Pablo Rosario (M)

Van Hanegem doet vandaag in zijn column een “Ajaxje”, voor ons wel te verstaan: Rosario is een speler voor de toekomst van het NLse voetbal.
Contractverlenging en een clausule van minimaal 50 miljoen opnemen.
 
[B]PSV STATS ? ⚪[/B]‏ @[B]PSVStats[/B] 2 min.2 minuten geleden
Grootste uitzeges PSV in de Eredivisie:
19.09.1971 0-7 vs FC Den Bosch
26.02.1978 0-7 vs FC Amsterdam
15.09.2018 0-7 vs ADO Den Haag

:grin:
Van Hanegem doet vandaag in zijn column een “Ajaxje”, voor ons wel te verstaan: Rosario is een speler voor de toekomst van het NLse voetbal.
Contractverlenging en een clausule van minimaal 50 miljoen opnemen.
Ja verbazend, Wel eens leuk om te lezen.
 
Van Hanegem doet precies wat hij de verslaggever van Fox verwijt: namelijk veel te grote woorden gebruiken. Ben wel gecharmeerd van deze speler. Kan bikkelhard zijn en bewaart goed de rust in de kleine ruimtes en is verrassend genoeg best technisch voor zijn type speler. Alleen hoop ik dat hij een voorbeeld neemt aan Hendrix die altijd geduldig heeft gewacht op zijn kans. Bazoer laat zien wat er gebeurt als je dat niet doet. Overigens denk ik dat hij in potentie beter is dan Hendrix en sluit ik niet uit dat hij hem uit de basis speelt. Zou wel een hard gelach zijn voor Jorrit.

Mocht De Jong weer in een nieuwe vormdip raken zou ik het ook geen slecht idee vinden om 4-4-2 te spelen. Bergwijn en Lozano lijken mij met hun snelheid de ideale spitsen voor zo'n systeem en Guti de ideale man om hun te lanceren.
 
Rosario zou het zomaar eens kunnen gaan maken. Laten we eerlijk zijn, als hij bij Ajax dit had gedaan was hij al voor Oranje geselecteerd en vergeleken met *vul hier een willekeurige naam in van een 50-voudig international*. Zeer sterk in de duels, drive, inzicht en bovendien vaak een opening naar voren. Bommel heeft een luxe"probleem", en dat terwijl Thomas nog geblesseerd is. Mooie voetballer dit!
 
Rosario zou het zomaar eens kunnen gaan maken. Laten we eerlijk zijn, als hij bij Ajax dit had gedaan was hij al voor Oranje geselecteerd en vergeleken met *vul hier een willekeurige naam in van een 50-voudig international*. Zeer sterk in de duels, drive, inzicht en bovendien vaak een opening naar voren. Bommel heeft een luxe"probleem", en dat terwijl Thomas nog geblesseerd is. Mooie voetballer dit!
Rosario en Hendrix zouden allang in Oranje zitten als ze een Ajax vod aanhebben. Donny wordt nog steeds geselecteerd.
 
Mooi toch, lekker in de luwte een absolute topper worden. Dat kut gehype doen ze maar lekker 94 kilometer verderop.
 
Mooi toch, lekker in de luwte een absolute topper worden. Dat kut gehype doen ze maar lekker 94 kilometer verderop.

Een beetje hype mag wel hoor, kan PSV tenminste ook eens bedragen ontvangen die meer van deze tijd zijn, in plaats van die bedragen die 10 jaar geleden de norm waren ;)

Laten we hier maar alvast beginnen dan: "Rosario, de Patrick Vieira/Yaya Touré van de lichtstad!"
 
Een beetje hype mag wel hoor, kan PSV tenminste ook eens bedragen ontvangen die meer van deze tijd zijn, in plaats van die bedragen die 10 jaar geleden de norm waren ;)

Tjah, ik heb er een hekel aan dus hou het ook voor Rosario lekker rustig. Een seizoen constant presteren zoals Henkie de Jong en Kluivertje, dan mag je pas over bedragen van 100 miljoen praten.
 
Zo een mooie week, en dan wordt het alleen maar mooier:

PSV snel met Rosario in gesprek over nieuw contract

Onder meer met Pablo Rosario, die gisteren een prima partij speelde, gaat PSV snel aan tafel om te praten over een nieuw contract.

Pablo Rosario heeft bij PSV de afgelopen maanden in positieve zin verrast. Vanaf het trainingskamp van de club in het Zwitserse Verbier was al te zien dat de middenvelder zich snel ontwikkelde en een serieuze optie voor de eerste elf zou worden.
https://www.ed.nl/nederlands-voetba...deelt-eerste-tik-uit-in-titelstrijd~a8b7ad90/
Momenteel is hij daadwerkelijk basisspeler en ook door de komst van nieuweling Érick Gutiérrez is Rosario niet van zijn stuk gebracht. ,,Ook als ik straks een keer niet zou spelen, blijf ik het team volle bak steunen en juich ik net zo hard als nu bij elke goal", zei hij gisteren.

(...)

https://www.ed.nl/psv/psv-snel-met-rosario-in-gesprek-over-nieuw-contract~af17fa2a/

Dit vind ik geweldig nieuws. In alle luwte heeft Pablo zich ontwikkeld tot een van de steunpilaren van dit elftal. Wat een fysiek en drive die hij combineert met echt een fraai staaltje voetballend vermogen. Wat mij betreft een contract voor tien jaar en absoluut niet het kind van de rekening laten worden omdat er een dure speler is aangekocht. Ik ben een groot fan van deze jongen.
 
Bizar wat een vlucht de ontwikkeling van een talent kan nemen. Neem nou Paal. Was steevast één van de uitblinkers in de jeugd van PSV. Had echt een grote toekomst voor die jongen verwacht. Nu bankzitter bij PEC als huurling.

Rosario speelde prima bij JPSV vorig seizoen, maar dat deden Abels en Ritzmaier ook. Zo lastig om dan te beoordelen of het ook potentieel PSV 1 materiaal is. Nou dit is er één hoor. Na zoveel teleurstellingen van gevallen sterren uit de jeugd mag zijn doorbraak wel gevierd worden bij PSV. De reden dat ik denk dat het een blijvertje is, is omdat zijn belofte niet net als Bakkali is gebaseerd op een paar wonderschone acties en goals in zijn eerste wedstrijden voor PSV 1 die precies op het juiste moment op de juiste plek vielen. Het is zijn handelingssnelheid, techniek, power en werklust die mij het vertrouwen geven dat hij zal slagen in de top. In ieder geval goed genoeg voor PSV1. Of hij een niveau hoger aan kan is afhankelijk van zijn ontwikkeling en of hij in staat zal zijn nog dominanter te spelen en ook zijn aandeel zal hebben in goals en assists. Daar waar Aadje ons Rigo getipt had komt Rosario bovendrijven.
 
Doen we nu niet een beetje Ajaxerig met Rosario? Hij is goed aan het seizoen begonnen en gaat steeds beter. Echter, 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Ik wacht maar eens af of hij het volhoudt.
 
Doen we nu niet een beetje Ajaxerig met Rosario? Hij is goed aan het seizoen begonnen en gaat steeds beter. Echter, 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Ik wacht maar eens af of hij het volhoudt.
Nee, ik vind echt dat je aan alles ziet dat dit een topspeler is. Het is geen talent dat leuk meedraait, maar echt een steunpilaar met een mentaliteit waar je u tegen zegt. Zijn fysiek, drive en techniek is niet iets wat aankomt op geluk (kijk naar die vrije trap uit stilstand waar Lozano die pingel wilde hebben in de eerste helft). Dat is klasse, waar in een ander shirt veel commentatoren een orgasm van zouden krijgen.

En wat mij ook verbaasde: hij is zo wendbaar en lenig, maar hij is gewoon 1.90 meter. Ik had hem echt twintig centimeter kleiner ingeschat door zijn wendbaarheid.

Edit:
2:50 en 11:40. Dat zijn acties van een speler die weet wat hij doet.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Doen we nu niet een beetje Ajaxerig met Rosario? Hij is goed aan het seizoen begonnen en gaat steeds beter. Echter, 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Ik wacht maar eens af of hij het volhoudt.
Als we Ajaxerig waren, hadden de kranten al volgestaan dat Rosario binnenkort naar Bayern Munchen gaat en dat hij niet meer weg te denken is uit de basis van Oranje.
 
Doen we nu niet een beetje Ajaxerig met Rosario? Hij is goed aan het seizoen begonnen en gaat steeds beter. Echter, 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Ik wacht maar eens af of hij het volhoudt.

Hij doet het vooralsnog goed. Het scheelt dan maar ook 1 letter met ... ;)
 
Hij doet het vooralsnog goed. Het scheelt dan maar ook 1 letter met ... ;)
Oed?

OUD_07.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan