Ola Toivonen

Zoals je weet hebben voetballers met hele andere contracten en arbeidsvoorwaarden-omstandigheden te maken. Ik wordt door mijn werkgever ook niet gekocht en doorverkocht..... In dat geval heb je onderling hele andere relatie en gelden er andere regels. Als hij 1 jaar lang geblesseerd is komt ie ook niet gelijk in de WAO terecht..... Toivonen heeft ons meer dan 4 miljoen gekost, heeft hier mogen genieten van een riant salaris maar wil hier gratis de deur uit. Hij mag dat willen maar psv als de contractpartner mag dat net zo goed niet willen. Psv moet opkomen voor de belangen van de club. De individuele speler heeft ook een zaakwaarnemer die het onderste uit de kan wil halen. Dat mag dan weer wel kennelijk.....
Nieuwe opzet? Prima. Als je langer dan een half jaar geblesseerd bent gaat je salaris omlaag. Kijken wat die voetballers er van vinden. Of een basissalaris met daarbij bonussen voor je prestaties. Ik ben benieuwd hoe dat valt bij een volk dat gewend is te nemen en weinig te geven.

Hoe je het ook bekijkt, slecht voor het voetbal dat spelers die nog steeds een verrijking zijn voor het Nederlandse voetbal op de bank worden gezet.
Ten aanzien van salaris: Dat heeft geen zin aangezien Toivonen geblesseerd is geraakt in voorbereiding van nationale team en daardoor PSV schadeloos(salaris Toivonen) is gesteld.
 
Even de stappen doorlopen:

Cocu heeft een heel duidelijk beeld van de selectie die hij voor ogen heeft.
Hij bouwt die selectie op uit zekerheden vanuit de huidige selectie aangevuld met een aantal jongelingen.
Dit geheel moet aangevuld worden met een aantal externe aanvullingen.
Om die aanvullingen (aankopen) te kunnen doen, moet er geld vrijgemaakt worden en moeten er dus spelers verkocht worden.
Cocu wil zo snel mogelijk de selectie rond hebben en dus duidelijkheid hebben.

Ergo, Cocu zet zelf maximale druk op (in dit geval) twijfelgevallen als Toivonen en Pieters. Cocu wil alleen met spelers aan de slag die maximaal gecommitteerd zijn.
Cocu wil niet ter elfder ure nog verrast worden door spelers die dan last minute (en voor weinig geld) alsnog vertrekken waardoor het voor PSV te laat wordt om nog zelf te schakelen. En daarom wil hij gewoon korte termijn duidelijkheid.

De rol van Brands is dit jaar anders. Hij wordt veel meer de onderhandelaar en veel minder de architect van het elftal. Hij heeft afgelopen seizoen toch het nodige krediet verspeeld.

Eens ;)
 
Even terug komend op het "de club vraagt verschillende bedragen" Lijkt mij het goed recht van een club? Bij een ManCity vraag je toch ook meer dan bij een Tottenham? Of PSG - Lyon Real - Atletico enz. enz.

Ik ben hoe dan ook tevreden over de uitstraling die Cocu tot nu toe neer zet, nu nog hopen dat Ola vertrekt voor een aardig bedrag.
 
Het gaat mij meer om de manier waarop, zoals wel vaker dit seizoen. Je kunt Toivonen verbannen naar het tweede, je kunt ook met hem gaan zitten en zeggen dat andere spelers op meer speeltijd mogen rekenen als Toivonen niet bijtekent. Het ene klinkt als chantage, het andere klinkt vrij redelijk, uiteindelijk heeft het hetzelfde effect.
En jij denkt dat ze dit nog nooit met hem hebben besproken maar nu zomaar daarmee naar de media gaan? Hoe kom je daar bij?
 
Hoe je het ook bekijkt, slecht voor het voetbal dat spelers die nog steeds een verrijking zijn voor het Nederlandse voetbal op de bank worden gezet.
Ten aanzien van salaris: Dat heeft geen zin aangezien Toivonen geblesseerd is geraakt in voorbereiding van nationale team en daardoor PSV schadeloos(salaris Toivonen) is gesteld.
Niemand is onmisbaar en Cocu heeft ook blijkbaar gezien dat wanneer Ola zijn power echt nodig was, hij het 4 jaar lang liet afweten. En al zou hij erg goed zijn geweest: hij mag ook net als Eriksen en de Jong( die arrogante ajacieden....) ook wel aan de club denken en zeggen dat ie het psv gunt... Nee dat is te veel gevraagd. De kern van het probleem van psv: iedereen zit hier voor zichzelf en gedraagt zich puur als een passant. Daarom was het ook nooit een team. Cocu wil zeer terecht af van die arrogante houding en die mentaliteit die ons de das heeft omgedaan.
 
Niemand is onmisbaar en Cocu heeft ook blijkbaar gezien dat wanneer Ola zijn power echt nodig was, hij het 4 jaar lang liet afweten. En al zou hij erg goed zijn geweest: hij mag ook net als Eriksen en de Jong( die arrogante ajacieden....) ook wel aan de club denken en zeggen dat ie het psv gunt... Nee dat is te veel gevraagd. De kern van het probleem van psv: iedereen zit hier voor zichzelf en gedraagt zich puur als een passant. Daarom was het ook nooit een team. Cocu wil zeer terecht af van die arrogante houding en die mentaliteit die ons de das heeft omgedaan.

Om er onderhand weer eens een collectief van te maken dat wel voor elkaar wil werken.
 
Niemand is onmisbaar en Cocu heeft ook blijkbaar gezien dat wanneer Ola zijn power echt nodig was, hij het 4 jaar lang liet afweten. En al zou hij erg goed zijn geweest: hij mag ook net als Eriksen en de Jong( die arrogante ajacieden....) ook wel aan de club denken en zeggen dat ie het psv gunt... Nee dat is te veel gevraagd. De kern van het probleem van psv: iedereen zit hier voor zichzelf en gedraagt zich puur als een passant. Daarom was het ook nooit een team. Cocu wil zeer terecht af van die arrogante houding en die mentaliteit die ons de das heeft omgedaan.


(Y) kan ik me wel in vinden ja, allemaal BVtjes op het veld laatste jaren...
 
En jij denkt dat ze dit nog nooit met hem hebben besproken maar nu zomaar daarmee naar de media gaan? Hoe kom je daar bij?

Natuurlijk hebben ze het wel met hem besproken, anders zou hij nu ook niet furieus zijn. Het verbannen naar het tweede is besproken, dat is duidelijk. Of mijn alternatief is besproken, is niet duidelijk.
 
Natuurlijk hebben ze het wel met hem besproken, anders zou hij nu ook niet furieus zijn. Het verbannen naar het tweede is besproken, dat is duidelijk. Of mijn alternatief is besproken, is niet duidelijk.

Hoogste tijd voor een Raad van Forumcommissarissen. Laat ons de club maar leiden!
 
Natuurlijk hebben ze het wel met hem besproken, anders zou hij nu ook niet furieus zijn. Het verbannen naar het tweede is besproken, dat is duidelijk. Of mijn alternatief is besproken, is niet duidelijk.
:D
 
Het gaat mij meer om de manier waarop, zoals wel vaker dit seizoen. Je kunt Toivonen verbannen naar het tweede, je kunt ook met hem gaan zitten en zeggen dat andere spelers op meer speeltijd mogen rekenen als Toivonen niet bijtekent. Het ene klinkt als chantage, het andere klinkt vrij redelijk, uiteindelijk heeft het hetzelfde effect.

Eens. Ik had liever gezien dat ze dit anders hadden aangepakt.
 
Ik denk dat dit expres naar buiten is gebracht om zo alsnog een transfer in de komende transferperiode te bewerkstelligen.
Toivonen heeft natuurlijk ook weinig zin om in het 2e te spelen, en wilde eigenlijk zijn contract uitdienen om daarna meer salaris te kunnen vangen.

Maar door deze stellingname zal Toivonen wel even nadenken wat hij eigenlijk wil, en je hebt nu meer kans dat hij wel bereid is te vertrekken.

Niet mooi gespeeld van PSV, maar wel nodig om financieel op orde te blijven.
 
Ik denk dat dit expres naar buiten is gebracht om zo alsnog een transfer in de komende transferperiode te bewerkstelligen.
Toivonen heeft natuurlijk ook weinig zin om in het 2e te spelen, en wilde eigenlijk zijn contract uitdienen om daarna meer salaris te kunnen vangen.

Maar door deze stellingname zal Toivonen wel even nadenken wat hij eigenlijk wil, en je hebt nu meer kans dat hij wel bereid is te vertrekken.

Niet mooi gespeeld van PSV, maar wel nodig om financieel op orde te blijven.

Deze commotie is precies een jaar te laat. Vorig jaar hadden we er nog een mooi transferbedrag aan kunnen over houden. Nu moeten we genoegen nemen met elk bod. Hoop dat ze van hun fouten leren en nu al vol de druk erop zetten bij Wijnaldum met zijn tweejarig contract. Graag verlengen of anders mag hij zijn zaakwaarnemer op pad sturen.
 
Een speler hoeft niet bij te tekenen maar de club hoeft ook niet hier mee akkoord te gaan. Spelers kiezen voor hun eigen belang en willen liever transfervrij vertrekken en de clubs die een kapitaal kwijt zijn aan dezelfde spelers, mogen je vragen of je dan ook wil vertrekken of wil bijtekenen. Psv denkt net zo aan zichzelf zoals Ola dat doet maar dat mag kennelijk niet.

Ola houdt zich aan zijn contract en PSV bij een verbanning wellicht niet.

Het verbaast mij echt dat hier meer mensen voor dan tegen dit nieuwe PSV beleid zijn.

Deze commotie is precies een jaar te laat. Vorig jaar hadden we er nog een mooi transferbedrag aan kunnen over houden. Nu moeten we genoegen nemen met elk bod. Hoop dat ze van hun fouten leren en nu al vol de druk erop zetten bij Wijnaldum met zijn tweejarig contract. Graag verlengen of anders mag hij zijn zaakwaarnemer op pad sturen.

Daar ben ik het wel mee eens.
 
Deze commotie is precies een jaar te laat. Vorig jaar hadden we er nog een mooi transferbedrag aan kunnen over houden. Nu moeten we genoegen nemen met elk bod. Hoop dat ze van hun fouten leren en nu al vol de druk erop zetten bij Wijnaldum met zijn tweejarig contract. Graag verlengen of anders mag hij zijn zaakwaarnemer op pad sturen.

Niet zomaar alles verlengen, dat hebben ze bij Manolev ook gedaan. Die staat over een paar weken weer met zijn koffers voor de Herdgang......
 
Ola houdt zich aan zijn contract en PSV bij een verbanning wellicht niet.

Het verbaast mij echt dat hier meer mensen voor dan tegen dit nieuwe PSV beleid zijn.



Daar ben ik het wel mee eens.

Het geld maakt het voetbal kapot.

Het kan toch eigenlijk niet zo zijn dat je "iets" koopt voor 4 miljoen, en dat "iets" is na een paar jaar geen dubbeltje meer waard.
 
Deze commotie is precies een jaar te laat. Vorig jaar hadden we er nog een mooi transferbedrag aan kunnen over houden. Nu moeten we genoegen nemen met elk bod. Hoop dat ze van hun fouten leren en nu al vol de druk erop zetten bij Wijnaldum met zijn tweejarig contract. Graag verlengen of anders mag hij zijn zaakwaarnemer op pad sturen.

Geef Wijnaldum eens een reden om bij te tekenen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan