Misschien ergert me dat nog wel het meest. Dat ze zelf doen alsof het allemaal niet zo slecht is en dat de resulaten wel komen. Vreslijke irritante interviews waarin wordt gedaan of het allemaal wel goed komt met PSV en dat de pijlen nu volledig op de competitie kunnen worden gericht. Los van de resultaten is het namelijk overduidelijk dat het spel niet loopt. En dat coach en spelers dit niet lijken te willen erkennen vind ik zeer ergerlijk.
Om heel eerlijk te zijn haat ik deze krompraterij nog meer dan zo'n misplaatste uitspraak Locadia die gequote wordt op dat het niet vanuit zijn tenen kwam en dat de echte wil om te voetballen tegen zo'n tegenstander ontbrak. Het toegeven en inzien is namelijk de eerste stap naar het kunnen verbeteren. Dat het waardeloos is en onacceptabel als je miljoenen verdient en zo'n instelling hebt daar ben ik het uitaard ook volledig mee eens.
En een coach is de voornaamste verantwoordelijke om ook dit mentale aspect te begeleiden. Zeker een ervaren routinier die ook zelf bij topclubs heeft gespeeld (Cocu) zou dit moeten kunnen. Maar alle tekenen tot nu toe, en zijn uitspraken zoals hierboven, geven voor mij aan dat Philip het niet meer heeft en tijd word voor nieuw leiderschap. Maar goed, dat is al eens eerder geoppert hier op dit Forum geloof ik..