Pablo Rosario (M)

Ik ben het eens met de strekking van je verhaal. Alleen vind ik dat "op den duur" niet moet gelden voor Oranje. Voor Oranje moet het beste team opgeroepen/ opgesteld worden. Beter worden doen de spelers bij hun club, daar heeft het nationale elftal weinig invloed op.
En daar ben ik het ook weer mee eens. Daarom had ik het tussen haakjes gelaten.
 
Eens, al moet Gini wel echt een keer presteren bij Oranje. Te gek voor woorden dat een basisspeler van één van de meest attractieve ploegen in Europa zich maar niet kan laten gelden bij Oranje.
Je zag dat hij een sterk optreden had tegen Peru en toch ook tegen Frankrijk met Frenkie naast zich. Bij Liverpool heeft het mee te maken dat ie veel creativiteit om zich heen heeft waardoor hij ook veel beter rendeert.
 
Mooi dat de meesten hier zo'n fan zijn van Rosario. Maar wat zijn zijn kwaliteiten volgens jullie?
Komt hij vaak aan de rand 16? Antwoord = zelden.
Heeft hij een goed pegel in zijn benen? Antwoord = Dat moet ik nog zien.
Kan hij/ of is hij een box to box speler ? Antwoord = Volgens mij niet. Van Ginkel was dat juist wel.
Heeft hij scorend vermogen? Antwoord = Vergeleken met Guti en ook Van ginkel niet..

Met Rosario loopt het lekker bij PSV, dat valt niet te ontkennen, alleen mis ik [nog] bovenstaande feiten.
 
Net als het nationale team van Egypte hebben wij ook maar één Egyptische sterspeler :grin:
Mooi dat de meesten hier zo'n fan zijn van Rosario. Maar wat zijn zijn kwaliteiten volgens jullie?
Komt hij vaak aan de rand 16? Antwoord = zelden.
Heeft hij een goed pegel in zijn benen? Antwoord = Dat moet ik nog zien.
Kan hij/ of is hij een box to box speler ? Antwoord = Volgens mij niet. Van Ginkel was dat juist wel.
Heeft hij scorend vermogen? Antwoord = Vergeleken met Guti en ook Van ginkel niet..

Met Rosario loopt het lekker bij PSV, dat valt niet te ontkennen, alleen mis ik [nog] bovenstaande feiten.
Omdat je je totaal op de verkeerde kwaliteiten richt.
 
Omdat je je totaal op de verkeerde kwaliteiten richt.
Daarom vraag ik wat volgens jou / jullie zijn goede/uitstekende punten zijn en op welke punten kan hij zich nog verbeteren. Daar ben ik dus benieuwd naar. Jouw opmerking beantwoord mijn serieuze vraag niet.
 
Mooi dat de meesten hier zo'n fan zijn van Rosario. Maar wat zijn zijn kwaliteiten volgens jullie?
Komt hij vaak aan de rand 16? Antwoord = zelden.
Heeft hij een goed pegel in zijn benen? Antwoord = Dat moet ik nog zien.
Kan hij/ of is hij een box to box speler ? Antwoord = Volgens mij niet. Van Ginkel was dat juist wel.
Heeft hij scorend vermogen? Antwoord = Vergeleken met Guti en ook Van ginkel niet..

Met Rosario loopt het lekker bij PSV, dat valt niet te ontkennen, alleen mis ik [nog] bovenstaande feiten.

Scorend vermogen hebben we genoeg. Met van Ginkel had je nu niks aan Pereiro. Ik mis Marco totaal niet. Te lui om mee te verdedigen, en hadden we nu vast geen 18 punten. Dat laatste is een gevoel.
 
Eens, al moet Gini wel echt een keer presteren bij Oranje. Te gek voor woorden dat een basisspeler van één van de meest attractieve ploegen in Europa zich maar niet kan laten gelden bij Oranje.
De laatste interlandperiode was hij erg goed! Hij kon eindelijk eens in z'n goede rol spelen.

Overigens ben ik het er ook mee eens dat de selectie van Rosario te vroeg is. Maar dat maakt het niet minder knap natuurlijk :)
 
Mooi dat de meesten hier zo'n fan zijn van Rosario. Maar wat zijn zijn kwaliteiten volgens jullie?
Komt hij vaak aan de rand 16? Antwoord = zelden.
Heeft hij een goed pegel in zijn benen? Antwoord = Dat moet ik nog zien.
Kan hij/ of is hij een box to box speler ? Antwoord = Volgens mij niet. Van Ginkel was dat juist wel.
Heeft hij scorend vermogen? Antwoord = Vergeleken met Guti en ook Van ginkel niet..

Met Rosario loopt het lekker bij PSV, dat valt niet te ontkennen, alleen mis ik [nog] bovenstaande feiten.
Hij is veel slimmer dan Van Ginkel, ondanks zijn leeftijd. Veel beter gevoel voor positie en veel meer rust aan de bal waardoor hij bijna nooit balverlies lijdt en eigenlijk altijd op de goede plek staat. Daar waar van Ginkel steeds aan het quasi-meeverdedigen was, doet Pablo echt mee in het helpen achterin. Daarom lijkt het ook of onze verdediging het zoveel beter doet, Schwaab-Viergever maar ook Pereiro worden echt ontlast. Natuurlijk ook mede dankzij Hendrix.
En ik vind zijn passing naar voren ook heel goed.
Hij moet idd wel meer naar voren gaan en wat risico’s nemen c.q. zich ook voorin laten gelden af en toe. Een aantal goals per jaar zou denk ik niet verkeerd zijn.
 
Hij is veel slimmer dan Van Ginkel, ondanks zijn leeftijd. Veel beter gevoel voor positie en veel meer rust aan de bal waardoor hij bijna nooit balverlies lijdt en eigenlijk altijd op de goede plek staat. Daar waar van Ginkel steeds aan het quasi-meeverdedigen was, doet Pablo echt mee in het helpen achterin. Daarom lijkt het ook of onze verdediging het zoveel beter doet, Schwaab-Viergever maar ook Pereiro worden echt ontlast. Natuurlijk ook mede dankzij Hendrix.
En ik vind zijn passing naar voren ook heel goed.
Hij moet idd wel meer naar voren gaan en wat risico’s nemen c.q. zich ook voorin laten gelden af en toe. Een aantal goals per jaar zou denk ik niet verkeerd zijn.
Kijk dat is een antwoord waar ik wat mee kan...(Y) Ik pleit ook niet voor van Ginkel hoor, sterker nog, ik mis hem ook totaal niet. Je laatste 2 regels onderschrijf ik ook, en hoop dus net als jou dat Rosario meer naar de 16 komt, mits het natuurlijk de balans in het veld niet verstoort.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Rosario vind ik net zo'n verrassing - hetzij een iets andere speler - als Frenkie de Jong. Die zie ik de komende jaren samen wel bij Oranje op het middenveld staan samen. En op een paar vacatures na, begint het er weer een beetje op te lijken in Nederland.


---------------------- vacature -----------------------

Dumfries------De Ligt-------Van Dijk---------vacature

-------------Rosario----------De Jong----------------

---------------------vacature--------------------------

Depay--------------vacature-----------------Bergwijn
 
Hij moet idd wel meer naar voren gaan en wat risico’s nemen c.q. zich ook voorin laten gelden af en toe. Een aantal goals per jaar zou denk ik niet verkeerd zijn.

Omdat hij dit minder doet, itt van Ginkel, kunnen de backs sneller opkomen en kan de aanval iets meer risico nemen denk ik.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Omdat hij dit minder doet, itt van Ginkel, kunnen de backs sneller opkomen en kan de aanval iets meer risico nemen denk ik.

Precies, en als aanvulling: juist de positionering en duelkracht van een hangend blok met Rosario en Hendrix zou ideaal zijn om na een afgeslagen aanval direct de afvallende bal weer te heroveren en in te brengen via de (opgekomen dan wel diepgaande) flanken of richting de balvaste Luuk/Pereiro te spelen. Hiermee creeer je tevens meer defensieve zekerheid waarbij het vaker kan voorkomen dat doelpogingen van buiten de 16 geprobeerd worden - zonder de angst van het inleveren en tegen een counter aanlopen. Daarom denk ik dat een verdedigend sterk middenveld (Hendrix-Rosario) juist aanvallend je ploeg sterker maakt (klinkt krom, maar hoop hierboven wat logica erachter te hebben verduidelijkt). Dus van mij hoeft Rosario zich niet aan de rand 16 te melden. Daarvoor hebben we meer dan voldoende andere spelers met betere scorings-eigenschappen (Bergwijn, Luuk, Lozano, Pereiro/Gutti, Angelino - ook diepgang en een sterk schot).
 
Had liever Hendrix gezien, laat Rosario zich maar lekker op PSV focussen. Moet ook nog aan de belasting wennen lijkt me.

Hendrix zijn voortzetting is trouwens ontzettend vaak vooruit. Hij heeft geen geweldige lange pass, maar met zijn korte passing naar voren is ie wel heel belangrijk.
Weinig opzij gebrei met deze jongen.

Rosario doet dat ook wel aardig denk ik.
Ik vind ze een beetje dezelfde types, maar wel verschillend genoeg dat ze elkaar leuk aanvullen.

Die Guti... Niemand meer die erom schreeuwt hier, dat is best knap van Pablo :)
 
Rosario vind ik net zo'n verrassing - hetzij een iets andere speler - als Frenkie de Jong. Die zie ik de komende jaren samen wel bij Oranje op het middenveld staan samen. En op een paar vacatures na, begint het er weer een beetje op te lijken in Nederland.


---------------------- vacature -----------------------

Dumfries------De Ligt-------Van Dijk---------vacature

-------------Rosario----------De Jong----------------

---------------------vacature--------------------------

Depay--------------vacature-----------------Bergwijn

Toch vind ik dat Oranje 5-3-2 moet gaan spelen. Met de Vrij heb je een echte kwaliteitsverdediger erbij en we hebben geen echte goeie spits.
 
Had liever Hendrix gezien, laat Rosario zich maar lekker op PSV focussen. Moet ook nog aan de belasting wennen lijkt me.

Hendrix zijn voortzetting is trouwens ontzettend vaak vooruit. Hij heeft geen geweldige lange pass, maar met zijn korte passing naar voren is ie wel heel belangrijk.
Weinig opzij gebrei met deze jongen.

Rosario doet dat ook wel aardig denk ik.
Ik vind ze een beetje dezelfde types, maar wel verschillend genoeg dat ze elkaar leuk aanvullen.

Die Guti... Niemand meer die erom schreeuwt hier, dat is best knap van Pablo :)
Ik wel lees zijn topic maar, maar die gast krijgt geen kans zich te bewijzen. Rosario voegt weinig toe aan het aanvallende gedeelte en qua rendement.
 
Ik wel lees zijn topic maar, maar die gast krijgt geen kans zich te bewijzen. Rosario voegt weinig toe aan het aanvallende gedeelte en qua rendement.
Niet mee eens....Rosario en Hendrix doen ontzettend veel nuttig werk door mee te verdedigen, ballen afpakken, storen in de opbouw van de tegenstander en de felheid waarmee zij dat doen draagt zeker bij aan het resultaat van PSV tot dusverre in de eredivisie. Pereiro is juist de speler op het middenveld die zo wisselend speelt, dat hij degene in mijn ogen is die rijp is voor een wissel met Guti. Laat Guti in de maand oktober in de basis starten en ik verzeker je dat Pereirp de rest van het seizoen weer bankzitter is.
 
Eens. Heb alleen de eerste 30 en de laatste 15 minuten gezien, maar de eerste 30 minuten vond ik Rosario al de minste (niet overdreven slecht hoor) en toen had ie nog niet eens z'n grote fout gemaakt. Een aantal keren knullig balverlies en als hij dan in de buurt van de 16 meter kwam was er een soort van paniek van 'hó, ik hoor nier niet', dus ik speel hem maar snel achteruit of een metertje links/rechts en haalde daarmee de snelheid uit het spel.
Beetje gechargeerd allemaal, maar m.i. één van de minderen. Had graag Guti in de 2e helft gezien als verbindingsspeler met de aanval.

1. Angelino
2. Zoet
3. Bergwijn
Precies, he he eindelijk 2 die het ook goed zien. Guti is kind van de rekening, een geweldige topspeler. MVB is vooralsnog alleen hierin Cocu 2.0
 
Dat jullie zo positief zijn over Rosario?
-Hij pakte geen enkele afvallende bal op.
-Hij maakte de fout waardoor de enige echte kans van NAC ontstond.
-Hij heeft veel van van Ginkel geleerd, qua schijnverdedigen, net niet goed staan. Waardoor hij kleine ‘nuttige’ overtredingen moest maken en zelfs geel pakte.
-Hij versnelde het spel niet, door in balbezit telkens de bal te moeten controleren. Een one-touch-ball: niet gezien. (Maar daar beginnen meerdere spelers last van te krijgen)
-En ik had zelfs het idee dat hij onnodig met zijn kont in de eigen verdediging begon te staan.

Hij gaf wel een geweldige steekpass.

1 Viergever
2 Angeliño
3 Ramselaar (viel goed in)

Maar eigenlijk kwam iedereen/niemand in aanmerking voor plek 3, vind ik.

Onzin. Hij wankelde even in de tweede helft, maar is echt een geweldige speler aan het worden. Hij versnelt het spel juist - alle ballen gaan naar voren.
 
Onzin. Hij wankelde even in de tweede helft, maar is echt een geweldige speler aan het worden. Hij versnelt het spel juist - alle ballen gaan naar voren.
Dus dan ben je een geweldige speler? Guti is nu al geweldig en wil altijd opkomen naar de 16 van de tegenpartij, om daar gevaar te stichten voor de goal door zelf te schieten dan wel door medeaanvallers [o.a. Lozano] in stelling te brengen. Die kwaliteiten heeft Rosario [vooralsnog} niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan