengoal van Ajax voorkomen wordt moeilijk. Ajax scoort makkelijk en is bij standaardistuaties gewoon heel gevaarlijk. De combinatie van snelheid en techniek voorin is indrukwekkend. Met een hogere lijn staan tegen dit Ajax is zelfmoord.

2. Ajax is heel vatbaar voor counters, dus vooral de snelheid van o.a. Bruma gaat hier heel handig zijn. Ajax zet hoog druk, maar de CAM staat hoog en Alvarez en Martinez zijn geen snelheidsduivels. Er vielen bij een aanval van Ajax enorme gaten waar Lille dankbaar gebruik van maakte en ook meerdere keren uit had kunnen scoren. In defensief opzicht is Ajax nog steeds behoorlijk kwetsbaar.

Ik voorzie een doelpuntrijk duel.

Bij standaardsituaties heeft PSV het vaak moeilijk, omdat Zoet matig keept bij hoge ballen. En Ajax heeft met Tagliafico , Huntelaar, Tadic en Alvarez goeie koppers in huis. En vrijetrappen van Ziyech zijn levensgevaarlijk ....en dan ook nog onze matige verdediging, met name Boscagli .....ik begin nu al te paniekeren en heb weinig vertrouwen in een goede afloop aanstaande zondag....

Bij standaardsituaties heeft PSV het vaak moeilijk, omdat Zoet matig keept bij hoge ballen. En Ajax heeft met Tagliafico , Huntelaar, Tadic en Alvarez goeie koppers in huis. En vrijetrappen van Ziyech zijn levensgevaarlijk ....en dan ook nog onze matige verdediging, met name Boscagli .....ik begin nu al te paniekeren en heb weinig vertrouwen in een goede afloop aanstaande zondag....
Matige verdediging? Baumgartl is na afgelopen weekend door vrijwel iedereen in de speler van de week competitie gekozen, Boscagli speelde een duidelijke voldoende, Dumfries haalde weer zijn oude niveau en Viergever viel alleen niet op doordat hij sober speelde. Plus, we hebben de minste goals tegen tot nog toe.

Matige verdediging? Baumgartl is na afgelopen weekend door vrijwel iedereen in de speler van de week competitie gekozen, Boscagli speelde een duidelijke voldoende, Dumfries haalde weer zijn oude niveau en Viergever viel alleen niet op doordat hij sober speelde. Plus, we hebben de minste goals tegen tot nog toe.

Ik heb zelf vooral het idee dat geen van beiden verdedigende linies het makkelijk gaan krijgen zondag. Zowel Ajax als PSV hebben hun kracht vooral voorin rondlopen. Daarmee bedoel ik de sterkste linie, niet zozeer dat de verdediging van ons of die van Ajax zwak is.

Ik heb zelf vooral het idee dat geen van beiden verdedigende linies het makkelijk gaan krijgen zondag. Zowel Ajax als PSV hebben hun kracht vooral voorin rondlopen. Daarmee bedoel ik de sterkste linie, niet zozeer dat de verdediging van ons of die van Ajax zwak is.
Beide verdedigingen zijn bovengemiddeld voor de NL competitie en Europees gezien middelmaat. Veel meer kan je niet verwachten van Nederlandse clubs. Met de exceptie vam Tagliafico wellicht, vindt ik ze redelijk gelijkwaardig.

Scheids is bijzaak, als je de betere bent win je heus wel zonder de input van de scheids. Ik zie echter een 1-1 of 2-2 opkomen, of zelfs een 1-2 omdat ik Onana meer goede daden zie verrichten dan Zoet gewoon

Eens met deel 1 van je post, maar ik verwacht toch dat PSV in eigen huis de winst pakt.

Eens met deel 1 van je post, maar ik verwacht toch dat PSV in eigen huis de winst pakt.
Zijn ze natuurlijk verplicht, net zoals Ajax in Amsterdam hoort te winnen. Ik denk dat er een hoop doelpunten zullen vallen, aan beide kanten. 3-3 of 4-4 zou leuk zijn. (Als Ajax er eentje extra inprikt natuurlijk leuker voor ons, maar deze wedstrijd zal de competitie heus niet beslissen.).

Martinez gezien heren?

Ja en ze mag zich laten zien. :D

CM4RAFyWgAAuOpB

CMoMyL1UwAA1bDc

Irene Martinez vriendin van Hector Moreno

Zijn ze natuurlijk verplicht, net zoals Ajax in Amsterdam hoort te winnen. Ik denk dat er een hoop doelpunten zullen vallen, aan beide kanten. 3-3 of 4-4 zou leuk zijn. (Als Ajax er eentje extra inprikt natuurlijk leuker voor ons, maar deze wedstrijd zal de competitie heus niet beslissen.).

Beslissen niet, maar hij kan zomaar een cruciale invloed gaan hebben op het vervolg van het seizoen, zoals de uitwedstrijd afgelopen seizoen Ajax weer het geloof gaf.

Als Lille gisteren wat zorgvuldiger met de kansen omgegaan was, hadden ze er zo 3, 4 kunnen maken. De verdediging van Ajax is soms echt gatenkaas. Het werd gisteren alleen niet afgestraft. In aanvallend opzicht is Ajax echter wel ijzersterk. Snelle combinaties en spelers met individuele klasse. Ik zei gisteren tegen een collega dat het 4-0, 0-4 of 2-2 kan worden. Oftewel, ik heb geen flauw idee. Als PSV de 1-0 maakt en Ajax moet komen, liggen er wel mogelijkheden voor onze de rappe aanvallers.

Als Lille gisteren wat zorgvuldiger met de kansen omgegaan was, hadden ze er zo 3, 4 kunnen maken. De verdediging van Ajax is soms echt gatenkaas. Het werd gisteren alleen niet afgestraft. In aanvallend opzicht is Ajax echter wel ijzersterk. Snelle combinaties en spelers met individuele klasse. Ik zei gisteren tegen een collega dat het 4-0, 0-4 of 2-2 kan worden. Oftewel, ik heb geen flauw idee. Als PSV de 1-0 maakt en Ajax moet komen, liggen er wel mogelijkheden voor onze de rappe aanvallers.

"Hun verdediging was net een geitenkaas." :maniac: :D

Martinez gezien heren?
Je bent aan het generaliseren begrijp ik? Of is het bewust dat je de vraag alleen aan heren stelt. :unsure:
In Tunesië werkt dat waarschijnlijk, maar hier niet.
Oh ja, mijn reactie:
1 zwaluw maakt nog geen zomer.

Zondag sneeuwt hij onder in het geweld dat PSV teweeg gaat brengen. :CHEER:

Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan