PSV - Ajax | Zondag 15 april 2018 | Eindstand: 3-0 | KAMPIOEN!

Status
Je kunt niet meer reageren.
Dolberg heeft zijn laatste wedstrijd gespeeld in december. Die gaat echt niet in de basis beginnen.

En in zijn laatste 8 wedstrijden 0 maal gescoord.

Behalve in de media en op het ajaksterrein echt geen Ronaldo kwaliteit waar je het voor in de broek moet doen.
 
En in zijn laatste 8 wedstrijden 0 maal gescoord.

Behalve in de media en op het ajaksterrein echt geen Ronaldo kwaliteit waar je het voor in de broek moet doen.

Dat klopt niet. Hij heeft in zijn laatste 8 wedstrijden 3 x gescoord. Tegen Roda JC, Excelsior (uit een Penalty) en Willem II.
Het waren wel allemaal thuiswedstrijden.
 
DabIRDSXkAABrRF.jpg
 
Ik zeg nergens dat er geen bijzondere - ik zou dan kiezen voor aparte - sfeer zal hangen, maar simpelweg geen CL sfeer.

Ik verwacht een sfeertje Heerenveen (2-2, tweede helft) met een vleugje anti-Ajaks. Het feest kan pas losbarsten wanneer de schaal daadwerkelijk (desnoods virtueel) binnen is.

Of verwacht je dat heel het stadion, net als in 2015, in de eerste minuten al gaat staan voor de kampioen? :unsure:

Ja, dat verwacht ik. Het wordt een gekkenhuis. Natuurlijk, Ajax kan dat gekkenhuis stil krijgen door te winnen van PSV, dat is niet uitgesloten. Maar voor de wedstrijd is het gegarandeerd een gekkenhuis, maak je daar maar geen zorgen over.
 
Ja, dat verwacht ik. Het wordt een gekkenhuis. Natuurlijk, Ajax kan dat gekkenhuis stil krijgen door te winnen van PSV, dat is niet uitgesloten. Maar voor de wedstrijd is het gegarandeerd een gekkenhuis, maak je daar maar geen zorgen over.

Sorry, dat was natuurlijk een politiek incorrecte post: Het wordt geen gekkenhuis, maar een "huis met verwarde mannen"
 
Sorry, dat was natuurlijk een politiek incorrecte post: Het wordt geen gekkenhuis, maar een "huis met verwarde mannen"
Kijk uit, de term verwarde man is louter en alleen bedoeld voor de blanke man... en volgens mij is ons publiek gelukkig wat diverser!!
 
Ik ben bang voor een anticlimax! Ajax gaat met Dolberg in de basis starten, dan hebben ze 3 snelle jongens voorin! Schwaab is goed bezig laatste wedstrijden, maar, hij is ook de traagste PSV verdediger ooit! Daarom is belangrijk om als eerste te scoren. Als ajax op voorsprong komt, en op counter gaat spelen, dan is PSV met trage Schwaab achterin, bijzonder kwetsbaar.

Dan hebben ze 3 snelle jongens, maar ook 3 jongens die bij ieder klein duwtje al omvallen. Dolberg blonk vóór zijn blessure al niet uit in situaties waarin hij fysiek onder druk werd gezet, en dat zal net na zijn blessure zeker niet beter zijn. Neem bijvoorbeeld de wedstrijd in Amsterdam eerder dit jaar. In een wedstrijd waar PSV een collectieve off-day had en zich aan alle kanten liet aftroeven schoot Dolberg 2 keer, waarvan 0 keer op doel.

Ook uit de woorden van Ten Hag kun je (voor zover je hem kan verstaan) afleiden dat Huntelaar gaat beginnen en Dolberg hooguit wordt ingebracht als er wat geforceerd moet worden.

3 snelle jongens voorin zegt mij overigens niet zoveel. Wij hebben 3 snelle jongens achterin, en bovendien Schwaab die zich gewoon goed positioneert.

Nee, voor Dolberg hoef je niet bang te zijn. Eerder voor het middenveld. Dáár werd het in Amsterdam beslist, en dezelfde spelers als toen zullen er ook nu staan, en zijn behoorlijk in vorm. Cocu zal echt een konijn uit de hoed moeten toveren om dáár iets tegen te doen.
 
Dan hebben ze 3 snelle jongens, maar ook 3 jongens die bij ieder klein duwtje al omvallen. Dolberg blonk vóór zijn blessure al niet uit in situaties waarin hij fysiek onder druk werd gezet, en dat zal net na zijn blessure zeker niet beter zijn. Neem bijvoorbeeld de wedstrijd in Amsterdam eerder dit jaar. In een wedstrijd waar PSV een collectieve off-day had en zich aan alle kanten liet aftroeven schoot Dolberg 2 keer, waarvan 0 keer op doel.

Ook uit de woorden van Ten Hag kun je (voor zover je hem kan verstaan) afleiden dat Huntelaar gaat beginnen en Dolberg hooguit wordt ingebracht als er wat geforceerd moet worden.

3 snelle jongens voorin zegt mij overigens niet zoveel. Wij hebben 3 snelle jongens achterin, en bovendien Schwaab die zich gewoon goed positioneert.

Nee, voor Dolberg hoef je niet bang te zijn. Eerder voor het middenveld. Dáár werd het in Amsterdam beslist, en dezelfde spelers als toen zullen er ook nu staan, en zijn behoorlijk in vorm. Cocu zal echt een konijn uit de hoed moeten toveren om dáár iets tegen te doen.

De grote blunder Ajax-uit was de verdedigende tactiek, waardoor F de Jong makkelijk en vrij het middenveld kon opzoeken, hoewel het voor die jongen de tweede of derde wedstrijd in de verdediging was. Dan sta je inderdaad tegen een overmacht op het middenveld. Volle druk op de onervaren achterste linie was beter geweest.
Daaroverheen nog de pech van het uitvallen van Locadia die werd vervangen door Traag, waardoor het duo Traag en Nog-trager het countervoetbal moesten uitvoeren.

F de Jong is er niet en ik hoop dat Cocu geleerd heeft van de angsthazentactiek.
 
De grote blunder Ajax-uit was de verdedigende tactiek, waardoor F de Jong makkelijk en vrij het middenveld kon opzoeken, hoewel het voor die jongen de tweede of derde wedstrijd in de verdediging was. Dan sta je inderdaad tegen een overmacht op het middenveld. Volle druk op de onervaren achterste linie was beter geweest.
Daaroverheen nog de pech van het uitvallen van Locadia die werd vervangen door Traag, waardoor het duo Traag en Nog-trager het countervoetbal moesten uitvoeren.

F de Jong is er niet en ik hoop dat Cocu geleerd heeft van de angsthazentactiek.

Helemaal na Feyenoord-uit moet ie denken dat het zó ook kan.
 
Ja, dat verwacht ik. Het wordt een gekkenhuis. Natuurlijk, Ajax kan dat gekkenhuis stil krijgen door te winnen van PSV, dat is niet uitgesloten. Maar voor de wedstrijd is het gegarandeerd een gekkenhuis, maak je daar maar geen zorgen over.

Laten we het hopen! Ik ben bang dat er teveel spanning staat op de wedstrijd, wat de sfeer ten koste gaat. Gekkenhuis zal het wel worden, beetje Feyenoordachtig, maar een sfeertje met veel verschillende chants, ik hoop het, ben er bang voor...

We shall see. Nog vijf nachten :sleep:
 
ik acht de kansen 50-50. Psv wat te graag wilt en ajaks wat het feestje te graag wilt verzieken. Ik durf de ajaxers hier nog niet hardcore te bashen nog.
 
Dan net andersom zal je bedoelen, Malen ipv Bergwijn en Pereiro op het midenveld ipv Ramselaar.

Ik zou denk ik Pereiro laten staan, en Mauro ipv Ramselaar. Pereiro verzet niet genoeg werk om tegen 020 op het middenveld te spelen.

Ik denk dat Cocu gewoon met Ramselaar en Bergwijn start. Valt ook wel wat voor te zeggen.
Nou Lozano zal wel vanaf links komen althans dat hoop ik.Pereiro achter de Jong en Malen vanaf rechts.We zullen wel zien maar Mauro zou ik niet opstellen omdat hij toch nog snel ondergesneeuwd raakt en te weinig rendement heeft net als Ramselaar.
 
Man wat heb ik een zin in deze wedstrijd. Ik ben overtuigd dat het een heksenketel gaat worden... ik denk dat dit een sfeer wordt die je zelden gezien hebt. Een soort Championsleague sfeer, maar dan met meer pit/agressie/vijandigheid... Het is immers Ajax. Sowieso al een wedstrijd waar mensen op Oost de armleuningen voor de staanplaatsen als stoel gebruiken :lol:.

Ik zal de sfeer mooi gaan ervaren, aangezien ik bij de thuiswedstrijden altijd een van de 11 vlaggendragers ben die de opstelling van PSV mag vlaggen (nee, niet die kleintjes, dat doen de kids ;)).
 
Dan hebben ze 3 snelle jongens, maar ook 3 jongens die bij ieder klein duwtje al omvallen. Dolberg blonk vóór zijn blessure al niet uit in situaties waarin hij fysiek onder druk werd gezet, en dat zal net na zijn blessure zeker niet beter zijn. Neem bijvoorbeeld de wedstrijd in Amsterdam eerder dit jaar. In een wedstrijd waar PSV een collectieve off-day had en zich aan alle kanten liet aftroeven schoot Dolberg 2 keer, waarvan 0 keer op doel.

Ook uit de woorden van Ten Hag kun je (voor zover je hem kan verstaan) afleiden dat Huntelaar gaat beginnen en Dolberg hooguit wordt ingebracht als er wat geforceerd moet worden.

3 snelle jongens voorin zegt mij overigens niet zoveel. Wij hebben 3 snelle jongens achterin, en bovendien Schwaab die zich gewoon goed positioneert.

Nee, voor Dolberg hoef je niet bang te zijn. Eerder voor het middenveld. Dáár werd het in Amsterdam beslist, en dezelfde spelers als toen zullen er ook nu staan, en zijn behoorlijk in vorm. Cocu zal echt een konijn uit de hoed moeten toveren om dáár iets tegen te doen.

Eens. Met name Schone speelt altijd behoorlijk sterk tegen PSV. Althans, die valt me altijd op bij hen. Huntelaar zal ook gebrand zijn om juist tegen PSV te scoren. Hou je die 2 in bedwang, dan heb je een goede kans om te winnen.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan