Muziek

Hier een nummer wat ik nog niet kende voordat ik naar Australie verhuisde. Het is van de Nieuw-Zeelandse band Dragon en komt uit 1983. Misschien is dat wel de verklaring.

Het is een echt "stadion-nummer". Ik hoor het hier heel vaak, voorafgaande aan een wedstrijd. En ik vind het wel lekker klinken.

Is de dood van de Amerikaanse McCartney hier nog niet besproken? Grote meneer hoor, Brian Wilson. Ook een beetje een rare knakker, maar man wat is dat Pet Sounds een ongeëvenaard stukje muziekgeschiedenis.
Geniale en zeer invloedrijke musicus en Pet Sounds is inderdaad een van de belangrijkste platen in de popgeschiedenis. Vanochtend maar weer eens gedraaid.

nav de ongein in het excelsior topic hier even een YT om LPG voor t voetlicht te halen, sterk afwijkend wat ik hier meestal plaats

Voor de metalheads onder ons Ooit geschreven over het regime van George W. Bush, maar nu minstens net zo, zo niet meer van toepassing.

No I won't conform to your fears
Imposed by your tyranny
Wear your crown of hate
All alone in your murder industry
Underneath disguise of being free
Lies a plan of fascism
Read between the lines and you'll see
The blood of children all over you

Waging war and death
On a land rich with opportunity
Drowning in a cause
Inhumane, led by Christianity
God endorses war, in his mind
Liberate by homicide
Terrorism's bred by terror first
You commit our suicide

Pain will be the price of the ones we kill in vain
Forget what you read or heard in the media today
The White House has been stained by the blood of innocence
It is inhumane to ignore what's evident

Election by fraud, and by lies, this is not democracy
You will be the fall and demise of our civil liberty
Look close in your eyes, see the truth
You're the real enemy
Our freedom of speech
Amendment one
Fight your inhumanity

Look close in your eyes, see the truth
You're the real enemy
Our freedom of speech
Amendment one
Fight your inhumanity

Ik stond gisteren in de Gelredome bij Linkin Park. Na 18 jaar eindelijk gelukt om ze live te zien en gaaf dat het was! Dat kwam zeker ook deels doordat we in de ''LPU pit'' voorin stonden. amper 20 meter van het podium en de bandleden. Een vriendin van mij, net wat ouder en fervent concertganger (nog een trede boven mij), had zich ooit (letterlijk 20+ jaar geleden) ingeschreven voor een Linkin Park fanclub die nog steeds bestond. Bleek dat ze via die praktisch inactieve fanclub alsnog presale rechten had en dus kon ze voor ons allemaal tickets kopen om daar te gaan staan. Terwijl de rest van het stadion hutje mutje was, stonden wij in een exclusieve zone. Zogezegd dus vooraan, maar ook met genoeg ruimte om te kunnen dansen en moshpits te kunnen starten. Wat een feest was het. Voor mij een droom om een band waarmee mijn liefde voor hardere muziek definitief begon eindelijk live aan het werk te zien. Zonder Chester, helaas, maar Emily deed het gewoon goed. En Mike Shinoda live aan het werk zien viel zeker niet tegen.

Avond om nooit meer te vergeten, zonder meer.

Gisteren had ik een tuinconcert in het kader van het gluren bjj de buren festival en heb deze song ook gespeeld. Mensen werden emotioneel. Deed me denken aan toen ik deze song voor het eerst hoorde. Zo mooi deze song.. pff

Toenet tijdens het schoonmaken heb ik op Spotify eighties radio opgezet en deze kwam voorbij. Ik was dit nummer en deze band helemaal vergeten maar dit is toch wel een van de mooiste ballads uit die tijd. En zn stem. Kippenvel dit..

2 goede albums gemaakt. Blijven wat mij betreft muzikaal en creatief achter bij tijdgenoot Radiohead. Ik was toen wel erg gecharmeerd van het nummer Champagne Supernova en Dont look back in anger. Na Be here now heb ik ze ook niet echt meer gevolgd eerlijk gezegd.. volgens mij zijn er toen veel fans afgehaakt. Wat was dat een slechte plaat gevoed door overmatig cocaine gebruik. Liam begon live zn stem toen ook kwijt te raken door Meth gebruik. Goede debuutalbum en meteen daarna hun beste album. Iconen in die zin dat ze een deel van de nineties kleur hebben gegeven.

Terug
Bovenaan Onderaan