NK Osijek - PSV | Donderdag 3 augustus 2017 | Eindstand: 0-1 | Uitgeschakeld

Status
Je kunt niet meer reageren.
PSV heeft vanmorgen met 3 verschillende formaties getraind:

Zoet Arias Luckassen Isimat Brenet Pröpper Hendrix Van Ginkel Lozano Locadia Bergwijn

Gewoon zoals normaal

Zoet Arias Isimat Luckassen Van Ginkel Hendrix Pröpper Locadia Pereiro Lammers De Jong

Een alles of niets scenario lijkt me, 3-3-4

Zoet Arias Luckassen Schwaab Isimat Brenet Van Ginkel Hendrix Pröpper Locadia Lozano

Het oude 5-3-2 systeem. Waarom gaan we niet gewoon een keer voor 4-4-2?
 
Hahaha, dat lijkt me geen verschil maken. Iedereen kun je ontslaan. Alleen dan kost het wat.

Je kan iedereen ontslaan maar het was inderdaad meer een suggestie de Jong eindelijk op de bank te plaatsen. Wie weet zijn ze wakker geschud en wordt het donderdag wat. Anders maar doorzappen naar de dames?
 
Ik hoop toch echt dat de vermoedens waar zijn en we donderdag geen De Jong en Swaap in de basisopstelling gaan zien.
 
Je bedoelt, heeft Brands het ontslag van Cocu reeds aangekondigd....Luuk is gewoon een speler met een contract en die kan je niet ontslaan. Cocu heeft een functie als coach en die kan je dus wel ontslaan....(Y)

Cocu heeft ook een contract ;)
 
PSV heeft vanmorgen met 3 verschillende formaties getraind:



Gewoon zoals normaal



Een alles of niets scenario lijkt me, 3-3-4



Het oude 5-3-2 systeem. Waarom gaan we niet gewoon een keer voor 4-4-2?

En dan beginnen met de bovenste, staan we voor overschakelen naar onderste en staan we niet voor of achter naar middelste overschakelen?
 
Ik weet dat iedereen Locadia momenteel the bomb vindt, maar ik zou hem voor deze wedstrijd ook niet opstellen. Vind hem net als De Jong een ideale aanvaller voor een verdedigend ingestelde ploeg om te verdedigen. Hij is best statisch en heeft een grote draaicirkel. De verdedigers kunnen hem dan kort dekken en tegen hem op beuken. Ik zie liever Pereiro in de spits en Lozano en Bergwijn aan de buitenkanten. Is veel dynamischer en onvoorspelbaarder om te verdedigen.
 
Ik weet dat iedereen Locadia momenteel the bomb vindt, maar ik zou hem voor deze wedstrijd ook niet opstellen. Vind hem net als De Jong een ideale aanvaller voor een verdedigend ingestelde ploeg om te verdedigen. Hij is best statisch en heeft een grote draaicirkel. De verdedigers kunnen hem dan kort dekken en tegen hem op beuken. Ik zie liever Pereiro in de spits en Lozano en Bergwijn aan de buitenkanten. Is veel dynamischer en onvoorspelbaarder om te verdedigen.

Dan heb je toch weer een 4-4-3 opstelling met iemand die niet echt op die positie als centrale aanvaller kan functioneren. Dan zou ik liever Lammers centraal zien, en Lozano/Pereiro aan de flanken, die dan naar binnen kunnen trekken.

 
Dan heb je toch weer een 4-4-3 opstelling met iemand die niet echt op die positie als centrale aanvaller kan functioneren. Dan zou ik liever Lammers centraal zien, en Lozano/Pereiro aan de flanken, die dan naar binnen kunnen trekken.

4-4-3! Zozo. Zoet mag banken?
 
Dan heb je toch weer een 4-4-3 opstelling met iemand die niet echt op die positie als centrale aanvaller kan functioneren. Dan zou ik liever Lammers centraal zien, en Lozano/Pereiro aan de flanken, die dan naar binnen kunnen trekken.

Wat mij betreft geen klassieke 4-3-3. Ik zie de voorste linie het liefst in een 'V-vorm' waarbij Pereiro dus iets meer teruggetrokken speelt en zich aanspeelbaar maakt. Ik vind hem moeilijk van de bal te stoppen. Het middenveld heeft dan elke keer de keuze om Pereiro in de voet in te spelen en bij te sluiten of in een keer diep te spelen achter hem waarbij Lozano en Bergwijn met hun snelheid bij kunnen en Pereiro zich omdraait en voor de goal aanspeelbaar is. Ik ben bang dat Lammer ook helemaal geïsoleerd wordt door hun verdediging.
 
Wat mij betreft geen klassieke 4-3-3. Ik zie de voorste linie het liefst in een 'V-vorm' waarbij Pereiro dus iets meer teruggetrokken speelt en zich aanspeelbaar maakt. Ik vind hem moeilijk van de bal te stoppen. Het middenveld heeft dan elke keer de keuze om Pereiro in de voet in te spelen en bij te sluiten of in een keer diep te spelen achter hem waarbij Lozano en Bergwijn met hun snelheid bij kunnen en Pereiro zich omdraait en voor de goal aanspeelbaar is. Ik ben bang dat Lammer ook helemaal geïsoleerd wordt door hun verdediging.

Hoe zou je denken over Gudmondsson als valse rechtsbuiten? Hij heeft daar ook bij Jong PSV met veel succes gespeeld.
 
Hoe zou je denken over Gudmondsson als valse rechtsbuiten? Hij heeft daar ook bij Jong PSV met veel succes gespeeld.

Ik vind hem meer een '10. Hij verdient van mij wel een serieuze kans op het middenveld daar ik Pröpper en Ramselaar niet zo indrukwekkend vind op die positie. Maar als buitenspeler vind ik zowel Bergwijn als Lozano beduidend beter.
 
Retro komt hier echt met een interessante oplossing. Ik zie Locadia graag spelen (lees: werken) en ben zeker geen fan van Bergwijn, maar snelheid aan de zijkanten en een spits die de verdedigers wegtrekt naar het middenveld waardoor een Van Ginkel weer diep kan gaan is een zeer interessante optie.

Ik snap overigens niet dat Pereiro alleen in de alles-of-niets opstelling wordt gebruikt. Dan heb je zo een technische voetballer die makkelijk scoort en dan laat je hem banken voor spelers die moeite hebben om het net te vinden. In de voorbereiding op dit seizoen hebben buiten Pereiro alleen Bergwijn (tegen RKC) en Arias raak geschoten, waarbij het bij de laatstgenoemde om z'n vriendin ging en niet eens om een doelpunt.

Maar goed, ik ben de lulligste niet, dus voor Santiago tellen we 'm gewoon mee.
 
Ik hoop dat PSV eens met lef gaat spelen druk zetten op de 16 van de tegenstander. Als je hoog druk zet moet je altijd fel en agressief spelen en dat is wat ik mis de laatste seizoenen. Zelfs tegenstanders als PEC Zwolle, NEC etc mogen in ons stadion rustig opbouwen, pas 5 meter over de middenlijn wordt wat druk gezet en dan zonder overtuiging. Als we het morgen niet redden maar wel met passie en durf hebben gespeeld kan ik ermee leven. Tevens stoor ik me aan de radiostilte er moet minimaal een linksachter, centrale verdediger (linkspoot) en voorhoede speler bij. Ook zie ik graag Sam Lammers in de spits en niet als pinchhitter zoals morgen maar gewoon de eerste 6 a 7 wedstrijden. Luuk heeft er 34 gestaan en niet gepresteerd. Nu ga ik alvast duimen voor morgen ik vind het noodzakelijk eigenlijk levensbelang dat we geen gezichtsverlies lijden.
 
De verleiding is groot om vanavond direct te gaan stormen, maar gezien de verwachte extreme hitte (het kwik stijgt overdag naar verwachting tot 40 graden) zou zo’n strijdplan ook riskant kunnen zijn. Lukt het niet om te scoren en raakt de energie op, dan speelt dat de Kroaten natuurlijk in de kaart.
Bloedheet dus, belooft weinig goeds.

btw, ik neem aan dat deze wedstrijd alleen op FOX wordt uitgezonden?
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan