Ola Toivonen

Wijnaldum is geen spelverdeler en zal dat ook nooit worden.
Evenmin als Toivonen overigens. Daarom is het voor PSV prima als een- of beide spelers verkocht worden deze zomer.
Het vrijkomende geld is zeer welkom voor beter binnen het plaatje passende spelers. Vandaar ook de druk op Toivonen nu.

Ik ben heel benieuwd hoe Wijnaldum in Cocu's visie past. Dat zal de komende dagen wel duidelijk worden, maar dat is wellicht meer voor een andere topic ;)

Wijnaldum is idd niet echt een spelverdeler, maar om hem daarom maar meteen in de etalage te zetten is wel wat kort door de bocht. Probleem is dat Wijnaldum moeilijk in te passen is in de bekende systemen, het is niet echt een spelverdeler, ook niet echt een rechtsbuiten, en ook geen echte spits, maar wel een verrekt goeie voetballer, die nog veel te weinig heeft laten zien. Ik denk en hoop dat hij onder Cocu beter tot zijn recht komt, en dat we nog een hoop plezier gaan beleven aan Wijnaldum.
 
Ik ben een groot Toivonen fan en iets minder van Wijnaldum, maar dat PSV als team zoveel sterker wordt indien ene ,voorlopig mijns inziens zwaar overschatte Maher, de plek van genoemd tweetal komt innemen, lijkt me hoogst onwaarschijnlijk.

Als je 27 jaar bent en speelt zoals Toivonen speelt betekent het dat PSV zijn plafond is. Hij kan best naar het buitenland vertrekken, maar zal er sportief gezien nooit op vooruit gaan. Wijnaldum had aanvankelijk meer potentie, maar heeft in het in twee seizoen PSV niet kunnen laten zien. Maher met deze twee spelers vertrekken is zinloos. De technische vaardigheden van Maher zijn superieur aan dat van Ola en met zijn rust aan de bal en spelinzicht is Wijnaldum geen partij. Maher is de opvolger van Sneijder in Oranje. Die mag je vast in je aantekeningenboekje noteren. Over 1 a 2 jaar haal ik jouw post terug en je hoeft dan ook niet te reageren, dat doe ik vast bij deze voor je met deze smiley :oops:
 
Als je 27 jaar bent en speelt zoals Toivonen speelt betekent het dat PSV zijn plafond is. Hij kan best naar het buitenland vertrekken, maar zal er sportief gezien nooit op vooruit gaan. Wijnaldum had aanvankelijk meer potentie, maar heeft in het in twee seizoen PSV niet kunnen laten zien. Maher met deze twee spelers vertrekken is zinloos. De technische vaardigheden van Maher zijn superieur aan dat van Ola en met zijn rust aan de bal en spelinzicht is Wijnaldum geen partij. Maher is de opvolger van Sneijder in Oranje. Die mag je vast in je aantekeningenboekje noteren. Over 1 a 2 jaar haal ik jouw post terug en je hoeft dan ook niet te reageren, dat doe ik vast bij deze voor je met deze smiley :oops:
Zet in je boekje maar een dikke +1 van mij achter jouw stelling Retro.
Ben het weer eens ouderwets eens met je! Oftewel wè ik zegge wil, zo is dè !(Y)
 
Eigenlijk zeg je dat er te weinig gebruik is gemaakt van de kwaliteiten van Wijnaldum, kan ik me wel in vinden, toch heb ik moeite met Wijnaldum op 10 omdat hij naar mijn mening te weinig bezig is met het spel om hem heen, hij moet altijd een actie maken voordat hij de bal doorspeelt, ik vind hem niet echt een spelverdeler.
Ik weet niet of het een goed vergelijk is, maar als je naar Bayern kijkt en het Duitse elftal, dan is de rol die Thomas Muller vervult, een vrije rol achter de spits, iets wat Wijnaldum m.i. beter zou liggen.

Daar ben ik het helemaal mee eens.
 
Eens! Vergelijkingen met het 'gewone' maatschappelijke verkeer is simpelweg niet van toepassing. De voetbalwereld heeft zijn eigen wetten. Om als voetbalclub daarin te slagen moet je dus zeker niet doen wat organisaties geacht worden om te doen in de 'gewone mensenwereld', anders word je een brave burgertrut uit het rechterrijtje.

Oftewel het Nederland binnen europa :shifty:...of moet dat in een ander topic
 
Eens! Vergelijkingen met het 'gewone' maatschappelijke verkeer is simpelweg niet van toepassing. De voetbalwereld heeft zijn eigen wetten. Om als voetbalclub daarin te slagen moet je dus zeker niet doen wat organisaties geacht worden om te doen in de 'gewone mensenwereld', anders word je een brave burgertrut uit het rechterrijtje.

Dat klopt, maar dan mag je ook niet zeuren als een speler de kont in de krib gooit als hij ergens anders meer kan verdienen, zoals bijvoorbeeld een Ooijer dat deed.
 
Dat klopt, maar dan mag je ook niet zeuren als een speler de kont in de krib gooit als hij ergens anders meer kan verdienen, zoals bijvoorbeeld een Ooijer dat deed.

Ik denk dat je in deze tijd blij mag zijn als een speler niet transfervrij vertrekt. (Daar moet je als TD actief mee bezig zijn) Dus als je het bedrag eruit weet te halen wat je ervoor hebt betaald zou ik zeggen doen(uitzonderingen daargelaten). Het moment van transfer zal daarbij ook een rol spelen.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je in deze tijd blij mag zijn als een speler niet transfervrij vertrekt. (Daar moet je als TD actief mee bezig zijn) Dus als je het bedrag eruit weet te halen wat je ervoor hebt betaald zou ik zeggen doen(uitzonderingen daargelaten). Het moment van transfer zal daarbij ook een rol spelen.

Ik denk dat het moment daar is om afscheid te nemen. Hij is klaar in Eindhoven. Al een tijdje. Ik vond (ook voor zijn blessure) hem afgelopen seizoen soms al wat inspiratieloos over het veld draven. Lekker voor een zo hoog mogelijk bedrag weg laten gaan. Geldt ook voor Lens. Die wil ook weg. Prima. Niet mee verder willen. Bedankt voor uw diensten en veel succes bij uw volgende werkgever.
 
Ik heb vorig jaar al gezegd dat PSV dat moest doen en ook toen stuitte ik tegen jou;) Ola houdt zich niet aan zijn contract maar aan zijn bankrekning. Dat mag PSV ook doen en als dat met een pressiemiddel moet, dan is het maar zo. De term contract is hierin totaal misleidend omdat de voetbalwereld totaal niets mety de realiteit van werken en arbeidsvoorwaarden te maken heeft. En Ola zit toevallig in die wereld en profiteert er ook dagelijks van. Nu ook even de lasten.

Was ik vorig jaar tegen een verkoop van Toivonen? Wellicht met de gedachte dat het kampioenschap moest. Ik ga niet terug zoeken, maar ik kan me geen goed bod op Toivonen herinneren.

Ik zie verder niet in waarom de term contract misleidend is. Hoe zou jij het willen omschrijven? Toivonen is niet verplicht te verlengen. Op zijn best kan PSV hem inderdaad terugzetten naar Jong PSV. Dat lijkt mij echter kapitaalvernietiging vanwege Toivonens salaris en daarmee is de kans op een kersttransfer ook verkeken. Daarnaast denk ik dat dit voor toekomstige PSV-spelers een reden geeft om niet naar PSV te komen.

Ik zou ieder bod van 5 miljoen of meer accepteren. Volgend jaar met nog maar één jaar contract en een kleine kans op een evenaring van 14 goals betekent dat je gewoon verlies op hem gaat maken. Helaas verwacht ik dat net als bij Pieters en Toivonen Brands zal proberen om het onderste uit de kan te krijgen om vervolgens de deksel op de neus te krijgen.

Daar lijkt het soms wel op. Hier op het forum hebben we weinig inzicht in de werkelijke waarde van een speler. Het lijkt er inderdaad op dat dit bij PSV zelf ook wel eens het geval is.
 
Als je 27 jaar bent en speelt zoals Toivonen speelt betekent het dat PSV zijn plafond is. Hij kan best naar het buitenland vertrekken, maar zal er sportief gezien nooit op vooruit gaan. Wijnaldum had aanvankelijk meer potentie, maar heeft in het in twee seizoen PSV niet kunnen laten zien. Maher met deze twee spelers vertrekken is zinloos. De technische vaardigheden van Maher zijn superieur aan dat van Ola en met zijn rust aan de bal en spelinzicht is Wijnaldum geen partij. Maher is de opvolger van Sneijder in Oranje. Die mag je vast in je aantekeningenboekje noteren. Over 1 a 2 jaar haal ik jouw post terug en je hoeft dan ook niet te reageren, dat doe ik vast bij deze voor je met deze smiley :oops:

Ik hou van spelers voor wie PSV het plafond is, want anderen zijn vaak snel weg.
Ik hield van Linskens, van der Doelen etc.
Ik vergelijk niet Toivonen en Wijnaldum met Maher. Ik noemde deze twee omdat jij ze combineerde in het miljoenenbal waarmee je Maher wilde binnenhalen.
Wat Maher betreft; Ik hoop dat zij die lyrisch over hem zijn gelijk krijgen(althans als hij bij ons komt en niet naar Ajax verhuist),maar ik heb nog te weinig zicht op zijn voetbalinzicht en wacht dus even af met juichen.
Niet meer en niet minder dan dit wil ik op dit moment over Maher zeggen.
Is toch niet zo verkeerd nadat ik al ettelijke malen hier een lofzang heb gehoord op a.s. PSVers, die dan een of twee jaar later door dezelfde mensen werden verguisd.
Dit is een algemene opmerking en slaat dus niet op jou persoonlijk, om misverstand te voorkomen.:)
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat je hem a) niet kunt verwijten dat hij aan zijn toekomst denkt (laten we eerlijk zijn, dat zouden we allemaal doen), en b) niet als argument kunt gebruiken dat hij kreeg doorbetaald tijdens zijn blessure - dat is het risico van het vak.

Weet je toevallig ook nog waar en wanneer die blessures opgelopen werden? Speelde interlandvoetbal daar géén rol in? Dat is géén PSV-belang, maar eigenbelang vermengd met eer voor nationaal, in dit geval Zweeds belang.
Dat is hem van harte gegund en wettelijk moeilijk tegen te houden.

Ik bedoel het ook niet als gestelde eis, maar omdat PSV netjes daar aan meegewerkt zelfs zijn doorbetaling, zou iets solidariteit richting clubkas toch niet ongepast zijn. Hij mag aan zijn toekomst denken, ik zeg nergens dat dat niet mag, maar als hij aan zijn eigen belang mag denken, goed recht! Mag de club dat toch ook!

Het kan ook beiden, hij tevreden en PSV tevreden.
Het is onmogelijk als club te groeien als al je spelers transfervrij de deur uit lopen. Waarschijnlijk wordt er bij salarisonderhandelingen rekening gehouden met een bepaalde restwaarde "de transfersom",anders loopt het geïnvesteerde vermogen gratis de deur uit. Vraag het faillissement maar vast aan dan. Aan de top meedraaien zal op deze manier niet lukken.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
In mijn woordenboek betekent chantage: iets afdwingen door te dreigen.
PSV dreigt met een plaats in het tweede als Toivonen niet bijtekent. In mijn optiek is dat lichtelijke chantage ja. Daarmee hoef je, vind ik, mijn post niet af te doen als onzin.
PSV zal Ola daarnaast zeker wel waarderen, anders willen ze hem niet behouden, alleen de manier waarop het nu gaat, daar spreekt in mijn optiek te weinig waardering uit.

Ergens niet aan meewerken is nog niet direct chantage! Dat geldt in beide richtingen.
Contact uitdienen is voor de club alleen een financiële verplichting, er bestaat een overeenkomst bij de club, dat is niet het recht in het eerste te mogen ballen, kan ook bij de beloftes of de trainer kan iemand zelfs buiten de selectie plaatsen, zolang de financiële verplichtingen nagekomen worden, niets aan te doen.

Okay misschien is dat niet chic, maar is je club géén transfersom gunnen wel chic?
 
Weet je toevallig ook nog waar en wanneer die blessures opgelopen werden? Speelde interlandvoetbal daar géén rol in? Dat is géén PSV-belang, maar eigenbelang vermengd met eer voor nationaal, in dit geval Zweeds belang.
Dat is hem van harte gegund en wettelijk moeilijk tegen te houden.

Ik bedoel het ook niet als gestelde eis, maar omdat PSV netjes daar aan meegewerkt zelfs zijn doorbetaling, zou iets solidariteit richting clubkas toch niet ongepast zijn. Hij mag aan zijn toekomst denken, ik zeg nergens dat dat niet mag, maar als hij aan zijn eigen belang mag denken, goed recht! Mag de club dat toch ook!

Die salariskosten heeft PSV volgens mij 1 op 1 kunnen verhalen uit de UEFA verzekering voor dit soort gevallen.
 
Weet je toevallig ook nog waar en wanneer die blessures opgelopen werden? Speelde interlandvoetbal daar géén rol in? Dat is géén PSV-belang, maar eigenbelang vermengd met eer voor nationaal, in dit geval Zweeds belang.
Dat is hem van harte gegund en wettelijk moeilijk tegen te houden.

Ik bedoel het ook niet als gestelde eis, maar omdat PSV netjes daar aan meegewerkt zelfs zijn doorbetaling, zou iets solidariteit richting clubkas toch niet ongepast zijn. Hij mag aan zijn toekomst denken, ik zeg nergens dat dat niet mag, maar als hij aan zijn eigen belang mag denken, goed recht! Mag de club dat toch ook!

Het kan ook beiden, hij tevreden en PSV tevreden.
Het is onmogelijk als club te groeien als al je spelers transfervrij de deur uit lopen. Waarschijnlijk wordt er bij salarisonderhandelingen rekening gehouden met een bepaalde restwaarde "de transfersom",anders loopt het geïnvesteerde vermogen gratis de deur uit. Vraag het faillissement maar vast aan dan. Aan de top meedraaien zal op deze manier niet lukken.
Iemand met verstand van zaken.
Vooral dat laatste wat je aankaart lijkt mij naast andere zaken ook van belang.
 
Ik hou van spelers voor wie PSV het plafond is, want anderen zijn vaak snel weg.
Ik hield van Linskens, van der Doelen etc.
Ik vergelijk niet Toivonen en Wijnaldum met Maher. Ik noemde deze twee omdat jij ze combineerde in het miljoenenbal waarmee je Maher wilde binnenhalen.
Wat Maher betreft; Ik hoop dat zij die lyrisch over hem zijn gelijk krijgen(althans als hij bij ons komt en niet naar Ajax verhuist),maar ik heb nog te weinig zicht op zijn voetbalinzicht en wacht dus even af met juichen.
Niet meer en niet minder dan dit wil ik op dit moment over Maher zeggen.
Is toch niet zo verkeerd nadat ik al ettelijke malen hier een lofzang heb gehoord op a.s. PSVers, die dan een of twee jaar later door dezelfde mensen werden verguisd.
Dit is een algemene opmerking en slaat dus niet op jou persoonlijk, om misverstand te voorkomen.:)

Dit is alweer een wat genuanceerder verhaal Tirzah. In een eerdere post zette je Maher weg als een zwaar overschatte voetballer. Nu stel je dat je nog te weinig zicht hebt op zijn kwaliteiten. De tijd zal het ons leren, maar ik durf voor deze jongen wel mijn handen in het vuur te steken. Die gaat er komen. Hopelijk is dat bij PSV.

Linskens, Van der Doelen, Faber, Kalusha, Heintze zijn ook spelers waarvan ik houd. Hoewel Ola net als de heren die ik hiervoor noemde niet aanmerkelijk meer gaat bereiken dan PSV zal hij hier niet blijven. Hij kent zijn beperkingen niet en denkt dat er meer voor hem in het verschiet ligt. In dat opzicht kun je hem helaas niet vergelijken met zulke voetballers.
 
De tijd zal het ons leren, maar ik durf voor deze jongen wel mijn handen in het vuur te steken. Die gaat er komen. Hopelijk is dat bij PSV.


Dat doet verrekte zeer, als dadelijk blijkt dat hij toch niet zo goed is als de meeste nu denken. Ik heb geen mening over de beste man, omdat ik te weinig wedstrijden van hem heb gezien, en ik meestal niet zo specifiek op een speler let tijdens een wedstrijd.
Ik ben het wel met tirzah eens dat er wel vaker zo euforisch werd gedaan over nieuwe aankopen die 2 jaar daarna door velen hier weer net zo hard de straat op worden geknikkerd......
 
Dat doet verrekte zeer, als dadelijk blijkt dat hij toch niet zo goed is als de meeste nu denken. Ik heb geen mening over de beste man, omdat ik te weinig wedstrijden van hem heb gezien, en ik meestal niet zo specifiek op een speler let tijdens een wedstrijd.
Ik ben het wel met tirzah eens dat er wel vaker zo euforisch werd gedaan over nieuwe aankopen die 2 jaar daarna door velen hier weer net zo hard de straat op worden geknikkerd......

Klopt, maar ik ben de uitzondering op de regel.
 
Die salariskosten heeft PSV volgens mij 1 op 1 kunnen verhalen uit de UEFA verzekering voor dit soort gevallen.

Eerlijk gezegd, ben ik niet zeker, maar weet de details niet. Ik hoop dat je gelijk hebt.
Toch hoop ik op een oplossing waarbij beiden tevreden zijn, ben op dat punt wel eens jaloers op Ajax, waar die optie wel vaak schijnt te lukken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan