Nederlands Elftal

Nee. Gewoon nee.

Quagmire is uiteraard een uitzondering.
Kan ook niks aan die ervaring doen.

Maar goed, terug naar Nederlands Elftal.

Ik maak me zorgen over dat Louis niet kan staan. Nu is er toch een reële kans dat Danny langs de lijn gaat staan en iets doms roept.
Één Blind is ellende, twee Blinds overleeft geen enkel voetballand.
 
Ik ga dit topic niet teruglezen, dus misschien stel ik hier een vraag die al eerder is behandeld: Als NL vanavond verliest en derde in de poule wordt, zijn ze toch nog niet per se uitgeschakeld ? De twee beste ploegen uit de Nations League mogen ook naar de playoffs. Komt NL daarvoor niet in aanmerking ? Ik zou denken dat onze ranking vrij hoog is.
 
Ik ga dit topic niet teruglezen, dus misschien stel ik hier een vraag die al eerder is behandeld: Als NL vanavond verliest en derde in de poule wordt, zijn ze toch nog niet per se uitgeschakeld ? De twee beste ploegen uit de Nations League mogen ook naar de playoffs. Komt NL daarvoor niet in aanmerking ? Ik zou denken dat onze ranking vrij hoog is.
Gezien we niet in de halve finale stonden, laat staan de finale (dus de beste twee?) zal dat denk ik geen optie zijn.

(zoals gewoonlijk word ik niet gehinderd door enige vorm van kennis, dus ga niet uit van mijn gedachten)
 
Ik ga dit topic niet teruglezen, dus misschien stel ik hier een vraag die al eerder is behandeld: Als NL vanavond verliest en derde in de poule wordt, zijn ze toch nog niet per se uitgeschakeld ? De twee beste ploegen uit de Nations League mogen ook naar de playoffs. Komt NL daarvoor niet in aanmerking ? Ik zou denken dat onze ranking vrij hoog is.
Nope.

Op het WK is plek voor 32 landen. Dertien daarvan komen uit Europa. Na de kwalificatie zijn dus nog drie plekken te verdelen voor Europese landen door middel van play-offs, waaraan in totaal twaalf landen meedoen. Dit zijn alle nummers twee uit de kwalificatiepoules én twee beste groepswinnaars uit de Nations League, die geen eerste of tweede zijn geëindigd in hun WK-kwalificatiepoule. Frankrijk, Spanje, Italië, België, Wales, Oostenrijk en Tsjechië behoren tot de beste groepswinnaars in de Nations League.

De overige landen die bovenaan eindigden staan veel lager op de algehele ranking waardoor zij niet in aanmerking komen voor een play-offplek. Frankrijk, Spanje en België zijn direct geplaatst, en Italië gaat via de tweede plek de poule naar de play-offs.
Oostenrijk is vierde geworden in poule F en zal dus aan de play-offs deelnemen als één van de groepswinnaars van de Nations League. Dit geldt ook voor Wales óf Tsjechië die bij elkaar in de kwalificatiepoule zitten; een van deze twee landen zal als tweede eindigen, de ander als derde. Eén van hen krijgt dus een play-off ticket via de tweede plek in de poule. De ander wordt derde en krijgt een play-offplek via de Nations League. Daarmee zijn de beste groepswinnaars uit de Nations League ook duidelijk.
 
Nou nou nou zit met hier gewoon over horror scnerario's te praten 😂 NL wint makkelijk, zelfs in eerste helft zal het al beslist zijn
 
Nope.


Bedankt voor de uitleg, maar wat een rare gang van zaken. Oostenrijk, Wales en Tsjechie zijn hoger geeindigd dan NL, maar wel op het B-niveau. Zo kan ik het ook. Kan NL maar beter zo snel mogelijk naar Groep B degraderen.

Dat is net zoiets als dat bijvoorbeeld Volendam straks Conference League mag spelen omdat ze hoger in de KKD zijn geeindigd dan FC Utrecht in de Eredivisie.
 
Bedankt voor de uitleg, maar wat een rare gang van zaken. Oostenrijk, Wales en Tsjechie zijn hoger geeindigd dan NL, maar wel op het B-niveau. Zo kan ik het ook. Kan NL maar beter zo snel mogelijk naar Groep B degraderen.

Dat is net zoiets als dat bijvoorbeeld Volendam straks Conference League mag spelen omdat ze hoger in de KKD zijn geeindigd dan FC Utrecht in de Eredivisie.
Dat was nu juist een deel van de ontsnappingsroute via de Nations League. Laten we ook eerlijk zijn: wat heb je op een eindtoernooi te zoeken, als je niet eens 2e wordt in je kwalificatie.
 
Dat was nu juist een deel van de ontsnappingsroute via de Nations League. Laten we ook eerlijk zijn: wat heb je op een eindtoernooi te zoeken, als je niet eens 2e wordt in je kwalificatie.
Maar wat heeft Oostenrijk dan te zoeken in de play-offs? Die zijn vierde geworden in hun poule...
 
Maar wat heeft Oostenrijk dan te zoeken in de play-offs? Die zijn vierde geworden in hun poule...
Dat is de beloning voor een goede Nationsleague. Ik vind dat niet zo'n probleem. En uiteindelijk komen ze in een poule van 4 voor 1 ticket, dus wordt dat alsnog lastig.
 
Nou nou nou zit met hier gewoon over horror scnerario's te praten 😂 NL wint makkelijk, zelfs in eerste helft zal het al beslist zijn
Nee toch? Ik wilde lekker `woke` gaan doen bij uitschakeling. Zoiets als `zie je wel, we boycotten Qatar`. Kan ik die smoes niet meer gebruiken..
 
Dat jij dit zo hard roept, maakt mij eerlijk gezegd nog wat sceptischer...

Ja normaal twijfel ik aan me zelf ook, maar vanaaf kom op, fucking noorwegen :rolleyes: Als je niet met 3-0 minimaal wint moet je zelf zeggen we kappen er mee gaan nergens meer heen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan