Mohamed Ihattaren (M)

Zegt hij nou echt van die rare dingen? Hoe noemt dat je "sommige kansen niet kan laten lopen" maar noemt ook dat het wellicht verstandiger is nog in ieder geval een jaar in de Eredivisie te blijven.
Ja, hele rare dingen. Als hij dit serieus meent, kan hij z'n eigen capaciteiten niet inschatten.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Wat ik n beetje mis in de discussie over Mo is dat de prijs die voor hem betaald moet worden voor een groot gedeelte bepaald of hij in de basis staat van zijn nieuwe club. Ik denk oprecht dat het voor alle partijen beter is dat Mo voor de hoofdprijs vertrekt, dat is goed voor de club maar zeker ook voor Mo. Want als hij voor een habbekrats vertrekt wordt hij niet serieus genomen door zijn medespelers en zeker ook niet door zijn nieuwe werkgever die het kapitaal vooral op het veld wil zien staan. Gevolg Mo op de bank met al zijn kwaliteiten.
Niet alleen de prijs die er betaald moet worden, maar ook z'n prestaties. Als hij deze zomer gaat, komt hij binnen als een talent van de club die 4e is geeindigd in de Nl competitie , die europees overal voor uitgeschakeld werd en die een paar invalbeurtjes op het EK heeft gehad (als hij geluk heeft). Gaat by City oid niet eens een serieuze kans krijgen, dan moet je je via het 2e/uitleenbeurten in de basis zien te spelen, en dat lukt eigenlijk bijna niemand
 
Ik weet niet of hij tekent, maar ik zou in zijn geval in ieder geval zeker niet snel tekenen. Met een EK voor de boeg en in de wetenschap dat je op de radar staat van elke Europese topclub... Dankbaarheid aan PSV is prima, maar je moet toch ook een jezelf denken in het hypercommerciële wereldje van het voetbal.

We moeten ons realiseren dat zelfs een plek in de jeugd van een topclub (in de PL of elders) altijd nog beter is dan in de basis van PSV in de eredivisie. Dat was altijd een bermudadriehoek - maar dat begint te veranderen: Aké, Zirkzee, Chong, Hoever, Redan, Simons... Ik zeg niet dat ze op korte termijn een vaste plek in de basis van een topclub veroveren - maar ze zijn zeker niet slechter af dan Mo.
Daarom boeit mij dat hele voetbal geen ene moer meer. Ben blij dat ik als kleine jongen eind jaren 80 heb mogen meemaken. Voor de rest zoeken ze het maar uit. Ik ben geen fan genoeg om mijn weekenden op te offeren aan de nul uitstraling hebbende Baumgartels, Rosarioos en de Hendriksjes van deze wereld.
 
Valentijn gooit graag olie op het vuur met verzinsels. Of het nu gaat om het zagen aan stoelpoten, of "feitjes in de wereld brengen om ajaks een handje te helpen.
Volgens Valentijn ging Bergwijn ook zeker naar Ajax... Je mag er dus gerust vanuit gaan dat Ihattaren ook niet naar Amsterdam gaat.
 
Volgens Valentijn ging Bergwijn ook zeker naar Ajax... Je mag er dus gerust vanuit gaan dat Ihattaren ook niet naar Amsterdam gaat.

Misschien niet - maar het probleem is dat het niet langer ondenkbaar is. Laten we niet vergeten dat in de jaren 80 PSV winkelde bij Ajax. Karma is a bitch.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
JDJ kan nu itt de berichten rondom Bergwijn destijds laten zien dat ie volwassen aan het worden is: niet panisch reageren op wat Valentijn zegt maar achter de schermen Overmars en co keihard afwijzen en tegelijk een goede band opbouwen met Raiola. Maak Mo een van de grootverdieners en geef hem de erkenning. Mo zelf kan wat dat betreft een voorbeeld nemen aan Ziyech die zolang heeft gewacht en niet meteen voor het grote geld uit het buitenland ging.
 
JDJ kan nu itt de berichten rondom Bergwijn destijds laten zien dat ie volwassen aan het worden is: niet panisch reageren op wat Valentijn zegt maar achter de schermen Overmars en co keihard afwijzen en tegelijk een goede band opbouwen met Raiola. Maak Mo een van de grootverdieners en geef hem de erkenning. Mo zelf kan wat dat betreft een voorbeeld nemen aan Ziyech die zolang heeft gewacht en niet meteen voor het grote geld uit het buitenland ging.

Ja... voor een salaris van naar verluidt 5 miljoen per jaar... Zo klein is dat geld bij Ajax helaas ook niet...
 
JDJ kan nu itt de berichten rondom Bergwijn destijds laten zien dat ie volwassen aan het worden is: niet panisch reageren op wat Valentijn zegt maar achter de schermen Overmars en co keihard afwijzen en tegelijk een goede band opbouwen met Raiola. Maak Mo een van de grootverdieners en geef hem de erkenning. Mo zelf kan wat dat betreft een voorbeeld nemen aan Ziyech die zolang heeft gewacht en niet meteen voor het grote geld uit het buitenland ging.
Klinkt leuk, maar Mo en Mino kijken ook om zich heen en zien wat voor medespelers er rondlopen, en weten wat voor ssortt spelers JdJ gehaald heeft. Ik zou me kunnen voorstellen dat Mo en Mino vinden dat Mo zich bij PSV niet kan ontwikkelen. Dat was voor Ziyech wel anders, die speelde in een prima team, en Overmars begon eindelijk de portemonee te trekken voor kwaliteit. Dat was een aanrtrekkelijke deal.

Kortom, ik zou het me vanuit Mo en Raiola's standpunt prima kunnen voorstellen dat ze graag naar ajax verkassen in de zomer. Dat zou ik echt vreselijk vinden, en zou het definitieve einde betekenen van PSV als topclub.
 
Biedt gewoon een groot contract aan Mo aan, met tekengeld en een commissie voor Mino. 5 jaar tekenen, over een aantal jaar cashen voor PSV, Mino en Mo samen. Mag City/Bayern/wie dan ook ervoor opdraaien.
 
Ik zie een overgang naar Ajax alleen zitten als PSV echt het geld nodig heeft voor een renovatie van de selectie. En dan nog moet Ihattaren het zelf willen. Dergelijke gevoelige transfers vallen vaak verkeerd bij een breed publiek, dus niet alleen bij PSV-publiek. Het is iets dat aan je kleeft.
Maar voor een bedrag van 65 miljoen mag het van mij hoor. Alleen dat gaat Ajax niet betalen.
 
Stel je voor, ga je als Ihattaren zijnde naar Ajax omdat je denkt dat je daar voor prijzen kan spelen, veel meer dan bij PSV..
Nog steeds dezelfde competitie niveau, maar de PSV supporters zullen je geheid haten en uitfluiten.
Eindig je ongelukkig 4de in de CL poule met Ajax en zie je PSV en AZ wel Europees overwinteren.
Zie je Feyenoord de beker winnen en zie je PSV in de laatste wedstrijd van het seizoen kampioen worden.

Ik denk niet dat Ihattaren dat risico wilt nemen.
 
Laatst bewerkt:
Stel je voor, ga je als Ihattaren zijnde naar Ajax omdat je denkt dat je daar voor prijzen kan spelen, veel meer dan bij PSV..
Nog steeds dezelfde competitie niveau, maar de PSV supporters zullen je geheit haten en uitfluiten.
Eindig je ongelukkig 4de in de CL poule met Ajax en zie je PSV en AZ wel Europees overwinteren.
Zie je Feyenoord de beker winnen en zie je PSV in de laatste wedstrijd van het seizoen kampioen worden.

Ik denk niet dat Ihattaren dat risico wilt nemen.
Wijnaldum nam het risico ook. Heeft niet heel rot uitgepakt voor hem.
 
Ajax heeft tot nogtoe niet laten zien bedragen boven de 20 miljoen te willen betalen.
 
Stel je voor, ga je als Ihattaren zijnde naar Ajax omdat je denkt dat je daar voor prijzen kan spelen, veel meer dan bij PSV..
Nog steeds dezelfde competitie niveau, maar de PSV supporters zullen je geheid haten en uitfluiten.
Eindig je ongelukkig 4de in de CL poule met Ajax en zie je PSV en AZ wel Europees overwinteren.
Zie je Feyenoord de beker winnen en zie je PSV in de laatste wedstrijd van het seizoen kampioen worden.

Ik denk niet dat Ihattaren dat risico wilt nemen.

Precies om die reden gaat Mo dus echt nooit van zijn leven naar Ajax. Echt, dat mensen hier bang voor zijn :S: Het zijn 6 potjes per jaar die je misschien op een hoger niveau kunt spelen. Ihattaren kan op zijn gemak tekenen bij de gehele top van Europa, dan ga je echt niet in dezelfde bagger competitie spelen.

Wijnaldum nam het risico ook. Heeft niet heel rot uitgepakt voor hem.

De stap Feyenoord -> PSV is hetzelfde als RKC -> Real Madrid. Niet te vergelijken natuurlijk.
 
Alles goed en wel maar wanneer een Ajax talent van 17-18 had geroepen dat ie na een goed EK de volgende stap overweegt, of dat na een minder EK misschien wel een jaartje langer Eredivisie te overwegen is, dan had ik heel wat forummers hier willen horen met hun beschuldigende vinger richting “ die arrogante jochies die meteen denken dat ze er al zijn”...
 
Alles goed en wel maar wanneer een Ajax talent van 17-18 had geroepen dat ie na een goed EK de volgende stap overweegt, of dat na een minder EK misschien wel een jaartje langer Eredivisie te overwegen is, dan had ik heel wat forummers hier willen horen met hun beschuldigende vinger richting “ die arrogante jochies die meteen denken dat ze er al zijn”...
Hij had gewoon inderdaad niks moeten roepen. Snotneus heeft niks laten zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan