Natuur en milieu

Zoals zo vaak zie ik het als een mensen probleem, maar dat zal geen verrassing zijn.
We hebben wolven in de 19e eeuw uitgeroeid, zijn totaal niet gewend om ze in de buurt te hebben. De schapenboeren zijn te laat met het zetten van een omheining en/of het hebben van waakhonden waar ze in andere landen waar de wolf altijd al was veel meer mee werken.
En hebben we zoveel schapen wel nodig? Hebben we wol wel nodig? Zat alternatieven lijkt me.
Begrazing door schapen is ook populair. (O.a. voor behoud bepaalde typen natuur). Terwijl als we natuurgebieden aan elkaar koppelen de van nature voorkomende grazers dat werk ook prima kunnen doen.

Bovendien is het vooral de rondzwervende wolf die vee pakt. Een gevestigde wolf heeft voorkeur voor wild.

Een toppredator is hard nodig voor de balans in elk type natuur. Kunnen de de jacht ook gelijk verbieden.

Kortom: geef natuur de ruimte. De wolf dus ook. Laat maar komen!
Totdat ze in Amstelveen in het Amsterdamse bos gaan rondhuppelen. Zal je zien hoe snel ze afgeknald gaan worden. Nederland is geen land voor wolven. Geen land voor échte natuur. Te versnipperd, te klein, je moet het gewoon niet willen. Natuur in Nederland willen is polderen van hier tot gunter.

Zeker niet nu de boeren weg moeten…om huizen op hun land te bouwen.

Bij het begin van de EU was Nederland voorbestemd om toeristenoord te worden. Lijkt me een prima keuze destijds.
 
Totdat ze in Amstelveen in het Amsterdamse bos gaan rondhuppelen. Zal je zien hoe snel ze afgeknald gaan worden. Nederland is geen land voor wolven. Geen land voor échte natuur. Te versnipperd, te klein, je moet het gewoon niet willen. Natuur in Nederland willen is polderen van hier tot gunter.

Zeker niet nu de boeren weg moeten…om huizen op hun land te bouwen.

Bij het begin van de EU was Nederland voorbestemd om toeristenoord te worden. Lijkt me een prima keuze destijds.
Onderbouw die eens, en dan niet met een Pepijn die dezelfde stelling roept, maar met een beleidsstuk waar dit uit blijkt.
 
Onderbouw die eens, en dan niet met een Pepijn die dezelfde stelling roept, maar met een beleidsstuk waar dit uit blijkt.
Nou, jongens, hoe hebben we het nou? Niet zo naïef. Er is toch een huizentekort. 1 en 1 is toch 2.

En die wachtrij (vorig jaar) in en die enquête over Groningen laat toch zien dat de randstad werkelijk geen fuk geeft om ‘buiten de randstad.’ Totdat er aardbevingen bij Purmerend of Amersfoort komen.

Dat is met wolven op de veluwe ook zo, uiteraard. Die zitten al in het gesloten park de Hoge Veluwe waar ze door opengeknipte hekken gegaan zijn en nu de moeflons langzaam maar zeker opeten. Niets wordt gedaan. (Ik zou ze stiekem afknallen, maar dat terzijde) Prima hoor, maar doe dan ook niets wanneer ze over het malieveld wandelen.

Tik maar op bijvoorbeeld op Meppel.
 
Iets anders.
Op de golfbaan waar ik werk is 25% natuur. Maar dan wel gedicteerde natuur. Het moet verschraald worden, dus eens per jaar moet het gekortwiekt en verwijderd worden.

Prima hoor, goed hoor.

Dat doen we dan trouw (ander woord voor schoonmoeder: trouw-ma) in september wanneer alles uitgebloeid en weggevlogen is. En dan ook nog eens in etappes voor het aanbieden van vluchtwegen. Als je ziet wat er dan evengoed voor natuur naar de kloten gaat aan kikkers, padden, hazenlegers, lijkt me dat ook weer niet gezond. Maar ja, zonnedauw en orchideeën staan er inmiddels in. Dus dan is het goed. We krijgen de ene pluim na de andere van de mileufederatie. Ik vind ze ziek als ik dan de ontheemde hazen de dag erna zie als de ‘vissershoedjes met verrekijkers en schepnet’ weg zijn.

En intussen met (bijna) geweld de golfers de rest van het jaar eruit houden, die het verder geen zier interesseert of het plantje vlees eet of niet. Morgen doen ze het weer als ik effies niet kijk. Het werkt gewoon niet.

De infrastructuur van die baan is te vergelijken met Nederland in het klein. Zie post hierboven.

Ik ga weer verder met mijn vakantie. 👍
Kom helemaal tot rust. Hahaha.
 
Nou, jongens, hoe hebben we het nou? Niet zo naïef. Er is toch een huizentekort. 1 en 1 is toch 2.

En die wachtrij (vorig jaar) in en die enquête over Groningen laat toch zien dat de randstad werkelijk geen fuk geeft om ‘buiten de randstad.’ Totdat er aardbevingen bij Purmerend of Amersfoort komen.

Dat is met wolven op de veluwe ook zo, uiteraard. Die zitten al in het gesloten park de Hoge Veluwe waar ze door opengeknipte hekken gegaan zijn en nu de moeflons langzaam maar zeker opeten. Niets wordt gedaan. (Ik zou ze stiekem afknallen, maar dat terzijde) Prima hoor, maar doe dan ook niets wanneer ze over het malieveld wandelen.

Tik maar op bijvoorbeeld op Meppel.
Kijk ff hoeveel oppervlakte in NL bebouwd is, hoeveel opp er voor boeren zijn en hoe groot de woningopgave is. Blijft er weinig over van de 1+1=2
 
Kijk ff hoeveel oppervlakte in NL bebouwd is, hoeveel opp er voor boeren zijn en hoe groot de woningopgave is. Blijft er weinig over van de 1+1=2
En die velden snijmais, het is nu ook weer niet zo dat er per definitie mooie natuur of noodzakelijk voedsel verdwijnt. Dorre akkers om die overmaat aan dieren te voeden. En aangezien de boeren klagen dat ze er niet eens een modaal loon aan overhouden; waarom niet omzetten naar de bestemming waar mensen honderden euro‘s per vierkante meter aan uit willen geven?
P.s. Vergelijk het aantal m2 grond wat een koe tot haar beschikking heeft met de m2 die een gemiddeld gezinslid heeft. :unsure:
 

Zo werd op 18 mei van dit jaar, de PH-GOV leeg vanuit Tel Aviv naar Rotterdam gevlogen. Dit werd gedaan om vervolgens premier Rutte en minister Jetten heen en weer te vliegen naar een conferentie over duurzame energie in het Deense Esbjerg. Het toestel vloog daarna vanuit Amsterdam weer ruim 3000 kilometer leeg terug naar Tel Aviv, om minister Hoekstra op te halen van zijn bezoek aan de Palestijnse gebieden.

Soms vraag ik me wel eens af waar we het allemaal voor doen...

:braak:
 



Soms vraag ik me wel eens af waar we het allemaal voor doen...

:braak:
:cry:
En dan denk ik aan het advies om het nietje van het theezakje bij het oud ijzer te doen, het papiertje bij het oud papier en het zakje bij het restafval.
En dan klinkt zo’n liedje in mijn hoofd:

We're so fucked
Shit outta luck
Hardwired to self-destruct
 
Och, ik kan zoveel typen over dit maar dan zit ik morgen bij de bedrijfsrecherche op de koffie of bij het uwv.. Ik hou het op Politiek & milieu is beide bullshit, ik pak zo mijn auto voor de 300 meter tot de supermarkt, dan ga ik 5 minuten parkeerplek zoeken terwijl ik er lopend in een minuut ben.
 
Och, ik kan zoveel typen over dit maar dan zit ik morgen bij de bedrijfsrecherche op de koffie of bij het uwv.. Ik hou het op Politiek & milieu is beide bullshit, ik pak zo mijn auto voor de 300 meter tot de supermarkt, dan ga ik 5 minuten parkeerplek zoeken terwijl ik er lopend in een minuut ben.
Maar het regent!!

;)
 
Och, ik kan zoveel typen over dit maar dan zit ik morgen bij de bedrijfsrecherche op de koffie of bij het uwv.. Ik hou het op Politiek & milieu is beide bullshit, ik pak zo mijn auto voor de 300 meter tot de supermarkt, dan ga ik 5 minuten parkeerplek zoeken terwijl ik er lopend in een minuut ben.
Waarom rij je niet eerst een rondje in je stad? Aangezien je toch tijd teveel hebt 🤔
 
Hier nog niet dus daarom ff snel, maar al was het droog en 35 graden deed ik het zelfde, hoe meer al het milieu bullshit door mijn strot gedouwd word hoe meer ik me er tegen afkeer
Dat je je er tegen afkeert moet je lekker zelf weten, maar vind je het niet gewoon onzin om voor 300 meter de auto te pakken? Los van alle milieuzaken, gewoon voor jezelf?
 
Dat je je er tegen afkeert moet je lekker zelf weten, maar vind je het niet gewoon onzin om voor 300 meter de auto te pakken? Los van alle milieuzaken, gewoon voor jezelf?

Lopend is ook beter en 20x sneller, tot je parkeerplek hebt rij je tig rondjes over de parkeerplaats soms ja, maar geen haar op mijn hoofd die aan lopen denkt.
 
Dat je je er tegen afkeert moet je lekker zelf weten, maar vind je het niet gewoon onzin om voor 300 meter de auto te pakken? Los van alle milieuzaken, gewoon voor jezelf?
Ik denk dat Johan Derksen heeft opgeroepen voor onzinritjes de wagen te pakken.. de fanlads volgen vanzelf wel 😁
 
Lopend is ook beter en 20x sneller, tot je parkeerplek hebt rij je tig rondjes over de parkeerplaats soms ja, maar geen haar op mijn hoofd die aan lopen denkt.
Omdat? Is dat puur vanwege alle aandacht voor milieu? Ben je echt zo kinderachtig?
 
Terug
Bovenaan Onderaan