NK Osijek - PSV | Donderdag 3 augustus 2017 | Eindstand: 0-1 | Uitgeschakeld

Status
Je kunt niet meer reageren.

Martijn

Aanvoerder
Screen Shot 2017-07-21 at 16.40.25.png


UEFA Europa League 2017/18

NK Osijek - PSV (3 Aug 2017)

Head-to-Head
  • NK Osijek beat PSV 1-0 in Eindhoven on 27 July, in these teams' first ever meeting. Borna Barisic scored a 57th-minute penalty for the visitors.
  • PSV have faced Croatian opposition once before in Europe. In the 2013/14 Europa League group stage, they drew 0-0 away and won 2-0 at home against Dinamo Zagreb.
  • Forty years ago, when Croatia was part of Yugoslavia, PSV also played a two-legged match-up against Hajduk Split. PSV lost 2-0 away and won 3-0 (after extra time) at home in the 1975/76 Champions Cup quarterfinals.
  • Osijek have never played against a Dutch side before.
NK Osijek
  • Based on historic results in all European cup competitions, NK Osijek have a 88% chance of reaching next qualifying round after their 1-0 away win over PSV in the first leg.
  • Osijek have been in this exact situation once before in Europe (winning first leg 1-0 away). They won the second leg 3-1 against FC Santa Coloma (AND) in the 2012/13 Europa League qualification.
  • Osijek have never reached the group stage of a European competition. They did play in the UEFA Cup main tournament in 1999/2000, 2000/01 and 2001/02, but never went past the round of last 32.
  • This season, NK Osijek eliminated UE Santa Coloma (Andorra) and FC Luzern (Switzerland) in the first two qualification rounds.
  • Osijek have won seven of their last nine European home matches, with defeats against Kalmar FF (3-1) and AEK (2-1) as the only exceptions.
  • Osijek have kept a clean sheet in four of their five Europa League qualifying matches this season. They only conceded in last round's 2-1 away defeat against Luzern.
  • Muzafer Ejopi has scored in three of Osijek's last four European matches.
PSV
  • PSV have been knocked out on both previous occasions they started a two-legged tie in Europe with a 1-0 home defeat - against FC Zenit in the 2014/15 Europa League round of last 32 and against Olympique Lyonnais in the 2005/06 Champions League round of last 16.
  • PSV are vying to play in the Europa League main tournament for the seventh time. Only Villarreal CF (54) and Athletic Club (51) have played more Europa League matches (main tournament) than PSV (50).
  • PSV have been present in a European main tournament ever since 1974/75, the joint-longest running streak of all European teams together with FC Porto - 43 successive seasons. Porto have already qualified for the 2017/18 Champions League group stage, their 44th consecutive season in the main tournament of a European competition.
  • PSV are currently on a nine-match winless run in Europe (D4-L5). The last time they recorded a victory was on 8 December 2015, when they beat CSKA Moskva 2-1 at home in the Champions League group stage.
  • PSV's current streak of nine matches without a win is their second-longest winless run ever in European competition. Between 1992 and 1995, PSV remained winless in 11 consecutive European matches (D4-L7).
  • Away from home, PSV are winless in their last nine European matches (D4-L5), since the 3-2 Europa League group stage victory at Panathinaikos on 6 November 2014.
  • Luuk de Jong is PSV's European top scorer in their current squad with seven goals. Current manager Phillip Cocu scored eight goals in Europe for PSV.
 
Bergwijn Locadia en Lozano in de voorhoede.
0-2

In dit geval, met deze voorhoede, geloof ik wel in meerdere doelpunten voor PSV. Belangrijk hierbij js echter ook de samenstelling van middenveld en verdediging. Zoals ik eerder in een andere topic Cocu adviseerde, hoop ik dat hij kiest voor deze opstelling:
Zoet, Arias, Luckassen, Isimat en Brenet ( De Wijs ), Hendriks, Van Ginkel en Propper op middenveld en dan inderdaad Lozano, Locadia en Bergwijn voorin. Mocht Bergwijn na een uur teleurstellen, dan Pereiro inbrengen voor hem. Dit lijkt mij de beste opstelling om meerdere doelpunten te maken en geen doelpunten te incasseren. Maar ja, de wegen en gedachten van Cocu zijn en blijven duister en ondoorgrondelijk.....
 
We beginnen flitsend en hangen gelijk de 0-1 binnen. Even later zakken we weer in en krijgen we het na 10 gemiste open kansen het voor elkaar om de 1-1 om de oren te krijgen.
 
Ik kan en wil niet geloven dat we tegen dit café elftal eruit vliegen. 0-3
mooi dat we doorgaan, jammer dat dit allle problemen masqueert.
 
We beginnen flitsend en hangen gelijk de 0-1 binnen. Even later zakken we weer in en krijgen we het na 10 gemiste open kansen het voor elkaar om de 1-1 om de oren te krijgen.

Ook in Kroatie kent men het fenomeen van geparkeerde bussen voor 16-meter gebieden, dus ik ben zeer benieuwd naar het tactisch en strategisch vernuft van Cocu om dit debacle te omzeilen, aangezien hij in het voorgaande seizoen dikwijls met het verschijnsel geparkeerde bussen te maken heeft gehad, maar er nooit antwoord op had. Door schade en schande wordt men wijs, dus ik ben benieuwd of deze zegswijze ook geldt voor Cocu....ik laat mij donderdag graag verrassen, maar ik heb zo mijn gegronde twijfels in een goede afloop voor PSV ....
 
Zoet
Arias-Luckassen-Brenet
Pröpper-Ginkel-Hendrix-Ramselaar
Gudmundson-Pereiro-Lozano
En gaan.
Bus parkeren?
Zet er maar en bus pal tegenover.

Geen gebrekkig technische spelers als Locadia/LdJ. Individuele klasse van PSV moet hoger zijn.

Krijg je de opbouw niet voor elkaar? Pomp de ballen er maar in. Die zal altijd door de Kroaten zijn, mits de afvallende bal maar altijd gewonnen wordt door het overbevolkte PSV middenveld.
En gaan.
 
Zoet
arias Luckassen Hendrix brenet
lozano proper ginkel pereiro
locadia de jong

Hogebal op de jong en Locadia, lozano eromheen.

1-2
 
Waarom zit men steeds toch te trekken aan die Bergwijn, met de week word de stempel te licht voor PSV sterker bij hem en nog blijft men hem naar voren schuiven.

Kwakkie, doe die anti-PSV bril eens een keer af man ! Je praat wartaal ...:look:
 
Lang meegelezen maar nog niet gereageerd. Na donderdag kon ik het niet meer aanzien. Heeft Cocu het ontslag van de Jong al aangekondigd?
 
Lang meegelezen maar nog niet gereageerd. Na donderdag kon ik het niet meer aanzien. Heeft Cocu het ontslag van de Jong al aangekondigd?

Je bedoelt, heeft Brands het ontslag van Cocu reeds aangekondigd....Luuk is gewoon een speler met een contract en die kan je niet ontslaan. Cocu heeft een functie als coach en die kan je dus wel ontslaan....(Y)
 
Lang meegelezen maar nog niet gereageerd. Na donderdag kon ik het niet meer aanzien. Heeft Cocu het ontslag van de Jong al aangekondigd?

Welkom.
Ik vermoed dat LdJ iets van Cocu weet in de privésfeer zodat ontslag uit den boze is.
Iets met bananen of zo.
Anders heb ik ook geen verklaring.
 
Je bedoelt, heeft Brands het ontslag van Cocu reeds aangekondigd....Luuk is gewoon een speler met een contract en die kan je niet ontslaan. Cocu heeft een functie als coach en die kan je dus wel ontslaan....(Y)

Hahaha, dat lijkt me geen verschil maken. Iedereen kun je ontslaan. Alleen dan kost het wat.
 
Ik blijf het knap vinden dan de Jong uit schaamte niet zelf stopt :/
Heel de wereld ziet en lacht je uit, ik snap best dat het niet erg is als je er goed voor betaald word, maar hij faalt en word uitgelachen sinds november al.

Vernedering en schaamte hoort ook een grens te hebben.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan