Muziek

Voor de problemen van afgelopen week (verdwenen berichten na een update) hadden we 't hier over Toto. Ik gaf toen aan dat ik ze ontzettend goed vond live. 3x raden wie er in Februari in de Gelredome staan ;)

Heeft er iemand ervaring met concerten in de Gelredome toevallig?
Jaren geleden geweest bij Bruce Springsteen. Heel slecht geluid. Kan ook zijn omdat ik op een verkeerde plek stond. Vanwege de verkeerschaos waren we aan de late kant binnen en stonden ergens achterin.

Jaren geleden geweest bij Bruce Springsteen. Heel slecht geluid. Kan ook zijn omdat ik op een verkeerde plek stond. Vanwege de verkeerschaos waren we aan de late kant binnen en stonden ergens achterin.
Het beste geluid heb je altijd vlakbij de mixer. Zeker in die betonnen galmstadions

Het beste geluid heb je altijd vlakbij de mixer. Zeker in die betonnen galmstadions
Zeker waar. Ik stond in de Arena ooit eens aan de rand van het veld. Was niet te doen. Met het nodige ellebogenwerk richting mengpaneel gegaan en dat was een stuk beter.
In 013 heb ik eens direct achter mengpaneel gestaan. Was top.

Overigens vind ik het beste geluid nog altijd in de open lucht.

Zeker waar. Ik stond in de Arena ooit eens aan de rand van het veld. Was niet te doen. Met het nodige ellebogenwerk richting mengpaneel gegaan en dat was een stuk beter.
In 013 heb ik eens direct achter mengpaneel gestaan. Was top.

Overigens vind ik het beste geluid nog altijd in de open lucht.
Of concertzalen waar de akoestiek de prioriteit is

Vind het wel bijzonder omdat ze nooit een stadionband zijn geweest. Tenzij het een voorprogramma is
Ik moet zeggen dat ik ze ook eerder in de Ziggodome had verwacht zoals de vorige 2x of misschien in de 013, maar zeker niet in de Gelredome. Ze zijn geen voorprogramma. Als special guest staat Christopher Cross erbij.

Toto is nu net wel een van de bands die ik ooit nog eens live wil zien. En vanaf €72,80, dat valt op zich ook nog wel mee.

• Leuk
Reactions: DrJ
Toto is nu net wel een van de bands die ik ooit nog eens live wil zien. En vanaf €72,80, dat valt op zich ook nog wel mee.
Of wat er nog van over is. Voor mij persoonlijk is Toto zonder David Paich en de enige nog levende Porcaro geen Toto meer.
Maargoed, ik heb ze als jochie nog gezien met Jeff Porcaro en Mike Porcaro in de band. Beiden helaas overleden..
Hoewel de line up nu muzikaal gezien nog steeds top niveau is..

Of wat er nog van over is. Voor mij persoonlijk is Toto zonder David Paich en de enige nog levende Porcaro geen Toto meer.
Maargoed, ik heb ze als jochie nog gezien met Jeff Porcaro en Mike Porcaro in de band. Beiden helaas overleden..
Eens hoor. Dat heb ik bijvoorbeeld ook met Lynyrd Skynyrd. Nu Gary Rosington is overleden is daar ook geen origineel lid meer van over.
ZZ Top net zo. Sinds 1996 geen concert gemist maar nu Dusty er niet meer is trekt het me niet meer.

ik luisterde hier net naar blijft geweldig
Dit album hebben ze trouwens opnieuw gemixed. Er zijn 2 versies van. Vedder vond de originele mix teveel een galmbak. Deze is de versie die het meest recht doet aan het arrangement. Je hoort hier veel beter de individuele instrumenten dan het origineel.

Dit album hebben ze trouwens opnieuw gemixed. Er zijn 2 versies van. Vedder vond de originele mix teveel een galmbak. Deze is de versie die het meest recht doet aan het arrangement. Je hoort hier veel beter de individuele instrumenten dan het origineel.
Ik vrees dat ik zulke dingen niet hoor.

Maar een van mijn favoriete bands/albums. PJ maakt nog steeds muziek, maar ik ben toch wel een beetje afgehaakt na 2010 (denk ik).

Ik ben al vanaf kinds af aan fan van Toto, maar die Joseph Williams kan me nog wel een partij goed zingen zeg.

Ik ben al vanaf kinds af aan fan van Toto, maar die Joseph Williams kan me nog wel een partij goed zingen zeg.
Ja, komt ook omdat ie na zn eerste Toto periode niet zoveel zn stem heeft kapotgezongen omdat ie daarna eigenlijk alleen maar studiowerk heeft gedaan (onder meer de zangstem van simba in de Lion King)

• Leuk
Reactions: DrJ
Zeker doen, krijg je absoluut geen spijt van. Ik wilde de eerste keer dat ik ze live ging zien eigenlijk met mijn broer gaan. Maar die kon uiteindelijk niet. Een vriend van mij is uiteindelijk meegegaan, hij had niets met Toto maar dacht: "ach waarom niet, dan hoef je in ieder geval niet alleen en is gewoon gezellig". Hij was daarna zo enthousiast dat we nu 3x samen zijn geweest. Toen ik zei dat ze terugkwamen in Februari was z'n eerste reactie meteen; heen!

€ 72,80 is wel voor zitplaatsen. Wij hebben staanplaatsen die waren € 95,20. Je hebt ook nog de Golden Circle (vlakbij het podium), die waren € 145. Blijf ik een vreemd concept vinden voor staanplaatsen maar goed....
Ik kan me nog herinneren dat hij, ik meen in de Ziggodome, White Sister zong en we letterlijk kippenvel kregen.

Ik hou ontzettend van muziek en bezoek aardig wat concerten (volgende maand ook weer twee gepland staan) maar Toto heb ik heel hoog staan, horen zeker bij de beste live performances die ik heb gezien. De laatste keer waren ze minder dan de 2x ervoor, maar dat zegt meer iets over die andere 2x, ze waren nog steeds geweldig.

Zeker doen, krijg je absoluut geen spijt van. Ik wilde de eerste keer dat ik ze live ging zien eigenlijk met mijn broer gaan. Maar die kon uiteindelijk niet. Een vriend van mij is uiteindelijk meegegaan, hij had niets met Toto maar dacht: "ach waarom niet, dan hoef je in ieder geval niet alleen en is gewoon gezellig". Hij was daarna zo enthousiast dat we nu 3x samen zijn geweest. Toen ik zei dat ze terugkwamen in Februari was z'n eerste reactie meteen; heen!

€ 72,80 is wel voor zitplaatsen. Wij hebben staanplaatsen die waren € 95,20. Je hebt ook nog de Golden Circle (vlakbij het podium), die waren € 145. Blijf ik een vreemd concept vinden voor staanplaatsen maar goed....

Ik kan me nog herinneren dat hij, ik meen in de Ziggodome, White Sister zong en we letterlijk kippenvel kregen.

Ik hou ontzettend van muziek en bezoek aardig wat concerten (volgende maand ook weer twee gepland staan) maar Toto heb ik heel hoog staan, horen zeker bij de beste live performances die ik heb gezien. De laatste keer waren ze minder dan de 2x ervoor, maar dat zegt meer iets over die andere 2x, ze waren nog steeds geweldig.

Toen nog met Simon Philips op drums en Paich en Porcaro 👌

Zat net naar 192TV te kijken en zag voor het eerst de videoclip van Appleknockers Flophouse, vond het bizar. Daardoor het verhaal opgezocht en dat maakt het nog leuker. De beelden blijken tot 2013 op de zolder van de maker te hebben gelegen.

"In 1969 is café Perkaan in Wezup de plek waar de lp Appleknockers Flophouse wordt gepresenteerd. Plaatselijke boeren en arbeiders zijn uitgenodigd om, op kosten van de platenmaatschappij, te komen drinken. Zonder hun vrouwen. De jenever vloeit rijkelijk en een stripteasedanseres brengt de sfeer tot een hoogtepunt. Alles wordt vastgelegd op film.
De volgende dag, toen eenieder wat ontnuchterd was, drong pas door wat er eigenlijk was gebeurd. Het hele dorp sprak er schande van. De burgemeester moest er aan te pas komen om de gemoederen te bedaren. Toen werd besloten dat de beelden niet mochten worden gebruikt."

Oud krantenartikel erover:

De videoclip:

Dit begint langzaam aan mijn favotiete nummer van Joe Bonamassa te worden. Na Slash en Billy Gibbons mijn favoriete gitarist.

Jaren geleden door een oud collega getipt eens naar Joe Bonamassa te luisteren. En sindsdien drie keer met hem naar Joe geweest. Na ieder concert (we spelen allebei een beetje gitaar) grappend er maar mee te stoppen. Helaas is die collega drie jaar geleden op mijn verjaardag begraven. En iedere keer als ik naar Joe luister, en met name tijden zijn favoriete nummer (Ballad of John Henry) gaan mijn gedachten even naar mijn hem.

Terug
Bovenaan Onderaan