Nederlands Elftal

Ondanks dat ik Veltman een enorme eikel vind, lijkt het mij dat hij al jaren sterk meedraait bij Brighton. Dus niet zo'n gekke opmerking van De Boer.
Veltman is altijd wat onderschat geweest bij Ajax en doet het nu ook echt heel goed. Van mij had hij er ook best bij mogen zitten, maar om te stellen dat hij op die positie (rechts centraal in een 5-3-2) beter is dan De Ligt is natuurlijk niet serieus te nemen.
 
Veltman is altijd wat onderschat geweest bij Ajax en doet het nu ook echt heel goed. Van mij had hij er ook best bij mogen zitten, maar om te stellen dat hij op die positie (rechts centraal in een 5-3-2) beter is dan De Ligt is natuurlijk niet serieus te nemen.
Veltman is als CV met ervaring als back natuurlijk wel bruikbaar in dit systeem. Dat ie beter is als De Ligt? Puur op CV kwaliteiten natuurlijk niet, maar hij heeft echt wel een punt mbt. de rechterpositie in een 3 CV systeem. Op die positie moet je als een soort half-back kunnen spelen en comfortabel zijn met het bespelen van de ruimte achter de wingbacks. De Ligt is dat totaal niet, dat is echt een pure CV. Die moet in dat systeem de centrale man zijn, en dan is ie toch echt de back-up van Van Dijk. Veltman kan dat beter. Dat heeft nogmaals niet zoveel met kwaliteit te maken, maar meer met welke posities je machtig bent.
 
Veltman is altijd wat onderschat geweest bij Ajax en doet het nu ook echt heel goed. Van mij had hij er ook best bij mogen zitten, maar om te stellen dat hij op die positie (rechts centraal in een 5-3-2) beter is dan De Ligt is natuurlijk niet serieus te nemen.
Veltman speelt bij Brighton toch juist wingback? Dus helemaal geen concurrent van De Ligt. Die overigens in Oranje gewoon reserve is.
 
Als Blind blijkbaar niet goed genoeg is voor een kwakkelende club als Ajax momenteel, dan mag hij nooit basisspeler worden bij Oranje. Ajax stelt liever Wijndal of Rensch op Linksback dan Blind. Oranje kan kiezen tussen Malacia, Bakker en Aké. Mag hopen dat Van Gaal Ajax volgt en ziet in wat voor belabberde vorm Blind verkeert.

Hier mijn opstelling, uitgaande van 5-3-2 waar ik geen voorstander van ben:

------------Gakpo---Memphis-------------

----------Simons--------Berghuis-----------

------------------Frenkie---------------------

Malacia - Aké - Van Dijk - De Vrij - Dumfries

-------------------Bijlow----------------------

Middenveld lijkt defensief kwetsbaar, maar omdat deze drie middenvelders super balvast zijn, verlies je de bal er niet veel en bovendien zijn het alle drie felle kuitenbijters die bij omschakeling de ballen snel terug kunnen veroveren. Bovendien speel je niet voor niets met 5 verdedigers. Een van de cv's kan inschuiven. De Ligt kan dat heel goed, misschien dat hij de voorkeur krijgt boven De Vrij. Timber zit in een mindere fase, dus die mag van mij banken, zeker met zoveel concurrentie op wereldniveau.
 
Opvallend trouwens dat Sheraldo Becker niet eens in de voorlopige selectie ziet. 7 goals en 4 assists in 14 Bundesliga wedstrijden en staat met zijn club in de top van de competitie
 
Terug
Bovenaan Onderaan