Natuur en milieu

Omdat? Is dat puur vanwege alle aandacht voor milieu? Ben je echt zo kinderachtig?

Dat hele milieu interesseert me echt helemaal niks, helemaal nu het je zo opgedwongen word krijg ik er steeds meer en meer afkeer van. Ja ik wil best electrisch rijden(ooit), ja ik wil best van cv-ketel naar warmtepomp(ooit), ja ik wil best meer met het OV gaan ipv mijn auto/motor, als ze het ooit eens goedkoop maken. Maar al dat moet moet moet en het liefst gister dan vandaag irriteert me mateloos :sick:

Dat ik alles met auto doe heeft verder niks met dat pruts milieu te maken, is meer mijn eigen luiheid in meeste gevallen.
 
Dat je je er tegen afkeert moet je lekker zelf weten, maar vind je het niet gewoon onzin om voor 300 meter de auto te pakken? Los van alle milieuzaken, gewoon voor jezelf?
Even volledig buiten Q zijn beargumentatie om is het ook een stuk praktischer om de auto te pakken. Als ik even een paar kleine dingen moet halen ga ik te voet, maar vaker is het zo dat ik uiteindelijk met een vrij zware boodschappentas sta en dan wordt de kilometer die ik naar de winkel af moet leggen toch een stuk langer.

Voornemen is wel om vaker te gaan lopen, maar gemakzucht..
 
Even volledig buiten Q zijn beargumentatie om is het ook een stuk praktischer om de auto te pakken. Als ik even een paar kleine dingen moet halen ga ik te voet, maar vaker is het zo dat ik uiteindelijk met een vrij zware boodschappentas sta en dan wordt de kilometer die ik naar de winkel af moet leggen toch een stuk langer.

Voornemen is wel om vaker te gaan lopen, maar gemakzucht..
Een kilometer is ook best een afstand om te lopen ja, maar als het 300 meter is zoals Q/D zegt, dan is het echt prima te doen.
 
Ik loop oprecht liever een kilometer dan dat ik ga fietsen. Wat dat betreft ben ik geen Nederlander
Boodschappen op 300m kan ook nog prima als je toch al terugkomt uit t werk bijv en er langsrijdt, maar als je er dagelijks een aparte rit voor maakt lijkt t me vrij onzinnig.
 
Heb je geen goede fiets?
Contradictio in terminis.
Hoe een in de basis zo‘n goed idee door pure onkunde verkloot wordt. Echt altijd ben je met die k*tdingen bezig. Zijn het niet de banden, de versnellingen, de ketting dan is het wel het licht.
Ik heb een halve kilometer te lopen naar de supermarkt, maar geen haar op mijn hoofd die denkt aan fietsen.
 
Contradictio in terminis.
Hoe een in de basis zo‘n goed idee door pure onkunde verkloot wordt. Echt altijd ben je met die k*tdingen bezig. Zijn het niet de banden, de versnellingen, de ketting dan is het wel het licht.
Ik heb een halve kilometer te lopen naar de supermarkt, maar geen haar op mijn hoofd die denkt aan fietsen.
Ik ben een wielrenfanaat dus prutsen aan fietsen is een soort hobby. Geen problemen mee..
 
Contradictio in terminis.
Hoe een in de basis zo‘n goed idee door pure onkunde verkloot wordt. Echt altijd ben je met die k*tdingen bezig. Zijn het niet de banden, de versnellingen, de ketting dan is het wel het licht.
Ik heb een halve kilometer te lopen naar de supermarkt, maar geen haar op mijn hoofd die denkt aan fietsen.
Misschien moet je een keer een goede fiets kopen in plaats van een barrel. Ik heb de mijne al 11 jaar en heb er zelden problemen mee.
 
Een kilometer is ook best een afstand om te lopen ja, maar als het 300 meter is zoals Q/D zegt, dan is het echt prima te doen.
Als ik naar de dichtstbijzijnde supermarkt loop, is dat ongeveer 400 meter. Ook als ik een kratje bier mee moet nemen loop ik dat gewoon. Ik begrijp echt wel dat je liever de auto pakt wanneer je twee volle boodschappenkratten mee moet zeulen, maar voor de kleine dingen die makkelijk in één of twee tassen passen pak ik de auto niet.
 
Misschien moet je een keer een goede fiets kopen in plaats van een barrel. Ik heb de mijne al 11 jaar en heb er zelden problemen mee.
Ik koop gewoon geen fiets meer! :grin:
Maar “vroeger” moest ik de fiets stallen bij het station. Dan wil je geen goede fiets hebben.
 
Als ik naar de dichtstbijzijnde supermarkt loop, is dat ongeveer 400 meter. Ook als ik een kratje bier mee moet nemen loop ik dat gewoon. Ik begrijp echt wel dat je liever de auto pakt wanneer je twee volle boodschappenkratten mee moet zeulen, maar voor de kleine dingen die makkelijk in één of twee tassen passen pak ik de auto niet.

Als je ziekte van luiheid hebt niet... al moet ik er heen voor een tandenstoker ga ik nog met auto :cry: 2min rijden+8 min parkeerplaats zoeken of 2 min lopen, makkeljke keus voor mij :cry:
 
Even volledig buiten Q zijn beargumentatie om is het ook een stuk praktischer om de auto te pakken. Als ik even een paar kleine dingen moet halen ga ik te voet, maar vaker is het zo dat ik uiteindelijk met een vrij zware boodschappentas sta en dan wordt de kilometer die ik naar de winkel af moet leggen toch een stuk langer.

Sinds ik geen auto meer heb doe ik alle boodschappen met de fiets. Een kleine 2 kilometer fietsen en geen enkel probleem om voor een week aan boodschappen mee te nemen.

Vroeger reed ik met 3 kratten bier (2 in de fietstassen) en 1 dwars achterop ook overal heen, en toen ik een auto had deed ik dat niet, dus inderdaad pure luiheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan