Noni Madueke (A)

En daar staan we dan, met onze zogenaamde "brede selectie". ….

Ik dacht eerst dat we eindelijk weer eens een goede, afgewogen selectie hadden. Maar dat is weer niet het

Yep … het is smal en kwalitatief mager

de selectie lijkt ook vooral samengesteld om boven in de eredivisie mee te draaien en niet om Europees mee te kunnen doen en topvoetbal te spelen, want dan hadden we andere verdedigers moeten halen.
 
Ben benieuwd of JDJ nu besluit dat er toch nog maar een speler bij moet komen voor de voorhoede, of willen we echt een hele seizoenshelft met onervaren tieners op de flanken gaan spelen? En ik voorspel alvast dat Gakpo ook nog wel hier en daar geblesseerd gaat zijn.
 
God wat een klote nieuws. Hadden we Doan nou maar niet verkocht, die scoorde altijd wel een zesje. Nu moeten we het doen met een of andere extreem overvaren vervanger. Echt een aderlating dit...

Verder vind ik Madueke by far de meest talentvolle speler uit onze selectie. Zijn dribbels hebben echt iets wat je maar weinig ziet. Jammer dat het er niet uit lijkt te gaan komen door al die blessures. Onze eigen Ansu Fati...
 
Gelukkig hebben we de eerste slag (John de Jong: we willen Ajax voorbij) gewonnen. Iets met weer eens een zwaluw en zomer..
Zekerheidjes moet je kopen. Spelers die er gewoon gemiddeld genomen 40 keer per jaar staan. We zijn dik vet kansloos tegen Monaco. En daardoor dus wederom verder achter op Ajax.
Zekerheidjes kopen, was het maar zo makkelijk.
Zodra er weer enige interesse is, verkopen. Veel te blessuregevoelig.

En daar staan we dan, met onze zogenaamde "brede selectie". De potentiele vervangers zijn Bakayoko of Simons. Tieners met bijna geen ervaring op het hoogste nivo. En dat terwijl we CL willen halen. Overigens is Madueke ook nog steeds een jong talent.

Ik dacht eerst dat we eindelijk weer eens een goede, afgewogen selectie hadden. Maar dat is weer niet het geval.

Deze discussie herhalen als straks De Jong, Mwene of Ramalho weer geblesseerd is.
Dacht je dat echt? Heb je eens goed naar de verdediging gekeken?
 
Savio heeft, lijkt mij, meer in zijn mars dan Bakayoko...ik zou met Savio starten in de basis tegen Ajax en mocht hij teleurstellen, dan na rust Bakayoko inbrengen voor de laatste 30 minuten.
 
Bakayoko speelt echt nog heel onwennig. Je kunt die jongen niet voor de leeuwen gooien. Savinho nog niks van gezien. Die moet je ook rustig brengen. Zou tijdelijk systeem aanpassen naar 4-4-2 met Gakpo en Luuk in de aanval en op het middenveld een ruit met Til, Veerman, Sangare en Guti. Dan moeten de backs extra veel opkomen en de voorzetten verzorgen. Met een extra middenvelder dek je dat risico verdedigend af.
 
Wat een klote nieuws. Stel je voor dat we ook nog Gakpo verkopen.

Nu moet er zeker iets bij voorin, je kunt het seizoen niet starten met Bakayoko Ledezma en Simons.
 
Wat een klote nieuws. Stel je voor dat we ook nog Gakpo verkopen.

Nu moet er zeker iets bij voorin, je kunt het seizoen niet starten met Bakayoko Ledezma en Simons.
Nee...onder deze omstandigheden zeker Gakpo en Sangare niet meer verkopen...zelfs niet voor 50+....
 
Terug
Bovenaan Onderaan