Natuur en milieu

Een grote stap naar verbetering zou een totale stop van alle plastic zijn, maar ja, bij sommige producten is er bijna geen ontkomen aan, en helaas hebben de meesten nog steeds schijt aan de natuur (en daarmee zichzelf). O.a. de plastic soep die bovenop plekken in de oceanen dobbert verstoort de natuurlijke airconditioning van de aarde, en microplastic wordt door verdamping weer opgenomen in de wolken, regent weer lekker op het land neer en komt zo in onze voedselketen terecht. Niet alleen dat, ik las laatst dat deeltjes microplastic, niet alleen in de lucht, het water en ons voedsel aangetroffen worden, maar zelfs in ons bloed. Een Nederlands onderzoek wees dit uit.
Heb ik ook gelezen ja. Lijkt me niet de bedoeling.. maarja van de ene op de andere dag stoppen is niet te doen. Waar ik mij het meest zorgen om maak zijn zijn alle opkomende landen die juist alleen maar meer zullen gaan uitstoten (waar zij zelf overigens niet heel veel aan kunnen doen). We zullen dit echt met zijn allen moeten aanpakken en ook de armere landen helpen en dan moet het geld ook nog eens op de juiste plek aan het werk gezet worden.
 
Ik geef de schuld aan de spinnen. Mel Gibson geeft de schuld aan.. Ach we weten allemaal aan wie Mel Gibson de schuld gaat geven
Yups, dezelfde groep die als je maar diep genoeg een complot induikt ook de schuld krijgen.
 
FTyYPDDXEAI4TvQ
 
Ik ben ook voor natuur. Maar daarom juist niet voor een partij als Groen Links of D66. Ze noemen zich wel groen, maar voor landschapsbehoud zijn ze helemaal niet. Ze zijn voornamelijk gericht op de grote stad en jongeren (want multicultureler dan die conservatieve ouderen).

Dan is deze cartoon wel treffend:

FU9j_6HX0AAaS_Q


Als dat hele stikstofgedoe alleen was om de natuur te redden, was ik daar ook voor geweest. Maar er zit een adder in het gras. Het stikstofgehalte moet vooral naar beneden om weer te kunnen bouwen. Daarom wilen ze die boeren weg hebben. Kunnen ze die gebieden lekker gaan volbouwen met nieuwe Bijlmers. Vroeger een voorbeeld van hoe het juist niet moet, vinden "progressieve" architecten de Bijlmer nu weer geweldig. Want lekker veel diversiteit. Dus gaan we Nederland weer vol zetten met torens "in het groen", met vooral veel goedkope sociale huurwoningen en voorrang voor statushouders (waar we er nog veel meer van willen gaan halen).

Eeuwenlange landschap, cultuur en tradities zijn niet interessant meer. Nee, ik ben geen PVV-er ;), maar begin wel steeds meer begrip te hebben voor die "schreeuwers". Het huidige beleid heeft denk ik heel weinig draagvlak.
 
Ik ben ook voor natuur. Maar daarom juist niet voor een partij als Groen Links of D66. Ze noemen zich wel groen, maar voor landschapsbehoud zijn ze helemaal niet. Ze zijn voornamelijk gericht op de grote stad en jongeren (want multicultureler dan die conservatieve ouderen).

Dan is deze cartoon wel treffend:

FU9j_6HX0AAaS_Q


Als dat hele stikstofgedoe alleen was om de natuur te redden, was ik daar ook voor geweest. Maar er zit een adder in het gras. Het stikstofgehalte moet vooral naar beneden om weer te kunnen bouwen. Daarom wilen ze die boeren weg hebben. Kunnen ze die gebieden lekker gaan volbouwen met nieuwe Bijlmers. Vroeger een voorbeeld van hoe het juist niet moet, vinden "progressieve" architecten de Bijlmer nu weer geweldig. Want lekker veel diversiteit. Dus gaan we Nederland weer vol zetten met torens "in het groen", met vooral veel goedkope sociale huurwoningen en voorrang voor statushouders (waar we er nog veel meer van willen gaan halen).

Eeuwenlange landschap, cultuur en tradities zijn niet interessant meer. Nee, ik ben geen PVV-er ;), maar begin wel steeds meer begrip te hebben voro die "schreeuwers". Het huidige beleid heeft denk ik heel weinig draagvlak.
Ehm nee, boeren worden niet weggejaagd om op die plekken woningbouw te realiseren. Dat roept mevrouw BBB heel hard op twitter en andere media, maar kant nog wal.
 
Ik ben ook voor natuur. Maar daarom juist niet voor een partij als Groen Links of D66. Ze noemen zich wel groen, maar voor landschapsbehoud zijn ze helemaal niet. Ze zijn voornamelijk gericht op de grote stad en jongeren (want multicultureler dan die conservatieve ouderen).

Dan is deze cartoon wel treffend:

FU9j_6HX0AAaS_Q


Als dat hele stikstofgedoe alleen was om de natuur te redden, was ik daar ook voor geweest. Maar er zit een adder in het gras. Het stikstofgehalte moet vooral naar beneden om weer te kunnen bouwen. Daarom wilen ze die boeren weg hebben. Kunnen ze die gebieden lekker gaan volbouwen met nieuwe Bijlmers. Vroeger een voorbeeld van hoe het juist niet moet, vinden "progressieve" architecten de Bijlmer nu weer geweldig. Want lekker veel diversiteit. Dus gaan we Nederland weer vol zetten met torens "in het groen", met vooral veel goedkope sociale huurwoningen en voorrang voor statushouders (waar we er nog veel meer van willen gaan halen).

Eeuwenlange landschap, cultuur en tradities zijn niet interessant meer. Nee, ik ben geen PVV-er ;), maar begin wel steeds meer begrip te hebben voor die "schreeuwers". Het huidige beleid heeft denk ik heel weinig draagvlak.
Wanne zwets.
 

Ik schrik hier best wel van. Had nóóit verwacht dat we niet zouden gaan halen!

Ik had (helaas) niets anders verwacht... dit doet 20 jaar VVD/CDA beleid en rechtspopulisme met de politiek. Alleen kortetermijnvisie en alle moeilijke en vervelende beslissingen voor zich uitschuiven tot je bij het punt van onomkeerbaarheid bent aangekomen.

Edit: ik zie dat het over de globale problematiek gaat, blijft het punt uiteindelijk hetzelfde. Er wordt al 30 jaar geroepen dat er iets gedaan moet worden, maar er gebeurt nog steeds helemaal niets.
 
Ik had (helaas) niets anders verwacht... dit doet 20 jaar VVD/CDA beleid en rechtspopulisme met de politiek. Alleen kortetermijnvisie en alle moeilijke en vervelende beslissingen voor zich uitschuiven tot je bij het punt van onomkeerbaarheid bent aangekomen.

To be fair, ik denk dat dit een groter probleem dan alleen de Nederlandse politiek omvat.. ;)

Dat "we" er te lang te weinig aan hebben gedaan, tja. Dat vind ik ook.
 
To be fair, ik denk dat dit een groter probleem dan alleen de Nederlandse politiek omvat.. ;)

Dat "we" er te lang te weinig aan hebben gedaan, tja. Dat vind ik ook.
Zag van de week een voorpagina van een krant uit '88, niet zo'n mooie over PSV maar eentje die ging over de stikstofuitstoot van boeren die te hoog was... dat is 24 jaar terug.
 
Terug
Bovenaan Onderaan