Phillipp Max (V)

Grootste probleem van Max vind ik toch wel het feit dat hij niet kan verdedigen, toch een kerntaak op zijn positie. Aanvallend aardig, maar we hebben 3/4 betere vleugelaanvallers. Grote, wellicht het grootste manco van eze selectie: het gebrek aan verdedigende wissels. We hebben 4 acceptable basisspelers, maar als iemand rust nodig heeft of even op scherp gezet moet worden, is er geen adequate vervanging. Als Teze of Dumfries langdurig geblesseerd raken, worden we 5e

Zo gezien zou bij een fitte selectie in dit systeem het beste zijn om Gotze en Mo aanvallende middenvelders te laten zijn en Gakpo linksback.
Verdedigend minstens gelijk aan Max, maar aanvallend veel beter.
 
Zo gezien zou bij een fitte selectie in dit systeem het beste zijn om Gotze en Mo aanvallende middenvelders te laten zijn en Gakpo linksback.
Verdedigend minstens gelijk aan Max, maar aanvallend veel beter.
Ja, maar daar wordt Gakpo niet beter van. We zouden gewoon een fatsioenlijke linksback in de selectei moeten hebben, die we ipv Max op kunnen stellen, als hij verdedigend z,n taak niet uitvoert.
 
Ik vond hem vandaag wel aardig i.t..t. de voorgaande wedstrijden. Werd in het najaar ook nog geselecteerd voor Duitsland. Zegt wel iets, toch?
 
Ik vond hem vandaag wel aardig i.t..t. de voorgaande wedstrijden. Werd in het najaar ook nog geselecteerd voor Duitsland. Zegt wel iets, toch?
Vanaf toen is t rap minder geworden met hem.
Hij kost ons teveel tegengoals op t moment. Vandaag ook weer een keer.
 
Vanaf toen is t rap minder geworden met hem.
Hij kost ons teveel tegengoals op t moment. Vandaag ook weer een keer.
Ja, hij had ook niet heel veel anders kunnen doen bij die 4e, toch? Laten lopen was ook geen optie.
 
Ja, hij had ook niet heel veel anders kunnen doen bij die 4e, toch? Laten lopen was ook geen optie.

Alles beter dan de bal panklaar wegleggen zou ik zeggen.
Altijd naar de zijkant uitverdedigen, hoe dan ook.

Hij is verdedigend verre van doortastend.
 
Alles beter dan de bal panklaar wegleggen zou ik zeggen.
Altijd naar de zijkant uitverdedigen, hoe dan ook.

Hij is verdedigend verre van doortastend.
Hij krijgt hem ongelukkig tegen z'n hak terwijl die loopt... dat vind ik toch vooral pech
 
Hij krijgt hem ongelukkig tegen z'n hak terwijl die loopt... dat vind ik toch vooral pech
Ja, dit dus. Dit kon niet echt anders. Laten lopen, had ook een speler in balbezit opgeleverd. Misschien wel een moeilijkere hoek. Of hij had niet zo hard moeten rennen. ;)
 
Hij krijgt hem ongelukkig tegen z'n hak terwijl die loopt... dat vind ik toch vooral pech

Heb t nog es terug gekeken.
Maar ik zie dat toch echt anders. Hij zet bewust zn voet tegen de bal. Hij had er echt wel iets anders mee kunnen doen.
 
Alles beter dan de bal panklaar wegleggen zou ik zeggen.
Altijd naar de zijkant uitverdedigen, hoe dan ook.

Hij is verdedigend verre van doortastend.
Wijndal,Stengs en Koopmeinders hadden we makkelijk kunnen hebben ipv Max,Gotze,Bruma,Doan,Sangare. Spreken ook Nederlands hoeven alleen maar hoe vier je carnaval te leren.
 
Conditie is goed, voorzetten redelijk tot goed. Inzet hebben we zeker niks over te klagen, maar t verdedigende deel is wat mij betreft toch wel ondermaats. Op basis van wat ie laat zien zie ik m ook niet na dit seizoen vertrekken :(
 
Conditie is goed, voorzetten redelijk tot goed. Inzet hebben we zeker niks over te klagen, maar t verdedigende deel is wat mij betreft toch wel ondermaats. Op basis van wat ie laat zien zie ik m ook niet na dit seizoen vertrekken :(
Ach een goed EK doet wonderen.
 
Laatste interland periode wel, maar weet niet if dat te maken had met blessures e.d.
Als ik zijn spel zie verwacht ik eigenlijk dat ze bij die Mannschaft wel wat beters hebben lopen. Daarbij, sluit het altijd maar opkomen van Max wel aan bij de speelstijl van Duitsland? (volg t zelf nagenoeg niet, dus ik heb geen idee)
 
Laatste interland periode wel, maar weet niet if dat te maken had met blessures e.d.
Volgens mij ook.

Overigens ben ik het hier helemaal eens met de stelling. Qua inzet, conditie en aanval niet echt te klagen. Maar het pure verdedigen is echt matig. Wordt makkelijk uitgespeeld en dekt ook vaak te ruim. Zie bijv. de goal van Berghuis vandaag.
 
Volgens mij ook.

Overigens ben ik het hier helemaal eens met de stelling. Qua inzet, conditie en aanval niet echt te klagen. Maar het pure verdedigen is echt matig. Wordt makkelijk uitgespeeld en dekt ook vaak te ruim. Zie bijv. de goal van Berghuis vandaag.

Meestal komt hij niet aan puur verdedigen toe. Hij wordt gebruikt als een zo wat verkapte linksbuiten. Staat constant veel te hoog waardoor hij kracht te kort komt om nog echt fel op de man te kunnen verdedigen. Ruimtes kan ie nog goed dichtlopen met zijn inzet/snelheid. Dit gaat vaak goed, maar tegen spelers als Berghuis krijg je de deksel op je neus. Niets aan Max te wijten want Schmidt zet m zo hoog neer. Zelfde geldt voor Dumfries overigens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan