NEC - PSV | Zondag 12 december | Eindstand: 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Wij moeten maar eens en concept bedenken hoe we tegen die defensieve ploegen moeten spelen. Elke ploeg, buiten de top drie in de eredivisie, gaat met vijf, zes of meer spelers voor hun goal liggen. Dat is de taak van een trainer en nu zie ik telkens hetzelfde spelletje : PSV veel balbezit, alles door het midden en te weinig kansen. Achter ligt het dan te veel open. Ik hoor het wel, mijnheer Schmidt.
Spel werd inderdaad onvoldoende breed gehouden, en Van Ginkel stond wat mij betreft 30 meter te veel naar voren.. Maar aan de andere kant: je scoort 2 keer in de tweede helft, derde goal nipt buitenspel...
Dat is op zich niet slecht, tegen een team dat met 11 man in de 16 staat.
 
Keeper wisselen zodat we niet binnen n kwartier achter staan lijkt me n prima start om te voorkomen dat n tegenstander zich puur op tegenhouden kan richten?
Keeper wisselen eens,maar wie dan? Heb nog nachtmerries van onze reserve keeper waar elk schot naar zijn linker kant doelpunt is
 
Wij moeten maar eens en concept bedenken hoe we tegen die defensieve ploegen moeten spelen. Elke ploeg, buiten de top drie in de eredivisie, gaat met vijf, zes of meer spelers voor hun goal liggen. Dat is de taak van een trainer en nu zie ik telkens hetzelfde spelletje : PSV veel balbezit, alles door het midden en te weinig kansen. Achter ligt het dan te veel open. Ik hoor het wel, mijnheer Schmidt.
Feyenoord deed het ook. Slimste tactiek tegen PSV. En dan ligt het in de counter vaak ook nog open.
Als ik even de pret mag bederven..

Heb de wedstrijd niet gekeken. Had wel de mogelijkheid, maar koos deze keer voor iets belangrijks. De afweging voor mij was: zal ik het riskeren om 90 minuten te besteden aan 'iets onbelangrijks', hoogstwaarschijnlijk 90 minuten lang mezelf ergeren en misschien aan het eind een kleine opluchting of misschien zelfs de rest van de avond verder met een slecht gevoel. Zelfs na een winst ben ik blij dat ik niet gekeken heb. En dat vind ik ernstig als PSV supporter! Het hoort niet zo te zijn! Natuurlijk hoort bij een club supporten dat je ook van die slechte dagen hebt, maar dit is veel meer. Als ik de berichten hier zie en de samenvatting kijk, dan kan ik stellen dat het weer niet veel was.

Ook met deze selectie, met de spelers die allemaal terugkeren, moeten we dit NEC kapot kunnen spelen. Ze zijn zo uit vorm, moeten zoveel spelers missen.. Maar het was weer hetzelfde verhaal, Gakpo niet op zijn positie, een rampzalige eerste helft, van Ginkel zomaar erin, Doan (en Guti) weer eruit omdat zij zo 'moe' zijn volgens Schmidt :rolleyes: (maar Götze is wonderbaarlijk genoeg fitter dan iedereen..) Ik geniet eerlijk gezegd niet zoveel van die huidige eerste plaats. Ik weet dat ik hem moet koesteren, maar Schmidt gaat het nooit leren in mijn ogen.. Er moet een schoonmaak plaatsvinden, alleen JDJ weg is een doekje voor het bloeden.
De vraag is nu wat voor belangrijks ben je dan gaan doen? ;)
 
Mwene is niet per se beter dan Teze, maar heeft nog wel eens z'n momenten in aanvallend opzicht. Aan Teze heb je niet veel.

Het verschil is dat Mwene een natuurlijke back is, en Teze niet. Kunnen ze beiden niet van hoog niveau zijn op die positie, maar Mwene zal doorgaans beter presteren.
 


Ik kan me voorstellen dat je als Ajax supporter helemaal confuus bent. Iedere dag wordt er geschreven over de onoverwinnelijke godenzonen, de beste lichting sinds 1346, dat ze Europan op hun kop zetten, hoe knap het allemaal wel niet is, hoeveel geld ze wel niet hebben, wat een enorm verschil er is met de rest van Nederland, om vervolgens op de ranglijst te kijken en te zien dat je ondanks alles gewoon maar 2e staat. Prachtig!

Ik kwam deze Ajaxfan tegen en vroeg 'm om een reactie:

giphy.gif
 
Ik kan me voorstellen dat je als Ajax supporter helemaal confuus bent. Iedere dag wordt er geschreven over de onoverwinnelijke godenzonen, de beste lichting sinds 1346, dat ze Europan op hun kop zetten, hoe knap het allemaal wel niet is, hoeveel geld ze wel niet hebben, wat een enorm verschil er is met de rest van Nederland, om vervolgens op de ranglijst te kijken en te zien dat je ondanks alles gewoon maar 2e staat. Prachtig!

Ik kwam deze Ajaxfan tegen en vroeg 'm om een reactie:

giphy.gif
#hoedan zal nog wel ff trending blijven
 
Dus de slechtste NEC-ers zijn even goed als de beste PSV-ers? :ROFL:
Ja, ik snap nooit ene ruk van die cijfers, maar blijf er stom genoeg wel naar kijken. Hoe het systeem ook is, het is een voordelig systeem voor de mindere spelers. Door de bank genomen krijgt iedereen iets tussen de 6 en 7. Behalve als je positief of negatief uit de toon valt. Zo lijkt het. Maar je mag er toch vanuit gaan dat de spelers uit de betere ploegen ook betere spelers zijn?
 
Ja, ik snap nooit ene ruk van die cijfers, maar blijf er stom genoeg wel naar kijken. Hoe het systeem ook is, het is een voordelig systeem voor de mindere spelers. Door de bank genomen krijgt iedereen iets tussen de 6 en 7. Behalve als je positief of negatief uit de toon valt. Zo lijkt het. Maar je mag er toch vanuit gaan dat de spelers uit de betere ploegen ook betere spelers zijn?
Het is ook altijd relatief naar de verwachtingen - iets wat opzich ook wel te begrijpen is.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan