Nederlands Elftal

Mijn PSV hart huilt deze week. Depay was bezig aan zo'n fantastisch seizoen als speler en mens, maar natuurlijk is het weer te mooi om waar te zijn. Het ergste is nog wel dat dir misschien wel einde carrière is, of dat hij nooit meer op niveau komt. Op het punt weer een stap omhoog te doen, en dan dit. Dit verdient hij niet. Ik weet niet wat PSV gedaan heeft dat hogere machten alles dat PSV is of is geweest dit seizoen kapot probeert te maken, maar het is wat mij betreft wel een keer genoeg :'(

Ik heb nog nooit zo'n hele erge donkere dagen voor kerst meegemaakt.
 
Mijn PSV hart huilt deze week. Depay was bezig aan zo'n fantastisch seizoen als speler en mens, maar natuurlijk is het weer te mooi om waar te zijn. Het ergste is nog wel dat dir misschien wel einde carrière is, of dat hij nooit meer op niveau komt. Op het punt weer een stap omhoog te doen, en dan dit. Dit verdient hij niet. Ik weet niet wat PSV gedaan heeft dat hogere machten alles dat PSV is of is geweest dit seizoen kapot probeert te maken, maar het is wat mij betreft wel een keer genoeg :'(

Fuck, ja - zo is het.

Maar Memphis komt wel terug, hoor. Alleen niet voor het EK...
 
Bergwijn op 9? Een beetje dezelfde speelstijl als Memphis...

Dat is denk ik nog het meest kansrijk. Maar dan moet Bergwijn wel een sterke tweede seizoenshelft pakken en zich doorontwikkelen. Want in de buurt van het niveau van Memphis komt hij nog lang niet.

Echt vreselijk balen, los van Memphis gewoonweg enorm voor Oranje. Ik durf te zeggen dat hij het meest lastig te vervangen is voor deze groep. Nog veel meer dan Wijnaldum (dan hebben we Van de Beek) en Van Dijk (De Vrij, Aké). Voorin vallen we gigantisch terug zo. Ik achtte ons eerst een van de topfavorieten komende zomer, nu niet meer.
 
RVN trouwens van de zomer toegevoegd aan de staf voor Oranje.

Prima. Goed en logisch om een oud-topper uit die generatie bij de staf te trekken. Zo is Koeman zelf ook ooit begonnen natuurlijk. Alleen dus jammer dat hij zo weinig goede aanvallers toch zijn beschikking gaat hebben om specifiek te coachen.
 
Waarom niet Boadu? Als die geen dipje krijgt en in dezelfde vorm is als nu, zou dat altijd mijn keuze zijn.

Tja, ervaring, fysieke ontwikkeling... Ik vind Bergwijn dit seizoen écht heel goed - sneeuwt helaas een beetje onder door een niet functionerend elftal en blessureleed.

Wel een geweldig talent, Boadu, inderdaad... Meer potentie dan Stengs, als je mij vraagt...
 
Ach, het kan gek lopen. Voor hetzelfde geld staan er nu andere jongens op die op het EK doorbreken. Ik weet niet of ik echt fan ben van Bergwijn in de spits. Is wat mij betreft niet klinisch genoeg en meer een ondersteunende speler, die heb ik dan liever op de linkerflank. De veiligste optie voor Koeman is natuurlijk Weghorst of Luuk in de spits, maar ik hoop dat hij voor Boadu kiest. Hij is nog jong en het is wellicht op papier te vroeg, maar dit is een zeer complete spits in wording. Sterk, snel, technisch goed, leest het spel prima en heeft sprongkracht en koppend vermogen ondanks dat hij niet de langste is. Hij kan ook prima in de Memphis rol spelen. Bij AZ levert hij ook regelmatig assists, dus dat zit wel omsloten in zijn speelstijl. Er komen oefenwedstrijden aan, prima mogelijkheid om Boadu op die manier uit te proberen.

Wellicht een opstelling om in de oefenpotjes uit te proberen:

Bergwijn - Boadu - Babel/Promes
Frenkie - Ihattaren - Wijnaldum
Willems - Van Dijk - De Ligt/De Vrij - Tete
Cillessen

Beetje een risico met die jonge jongens, maar het is het proberen waard. De backs dus vervangen, wat in het geval van Willems een utopie zal zijn, gezien Blind er nooit naast zal komen te staan. Tete bij wijze van dat hij momenteel speelt bij Lyon en dat gewoon goed doet. Speelde onlangs een sterke pot tegen Leipzig. Dan maar hem boven Dumfries of Veltman. Als ik zijn statistieken mag geloven is hij vooral defensief sterk, wat Willems als aavnallende back dan weer wat compenseert. Ihattaren inpassen als aanvallende spelmaker, Wijnaldum als box to box en Frenkie als diepe spelmaker met verdedigende taken. Veel voetbal voorin met Bergwijn en Boadu, laatstgenoemde speelt in de Memphis rol.
 
Laatst bewerkt:
Tja, ervaring, fysieke ontwikkeling... Ik vind Bergwijn dit seizoen écht heel goed - sneeuwt helaas een beetje onder door een niet functionerend elftal en blessureleed.

Wel een geweldig talent, Boadu, inderdaad... Meer potentie dan Stengs, als je mij vraagt...
Laat Bergwijn nou gewoon op z'n positie op de vleugel. Al dat geschuif, echt nergens voor nodig
 
Laat Bergwijn nou gewoon op z'n positie op de vleugel. Al dat geschuif, echt nergens voor nodig

Maar vergeet niet dat Koeman ook al schoof met Memphis, hè?, Da's ook van oorsprong een flankspeler... Als 'valse 9', met veel ruomte voor hem, rendeert hij fantastisch. Dat zie ik Bergwijn ook wel doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan