Muziek

Wat een vreselijk nummer. En is dat irritante stemgeluid de autotune? En dan ook nog het taalgebruik, al kan dat nog erger. Verschrikkelijk.
Ja, dat is autotune. Maar dan helemaal opengedraaid zodat het een 'elektronische stem' effect is.

"Die balliemoney stack ik als tetris".

Niemand die de nieuwe track van Noano post? Dan doe ik het:

Ik snap sowieso niet dat zoveel mensen naar dit soort troep luisteren. Het is volledig verdronken in autotune (je weet automatisch dus al dat als dit ooit live opgevoerd wordt het vreselijk klinkt), de helft van die ''bars'' is een soort rare mix van verkrachte Nederlanse zinnen met Engelse woorden erin gepropt. Daarnaast is het altijd extreem inhoudloos en gaat het alleen maar over geld/rijkdom, status, vrouwen en meer van dat soort oppervlakkige onderwerpen. En al die voetballers vinden het geweldig en willen allemaal dit soort muziek maken, en een hoop jongeren vinden dat op hun beurt weer fantastisch, want dit is blijkbaar cool en een teken van succesvol zijn. Ik snap het niet.

''Die balliemoney stack ik als tetris'' zal wel zoiets betekenen als ''haha ik ben zo rijk geworden door voetbal dat ik meer geld heb dan ik ooit nodig heb''. Stoer hoor, maar heb je verder ook nog inhoud?

Als je dan toch iets met rap erin wilt gaat dit veel harder:
Bloodywood is echt een pareltje van de metalscene die sinds een paar jaar hard aan de weg timmert. Metalbands uit India zijn zeldzaam. Ik heb ze vorig jaar op Graspop live gezien en dat was een heerlijk feestje. En belangrijker: dit zijn muzikanten die daadwerkelijk wat kunnen.

Als je dan toch iets met rap erin wilt gaat dit veel harder:
Bloodywood is echt een pareltje van de metalscene die sinds een paar jaar hard aan de weg timmert. Metalbands uit India zijn zeldzaam. Ik heb ze vorig jaar op Graspop live gezien en dat was een heerlijk feestje. En belangrijker: dit zijn muzikanten die daadwerkelijk wat kunnen.
Klinkt wel tof!

Er is nog nooit een band geweest die mij meer heeft geraakt dan Linkin Park. De eerste keer dat ik zwaar emotioneel was over het overlijden van een muzikant, in 2017, toen Chester ons verliet.
Meteen de conclusie getrokken: er komt nooit meer nieuwe Linkin Park muziek.

En dan ineens in 2024. Een single: The Emptyness Machine, met een nieuwe zangeres. Emily Armstrong. En een nieuw album, dat vandaag is uitgekomen.
Het feit dat de band een album heeft kunnen uit brengen die mij op exact dezelfde manier heeft kunnen raken, nadat het absoluut unieke stemgeluid van Chester is verdwenen, zorgt er voor dat deze band en vooral dit album alleen nog maar meer doet.

"This is what you asked for, heavy is the crown!"
Mike, Brad, Joe, Dave, Connor en Emily, uit de grond van mijn hart: bedankt!

EDIT:
Kaartje gescoord ook voor 't concert op 26 juni Gelredome!! Let's gooo

Laatst bewerkt:
Hier nog mensen die Body Count luisteren? Hun nieuwe album vind ik misschien wel het beste wat ze in jaren uit hebben gebracht.

Ik luister niet zo heel veel naar rapmuziek, maar als Ice-T boos wordt of op een power tripje gaat kan ik het niet weerstaan.

Er is nog nooit een band geweest die mij meer heeft geraakt dan Linkin Park. De eerste keer dat ik zwaar emotioneel was over het overlijden van een muzikant, in 2017, toen Chester ons verliet.

En dan ineens in 2024. Een single: The Emptyness Machine, met een nieuwe zangeres. Emily Armstrong. En een nieuw album, dat vandaag is uitgekomen.
Het feit dat de band een album heeft kunnen uit brengen die mij op exact dezelfde manier heeft kunnen raken, nadat het absoluut unieke stemgeluid van Chester is verdwenen, zorgt er voor dat deze band en vooral dit album alleen nog maar meer doet.

EDIT:
Ik ga ze op rock Werchter zien. Ben een stuk minder enthousiast over de band. Maar het wordt een meer dan prima avond

EDIT:
Het nieuwe album vond ik oke. The Emptiness Machine en een paar andere nummers top, de rest inwisselbaar. Maar het is prima, ik vind het tof dat ze weer muziek maken. Het oude LP heb ik nooit live kunnen zien. In 2017 overwoog ik daar toevalligerwijs verandering in te brengen. Echter waren de tickets duur en maakte ik andere keuzes. ''Komt nog wel een keer''. De rest is geschiedenis.

Ik sta komende zomer in de Gelredome dan ook in het voorste vak. Geen Chester meer, maar voor de rest is het gewoon Linkin Park, MET Mike Shinoda, die ook wel wat vaker genoemd mag worden. Die man klinkt nog steeds zo goed live en zijn stemgeluid vind ik eveneens iconisch. Linkin Park is net zoveel Shinoda als dat het Chester was.

De 150 euro die ik moest lappen om in het vak vooraan te komen is het mij dubbel en dwars waard, dan is de kous na dat optreden ook af. Als ik ze daarna niet meer live zie (kans is aanwezig, de mainstream festivals die ze doorgaans aandoen zijn de festivals die ik zelden bezoek) heb ik er vrede mee. Linkin Park was voor mij ook de band die mij op mijn donkerste dagen het diepst kon raken. Nummers als Shadow of the Day, My September, Hands held High, Iridescence. Het gros daarvan gaan ze niet live spelen, maar dat zal mij een worst zijn.

Terug
Bovenaan Onderaan