Phillipp Max (V)

Ik heb het even nagekeken. Wat ik vermoedde klopt. Bij Augsburg in 2019 stond Max opgesteld als linkermiddenvelder voor een driemansverdediging of zelfs als linksbuiten.

Max als linkerverdediger in een viermansverdediging is zelfmoord.
Dat hij zelf niet ingrijpt, verbaast mij dan toch wel een beetje.

(ik zie overal in de wereld op elk niveau logische tactieken, behalve al jaren bij PSV)
 
Ik heb het even nagekeken. Wat ik vermoedde klopt. Bij Augsburg in 2019 stond Max opgesteld als linkermiddenvelder voor een driemansverdediging of zelfs als linksbuiten.

Max als linkerverdediger in een viermansverdediging is zelfmoord.
Dat hij zelf niet ingrijpt, verbaast mij dan toch wel een beetje.

(ik zie overal in de wereld op elk niveau logische tactieken, behalve al jaren bij PSV)
Met al uw wijsheid, welke tacktiek wordt primair toegepast op Honolulu?
 
Met al uw wijsheid, welke tacktiek wordt primair toegepast op Honolulu?
Ik vond de tactiek van Etoil Sportive du Sahel uit Sousse, Tunesië uitstekend tegen Stade Tunisien.
Die van Stade Tunisien was ook goed, maar de spelers waren van een pak minder niveau.
Allebei te verdedigend naar mijn smaak, maar wel heel logisch als je het spelersmateriaal beziet.
En Etoil had mazzel: 1-0.

(en nu ben ik op zoek op het internet naar voetbalwedstrijden op Honolulu. Duurt even hoor, eer ik de tactieken en kwaliteiten van de spelers heb doorgrond. Maar ik verwacht wel enige logica te bespeuren.)
 
Laatst bewerkt:
Ik vond de tactiek van Etoil Sportive du Sahel uit Sousse, Tunesië uitstekend tegen Stade Tunisien.
Die van Stade Tunisien was ook goed, maar de spelers waren van een pak minder niveau.
En Etoil had mazzel: 1-0.
Volgens mij vooral een teken dat de golfbanen weer open moeten ;)
 
Als we met 4 verdedigers willen blijven spelen, dan zou ik het niet erg vinden als we Max na een seizoen met winst kunnen verkopen en dan Rodriguez weer terughalen. Dan moet je natuurlijk ergens anders aanvallende impulsen bijkrijgen, want je raakt assists kwijt, maar je krijgt zoveel rust ervoor terug.
 
Ik heb het even nagekeken. Wat ik vermoedde klopt. Bij Augsburg in 2019 stond Max opgesteld als linkermiddenvelder voor een driemansverdediging of zelfs als linksbuiten.

Max als linkerverdediger in een viermansverdediging is zelfmoord.
Dat hij zelf niet ingrijpt, verbaast mij dan toch wel een beetje.

(ik zie overal in de wereld op elk niveau logische tactieken, behalve al jaren bij PSV)
Waar heb je dit nageken? Op transfermarkt zie ik dat hij vaak LB speelde en de wedstrijden die ik heb opgezocht stonden er 4 verdedigers (2 verededigende middevelders). Dus eigenlijk best vergelijkbaar met PSV.
 
Waar heb je dit nageken? Op transfermarkt zie ik dat hij vaak LB speelde en de wedstrijden die ik heb opgezocht stonden er 4 verdedigers (2 verededigende middevelders). Dus eigenlijk best vergelijkbaar met PSV.

Op google heb ik bv gezocht op Augsburg 2019. Daarna heb ik random een stuk of 20 opstellingen bekeken.

Ik pik er eentje uit (en was de eerste die ik bekeek):
Bv op 23-12-2019 tegen Hoffenheim 2-4 staat hij als linkermiddenvelder. Iago die als linksback staat, wordt op een transfermarktsite als linksback én linkermiddenvelder aangemerkt. Wisselwerking tussen die twee tijdens de wedstrijd misschien?

Ik heb er nu nog meer bekeken en inderdaad kom ik een paar opstellingen tegen zoals jij het schetst, maar het zijn eerder uitzonderingen dan regel.
 
Laatst bewerkt:
Er is een heuse competitie op Honolulu. Volgens mij heet een team Honolulu Brains.
Als ergens over de tactiek nagedacht wordt in de wereld zal het dáár zijn.
Honolulu Brains: ik ben fan.
Klinkt meer als een verkeerde gespeld Ajax filiaal.
 
Even een hersenspinsel tussendoor. Zou de mindere vorm van Max na de winterstop (ik vind het in elk geval dat hij niet goed speelt sinds de wintersport) te maken kunnen hebben met de vermoeidheid van Sangare? (ik vind in elk geval dat Sangare vermoeid oogt sinds de wintersport).

Ik denk dat Max vrijer kan spelen als hij een fitte en energieke Sangare voor en achter zich heeft. Hij kan dan makkelijker in de aanval mee omdat hij weet dat zijn plek wordt overgenomen wordt. Daardoor wordt zijn directe tegenstander weer minder omdat die veel meer energie moet verspillen.
 
Even een hersenspinsel tussendoor. Zou de mindere vorm van Max na de winterstop (ik vind het in elk geval dat hij niet goed speelt sinds de wintersport) te maken kunnen hebben met de vermoeidheid van Sangare? (ik vind in elk geval dat Sangare vermoeid oogt sinds de wintersport).

Ik denk dat Max vrijer kan spelen als hij een fitte en energieke Sangare voor en achter zich heeft. Hij kan dan makkelijker in de aanval mee omdat hij weet dat zijn plek wordt overgenomen wordt. Daardoor wordt zijn directe tegenstander weer minder omdat die veel meer energie moet verspillen.
Dat, en ik denk ook het gemis van een goede linkshalf (Götze of Gakpo) voor hem. Sinds die twee niet meer meedoen speelt Max ook een stuk minder goed
 
Begon redelijk tot goed aan het seizoen.
Maar is zich, zeker na de winterstop, aan het ontpoppen als de miskoop van dit seizoen.
Het miskoopgehalte van vorig seizoen haalt ie niet. Maar wat valt deze jongen tegen zeg.
Brengt ook aanvallend nauwelijks nog iets. Voorzetten zijn in niemandsland.
 
Begon redelijk tot goed aan het seizoen.
Maar is zich, zeker na de winterstop, aan het ontpoppen als de miskoop van dit seizoen.
Het miskoopgehalte van vorig seizoen haalt ie niet. Maar wat valt deze jongen tegen zeg.
Brengt ook aanvallend nauwelijks nog iets. Voorzetten zijn in niemandsland.
Ik vond hem altijd goed spelen met Gakpo voor hem, maar dat kan nu helaas even niet. Hij is natuurlijk niet even goed als zijn eerste weken, maar hij komt ook nauwelijks aan de bal waar hij het gevaarlijkst is, ongeveer randje 16 om de bal strak te spelen in iemands voet.

Maar goed, hij moet inderdaad zijn vorm herpakken. Als hij die vorm heeft, is ineens heel het elftal ook gevaarlijker. Max heeft de kwaliteit om een van de belangrijkste spelers te zijn, maar dat lukt hem al 2-3 maanden niet. Helaas.

Ik zou hem trouwens ook graag in een 3-5-2 systeem willen zien, ik denk dat dat beter bij zijn speelstijl past en dan heeft hij meer ruimte om naar voren te gaan.
 
Begon redelijk tot goed aan het seizoen.
Maar is zich, zeker na de winterstop, aan het ontpoppen als de miskoop van dit seizoen.
Het miskoopgehalte van vorig seizoen haalt ie niet. Maar wat valt deze jongen tegen zeg.
Brengt ook aanvallend nauwelijks nog iets. Voorzetten zijn in niemandsland.
Vandaag was hij in het begin van de wedstrijd in aanvallend opzicht best goed nu hij Götze voor hem had. Ik denk dat Max te veel een echte/goede buitenspeler voor hem nodig heeft om zelf te kunnen renderen.
 
Vandaag was hij in het begin van de wedstrijd in aanvallend opzicht best goed nu hij Götze voor hem had. Ik denk dat Max te veel een echte/goede buitenspeler voor hem nodig heeft om zelf te kunnen renderen.
Grootste probleem van Max vind ik toch wel het feit dat hij niet kan verdedigen, toch een kerntaak op zijn positie. Aanvallend aardig, maar we hebben 3/4 betere vleugelaanvallers. Grote, wellicht het grootste manco van eze selectie: het gebrek aan verdedigende wissels. We hebben 4 acceptable basisspelers, maar als iemand rust nodig heeft of even op scherp gezet moet worden, is er geen adequate vervanging. Als Teze of Dumfries langdurig geblesseerd raken, worden we 5e
 
Grootste probleem van Max vind ik toch wel het feit dat hij niet kan verdedigen, toch een kerntaak op zijn positie. Aanvallend aardig, maar we hebben 3/4 betere vleugelaanvallers. Grote, wellicht het grootste manco van eze selectie: het gebrek aan verdedigende wissels. We hebben 4 acceptable basisspelers, maar als iemand rust nodig heeft of even op scherp gezet moet worden, is er geen adequate vervanging. Als Teze of Dumfries langdurig geblesseerd raken, worden we 5e
Aanvallend aardig, maar ook niet meer dan dat. Het is nu wel duidelijk waarom er geen Bundesliga club voor hem aanklopte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan