Muziek

Maar over muziek:
De laatste tijd veel Steel Panther aan het luisteren. De geleerden zijn het er niet over eens of het een band is of alleen een parodie, maar als je van 80-er jaren hardrock houdt is het eigenlijk een must om te luisteren. Daarnaast zijn de teksten hilarisch. Seks, drugs en rock ‘n roll, en dan heel duidelijk. De tekst van een “bukake tears” of “gangbang at the old Folks’ home” laat weinig aan de verbeelding over. Draai het vaak thuis of in de auto, en dan zegt mevrouw Hoetie nog wel eens “zegt hij dat nu echt?”. Ja dat zegt ie echt. Pure poëzie.

Qua tekst nog beschaafd

Lekker nummer

Dus als je het niet te serieus neemt en je houdt van het genre, absoluut de moeite waard.
 
Maar dat is toch ook gewoon werk en inkomsten?
In de meeste gevallen - behalve bij de Bono’s van deze wereld - een klein beetje inkomsten.
Sterker nog, in de meeste gevallen pompt de muzikant zelf veel geld in de plaat. Soms veel meer dan er terugkomt. Het meeste gaat al naar allemaal externe partijen, mits je de hele plaat zelf gefinancierd en geproduceerd hebt.
 
In de meeste gevallen - behalve bij de Bono’s van deze wereld - een klein beetje inkomsten.
Sterker nog, in de meeste gevallen pompt de muzikant zelf veel geld in de plaat. Soms veel meer dan er terugkomt. Het meeste gaat al naar allemaal externe partijen, mits je de hele plaat zelf gefinancierd en geproduceerd hebt.
Dat hebben we gedaan op die manier. Twee ep's en 1 album. Hebben er nog mee in de oor moordlijst gestaan. Alle verdiensten gingen op 1 rekening. Optredens werden direct gesplitst toen. Heb er overigens ook niet veel mee verdiend. Zat ook nog in een coverband toen en dat betaalde een stuk beter..
 
In de meeste gevallen - behalve bij de Bono’s van deze wereld - een klein beetje inkomsten.
Sterker nog, in de meeste gevallen pompt de muzikant zelf veel geld in de plaat. Soms veel meer dan er terugkomt. Het meeste gaat al naar allemaal externe partijen, mits je de hele plaat zelf gefinancierd en geproduceerd hebt.
Maar dat gebeurt toch vaker. Mensen die een product op de markt zetten, wat uiteindelijk niet heel veel mee verdiend wordt, maar wat toch ook gewoon belasting over betaald moet worden?
 
In de meeste gevallen - behalve bij de Bono’s van deze wereld - een klein beetje inkomsten.
Sterker nog, in de meeste gevallen pompt de muzikant zelf veel geld in de plaat. Soms veel meer dan er terugkomt. Het meeste gaat al naar allemaal externe partijen, mits je de hele plaat zelf gefinancierd en geproduceerd hebt.
En de kosten daarvan kan je aftrekken en als het onder een bepaald bedrag is dan hoef je er geen/ weinig belasting over betalen.

Ik zie het verschil niet helemaal tussen bv consultants, die hun kennis verkopen, en artiesten, die hun creativiteit verkopen. Of mensen die een eigen bedrijf beginnen. Ook daarbij wordt er veel geld in gepompt en dat gaat ook lang niet altijd goed.
 
Zeker. En ik vind dat dus in het geval een liedje of een boek enz niet juist. Ga ik nooit gelijk in krijgen. Niet bij de belastingdienst, niet bij overheden en niet bij 99% van de medemens. Maar ik vind het toch. :)
Diezelfde overheid wilt ook geen belasting innen over de inkomsten van het verhuren van je tweede (en derde en vierde) huis.
Net zo passief inkomen.. Dus eigenlijk heb je al gelijk, maar je zal het inderdaad nooit krijgen.
 
Zeker. Dus zodra ik actief ga optreden, vind ik dat dikke prima. En als een radiozender besluit iets te draaien en die daar belasting over betaalt, ook dikke prima.
 
Diezelfde overheid wilt ook geen belasting innen over de inkomsten van het verhuren van je tweede (en derde en vierde) huis.
Net zo passief inkomen.. Dus eigenlijk heb je al gelijk, maar je zal het inderdaad nooit krijgen.
Vind ik alweer een ander soort eigendom, maar het valt allemaal onder passief inkomen. Ik vind creatief eigendom iets anders. Net als een patent.
 
Waar ik me qua muziek en cultuur wel zorgen om maak is het hele A.I. gebeuren. Gaan we straks gewoon alleen nog maar liedjes klonen? Is er straks nog wel ruimte voor creativiteit of nemen we genoegen met namaak die echter zeker zo lekker klinkt als origineel?
Gaat niet gebeuren.

Toen street view kwam dachten veel mensen dat niemand maar bijzondere plekken op de wereld (bijvoorbeeld de pyramides) zou bezoeken omdat je het toch al kunt zien op street view. Dit is niet het geval, mensen willen nog steeds graag bijzondere plekken bezoeken, want de ervaring om het zelf te zien is veel beter. Dit is ook met muziek. Als ik naar een festival ga, wil ik een mens zien zingen, niet een computer.
 

Saliva, ik weet nog goed hoe deze band mij in 2001 omver blies. Een van mijn eerste liefdes qua bands en kom er nu net achter dat Wayne Swinny op 22 maart is overleden. Deze band is voor mij een legende en prachtige muziek vol energie en het past allemaal zo prachtig bij elkaar.
 

Cattle Decapitation heeft vandaag een nieuwe plaat uitgebracht. Moet wel je smaak zijn, maar ik ben blij :). Gave titel, Terrasite, vind ik. Sowieso een band met goede teksten, qua thema. Met dit soort muziek de manier waarop de mens omgaat met het milieu en met dierenwelzijn aankaarten is weer eens wat anders dan gore, horror en antireligieus zijn. Desalniettemin "hup Satan" natuurlijk ;).
 
Ik heb wat zitten luisteren naar het nieuwe album van Metallica. Het pakt me niet. Het is niet per se slecht, maar blijft niet hangen. Tot nu toe.
 
Ik heb wat zitten luisteren naar het nieuwe album van Metallica. Het pakt me niet. Het is niet per se slecht, maar blijft niet hangen. Tot nu toe.
Heb je een LP, gewoon wat krassen maken, dan blijft ie wel hangen ;)

Meerdere nummers ervan voorbij horen komen op de radio, snap je punt zeker wel.
 
3 weken geleden was 'ie precies 5 jaar dood. Ik ben geen groot fan van EDM/house, maar evenals Daft Punk oversteeg hij z'n genre. Heerlijke, goede muziek. Hier even een knaller van Avicii, die zeer gemist wordt:

 

Ik ben de jongen met zen unleashed backpatch en dying fetus patch(grote patch van boven).

Zalig optreden :)

andere bands die dag :

nervosa

gama bomb

holy moses



Andere optredens waar ik na toe gegaan ben :
 

Cattle Decapitation heeft vandaag een nieuwe plaat uitgebracht. Moet wel je smaak zijn, maar ik ben blij :). Gave titel, Terrasite, vind ik. Sowieso een band met goede teksten, qua thema. Met dit soort muziek de manier waarop de mens omgaat met het milieu en met dierenwelzijn aankaarten is weer eens wat anders dan gore, horror en antireligieus zijn. Desalniettemin "hup Satan" natuurlijk ;).


Homo sapiens have made it perfectly clear: We can’t control ourselves Living a life perfectly fine with blindly multiplying Conscious of ruination coursing through our own bloodlines
wat een waarheid :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan