Muziek

De groove is sexy. Akkoordenschema is sexy. Waarom Robertson zelf niet die andere vocalen deed is raar. Producers keuze denk ik. Opzich werkt het wel omdat het de hook van de song is en nu door die aparte zangtechniek het extra opvalt.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het gewoon een lekker nummer vond en het begon te luisteren. Op het moment dat ik even naar het scherm kijk komt piepertje het beeld in. Vandaar dat het even opviel.

De inmiddels overleden Rick Parfitt van Status Quo verteld over zn Band Aid en Live aid ervaring. Vooral het eerste stuk waar ze een zak cocaine bij zich hadden en dat zo'n beetje op hadden toen ze hun zang moesten opnemen en het daardoor niet lukte. 😄

Nooit gedacht dat de Stones dit nog in zich hadden, maar dit is vergelijkbaar met hun beste werk tussen 1969 en 1972. En sowieso hun beste nummer in decennia. 80 jaar en dan dit nog kunnen...

Even delen the genius that is Chad Smith. Drummer van Red Hot Chili Peppers, dan ben je natuurlijk al een fenomeen op zich. Die ritme sectie is een van de beste ooit.
Bij Drumeo doen ze vaker dat bekende drummers een liedje horen dat ze nog nooit eerder gehoord hebben, zonder drums. Zij hebben dan de vrijheid om hun eigen partij te spelen.

Sommige drummers luisteren eerst 2-3x helemaal om gevoel te krijgen voor de muzikale secties en zitten dan nog wel eens compleet mis.
Chad luistert nog geen 30 seconden en begint al mee te spelen. En niet alleen dat: Hij speelt het bijna precies op dezelfde manier als Shannen Leto het speelt op het origineel.

Echt met stomheid geslagen hoeveel talent en muzikaal gevoel deze man heeft.

Even delen the genius that is Chad Smith. Drummer van Red Hot Chili Peppers, dan ben je natuurlijk al een fenomeen op zich. Die ritme sectie is een van de beste ooit.
Bij Drumeo doen ze vaker dat bekende drummers een liedje horen dat ze nog nooit eerder gehoord hebben, zonder drums. Zij hebben dan de vrijheid om hun eigen partij te spelen.

Sommige drummers luisteren eerst 2-3x helemaal om gevoel te krijgen voor de muzikale secties en zitten dan nog wel eens compleet mis.
Chad luistert nog geen 30 seconden en begint al mee te spelen. En niet alleen dat: Hij speelt het bijna precies op dezelfde manier als Shannen Leto het speelt op het origineel.

Echt met stomheid geslagen hoeveel talent en muzikaal gevoel deze man heeft.
Over de rchp wordt ook gezegd dat de ritmesectie 80 procent van de kwaliteit van de band is..

En live zie je dat ook heel erg terug, hoe goed die twee zijn. Flea en Chad zijn bijna continue naar elkaar aan het kijken, voor de accenten en gekke dingetjes.
Dat was 'n optreden zonder Frusiante, heb dus ook het hele optreden nauwelijks gelet op gitaar/zang.

U2 heeft een nieuwe song. Lijkt wel heel erg op call me van Blondie
Ik weet niet wat het is met die Bono. Op de een of andere manier kan ik er heel moeilijk naar luisteren en skip ik nummers van U2 vaak redelijk snel. Deze klinkt op het eerste oor (?) ook best lekker, maar toch.. Die stem :ROFL:

Ik weet niet wat het is met die Bono. Op de een of andere manier kan ik er heel moeilijk naar luisteren en skip ik nummers van U2 vaak redelijk snel. Deze klinkt op het eerste oor (?) ook best lekker, maar toch.. Die stem :ROFL:
Wat is er mis met zijn stem?

Niets mis mee, ik kan er alleen moeilijk naar luisteren. Misschien de bepaalde toon/klank die hij gebruikt dat ik daar niet goed tegen kan? Ik heb dat ook met de zanger van My Chemical Romance
Ok. Ik was vroeger vooral onder de indruk van zn bereik. Nu is dat logisch wat minder geworden.

Terug
Bovenaan Onderaan