Nederlands Elftal

Tja de andere aanvallers die we hebben zijn iets talentvoller dan Dost. Helaas werkt het gewoon niet om Dost, Memphis en Promes samen voorin te laten spelen. Met het team dat we nu hebben is Dost alleen goed als pinchhitter, en dat kan meneer niet hebben blijkbaar.
 
De teleurstelling is niet gek. De grote man zijn in Portugal en bij Nederland banken.
Maar hij kan beter naar Luuk de Jong kijken, die blijft knokken bij tegenslagen en heeft zich terug in de basis gewerkt.

Kreeg Dost even veel speeltijd als bijvoorbeeld Janssen?
 
Who the F... is Bas Dost?
Zoveel grote spelers die jaren lang bankzitter waren bij Oranje en meneer Portugal is op zijn teen getrapt omdat ie niet als basisspeler wordt gezien of geen passes kreeg? Hij moet misschien kijken hoeveel van Persie er wel had gemaakt als hij niet altijd op een eilandje stond...
Trek je Ajax pyjama aan en ga lekker huilen in bed jongen.
 
Who the F... is Bas Dost?
Zoveel grote spelers die jaren lang bankzitter waren bij Oranje en meneer Portugal is op zijn teen getrapt omdat ie niet als basisspeler wordt gezien of geen passes kreeg? Hij moet misschien kijken hoeveel van Persie er wel had gemaakt als hij niet altijd op een eilandje stond...
Trek je Ajax pyjama aan en ga lekker huilen in bed jongen.

Ik begreep bij Oranje 1 goal in 18 wedstrijden. Dat moet zelfs een Woutje Weghorst wel lukken. Geen gemis dus.
 
Who the F... is Bas Dost?
Zoveel grote spelers die jaren lang bankzitter waren bij Oranje en meneer Portugal is op zijn teen getrapt omdat ie niet als basisspeler wordt gezien of geen passes kreeg? Hij moet misschien kijken hoeveel van Persie er wel had gemaakt als hij niet altijd op een eilandje stond...
Trek je Ajax pyjama aan en ga lekker huilen in bed jongen.
Een heel interview in AD, maar ik begrijp het probleem nog steeds niet.
 
Een heel interview in AD, maar ik begrijp het probleem nog steeds niet.
Kan het interview niet lezen, maar ik begrijp Bas wel. Is een 13 in een dozijn spits, krijgt bij het Nl elftal geen aanvoer maar wel veel kritiek. Ik snap wel dat hij daar geen zin meer in heeft, temeer daar er geen enkel vooruitzicht op verbetering is (lees: meer aanvoer).

De andere kant van het verhaal is echter: so what? Wij als Nl elftal supporters hoeven er toch geen traan om te laten dat hij niet meer voor het Nl elftal wil spelen? Matige spits, die nooit veel heeft toegevoegd, blijf lekker in Portugal.

Daarbij kan ik me een interview uit het begin van z'n carriere herinneren, waarin hij zei dat hij voetbal niet veel aan vond, maar dat het uitzonderlijk goed betaalde. Dat hij niet kon wachten op de dag dat hij het voetbalwereldje achter zich kon laten. Vanuit die insteek, begrijp ik het nog veel meer.
 
[...]
Daarbij kan ik me een interview uit het begin van z'n carriere herinneren, waarin hij zei dat hij voetbal niet veel aan vond, maar dat het uitzonderlijk goed betaalde. Dat hij niet kon wachten op de dag dat hij het voetbalwereldje achter zich kon laten. Vanuit die insteek, begrijp ik het nog veel meer.
Hey, een eerlijke voetballer! :D Die zie je niet vaak!
 
Ik zag een filmpje op VI van de grote talenten die spelen in het buitenland... Chong, Zirkzee, Xavi Simons, Pherai, Adekanye, Castillo... Er komt wel een heel spannende lichting aan, zeker met het verdedigend talent dat er al is, zoals Aké, De Ligt, en Tete - gecombineerd met spelers die al ouder zijn, maar nog wel vier jaar meegaan, zoals Memphis, Pröpper en Gini, moet er voor het WK van 2022 een mooie selectie te maken zijn. Zelfs Xavi zou al mee kunnen.
 
Ik zag een filmpje op VI van de grote talenten die spelen in het buitenland... Chong, Zirkzee, Xavi Simons, Pherai, Adekanye, Castillo... Er komt wel een heel spannende lichting aan, zeker met het verdedigend talent dat er al is, zoals Aké, De Ligt, en Tete - gecombineerd met spelers die al ouder zijn, maar nog wel vier jaar meegaan, zoals Memphis, Pröpper en Gini, moet er voor het WK van 2022 een mooie selectie te maken zijn. Zelfs Xavi zou al mee kunnen.

Laten we het hopen.
 
Ramselaar, Bergwijn en De jong hebben zich allemaal vanwege een blessure afgemeld bij Ronald Koeman.
Jeroen Zoet is nog de enige PSV-er die zich meldt bij Oranje voor de oefenwedstrijden tegen Slowakije en Italië.
 
Ramselaar, Bergwijn en De jong hebben zich allemaal vanwege een blessure afgemeld bij Ronald Koeman.
Jeroen Zoet is nog de enige PSV-er die zich meldt bij Oranje voor de oefenwedstrijden tegen Slowakije en Italië.

Neem een momentje om je dit voor te stellen... Je bent Ronald Koeman... Je werd landskampioen met Ajax, PSV en Barcelona... Je won de Europacup I met PSV en Barcelona... Je haalde met Oranje de enige prijs ooit binnen... Je versloeg NB de moffen in een zinderende halve finale... Je scoorde als centrale verdediger(!!!) één op drie doelpunten in meer dan vijfhonderd competitiewedstrijden... De beste voetballer en trainer van Nederland - misschien wel van de wereld (Cruyff) - bouwde zijn team om je heen... Stadions scandeerden je naam... En dan... wordt je gebeld... Bart Ramselaar aan de lijn... Wie?... En hij zegt:... "trainer, ik kan niet"... O, los van je mening over Koeman als trainer... Is dat niet van een tragische schoonheid?
 
Neem een momentje om je dit voor te stellen... Je bent Ronald Koeman... Je werd landskampioen met Ajax, PSV en Barcelona... Je won de Europacup I met PSV en Barcelona... Je haalde met Oranje de enige prijs ooit binnen... Je versloeg NB de moffen in een zinderende halve finale... Je scoorde als centrale verdediger(!!!) één op drie doelpunten in meer dan vijfhonderd competitiewedstrijden... De beste voetballer en trainer van Nederland - misschien wel van de wereld (Cruyff) - bouwde zijn team om je heen... Stadions scandeerden je naam... En dan... wordt je gebeld... Bart Ramselaar aan de lijn... Wie?... En hij zegt:... "trainer, ik kan niet"... O, los van je mening over Koeman als trainer... Is dat niet van een tragische schoonheid?

Dichtkunst, poëzie en nog veel meer van dat al, oh Leon, Dichter des Forums, Filosoof van het Schoone woord, Aanbidder van de Esthetiek en Liefhebber van het Spelletje.
 
Laatst bewerkt:
Ik zag een filmpje op VI van de grote talenten die spelen in het buitenland... Chong, Zirkzee, Xavi Simons, Pherai, Adekanye, Castillo... Er komt wel een heel spannende lichting aan, zeker met het verdedigend talent dat er al is, zoals Aké, De Ligt, en Tete - gecombineerd met spelers die al ouder zijn, maar nog wel vier jaar meegaan, zoals Memphis, Pröpper en Gini, moet er voor het WK van 2022 een mooie selectie te maken zijn. Zelfs Xavi zou al mee kunnen.
Het grootste probleem is wat je in je eerste zin zegt: zij Bij Chelsea, City of United (in mindere mate) leiden ze geen speler op maar hebben er 350 onder contract staan. Het is een handelshuis en totaal niet gericht op het opleiden van talent. Niemand is dan ook dar tot nu toe geslaagd om verder te komen. Bruma en Rekik hebben hun portemonnee goed gevuld maar spelen gewoon degradatievoetbal in de Bundesliga. Zij kunnen dus hoogstens zo ver komen als dit soort jongens, of een Ake. Zij hebben zeker veel gemist, dat kun je bij hen gewoon zien. Xavi Simons is ee ander verhaal, die is exceptioneel.
 
Info mbt deze kraker:

Head-to-Head
Netherlands and Slovakia will meet for the third time. Netherlands won both previous meetings.
In the round of last 16 at the 2010 World Cup, Netherlands beat Slovakia 2-1. Arjen Robben (18') and Wesley Sneijder (84') gave Oranje a 2-0 lead in Durban, before Róbert Vittek scored a 94th-minute penalty for Slovakia. Netherlands went on to reach the final in South Africa (1-0 loss after extra time against Spain).
These countries also met in a friendly in Rotterdam on 30 May 2012. Netherlands won their EURO 2012 warm-up match 2-0 at De Kuip, thanks to goals from Kornel Saláta (own goal) and Rafael van der Vaart.

Slovakia
Slovakia failed to qualify for the 2018 World Cup. They finished second in their qualifying group behind England, but missed out on a World Cup play-off spot as worst-ranked second-placed team.
Slovakia made two major tournament appearances. They were knocked out in the round of last 16 at both the 2010 World Cup (versus Netherlands) and EURO 2016 (against Germany).
Slovakia have won their last three matches (all friendlies) and could record four wins in a row for the first time since a nine-match winning streak in 2014-2015.
Slovakia have won each of their last five international matches in Trnava (1 friendly, 4 World Cup qualifiers), without conceding a single goal. The last time they failed to claim victory in Trnava was on 4 September 2016, when England won 1-0 in a World Cup qualifier (goal Adam Lallana).
Only Miroslav Karhan (107) has made more international appearances for Slovakia than Marek Hamšík (103). Hamšík played in both previous matches against Netherlands.
Hamšík has scored 21 international goals for Slovakia, only trailing Szilard Nemeth (22) and Robert Vittek (23).
Ondrej Duda is the only player to have appeared in each of Slovakia's last nine international matches.
Albert Rusnák played for both SC Cambuur (2014) and FC Groningen (2015-2016) in the Dutch Eredivisie.
Adam Nemec made nine top flight appearances for Dutch side Willem II in 2015/16.
Stanislav Lobotka scored three goals in 30 Jupiler League appearances (Dutch 2nd tier) for Jong Ajax (Ajax reserves) in 2013/14.

Netherlands
Netherlands will not go to the 2018 World Cup in Russia after failing to qualify for their second straight major tournament. They finished in third place in their qualifying group behind Sweden and winners France.
Netherlands have won six of their last seven international matches, with a 1-0 defeat against England in a friendly on 23 March as the only exception in that run.
The 1-0 friendly loss against England was Netherlands' first match under manager Ronald Koeman. Koeman scored 14 goals in 78 appearances for the Dutch national team between 1983 and 1994, including playing in the 2-0 win over Soviet Union in the EURO 1988 final.
Netherlands have won their last four away matches (incl. neutral grounds), since a 4-0 defeat against France in a World Cup qualifier on 31 August 2017.
Netherlands have not conceded a goal in their last three matches on the road (incl. neutral grounds) and could keep four clean sheets in a row outside Holland for the first time since 2010-2011.
Terence Kongolo can make his first international appearance for Netherlands since 13 November 2015 (3-2 friendly win at Wales).
Eljero Elia earned his last cap on 14 November 2012, when he was a half-time substitute in a goalless home draw against Germany (friendly). Elia was a second-half sub in Netherlands' 2-1 win over Slovakia at the 2010 World Cup.
The longest gap between two Oranje appearances for a single player was 14 years and 326 days (Bertus de Harder 1940-1955). Elia played his last match for Netherlands five years and 198 days ago.
Elia lost only two of his 28 international matches (W20-D6-L2), the 1-0 defeat against Spain in the 2010 World Cup final and a 3-2 loss versus Sweden in a EURO 2012 qualifier in 2011.
Ruud Vormer could become the second player to make his Oranje debut against Slovakia after Luciano Narsingh on 30 May 2012 (2-0 friendly win).
The last player to score on his Netherlands debut was Ruben Schaken in a World Cup qualifier against Andorra on 12 October 2012.
Vormer can become the fifth 'Ruud' to play for Netherlands after Ruud Krol, Ruud Geels, Ruud Gullit and Ruud van Nistlerooy and the fourth Club Brugge player after Ronald Spelbos, Ruud Geels and Rob Rensenbrink.
 
Terug
Bovenaan Onderaan