Nederlands Elftal

Opstelling Oranje: Cillessen; Dumfries, De Ligt, Van Dijk, Blind; Klaassen, De Jong, Wijnaldum; Bergwijn, Memphis, Danjuma.
 
Wat zou jouw opstelling zijn?
Er zijn een paar twijfelgevalletjes op basis van vorige wedstrijd. Het middenveld liep totaal niet en Blind was erg kwetsbaar. Maar ja, ik weet ook niet of Malacia, Teun, De Roon ofzo meer gaan brengen. Flanken idem. Lang of Danjuma om het even, Malen en Stevie ook.

Middenveld zit ik het meeste mee. Eerste paar onder V Gaal was Klaassen juist goed, maar Frenkies slechtste wedstrijden in Oranje. Gini geeft sws al een tijdje niet thuis (eigenlijk sinds zn transfer) en Klaassen was vorige pot weer dreadful. Lastig lastig.
 
Er zijn een paar twijfelgevalletjes op basis van vorige wedstrijd. Het middenveld liep totaal niet en Blind was erg kwetsbaar. Maar ja, ik weet ook niet of Malacia, Teun, De Roon ofzo meer gaan brengen. Flanken idem. Lang of Danjuma om het even, Malen en Stevie ook.

Middenveld zit ik het meeste mee. Eerste paar onder V Gaal was Klaassen juist goed, maar Frenkies slechtste wedstrijden in Oranje. Gini geeft sws al een tijdje niet thuis (eigenlijk sinds zn transfer) en Klaassen was vorige pot weer dreadful. Lastig lastig.
Ik heb er ook over nagedacht. De alternatieven zijn gewoon slechter. Beter dan dit heeft Nederland nu niet.
 
Ik heb er ook over nagedacht. De alternatieven zijn gewoon slechter. Beter dan dit heeft Nederland nu niet.
Toch functioneerde het duo de Roon Frenkie uitstekend onder Koeman. Klaassen is verdedigend niet echt sterk waardoor Frenkie eigenlijk de controleur wordt ipv zoals onder Koeman en bij Ajax, als nummer 4 en opkomend. Je mist dan zijn creativiteit op het middenveld. De Roon is positioneel stelsel erg sterk en ik snap eigenlijk niet wat van Gaal en eerder de Boer tegen hem hebben. Hij is al jaren niet weg te denken uit de basis bij Atlanta en heeft zich daar tactisch erg goed ontwikkeld. Normaal ben ik geen fan van zulke spelers maar als ze anderen beter laten functioneren, dan pleit ik wel voor ze. Hetzelfde doet Alvarez bij Ajax.
 
Terug
Bovenaan Onderaan