Nederlands Elftal

Zo, Hiddink wil tegen de VS het twee-spitsensysteem weer eens testen. Goed idee lijkt me, zeker zonder Robben. Van Persie-Huntelaar lijkt me echt een prachtig complementair koppel. 4-4-2 zou echt zo slecht nog niet zijn. Defensieve stabiliteit, gevarieerd middenveld en een gevaarlijk duo voorin. Beetje zoals Juventus het aanpakt. Aan de verdediging kan het de komende wedstrijden niet liggen, de beste 8 van Nederland zijn beschikbaar. Verder benieuwd naar mogelijke debutanten: kan Pröpper/Berghuis wat leuks brengen?
 
Zo, Hiddink wil tegen de VS het twee-spitsensysteem weer eens testen. Goed idee lijkt me, zeker zonder Robben. Van Persie-Huntelaar lijkt me echt een prachtig complementair koppel. 4-4-2 zou echt zo slecht nog niet zijn. Defensieve stabiliteit, gevarieerd middenveld en een gevaarlijk duo voorin. Beetje zoals Juventus het aanpakt. Aan de verdediging kan het de komende wedstrijden niet liggen, de beste 8 van Nederland zijn beschikbaar. Verder benieuwd naar mogelijke debutanten: kan Pröpper/Berghuis wat leuks brengen?

Jammer dat er dan hoogstwaarschijnlijk geen plaats is voor Depay - in de basis. Hij zou wel eens kunnen verrassen in een 2-spitsen systeem. Vraag me wel af wat de bedoeling is achter het selecteren van Berghuis als je met 2 spitsen gaat spelen... Da's nou echt een typische buitenspeler.
 
Jammer dat er dan hoogstwaarschijnlijk geen plaats is voor Depay - in de basis. Hij zou wel eens kunnen verrassen in een 2-spitsen systeem. Vraag me wel af wat de bedoeling is achter het selecteren van Berghuis als je met 2 spitsen gaat spelen... Da's nou echt een typische buitenspeler.

Ja dat klopt wel. Maar Robben heeft in het 5-3-2 ook bewezen een uitstekende troef te zijn. Net als Depay heeft hij alle vrijheid waardoor hij, denk ik, het beste kan renderen. Nou verwacht ik dat Nederland niet meer terug gaat naar 5-3-2, is ook niet meer nodig, maar 4-4-2 blijft zeker een prachtige optie. Ik denk dus dat Nederland als uitgangspunt 'gewoon' 4-3-3 blijft gebruiken maar de 4-4-2 als uitvalsbasis gaat testen, net zoals van Gaal deed. Depay kan eventueel ook als diepste middenvelder geposteerd worden. Berghuis heeft in dat systeem wel een probleempje denk ik ja. Komt dan iets te veel tegenstand tegen schat ik in.
 
Zo, Hiddink wil tegen de VS het twee-spitsensysteem weer eens testen. Goed idee lijkt me, zeker zonder Robben. Van Persie-Huntelaar lijkt me echt een prachtig complementair koppel. 4-4-2 zou echt zo slecht nog niet zijn. Defensieve stabiliteit, gevarieerd middenveld en een gevaarlijk duo voorin. Beetje zoals Juventus het aanpakt. Aan de verdediging kan het de komende wedstrijden niet liggen, de beste 8 van Nederland zijn beschikbaar. Verder benieuwd naar mogelijke debutanten: kan Pröpper/Berghuis wat leuks brengen?

Net zoals olie en water complementair zijn aan elkaar? ;)
 
Ben nooit zo goed in de cijfers, maar dit neigt toch meer naar 4-2-4 dan naar 4-4-2? Of in iedergeval een zeer aanvallende 4-4-2?

Ja klopt. Dit is gewoon een 4-4-2 met een plat middenveld waar de buitenste middenvelders feitelijk vleugelaanvallers zijn. Leuk experiment maar hadden liever de 4-4-2 met een ruit gezien. Dat is een degelijk gevarieerd systeem waar je op terug kan vallen. Wat Hiddink nu probeert lijkt me op een WK of EK niet of nauwelijks toe te passen gezien de tegenstand.
 
Ben nooit zo goed in de cijfers, maar dit neigt toch meer naar 4-2-4 dan naar 4-4-2? Of in iedergeval een zeer aanvallende 4-4-2?

Ik zou meer zeggen dat het een 4-1-3-2 opstelling is. Depay, Wijnaldum en Promes zijn allen aanvallend. En als Wijnaldum iets minder aanvallend speelt, dan zal het meer een 4-2-2-2 opstelling zijn. Oftewel Depay en Promes spelen minder diep dan Van Persie en Huntelaar, waardoor je een vierde linie creëert. Anders is het weel heeeeel aanvallend. Zo slecht is VS nou ook weer niet.
 
Ik zou meer zeggen dat het een 4-1-3-2 opstelling is. Depay, Wijnaldum en Promes zijn allen aanvallend. En als Wijnaldum iets minder aanvallend speelt, dan zal het meer een 4-2-2-2 opstelling zijn. Oftewel Depay en Promes spelen minder diep dan Van Persie en Huntelaar, waardoor je een vierde linie creëert. Anders is het weel heeeeel aanvallend. Zo slecht is VS nou ook weer niet.
We gaan wel zien met welke opdracht Guus ze de wei instuurt.
 
We gaan wel zien met welke opdracht Guus ze de wei instuurt.

Precies. Want volgens deze afbeelding is het een 4-2-3-1 opstelling. :p

CGwVPWfWwAAm76G.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan