Nederlands Elftal

Dit EK verwacht ik dat we nog iets te afhankelijk zijn van de as Virgil, Frenkie, Gini en Depay en dat als een of meerdere daarvan het even niet hebben of pijntjes/blessures hebben het meteen heel veel minder wordt. Bij het WK verwacht ik dat er meer talenten zich hebben ontwikkeld tot sterke spelers die een wezenlijk aandeel in Oranje kunnen hebben. Ik zie ons meer als een outsider.

Over twee jaar is Frenkie gesettled by Barcelona en er echt een gevestigde naam (in plaats van de ''topaankoop'' die hij nu nog is), De Ligt hopelijk constanter geworden, zijn talenten en andere jonge spelers als Ihattaren, Boadu, Malen, Stengs, Kluivert, Dilrosun, Bergwijn, Wijndal, Hoever, Koopmeiners en Vd Beek weer twee jaar verder in de ontwikkeling en spelen er hopelijk een paar bij een grote club (Vd Beek lijkt volgende zomer die stap te gaan maken). Gini en Virgil beginnen dan wel op leeftijd te raken, maar zouden nog goed genoeg moeten zijn. Zeker Gini, die gezegend is met een ijzeren conditie. Depay is dan met 27 in zijn beste voetbaljaren belandt. Ik denk dat we rond het volgende WK een perfecte balans kunnen hebben tussen talenten, ervaren rotten en spelers die daar tussenin zitten. Nu is het voor mijn gevoel nog iets teveel een paar sterspelers en heel veel talenten en wat ''oke'' spelers als Blind, Babel en Promes die niet slecht zijn, maar het team ook niet naar een hoger plan tillen.

Ongelooflijk hoe jong Depay eigenlijk nog is. Die is gevoelsmatig al bijna 30, zo lang loopt hij mee. Je zou toch hopen dat hij de stap naar de echte top nog kan maken en zsm weg kan bij Lyon. Hij zou moeiteloos mee kunnen bij een Inter oid; momenteel toch top van Italie. Dortmund, Spurs - waarom niet? Nog 10-20% ontwikkeling erbij en de echte top zal ook voor hem klaar staan.

Maar eens; over 2-3 jaar zijn we echt "rijp" als voetballand en - mits er geen gekke dingen gebeuren - hebben we normaal gesproken een selectie die kwalitatief tot de wereldtop behoort. Vanuit Ajax staan dan hopelijk aan de onderkant ook weer interessante spelers klaar zoals Unuvar, Hansen, Taylor en Gravenberch. Heb niet zo'n goed beeld van soortgelijke lichtingen van PSV en Feyenoord, maar daar zal vast ook weer genoeg interessants tussen zitten.

Dat rijtje beloften van je is idd een mooie. Koopmeiners vind ik overigens een tikkeltje overschat, maar ik kan het mis hebben. Ik verwacht niet dat hij uitgroeit tot een bijzondere speler, maar we'll see.
 
Ongelooflijk hoe jong Depay eigenlijk nog is. Die is gevoelsmatig al bijna 30, zo lang loopt hij mee.

Dit gevoel heb ik ook bij Willems. Die begint nu zijn klasse eindelijk te tonen in het buitenland. Is ook nog ''maar'' 25 en kan dus zo nog een jaar of 7-8 mee in Oranje. Oproepen en we hebben wellicht toch nog een aardige linksback voor het EK. Veel betere optie dan Van Aanholt.
 
Dit gevoel heb ik ook bij Willems. Die begint nu zijn klasse eindelijk te tonen in het buitenland. Is ook nog ''maar'' 25 en kan dus zo nog een jaar of 7-8 mee in Oranje. Oproepen en we hebben wellicht toch nog een aardige linksback voor het EK. Veel betere optie dan Van Aanholt.
En van Aanholt vind ik best oké. Maar je hebt gelijk, Willems heeft veel meer potentie
 
Stiekem zou ik ze beiden oproepen en Blind lekker laten voor wat het is, maar die zal onder Koeman niet zo snel buiten de selectie vallen.

Stiekem zou het wel aardig zijn om Blind maar eens op te stellen op de positie waar hij hoort te spelen in plaats van op de linksback positie waar al zijn mankementen naar voren komen. CVM lijkt mij de beste optie in plaats van een De Roon of Propper.

Enfin, linksback is niet het grootste probleem. Rechtsback gaat wel grote problemen opleveren. Promes is een optie wat mij betreft. Dumfries kan echt niet. Die snapt er met alle respect helemaal niets van. Zelfs linksbuiten Promes loopt intelligenter op de rechtsback positie.
 
Stiekem zou het wel aardig zijn om Blind maar eens op te stellen op de positie waar hij hoort te spelen in plaats van op de linksback positie waar al zijn mankementen naar voren komen.

Enfin, linksback is niet het grootste probleem. Rechtsback gaat wel grote problemen opleveren. Misschien de Vrij proberen? Dumfries kan echt niet.
Gewoon Hateboer eens een kans geven. Voetballend echt niet minder dan Veltman en hoewel hij meer als wingback speelt bij Atalanta, moet fullback ook kunnen. Bij Atalanta, dat goed draait, is hij basisspeler.
 
Gewoon Hateboer eens een kans geven. Voetballend echt niet minder dan Veltman en hoewel hij meer als wingback speelt bij Atalanta, moet fullback ook kunnen. Bij Atalanta, dat goed draait, is hij basisspeler.
Leeft Joshua Brenet nog? Zag hem ooit nog wel eens bij een topclub tekenen.
 
Kans bestaat dus dat zowel Malen als Memphis niet mee zullen doen aan het EK. Dat wordt dan Bergwijn - Boadu - Promes als iedereen fit blijft. De (kleine) kans die we hadden op EK-winst kunnen we nu wel vergeten.
 
Kans bestaat dus dat zowel Malen als Memphis niet mee zullen doen aan het EK. Dat wordt dan Bergwijn - Boadu - Promes als iedereen fit blijft. De (kleine) kans die we hadden op EK-winst kunnen we nu wel vergeten.
Promes is nu toch al niet fit? Voor Boadu zal t een lang seizoen zijn, of die nog kan pieken op een EK is twijfelachtig. Hele zooi omturnen en systeem afstemmen op spelen met Luuk ;)
 
Mijn PSV hart huilt deze week. Depay was bezig aan zo'n fantastisch seizoen als speler en mens, maar natuurlijk is het weer te mooi om waar te zijn. Het ergste is nog wel dat dir misschien wel einde carrière is, of dat hij nooit meer op niveau komt. Op het punt weer een stap omhoog te doen, en dan dit. Dit verdient hij niet. Ik weet niet wat PSV gedaan heeft dat hogere machten alles dat PSV is of is geweest dit seizoen kapot probeert te maken, maar het is wat mij betreft wel een keer genoeg :'(
 
Laatst bewerkt:
Mijn PSV hart huilt deze week. Depay was bezig aan zo'n fantastisch seizoen als speler en mens, maar natuurlijk is het weer te mooi om waar te zijn. Het ergste is nog wel dat dir misschien wel einde carrière is, of dat hij nooit meer op niveau komt. Op het punt weer een stap omhoog te doen, en dan dit. Dit verdient hij niet. Ik weet niet wat PSV gedaan heeft dat hogere machten alles dat PSV is of is geweest dit seizoen kapot probeert te maken, maar het is wat mij betreft wel een keer genoeg :'(

Raymond, is it you???

 
Terug
Bovenaan Onderaan