Pablo Rosario (M)

Dus dan ben je een geweldige speler? Guti is nu al geweldig en wil altijd opkomen naar de 16 van de tegenpartij, om daar gevaar te stichten voor de goal door zelf te schieten dan wel door medeaanvallers [o.a. Lozano] in stelling te brengen. Die kwaliteiten heeft Rosario [vooralsnog} niet.

Ik vind dat Rosario juist vaak de juiste keuze maakt. Ja, ik vind hem echt goed, en de uitverkiezing voor Oranje logisch. Guti heb ik nog steeds te weinig in actie gezien. In het bekerduel met Maasluis - wat ik bij Fox heb gezien - vond ik hem nog niet bijzonder opvallen. Overigens vind ik jouw beschrijving eerder bij een 10 passen. En ik vermoed dat Van Bommel daar ook aan denkt: is Guti niet eerder een concurrent voor Pereiro?
 
Onzin. Hij wankelde even in de tweede helft, maar is echt een geweldige speler aan het worden. Hij versnelt het spel juist - alle ballen gaan naar voren.

Dit is pas onzin.
Dus als je een bal naar voren schiet, versnel je per definitie altijd het spel?
Daarnaast schiet hij lang niet alle ballen naar voren.

Zijn handelingssnelheid mag echt nog hoger worden wil hij een topspeler worden. Dát schrijf ik zoals je hebt kunnen lezen. Niet een deel van een zin vóór de komma eruit pikken en daar dan je betoog op houden. Aan 1 IPF hebben we meer dan genoeg. ??
 
Laatst bewerkt:
Dit is pas onzin.
Dus als je een bal naar voren schiet, versnel je per definitie altijd het spel?
Daarnaast schiet hij lang niet alle ballen naar voren.

Zijn handelingssnelheid mag echt nog hoger worden wil hij een topspeler worden.

Ik zal het even naar Koeman forwarden. Lijkt me belangrijk dat hij hier ook van op de hoogte is.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ter info: ik heb de berichten uit het Speler vd Week-topic aangaande Rosario hierheen verplaatst, zodat dat topic niet verder vervuild wordt.
 
Dus dan ben je een geweldige speler? Guti is nu al geweldig en wil altijd opkomen naar de 16 van de tegenpartij, om daar gevaar te stichten voor de goal door zelf te schieten dan wel door medeaanvallers [o.a. Lozano] in stelling te brengen. Die kwaliteiten heeft Rosario [vooralsnog} niet.

Dus je weet nu al dat Guti beter is dan Rosario en geweldig is, terwijl Guti nauwelijks gespeeld heeft? Rosario-Hendrix-Pereiro functioneren gewoon prima, Guti krijgt zijn kans nog wel.
 
Rosario vind ik net zo'n verrassing - hetzij een iets andere speler - als Frenkie de Jong. Die zie ik de komende jaren samen wel bij Oranje op het middenveld staan samen. En op een paar vacatures na, begint het er weer een beetje op te lijken in Nederland.


---------------------- vacature -----------------------

Dumfries------De Ligt-------Van Dijk---------vacature

-------------Rosario----------De Jong----------------

---------------------vacature--------------------------

Depay--------------vacature-----------------Bergwijn

Er komen bij onder 20 nog wel een aantal grote talenten aan. Vooral ook in het buitenland actief (Chong, Dilrosun, Xavi Simons, etc. ) Ik zie de toekomst van Oranje best rooskleurig. Nog één toernooi bagger, maar in 2022 top.
 
Rosario zou het zomaar eens kunnen gaan maken. Laten we eerlijk zijn, als hij bij Ajax dit had gedaan was hij al voor Oranje geselecteerd en vergeleken met *vul hier een willekeurige naam in van een 50-voudig international*. Zeer sterk in de duels, drive, inzicht en bovendien vaak een opening naar voren. Bommel heeft een luxe"probleem", en dat terwijl Thomas nog geblesseerd is. Mooie voetballer dit!

Thomas, die was ik alweer vergeten....
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Er komen bij onder 20 nog wel een aantal grote talenten aan. Vooral ook in het buitenland actief (Chong, Dilrosun, Xavi Simons, etc. ) Ik zie de toekomst van Oranje best rooskleurig. Nog één toernooi bagger, maar in 2022 top.
Je vergeet nog Zierikzee die als een groot talent wordt gezien bij Bayern en Redan die de ene na andere goal maakt bij Chelsea -18.
 
Je vergeet nog Zierikzee die als een groot talent wordt gezien bij Bayern en Redan die de ene na andere goal maakt bij Chelsea -18.
Xavi Simons zie ik eerder voor het Spaanse nationaal elftal kiezen. Zijn ouders houden een dubbel paspoort voor hem aan, om opties in het leven open te houden. Maar hij groeit op als een spanjaard en heeft volgens mij amper binding met nederland.
 
Xavi Simons zie ik eerder voor het Spaanse nationaal elftal kiezen. Zijn ouders houden een dubbel paspoort voor hem aan, om opties in het leven open te houden. Maar hij groeit op als een spanjaard en heeft volgens mij amper binding met nederland.
Zou ik begrijpelijk vinden hoewel ik een keer een filmpje van hem en zijn familie zag waar het behoorlijk “Nederlands” aan toe ging. Het hangt er ook van af hoe het met Oranje op dat moment gaat. Indien succesvol, dan wil iedereen er bij horen.
 
Er komen bij onder 20 nog wel een aantal grote talenten aan. Vooral ook in het buitenland actief (Chong, Dilrosun, Xavi Simons, etc. ) Ik zie de toekomst van Oranje best rooskleurig. Nog één toernooi bagger, maar in 2022 top.

Ik ook wel. Alleen nog een echte spits.
 
Ik hoor altijd veel Ajacieden praten over een spits in hun O19. Schijnt de nieuwe Lukaku te zijn.

Brobi?

Over al die talenten... Ikzelf zie ze nooit spelen en vraag me ook af hoe "we" weten dat deze jongens zo goed zijn. Praten we elkaar na of weten we dit. Daarnaast is er nog een flinke stap te maken voor al die jongens en veel zullen die stap niet maken. Blijven ze fysiek voldoende groeien? Hebben ze de mentaliteit om met tegenslag om te gaan? Gaat hun handelingssnelheid voldoende omhoog bij het volgende niveau? Worden ze niet aangereden en verkracht door Kluivert jr.? Blijven ze voldoende spelen op een hoger niveau?
 
Terug
Bovenaan Onderaan