PSV - Ajax | Zondag 15 april 2018 | Eindstand: 3-0 | KAMPIOEN!

Status
Je kunt niet meer reageren.
Met alle respect voor al het optimisme, maar een soort van CL sfeer verwachten lijkt mij echt een gevolg van te hoge kampioenskoorts.

Heerenveen thuis in 2015, was ook een heel andere situatie. Toen hadden we een straatlengte voorsprong, en was het alleen de vraag wanneer we de schaal definitief omhoog konden halen, na 7 jaar droog te hebben gestaan.

[...]

Zoals PSVynadaMas al zei, Heerenveen was een andere situatie omdat we lang droog stonden, snakkend naar succes, we oppermachtig waren en de titel onvermijdelijk was; er hing al een kampioenssfeer maanden daarvoor!

Sinds de verbouwing van Oost is de sfeer dramatisch, iedere wedstrijd van PSV is spannend en mochten ze verliezen, die kans is veel realistischer dan tegen Heerenveen, dan is dat wel een van de grootste worst-case-scenarios. Door de week bij Roda kampioen worden of uit bij Ado. Ik wil er niet aan denken!

Een feestende sfeer die bij Heerenveel wel aanwezig was, lijkt mij niet realistisch. CL sfeer was zo mooi, omdat het onverwachts was en er niks te verliezen was. Zondag zal er veel spanning heersen. Steun zal het team meer dan genoeg krijgen, maar vergelijkbare sfeer als tegen Heerenveen of de CL, ik zeg never nooit...
 
Ok en het verdere scoreverloop dan?...:CHEER:?
Ik hoop dat Ramselaar gaat banken ten faveure van Donyell Malen.
Pereiro ipv Bergwijn.
Dan net andersom zal je bedoelen, Malen ipv Bergwijn en Pereiro op het midenveld ipv Ramselaar.

Ik zou denk ik Pereiro laten staan, en Mauro ipv Ramselaar. Pereiro verzet niet genoeg werk om tegen 020 op het middenveld te spelen.

Ik denk dat Cocu gewoon met Ramselaar en Bergwijn start. Valt ook wel wat voor te zeggen.
 
Ik hoop dat we die arrogante[Cruijff:"Het zal nooit wat worden met dan provincieclubje uit het zuiden"] kleuters met een klinkende 4-0 overwinning terug naar Amstelodami sturen met 3 goals van Malen.
Donyell Malen voor Ramselaar en Pereiro voor Bergwijn.Mauro vind ik nog te licht tegen de brandblussers.
 
Makkelie hmm, had 100% Kuipers gedacht.

Kuipers fluit donderdag Olympique Marseille - Red Bull Salzburg en is door de KNVB niet aangewezen voor competitieronde 31 en ook niet voor de midweekse competitieronde 32.
Voor de wedstrijd Roda JC - PSV is Gözübüyük aangewezen.
 
Laatst bewerkt:
Fluit Europees, en schijnt daarom recht op n week rust te hebben. Kennelijk is fluiten zwaarder dan voetballen, zal me wel vergissen in het gewicht van zo'n fluitje

Het schijnt dat je ook moet lopen. :cool:

Maar Makkelie, ik ben niet enthousiast. Toch de man die Ajax bijna een kampioenspenalty gaf.
 
Het schijnt dat je ook moet lopen. :cool:

Maar Makkelie, ik ben niet enthousiast. Toch de man die Ajax bijna een kampioenspenalty gaf.

Tja, dat is alweer 2 jaar geleden. Onder Makkelie dit jaar, geen wedstrijden verloren ( Roda thuis, VVV uit waar die Promes een rode kaart gaf, en Feyenooit uit )
 
Seizoen 2017-2018

Wedstrijden PSV onder Makkelie
27 aug PSV - Roda JC 2-0
15 okt VVV - PSV 2-5
25 feb Feyenoord - PSV 1-3

Wedstrijden Ajax onder Makkelie
22 okt Feyenoord - Ajax 1-4
18 nov NAC - Ajax 0-8
17 dec AZ- Ajax 1-2
28 jan FC Utrecht - Ajax 0-0

Danny Makkelie is dus aangewezen in wedstrijden van Ajax tegen de nr 1; 3; 4 en 5. o.O

Dit seizoen heeft PSV alle wedstrijden gewonnen die gefloten zijn door Makkelie. :)
 
Met alle respect voor al het optimisme, maar een soort van CL sfeer verwachten lijkt mij echt een gevolg van te hoge kampioenskoorts.



Zoals PSVynadaMas al zei, Heerenveen was een andere situatie omdat we lang droog stonden, snakkend naar succes, we oppermachtig waren en de titel onvermijdelijk was; er hing al een kampioenssfeer maanden daarvoor!

Sinds de verbouwing van Oost is de sfeer dramatisch, iedere wedstrijd van PSV is spannend en mochten ze verliezen, die kans is veel realistischer dan tegen Heerenveen, dan is dat wel een van de grootste worst-case-scenarios. Door de week bij Roda kampioen worden of uit bij Ado. Ik wil er niet aan denken!

Een feestende sfeer die bij Heerenveel wel aanwezig was, lijkt mij niet realistisch. CL sfeer was zo mooi, omdat het onverwachts was en er niks te verliezen was. Zondag zal er veel spanning heersen. Steun zal het team meer dan genoeg krijgen, maar vergelijkbare sfeer als tegen Heerenveen of de CL, ik zeg never nooit...

Van de uitslag ben ik niet zeker. Maar van een zeer goede sfeer ben ik wel zeker van. Bij AZ-PSV was er ook veel spanning, en zelfs toen we 2-0 achter stonden hoorde je vrijwel alleen het kleine zingende PSV-vak.
 
Van de uitslag ben ik niet zeker. Maar van een zeer goede sfeer ben ik wel zeker van. Bij AZ-PSV was er ook veel spanning, en zelfs toen we 2-0 achter stonden hoorde je vrijwel alleen het kleine zingende PSV-vak.

Dat is het uitvak. Daarvan is al lange tijd bekend dat de sfeer goed is. Zelfs tegen Heerenveen (2-0) was de sfeer meer dan uitstekend, maar in thuiswedstrijden blijft het te stil.
 
Tegen ajaks én kampioenswedstrijd. En dan geen bijzondere sfeer? Uitgesloten.

Ik zeg nergens dat er geen bijzondere - ik zou dan kiezen voor aparte - sfeer zal hangen, maar simpelweg geen CL sfeer.

Ik verwacht een sfeertje Heerenveen (2-2, tweede helft) met een vleugje anti-Ajaks. Het feest kan pas losbarsten wanneer de schaal daadwerkelijk (desnoods virtueel) binnen is.

Of verwacht je dat heel het stadion, net als in 2015, in de eerste minuten al gaat staan voor de kampioen? :unsure:
 
Ik ben bang voor een anticlimax! Ajax gaat met Dolberg in de basis starten, dan hebben ze 3 snelle jongens voorin! Schwaab is goed bezig laatste wedstrijden, maar, hij is ook de traagste PSV verdediger ooit! Daarom is belangrijk om als eerste te scoren. Als ajax op voorsprong komt, en op counter gaat spelen, dan is PSV met trage Schwaab achterin, bijzonder kwetsbaar.
 
Ik ben bang voor een anticlimax! Ajax gaat met Dolberg in de basis starten, dan hebben ze 3 snelle jongens voorin! Schwaab is goed bezig laatste wedstrijden, maar, hij is ook de traagste PSV verdediger ooit! Daarom is belangrijk om als eerste te scoren. Als ajax op voorsprong komt, en op counter gaat spelen, dan is PSV met trage Schwaab achterin, bijzonder kwetsbaar.

Dolberg heeft zijn laatste wedstrijd gespeeld in december. Die gaat echt niet in de basis beginnen.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan