Pablo Rosario (M)

Neenee.
Dumfries is op weg naar de uitgang van de Herdgang. Rosario is nú onze aanvoerder.
Zelf gezien tegen RWDM.

Onze aanvoerder!
Een niets zeggende oefenwedstrijd tegen RWDM en een niets zeggende 'aanvoerder'. Rosario is geen aanvoerder en zal ook nooit een aanvoerder worden. :rolleyes: :cautious:
 
Of heel dom. Als Rosario op het veld laat zien dat hij PSV sterker maakt, dan is het snel gedaan met de kritiek. Zo opportunistisch is de (voetbal)wereld wel. Je bent zo goed als je laatste wedstrijd.
Verder heb ik niet zoveel medelijden met jongens van 24 die door hun hobby uit te oefenen een paar miljoen bij elkaar ballen.
Dat is het ding juist, dat doet ie ook. Alleen niet op de punten waar wij Nederlanders het voetbal op baseren. Wij beoordelen voetballers vaak puur en alleen op balgevoel en techniek. Er is een reden waarom iedere trainer Rosario tot nu toe opstelt, en Schmidt hem een topspeler noemde. Je kunt veel zeggen over Schmidt, maar hij is niet compleet achterlijk. Rosario is positioneel sterk en weet vaak de bal terug te winnen. Er is alleen al een lange tijd onbalans op het middenveld waardoor spelers als hij (en Sangare) taken uit moeten gaan voeren waar ze minder goed in zijn
 
Dat is het ding juist, dat doet ie ook. Alleen niet op de punten waar wij Nederlanders het voetbal op baseren. Wij beoordelen voetballers vaak puur en alleen op balgevoel en techniek. Er is een reden waarom iedere trainer Rosario tot nu toe opstelt, en Schmidt hem een topspeler noemde. Je kunt veel zeggen over Schmidt, maar hij is niet compleet achterlijk. Rosario is positioneel sterk en weet vaak de bal terug te winnen. Er is alleen al een lange tijd onbalans op het middenveld waardoor spelers als hij (en Sangare) taken uit moeten gaan voeren waar ze minder goed in zijn
Geloof me. Als Rosario echt zo goed was geweest, waren er al lang en breed biedingen geweest. Er waren clubs geweest die interesse hadden getoond. Er was een bondscoach geweest die hem had opgenomen in een voorselectie. En er waren voetbalanalisten geweest die het voor hem op hadden genomen. Niet alles is het gevolg van bashen of kritiek. De man zit in de stal bij Raiola. Je weet wel, die zaakwaarnemer die zijn spelers en trainers overal weer aan het werk krijgt. We gaan het zien. Ik zeg je dat er bijzonder weinig interesse voor Rosario gaat zijn en dat als hij uiteindelijk weggaat, nooit meer dan 5 miljoen op gaat leveren. En dat is dan een speler die 3 jaar basis heeft gespeeld bij PSV. Rosario is echt geen verkeerde jongen. Hij zakt alleen door het ijs als het zwaar wordt. En dat is nou net wat clubs niet willen van een controleur.
 
Geloof me. Als Rosario echt zo goed was geweest, waren er al lang en breed biedingen geweest. Er waren clubs geweest die interesse hadden getoond. Er was een bondscoach geweest die hem had opgenomen in een voorselectie. En er waren voetbalanalisten geweest die het voor hem op hadden genomen. Niet alles is het gevolg van bashen of kritiek. De man zit in de stal bij Raiola. Je weet wel, die zaakwaarnemer die zijn spelers en trainers overal weer aan het werk krijgt. We gaan het zien. Ik zeg je dat er bijzonder weinig interesse voor Rosario gaat zijn en dat als hij uiteindelijk weggaat, nooit meer dan 5 miljoen op gaat leveren. En dat is dan een speler die 3 jaar basis heeft gespeeld bij PSV. Rosario is echt geen verkeerde jongen. Hij zakt alleen door het ijs als het zwaar wordt. En dat is nou net wat clubs niet willen van een controleur.
Klopt ergens ook wel wat je zegt. Al blijf ik er wel bij dat ik denk dat Rosario verkeerd wordt gebruikt. Daar hebben we sowieso wel een handje van. Afellay en Maher die als controleur moesten spelen.. Speelde Rosario in de jeugd niet altijd als lopende middenvelder? Staat me iets van bij in ieder geval.
 
Geloof me. Als Rosario echt zo goed was geweest, waren er al lang en breed biedingen geweest. Er waren clubs geweest die interesse hadden getoond. Er was een bondscoach geweest die hem had opgenomen in een voorselectie. En er waren voetbalanalisten geweest die het voor hem op hadden genomen. Niet alles is het gevolg van bashen of kritiek. De man zit in de stal bij Raiola. Je weet wel, die zaakwaarnemer die zijn spelers en trainers overal weer aan het werk krijgt. We gaan het zien. Ik zeg je dat er bijzonder weinig interesse voor Rosario gaat zijn en dat als hij uiteindelijk weggaat, nooit meer dan 5 miljoen op gaat leveren. En dat is dan een speler die 3 jaar basis heeft gespeeld bij PSV. Rosario is echt geen verkeerde jongen. Hij zakt alleen door het ijs als het zwaar wordt. En dat is nou net wat clubs niet willen van een controleur.
Allemaal argumenten waar ik niks tegen in kan brengen. Misschien is de eredivisie idd wel zijn top. Wat ik wel raar vind is dat 3 trainers achter elkaar Rosario steeds opstelden, die zijn toch ook niet gek? We gaan het zien, nu Ginkel en Propper gehaald zijn, of Rosario nog steeds veel gaat spelen. Ik denk het wel, eigenlijk
 
Klopt ergens ook wel wat je zegt. Al blijf ik er wel bij dat ik denk dat Rosario verkeerd wordt gebruikt. Daar hebben we sowieso wel een handje van. Afellay en Maher die als controleur moesten spelen.. Speelde Rosario in de jeugd niet altijd als lopende middenvelder? Staat me iets van bij in ieder geval.
Hij wordt zeker verkeerd gebruikt. Als basisspeler. Ik weet het, goedkoop.. ;)
Hij levert ballen in, hij scoort niet, hij verdedigt niet, het is geen box-to-box speler. Waar moeten we hem in godsnaam voor gebruiken? Voor die paar ballen die hij per wedstrijd afpakt? Hij levert er net zoveel weer in. Nogmaals, het is echt een aardige jongen. Doet echt zijn best. Maar het is niet het niveau dat PSV na moet streven. Ik ben de eerste die het toegeeft als hij de pannen van het dak gaat spelen, maar na 3 seizoenen basis is er vooralsnog weinig vertrouwen in die afloop.
 
Allemaal argumenten waar ik niks tegen in kan brengen. Misschien is de eredivisie idd wel zijn top. Wat ik wel raar vind is dat 3 trainers achter elkaar Rosario steeds opstelden, die zijn toch ook niet gek? We gaan het zien, nu Ginkel en Propper gehaald zijn, of Rosario nog steeds veel gaat spelen. Ik denk het wel, eigenlijk
Ik denk dat Rosario op de training heel erg veel laat zien. Dat is wat trainers mooi vinden. Die willen graag degene zijn die zo'n jongen ontdekken of aan de praat krijgen. Ik denk dat Pablo ook echt wel meer kan dan hij laat zien. Ik denk vooral ook dat het een mentaal dingetje is. Een beetje faalangst wellicht. Een beetje te lief misschien. Of te fatsoenlijk. Misschien datzelfde iets wat Malen heeft en waardoor hij ondanks zijn enorme potentieel nog altijd geen 75 miljoen oplevert na 2 seizoenen basis bij PSV en een EK: Niet koel genoeg om je te onderscheiden als het er echt toe doet.
 
Nee. Hij had ook weer vlechtjes volgens mij.
Ik zag 'm van vorige week toch weer met een ontplofte pruik op die live stream voorbijkomen, dacht ok? Daarna heb ik 'm niet meer gezien, dus wellicht dat hij nu weer vlechtjes heeft, dat zou de boel wat opruimen.
 
Denk eerlijk gezegd dat er weinig goede alternatieven waren. Guti (geblesseerd lang en komt te kort), Fein (kwam te kort), Thomas (had gekund maar niet per se beter), Mauro Jr (niet echt een centrale middevelder en mis je lengte), Mo (Gooide er met de pet naar en komt aanvallend beter tot zijn recht), Van Ginkel (veel geblesseerd pas in de laatste wedstrijden een kanshebber). Eventueel Boscali maar die leek niet het uithoudingsvermogen te hebben voor het middenveld (redde vaak de 90 min niet zonder kramp toen hij er speelde).

En de twee seizoenen ervoor was het niet per se beter toch? Nu met Propper, Van Ginkel, Sangaré, Boscali (met wat ervaring kan hij misschien het uithoudingsvermorgen beter managen) en wellicht Ihattaran (ziet er fysiek sterker uit dus wie weet) is wel sterkere concurrentie.
Je eerste zin suggereert dat het hier om een amateurclub gaat, niet om een topclub die 3 jaar lang met dezelfde middelmaat moet werken.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Geloof me. Als Rosario echt zo goed was geweest, waren er al lang en breed biedingen geweest. Er waren clubs geweest die interesse hadden getoond. Er was een bondscoach geweest die hem had opgenomen in een voorselectie. En er waren voetbalanalisten geweest die het voor hem op hadden genomen. Niet alles is het gevolg van bashen of kritiek. De man zit in de stal bij Raiola. Je weet wel, die zaakwaarnemer die zijn spelers en trainers overal weer aan het werk krijgt. We gaan het zien. Ik zeg je dat er bijzonder weinig interesse voor Rosario gaat zijn en dat als hij uiteindelijk weggaat, nooit meer dan 5 miljoen op gaat leveren. En dat is dan een speler die 3 jaar basis heeft gespeeld bij PSV. Rosario is echt geen verkeerde jongen. Hij zakt alleen door het ijs als het zwaar wordt. En dat is nou net wat clubs niet willen van een controleur.

Daar zullen weinigen het mee oneens zij, maar zolang hij de kleuren van de club verdedigt lijkt iets meer respect me op z'n plaats.
 
Je eerste zin suggereert dat het hier om een amateurclub gaat, niet om een topclub die 3 jaar lang met dezelfde middelmaat moet werken.
haha, niet een amateur club maar wel psv onwaardig. Tenminste de 3 seizoenen dat Rosario hier speelde vond ik zijn concurrentie niet per se van een hoger niveau.
 
Daar zullen weinigen het mee oneens zij, maar zolang hij de kleuren van de club verdedigt lijkt iets meer respect me op z'n plaats.
Ik zie hier echt alleen maar kritiek op zijn spel voorbijkomen. Ik denk dat je respect met censuur verwart. Respectloos zou zijn als hij bespot zou worden om zaken buiten het voetbal om. Om zijn familie, opleiding, looks, muzieksmaak, stem. Weet ik veel. Noem maar op. Dat zou respectloos en smakeloos zijn. Maar dat is hier niet het geval toch? Een aantal vindt het gewoon een hele matige voetballer die teveel hele matige wedstrijden speelt. Daar niks over mogen zeggen omdat hij een PSV-shirt aan heeft zou ik zelfs bijna hypocriet noemen, aangezien we hier wel volledig los mogen gaan op spelers zodra ze een Ajax-logo op hun borst dragen.
 
eens, maar er wordt van alles bijh=gehaald en het blijft maar doorgaan. Afijn, ik deel simpelweg m'n mening.
Omdat hij teveel hele matige wedstrijden heeft gespeeld. Is niet gek dat men een beetje een hanglul krijgt als hij dan in de eerste de beste wedstrijd naar de zomerbreak weer in de basis staat en zelfs de aanvoerdersband draagt. Laat ik het zo zeggen: Ik snap de scepsis.
 
Klopt ergens ook wel wat je zegt. Al blijf ik er wel bij dat ik denk dat Rosario verkeerd wordt gebruikt. Daar hebben we sowieso wel een handje van. Afellay en Maher die als controleur moesten spelen.. Speelde Rosario in de jeugd niet altijd als lopende middenvelder? Staat me iets van bij in ieder geval.

Daar maakt hij dan weinig gebruik van van zijn kwaliteiten als lopende middenvelder. Die ruimte krijgt hij echt wel van PSV en Schmidt, je moet het alleen wel zien en doen.

Dat hij stoïcijns omgaat met mindere wedstrijden of kritiek van buitenaf klopt ook niet. Zelden iemand gezien die zo in de dekking loopt bij balbezit van een medespeler na een paar mindere spelmomenten van hemzelf en prompt alleen in zijn eigen zone blijft hobbelen. Maar misschien is hij inderdaad onverstoorbaar en kan hij simpelweg niet beter.

Een paar jaar geleden las ik nagenoeg exact hetzelfde interview van Bert Ramselaar over PSV. Een paar weken later speelde hij bij Utrecht.

Daar hou ik me maar aan vast.
 
Daar zullen weinigen het mee oneens zij, maar zolang hij de kleuren van de club verdedigt lijkt iets meer respect me op z'n plaats.
Oei.
Dit riekt naar medelijden.
Als dat zo is, ben jij al een paar fases verder in de verwerking dan ik.
Ik sta nog op de barricade vol nijd. Ik kijk expres niet veel PSV als Rosario meedoet. Als ik wel kijk, betrap ik mezelf er dikwijls op dat ik met lichte stemverheffing (ik vloek niet!) aanwijzingen geef aan Rosario, euh, aan de tv.
 
Terug
Bovenaan Onderaan