Pablo Rosario (M)

Hij is weg en ik vind het niet erg.
Volgens mij een van de meest overschatte spelers in de recente geschiedenis van PSV.
Ook in dit PSV had ie gewoon in de basis gestaan. Niet omdat hij het lievelingetje van de trainer is, maar omdat het geen slechte speler is. Nu Sangaré anders is gaan spelen, was Rosario in dit team een nuttige speler geweest die ballen onderschept en de verdediging meehelpt.
Ik kan er in ieder geval aardig wat meer opnoemen. Mr. Guti om mee te beginnen.
 
Ook in dit PSV had ie gewoon in de basis gestaan. Niet omdat hij het lievelingetje van de trainer is, maar omdat het geen slechte speler is. Nu Sangaré anders is gaan spelen, was Rosario in dit team een nuttige speler geweest die ballen onderschept en de verdediging meehelpt.
Ik kan er in ieder geval aardig wat meer opnoemen. Mr. Guti om mee te beginnen.
Fijn ... Blij dat hij weg is.
Hij heeft te veel wedstrijden bij PSV in de basis gestaan.
 
En volgend seizoen (voorronde ) CL....
De jongen werd vaker afgefikt, en nu kijken we naar Guti. Niet bepaald een stap vooruit.
Het affikken was vaak heel terecht. Dat daar niks fatsoenlijks voor in de plaats is gekomen, doet daar niets aan af vind ik.
Ik ben nog steeds blij dat hij vertrokken is. En hoe hij het elders doet en of 'ie gelukkig is belangrijk voor hem, maar mij boeit het niet tbh.
 
Niets veranderd.
Zie net de samenvatting van Lille-Nice. Rosario scoort niet, maar was gemiddeld gezien weer de eerste die de doelpuntenmaker feliciteert. Hoe doet hij dat toch altijd? Onzichtbaar tijdens het spel, zelfs als het doelpunt in de maak is, maar o zo snel bij de doelpuntenmaker. Zelfs in de herhalingen zie ik hem pas bij het feestvieren.
Precies.
Gutierrez is van het zelfde type gebleken. Beetje wijzen hier en daar, balletjes breed en terug, en 3x per wedstrijd een balletje naar voren geven. Ze vertragen beiden het spel.
Conclusie : PSV, en ons mooie rood-witte shirt onwaardig.
 
De Perzische koning werd ook ooit verjaagd uit Iran. Nu verlangen mensen al sinds heel lang weer naar hem. Maar hij is helaas dood.
Koning Pablo leeft gelukkig nog. Kom terug naar huis.
 
De Perzische koning werd ook ooit verjaagd uit Iran. Nu verlangen mensen al sinds heel lang weer naar hem. Maar hij is helaas dood.
Koning Pablo leeft gelukkig nog. Kom terug naar huis.
Ben je al dronken? ;)
3 jaar lang me suf geërgerd aan al die twijfelballen en het feit dat hij week na week mocht falen om het de week erna gewoon weer te proberen. Blij dat hij weg is, ook al hebben we nog steeds niet het middenveld dat bij een topploeg hoort.
 
Ben je al dronken? ;)
3 jaar lang me suf geërgerd aan al die twijfelballen en het feit dat hij week na week mocht falen om het de week erna gewoon weer te proberen. Blij dat hij weg is, ook al hebben we nog steeds niet het middenveld dat bij een topploeg hoort.
Nooit je oude schoenen weggooien voordat je… We verloren kansloos van de nummer 10 van Frankrijk thuis en uit speelden we gelijk. Maar Rosario die basis staat bij de nummer 4 van Frankrijk is minder dan Guti en van Ginkel etc.? Nee ik doe niet mee aan dit grijs gedraaide verhaal over Rosario. Als je nou Gravenberch en Alvarez had rondlopen…
 
Nooit je oude schoenen weggooien voordat je… We verloren kansloos van de nummer 10 van Frankrijk thuis en uit speelden we gelijk. Maar Rosario die basis staat bij de nummer 4 van Frankrijk is minder dan Guti en van Ginkel etc.? Nee ik doe niet mee aan dit grijs gedraaide verhaal over Rosario. Als je nou Gravenberch en Alvarez had rondlopen…
Dat bedoelde ik ook, dat het nog steeds niet fantastisch is. Maar ik ben echt blij dat ik niet meer naar hem hoef te kijken.
 
Nooit je oude schoenen weggooien voordat je… We verloren kansloos van de nummer 10 van Frankrijk thuis en uit speelden we gelijk. Maar Rosario die basis staat bij de nummer 4 van Frankrijk is minder dan Guti en van Ginkel etc.? Nee ik doe niet mee aan dit grijs gedraaide verhaal over Rosario. Als je nou Gravenberch en Alvarez had rondlopen…
Het ophemelen van Rosario is ook al een grijsgedraaid verhaal. :cautious:
 
Nooit je oude schoenen weggooien voordat je… We verloren kansloos van de nummer 10 van Frankrijk thuis en uit speelden we gelijk. Maar Rosario die basis staat bij de nummer 4 van Frankrijk is minder dan Guti en van Ginkel etc.? Nee ik doe niet mee aan dit grijs gedraaide verhaal over Rosario. Als je nou Gravenberch en Alvarez had rondlopen…

Speelstijl maakt ook uit. Ik vond Rosario altijd een redelijke allround (verdedigende) middenvelder die met name werd verguisd omdat hij bij PSV werd geacht de voetballende middenvelder te zijn. Nederlandse topclubs spelen ook een veel technischer spel dan de meeste Franse teams dat doen. Die doen het vooral op fysiek en uithoudingsvermogen. Bij Nice speelt hij waarschijnlijk veel meer in zijn kracht. Daarnaast moeten we een Nice ook weer niet groter maken dan het is. De Franse competitie is echt niet zo bijzonder, buiten PSG dat met geldt een topteam forceert. Lille werd vorig seizoen nog kampioen, maar werd aardig scheel getikt door Ajax. Monaco zag er vooral door PSV zelf goed uit. Buiten PSG is het in de Ligue 1 elk seizoen wel spannend wie waar eindigt. Rosario kan daar als veelzijdig-maar-niet-top speler prima uit de voeten. Dit is niet heel anders dan een Baumgartl die hier ook niet meekan, maar bij zo'n Bundesliga club die prima presteert gewoon basisspeler is en hoge ogen gooit.
 
Als je ziet hoe Sangaré zich ontwikkelt op min of meer dezelfde plek in hetzelfde systeem, kom je erachter hoe ontzettend lang Rosario heeft stil gestaan in zijn ontwikkeling. En stilstand is achteruitgang.
Wat een verademing die Sangaré.

Het opzwepen, het stimuleren, de drive en vooral de drive naar voren, het doorzien van de looplijnen van de tegenstanders, het aanbieden als vrije man, het zwerven over het veld, de blijheid.

Nogmaals: wat een verademing.
 
Bij PSV was Pablo niet goed genoeg, maar het was ook niet zo dat alleen hij alles fout deed. En ik wil het niet goed praten maar ik ben er ook niet van overtuigd dat alleen Pablo er van langs kreeg want bijvoorbeeld Bruma of Guti hebben ook vaak zware dingen over zich heen gekregen.

Rosario kan best ballen en lopen en hij heeft ook nog best wat postuur. Ik was een keer erg onder de indruk van een hele gepassioneerde sliding en die heb ik later nooit meer terug gezien. Hij laat te weinig van zijn kunnen zien terwijl hij meer in zijn mars heeft. Het oogt allemaal een beetje slapjes terwijl hij een powerhouse kan zijn. Dan vond ik bijvoorbeeld Hendrix in zijn betere seizoenen waardevoller voor PSV. Ook niet het PSV niveau en die had minder talent maar leek net wat feller.

Misschien dat Pablo zich bij een andere club gewoon lekkerder voelt en daardoor beter voetbalt. Hier hebben we het lang genoeg geprobeerd maar misschien past hij in een ander systeem of in een andere competitie zoals in Frankrijk gewoon beter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan