Nederlands Elftal

Status
Je kunt niet meer reageren.

Buitenspelgoal

Assistent Coach
Matige pot. Maar iig niet meer starten zonder Gakpo, die speelt zich ff lekker in de picture. Ff houdoe zeggen met drie man om hem heen. Hatseflats!
Die is de afgelopen weken 20m meer waard geworden. Nu hopen dat ie zich op het WK kan laten zien, als ie erbij is. Gakpo gaat nog veel spelen komende maand. Zou mij niet verbazen als zijn enkel het weer begeeft.

• Droevig
Reactions: IPF

Sneeuwvlok2

Aanvoerder
Gakpo Trekt zijn vorm door incl (stats zijn indrukwekkend)doelpunten en assists.Gaat Bergwijn uit het elftal spelen kwestie van tijd.

Penalty

Internationale Legende
Die Pasveer wordt gewoon eerste keeper van Oranje op het WK. Wie the fuck had dat gedacht? Blijkbaar is alles mogelijk als je speler bent van Ajax, om op je 38e nog een WK mee te maken.

Hij heeft het ook niet verkeerd gedaan de laatste 2 wedstrijden. Toch de nul gehouden tegen Polen en Belgie. Al mag die god wel bedanken dat Milik voor open doel mist en die laatste kans van Belgie, die omhaal snoeihard op de lat belandde.

Toch leuk dat Oranje weer meedoet in de Final Four, ook nog is in Nederland gehouden. Ik zou zeggen, laten we de beker ook meteen pakken nadat we de finale verloren in 2019 van Portugal. Al wordt ik er ook niet wakker van als Oranje hem niet wint.

Als ik 'm toch mag invullen wat de basiselftal wordt tegen Senegal mits er geen blessures zijn.

Pasveer
Dumfries - Timber - Van Dijk - De Vrij - Blind
Frenkie - De Roon
Gakpo
Memphis - Bergwijn

De Vrij krijgt mij voorkeur, puur vanwege meer ervaring en ook handiger bij standaardsituatie's. Blind is te heilig, dus die zal wel spelen.
Remko Pasveer is als het WK begint zelfs 39 jaar oud. Op 8 november wordt hij 39.
Pasveer is wel in vorm. Als hij op het WK zo keept als de laatste wedstrijden is het toch prima. Zo goed heb ik hem bij PSV nooit zien keepen. Een laatbloeier. Heel laat.

Laatst bewerkt:

JPdeJager

Routinier
Ik bedoel dit niet als een anti-PSV commentaar, maar opvallend het verschil tussen Gakpo in Oranje vs. bij PSV (in grote wedstrijden). Meer motivatie of betere spelers om hem heen?

Mikasa

Internationale Legende
Berghuis naast Frenkie? Dat is toch veel en veel te aanvallend? Dan zal het wel tussen Gakpo en Berghuis gaan.
Dat deed Van Gaal tegen Polen ook.
Ik bedoel dit niet als een anti-PSV commentaar, maar opvallend het verschil tussen Gakpo in Oranje vs. bij PSV (in grote wedstrijden). Meer motivatie of betere spelers om hem heen?
Tsja, je kan niet altijd scoren en 3 asssists geven in een topper. Ik vond hem gisteren (zeker aan het einde) aardig spelen.

Phillip Cocu

Bondscoach
Ik snap dat je deze vraag stelt maar ik vind het wel mee vallen nadat ik een beetje in de statistieken heb gedoken.

RKC was een kleinere tegenstander maar wel een belangrijke wedstrijd gebleken. De Johan C schaal 1 goal en 2 assists, Rangers 1 assist, Bodo een goal, tegen Feyenoord 1 goal en 3 assists. Vorig seizoen tegen Benfica, Sociedad en Monaco. Feyenoord uit, bekerfinale Ajax, Utrecht uit en nog wat andere belangrijke goals.

Ik heb niet de verwachting dat hij een soort Maradona is maar die jongen heeft nu 14 goals/assists in 7 Eredivisie wedstrijden en is aardig in de lift.
Goede, verstandige speler en hopelijk blijft hij de MVP van de Eredivisie.

IPF

Winnaar 'Meeste voetbalkennis' 2020 & 2021
Zeker andere spelers die het voor jou makkelijker maken. Bij PSV moet hij iedere minuut iets creatiefs bedenken maar bij Oranje wordt die “last” verdeeld en voert hij zijn eigen taken uit. Bovendien begrijpen een Frenkie, Memphis, Dumfries en van Dijk of Timber je veel beter en sneller dan de meeste spelers bij PSV. En hij was eigenlijk de nummer 10, de eerste wedstrijd en gister af en toe. Dan heb je ook een andere positie in het elftal. Dat geeft iig aan dat van Gaal hem zo’n belangrijke positie toevertrouwt.

De Bouterbaas

Grappigste forummer 2021
Speaking of which. Bergwijn valt opnieuw weer tegen.. misschien toch iets teveel betaald voor m?

Maar dat tegenvallen van Bergwijn is zeker niet van toepassing op z'n wedstrijden bij Ajax. Daar speelt 'ie heel sterk. Bovendien heeft de KNVB geen transfersom voor Bergwijn betaald.

Mentos

Winnaar Leukste niet-PSV'er 2021
Maar dat tegenvallen van Bergwijn is zeker niet van toepassing op z'n wedstrijden bij Ajax. Daar speelt 'ie heel sterk. Bovendien heeft de KNVB geen transfersom voor Bergwijn betaald.
Dan heb je de laatste weken geen Ajax gekeken, want hij speelt gewoon echt heel matig.

Status
Je kunt niet meer reageren.
Bovenaan Onderaan