Nederlands Elftal

Blij dat Klaassen speelde..vond hem altijd al goed..zelfs toen hij nog bij Ajax speelde..echt een reliable vent
tis het.. Nu effe naar Spanje en France kijken..precies wat van Basten zei..NL moet meer opportunistisch spelen..
wat waren ze matigjes tegen Letland..
 
Blij dat Klaassen speelde..vond hem altijd al goed..zelfs toen hij nog bij Ajax speelde..echt een reliable vent
tis het.. Nu effe naar Spanje en France kijken..precies wat van Basten zei..NL moet meer opportunistisch spelen..
wat waren ze matigjes tegen Letland..
“Blij” dat Klaassen speelde…🤔

Vind ik wat overdreven…hele middelmatige voetballer en zeker in combi met Til te weinig creativiteit …
 
“Blij” dat Klaassen speelde…🤔

Vind ik wat overdreven…hele middelmatige voetballer en zeker in combi met Til te weinig creativiteit …

Maar wel een speler die er toch vaak staat om te scoren. Zonder die kwaliteit had je 2 punten laten liggen tegen freaking Letland die je mogelijk het WK kosten. Ook tegen Turkije brak hij de boel open. Bleef dat lang 0-0, dan was het een hele andere wedstrijd geworden. Klaassens gevoel voor aanvallend positie kiezen, timing en afronding zijn gewoon goed. Helemaal mee eens dat Klaassen technisch geen bijzondere voetballer is, maar hij is een van de weinige Oranje middenvelders met doelgevaar en doet het voor zijn doen niet slecht. 1 zo'n type op het middenveld is prima, maar hij EN Til is wel overkill. Momenteel speelt Klaassen terecht basis.
 
Laatst bewerkt:
We kunnen ook wel stellen, buiten deze blessure, dat Cody best wel blessuregevoelig is. Er komt geen jaar voorbij waarin hij kortere of langere periodes niet kan spelen, en dat heeft niet alleen met Oranje te maken gehad allemaal. Het is ook een kwestie van slimmer spelen in duels, over de tackles heen kunnen springen en je timing verbeteren. Cody, en dat is ook wat Hiddink een keer tegen hem heeft gezegd las ik, gaat steeds 1. De bal zelf ophalen vanaf de middenlijn en 2. Zoekt steeds de meest drukken plekken op. Volgens mij is dat allemaal te leren.
Eens idd. Deze botsing was natuurlijk gewoon pech, maar Cody passeert graag spelers, dan krijg je vaker een tik dan iemand die de bal meteen doorspeelt en de duels schuwt. Daarin zou hij meer kunnen doseren. Je momenten uitkiezen. En inderdaad misschien niet steeds de bal gaan halen op de middellijn. Hoe dichter je bij de goal staat, hoe minder spelers je hoeft te passeren en hoe sneller je kunt schieten.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Nou, vanavond dan maar gaan voor de tien doelpunten.
Als we een beetje om de bus heen kunnen spelen...
 
dat moet je dan wel voorblijven door dus slimmer te gaan spelen..
Vind ik wel een beetje simplistisch om dan de schuld bij het slachtoffer te leggen. Ja spelers kunnen slim spelen maar het is nooit te voorkomen. Het kan gewoon pech zijn. Wat het vlgms bij Cody ook is. Of hij moet angstig nooit meer een kopduel aangaan etc. Maar dan word je ook geen betere speler.

Ik vind het wat te makkelijk/te snel om de schuld bij Cody neer te leggen. Tenminste als ik zo de overtredingen erbij haal dan kon hij er meestal weinig aan doen.
 
Nou, vanavond dan maar gaan voor de tien doelpunten.
Als we een beetje om de bus heen kunnen spelen...
Ik snap niet zo goed, waarom Oranje in zulke wedstrijden dan toch niet met Luuk de Jong speelt. Dan kan je ook iets met hoge voorzetten. Tegen landen als Letland en Gibraltar moet er toch wel zoiets kunnen:

Bijlow
Dumfries - F. de Jong - Van Dijk (of De Vrij) - Blind
Klaassen - Memphis - Gravenberch
Berghuis - L. de Jong - Malen
 
Ik snap niet zo goed, waarom Oranje in zulke wedstrijden dan toch niet met Luuk de Jong speelt. Dan kan je ook iets met hoge voorzetten. Tegen landen als Letland en Gibraltar moet er toch wel zoiets kunnen:

Bijlow
Dumfries - F. de Jong - Van Dijk (of De Vrij) - Blind
Klaassen - Memphis - Gravenberch
Berghuis - L. de Jong - Malen

Zet dan direct Danjuma of Lang op links. Creatieve buitenspelers met een actie en scorend vermogen. Verder hoop ik dat op rechtsback Jeremy Frimpong, momenteel bij Jong Oranje, volgende keer een oproep krijgt. Denzel is een koning, maar heeft ruimte nodig om op te stomen. Frimpong is een fantastische technische back die ook goed is in de kleine ruimte. Basis bij Leverkusen (2e in Bundesliga momenteel) en 5 assists in 10 wedstrijden. Is ook pas 20. Die moet je vastleggen voor Oranje en is tegen "park the bus" tegenstanders veel effectiever als Dumfries.
 
Zet dan direct Danjuma of Lang op links. Creatieve buitenspelers met een actie en scorend vermogen. Verder hoop ik dat op rechtsback Jeremy Frimpong, momenteel bij Jong Oranje, volgende keer een oproep krijgt. Denzel is een koning, maar heeft ruimte nodig om op te stomen. Frimpong is een fantastische technische back die ook goed is in de kleine ruimte. Basis bij Leverkusen (2e in Bundesliga momenteel) en 5 assists in 10 wedstrijden. Is ook pas 20. Die moet je vastleggen voor Oranje en is tegen "park the bus" tegenstanders veel effectiever als Dumfries.
Het grappige aan die jeremie frimpong is dat die niet eens Nederlands spreekt. Heeft sinds z’n 5e in Engeland gewoond en wilt toch voor Nederland uitkomen, mooi om te zien.
 
Het grappige aan die jeremie frimpong is dat die niet eens Nederlands spreekt. Heeft sinds z’n 5e in Engeland gewoond en wilt toch voor Nederland uitkomen, mooi om te zien.

Klopt. Zag een interview van hem en dat hij het nu aan het leren is; hij spreekt het niet zo goed, maar kan het wel verstaan. Ik vind dat inderdaad mooi, omdat hij zich wel Nederlander voelt. En eerlijk is eerlijk, Oranje kan zijn kwaliteiten wel gebruiken. Is een betere speler als Rensch (en daarmee zeg ik niet dat Rensch slecht is).
 
Laatst bewerkt:
Eens idd. Deze botsing was natuurlijk gewoon pech, maar Cody passeert graag spelers, dan krijg je vaker een tik dan iemand die de bal meteen doorspeelt en de duels schuwt. Daarin zou hij meer kunnen doseren. Je momenten uitkiezen. En inderdaad misschien niet steeds de bal gaan halen op de middellijn. Hoe dichter je bij de goal staat, hoe minder spelers je hoeft te passeren en hoe sneller je kunt schieten.
Klopt zeker. Echter stellen dat ie blessuregevoelig is (cijfers geven wat anders aan) en dat dit direct een relatie heeft met zijn spel is wat mij betreft een te makkelijke koppeling.

Overigens bezondigt ons halve elftal zich in de mindere wedstrijden aan postbodevoetbal..
 
Maar wel een speler die er toch vaak staat om te scoren. Zonder die kwaliteit had je 2 punten laten liggen tegen freaking Letland die je mogelijk het WK kosten. Ook tegen Turkije brak hij de boel open. Bleef dat lang 0-0, dan was het een hele andere wedstrijd geworden. Klaassens gevoel voor aanvallend positie kiezen, timing en afronding zijn gewoon goed. Helemaal mee eens dat Klaassen technisch geen bijzondere voetballer is, maar hij is een van de weinige Oranje middenvelders met doelgevaar en doet het voor zijn doen niet slecht. 1 zo'n type op het middenveld is prima, maar hij EN Til is wel overkill. Momenteel speelt Klaassen terecht basis.
Mwahh, je bedoelt eigenlijk dat wonderkind Frenkie nooit scoort.

Normaal is het middenveld van Oranje naast Frenkie, Klaassen en Gini. Ik denk dat je weinig middenvelders vindt die zo veel scoren als deze 2.
 
Mwahh, je bedoelt eigenlijk dat wonderkind Frenkie nooit scoort.

Normaal is het middenveld van Oranje naast Frenkie, Klaassen en Gini. Ik denk dat je weinig middenvelders vindt die zo veel scoren als deze 2.

Ik zei dan ook niet dat Klaassen de enige was. Als Gini niet meer veel gaat spelen (en die kans is groot bij PSG) is het echter maar de vraag hoe lang hij in de basis blijft staan. Het is ook niet zo dat Gini zich met zijn spel onmisbaar heeft gemaakt in Oranje sinds het vertrek van Koeman.
 
Terug
Bovenaan Onderaan