Mohamed Ihattaren (M)

Dat binnenskamers is al lang en breed gebeurd als je PSV mag geloven.

jij kiest ervoor om hem te pamperen met zulke uitspraken. Schmidt zegt gewoon wat hij vindt en denkt na één seizoen lang al hem geprobeerd in het gareel te krijgen. Ik snap Schmidt hierin heel goed en vind dat hij niks geks heeft gezegd. Dat Mo vervolgens ziek in Monaco zit zegt genoeg om zijn instelling.
Daar verschillen wij van mening. Ik denk dat zo'n uitspraak in de media onnodig is. Daarmee heeft hij de relatie met Mo definitief verbroken. Uitgerekend aan het begin van het seizoen waarbij je jouw spelers weer een nieuwe kans zou moeten geven.

Schmidt heeft aan het begin van de voorbereiding volgens mij ook gezegd dat Mo goed bezig was. Alleen als hij vervolgens weer zijn oude streken laat zien is het onzin om Mo alweer de hand boven het hoofd te houden. Mo is degene die moet verdienen om bij PSV 1 te horen, niet andersom.

Al met al ben ik blij als Mo is vertrokken. Dan stopt dat gezeik in de media en hier op het forum.
Als zelfs Schmidt onderkent dat Mo goed bezig is, waarom die flow ondergraven door zoiets in de media te roepen? Vraag me bij Schmidt af of het doelbewust was omdat hij van hem af wilde. Ik denk eerder dat Schmidt stiekem te emotioneel is (ook al zou je dat van een Duitser niet zeggen) en het vorige seizoen niet van hem af kon zetten. En bovendien zou het ook een ego-dingetje kunnen zijn. Ipv dat de media het licht schijnen op het veelbelovende begin van PSV krijgt Mo weer de aandacht. Dat kan bij hem irritatie opwekken en dan geeft hij op zo'n manier af op Mo. Eigenlijk is dit een best logische verklaring als je kijkt naar wat hij precies zei. Mo is nothing special (daarmee zegt hij: Schmidt daarentegen wel). Je zag ook in die situatie van Nijhuis hoe emoties vat kunnen krijg op hem.

Maar goed, ik word bijna moe van mezelf, omdat ik onderhand op alle verschillende manieren mijn kijk op de zaak heb gegeven. Uiteindelijk gaat het om PSV. En gelukkig gaat het goed met PSV.
 
Daar verschillen wij van mening. Ik denk dat zo'n uitspraak in de media onnodig is. Daarmee heeft hij de relatie met Mo definitief verbroken. Uitgerekend aan het begin van het seizoen waarbij je jouw spelers weer een nieuwe kans zou moeten geven.


Als zelfs Schmidt onderkent dat Mo goed bezig is, waarom die flow ondergraven door zoiets in de media te roepen? Vraag me bij Schmidt af of het doelbewust was omdat hij van hem af wilde. Ik denk eerder dat Schmidt stiekem te emotioneel is (ook al zou je dat van een Duitser niet zeggen) en het vorige seizoen niet van hem af kon zetten. En bovendien zou het ook een ego-dingetje kunnen zijn. Ipv dat de media het licht schijnen op het veelbelovende begin van PSV krijgt Mo weer de aandacht. Dat kan bij hem irritatie opwekken en dan geeft hij op zo'n manier af op Mo. Eigenlijk is dit een best logische verklaring als je kijkt naar wat hij precies zei. Mo is nothing special (daarmee zegt hij: Schmidt daarentegen wel). Je zag ook in die situatie van Nijhuis hoe emoties vat kunnen krijg op hem.

Maar goed, ik word bijna moe van mezelf, omdat ik onderhand op alle verschillende manieren mijn kijk op de zaak heb gegeven. Uiteindelijk gaat het om PSV. En gelukkig gaat het goed met PSV.
Ik weet niet of we het over dezelfde persconferentie hebben, maar in diegene die ik gezien heb heeft Schmidt niet zelf iets gezegd, maar er werden meerdere vragen over gesteld. Hij heeft daar gewoon op geantwoord. En alles wat Mo aangaat wordt vervolgens opgeblazen.

Maar hoe dan ook denk ik niet dat Mo het geduld had kunnen opbrengen.
 
Als zelfs Schmidt onderkent dat Mo goed bezig is, waarom die flow ondergraven door zoiets in de media te roepen? Vraag me bij Schmidt af of het doelbewust was omdat hij van hem af wilde. Ik denk eerder dat Schmidt stiekem te emotioneel is (ook al zou je dat van een Duitser niet zeggen) en het vorige seizoen niet van hem af kon zetten. En bovendien zou het ook een ego-dingetje kunnen zijn. Ipv dat de media het licht schijnen op het veelbelovende begin van PSV krijgt Mo weer de aandacht. Dat kan bij hem irritatie opwekken en dan geeft hij op zo'n manier af op Mo. Eigenlijk is dit een best logische verklaring als je kijkt naar wat hij precies zei. Mo is nothing special (daarmee zegt hij: Schmidt daarentegen wel). Je zag ook in die situatie van Nijhuis hoe emoties vat kunnen krijg op hem.

Maar goed, ik word bijna moe van mezelf, omdat ik onderhand op alle verschillende manieren mijn kijk op de zaak heb gegeven. Uiteindelijk gaat het om PSV. En gelukkig gaat het goed met PSV.
Dat laatste wat je zegt is het allerbelangrijkste natuurlijk. Het is geen gelukkig huwelijk tussen PSV en Mo en de toekomst zal uitwijzen of Mo het bij een ander wel kan, of dat het een gevalletje Bakkali wordt. In deze zaak is imo geen schuldige aan te wijzen, Schmidt antwoord op zijn eigen manier en m.i. op een redelijke manier. Ik had het vreemder gevonden als Schmidt keer op keer weer in de media aangaf hoe goed Mo het wel niet doet, om hem vervolgens steeds op de bank te zetten.

Goed, om toch een schuldige aan te wijzen sluiten we een compromis: de media. Zuigers die continu antwoorden zitten te zoeken
 
Ik weet niet of we het over dezelfde persconferentie hebben, maar in diegene die ik gezien heb heeft Schmidt niet zelf iets gezegd, maar er werden meerdere vragen over gesteld. Hij heeft daar gewoon op geantwoord. En alles wat Mo aangaat wordt vervolgens opgeblazen.

Maar hoe dan ook denk ik niet dat Mo het geduld had kunnen opbrengen.
Eerder gezegd dat "geen commentaar" ook een antwoord is. Maar zoals Retro Willems al zegt, we hebben allemaal ons zegje gedaan. Helaas wordt het tijd voor een vertrek van Ihattaren. Ík hoop dat hij bij een andere club zal gaan schitteren. Maar dat is maar de vraag.
 
Dat doe je ten eerste binnenskamers. Ten tweede zoals ik zei heeft het in het nieuwe seizoen geen zin om oude koeien uit de sloot te halen als je net getuige bent van een hoopvolle wederopstanding van de speler. Dan leg je daar de nadruk op. Hij had niks hoeven te zeggen in de media. Maar als hij al iets constructiefs had willen zeggen dan had dat iets in de trant moeten zijn van: "Mo is topfit terug gekomen van de zomerstop, hij heeft met een personal trainer hard gewerkt aan zijn fitheid, dat is een hoopvolle begin. Dat geeft mij vertrouwen dat hij een streep wil zetten onder het afgelopen seizoen en zich de komende tijd gaat bewijzen. Tegen PAOK heeft een goede wedstrijd gespeeld. We gaan nog met hem aan de slag om zich te verbeteren."

Dan weet ik zeker dat het hele verhaal een andere wending had gekregen.
Hoewel ik het helemaal eens ben met je, denk je echt dat het dan anders was gelopen? Ik denk eigenlijk dat Mo gewoon weg wil, hij kan niet goed met Schmidt overweg, hij voelt zich onbegrepen. Hij wil al tijden niet bijtekenen, Mino dacht te kunnen cashen. En hoe je het ook wendt of keert, dit is de snelste weg naar de uitgang, zonder dat er een redelijke transfersom mogelijk is. Want PSV kan nu 2 dingen doen: 10m anders niet en een jaartje trainen bij JPSV en op de tribune, of zo snel mogelijk tegen elk aannemelijk bod weg. Ik hoop op het eerste, maar dat zou mij echt hogelijk verbazen, dus snel weg voor een paar miljoen. Zo zonde, voor PSV, het geld en ook voor Mo, want zijn carriere is wel voorbij.
 
Ik weet niet of we het over dezelfde persconferentie hebben, maar in diegene die ik gezien heb heeft Schmidt niet zelf iets gezegd, maar er werden meerdere vragen over gesteld. Hij heeft daar gewoon op geantwoord. En alles wat Mo aangaat wordt vervolgens opgeblazen.

Maar hoe dan ook denk ik niet dat Mo het geduld had kunnen opbrengen.
IK denk wel dat het verstandig is voor Schmidt om, behalve nikszeggende teksten en complimenten, niks meer over spelers te zeggen in de pers. Gewoon, geen commentaar, volgende vraag.
 
Schmidt is natuurlijk beleefd en zakelijk in het openbaar, maar iedereen weet dat hij schijt heeft aan Ihattaren ( en terecht ). Doe normaal en bewijs dat je goed genoeg bent dan kan ik niet om je heen, al haat ik je. Maar als je zo'n sukkel bent als Ihattaren dan maak je het wel erg makkelijk voor Schmidt om je links te laten. Helemaal nu het goed draait en je hem totaal niet nodig hebt, alsof die nooit bestaan heeft.

Schmidt moet bij de volgende persco waar men over Mo vraagt gewoon zeggen wie is Ihattaren? Die gast die ziek op vakantie naar Frankrijk ging ? Ken ik niet.. Terug pakken die hond :fy:
 
Ja
Tis net hoe je het bekijkt; jaar geleden zou je gezegd hebben 5 miln?? waanzin; minimaal 20
Een jaar geleden wel, maar nu ligt dat toch heel anders. Er gaat geen enkele club 5m+30% betalen. Dat is hij ook helemaal niet waard.
 
Oké fijn, ik heb alles gelezen..

Ik denk dat het achteraf sowieso naïef is geweest van ons om te denken dat Schmidt en Mo met een schone lei zouden kunnen beginnen. Natuurlijk kijkt Schmidt nog steeds naar het verleden. Je kan niet verwachten dat Schimdt alleen kijkt naar de goede punten van Mo in het verleden zoals: goed talent die begeerd werd door vele clubs, snel overgeheveld werd naar het eerste, heeft leuke dingen laten zien op eredivisie niveau voor zijn leeftijd, maar de slechte dingen door de vingers ziet. Schone lei betekent voor Mo ook dat hij gewoon gezien wordt als een talent die net komt kijken, dus staat hij weer op 0 en heeft hij nog een hoop te bewijzen. Ook logisch dat Mo kijkt naar het verleden: onder Mark belangrijk geworden, maar Schmidt heeft hem anders behandeld, misschien vindt Mo dat Schmidt niet fijn gesproken heeft over hem, voelde hij zich gekwetst, denkt hij misschien dat Schmidt stiekem niets meer van hem wilt weten en dat het dus zinloos is dat hij nog een jaartje blijft verspillen hier. Dus dit moet gewoon einde verhaal worden. Even goede vrienden hoop ik.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Hoewel ik het helemaal eens ben met je, denk je echt dat het dan anders was gelopen? Ik denk eigenlijk dat Mo gewoon weg wil, hij kan niet goed met Schmidt overweg, hij voelt zich onbegrepen. Hij wil al tijden niet bijtekenen, Mino dacht te kunnen cashen. En hoe je het ook wendt of keert, dit is de snelste weg naar de uitgang, zonder dat er een redelijke transfersom mogelijk is. Want PSV kan nu 2 dingen doen: 10m anders niet en een jaartje trainen bij JPSV en op de tribune, of zo snel mogelijk tegen elk aannemelijk bod weg. Ik hoop op het eerste, maar dat zou mij echt hogelijk verbazen, dus snel weg voor een paar miljoen. Zo zonde, voor PSV, het geld en ook voor Mo, want zijn carriere is wel voorbij.
Ik geloof oprecht dat Mo de intentie had om bij PSV te slagen. Als hij doelbewust bezig was met fit te worden, uit te blinken in een paar wedstrijden en dan een transfer verdienen, dan kan ik dat filmpje op insta niet plaatsen dat hij bezig was om met de fans en medespelers te overwinning te vieren op paok geloof ik. Hij had voor mijn gevoel zijn zinnen gezet op een spetterend seizoen bij PSV. En als dezelfde motivatie kan opbrengen bij zijn volgende club zou ik zijn loopbaan niet zo snel afschrijven. Al heb ik eerlijk gezegd ook mijn twijfels of hij als kind (dat is hij mentaal nog steeds) wel weet te overleven in de voetbaljungle in het buitenland. Daarom was PSV ideaal voor hem waar topsportklimaat en gemoedelijkheid hand in hand gingen.
 
In een geschil tussen consument en bedrijf wordt in het recht ook meer verwacht van een bedrijf vanwege de ongelijke kennispositie onderling tov consument. Zo zie ik dat ook met Mo en de club. Mo is een kind. De club is een miljoenenbedrijf. Daar mag gewoon meer van verlangd worden. Jij verbindt er meteen aan dat de club maar moet schikken. Dat hoor je mij niet zeggen. Overigens vind ik dat hij dit seizoen absoluut geen eerlijke kans heeft gehad. In die zin valt het mij tegen van Schmidt dat hij er niet gewoon eerlijk over is geweest aan het einde van het seizoen en gewoon had aangegeven dat hij niet verder met hem wil.

Moet er niet aan denken dat we er over uit komen. Anders bloedt het forum dood...
Betaald voetbal is per definitie niet eerlijk. Van alle kanten niet. :cautious:
Mohamed Ihattaren en betaald voetbal is geen goede combinatie, want hij is zo eerlijk. :rolleyes: :geek: :lying:
 
In een geschil tussen consument en bedrijf wordt in het recht ook meer verwacht van een bedrijf vanwege de ongelijke kennispositie onderling tov consument. Zo zie ik dat ook met Mo en de club. Mo is een kind. De club is een miljoenenbedrijf. Daar mag gewoon meer van verlangd worden. Jij verbindt er meteen aan dat de club maar moet schikken. Dat hoor je mij niet zeggen. Overigens vind ik dat hij dit seizoen absoluut geen eerlijke kans heeft gehad. In die zin valt het mij tegen van Schmidt dat hij er niet gewoon eerlijk over is geweest aan het einde van het seizoen en gewoon had aangegeven dat hij niet verder met hem wil.

Moet er niet aan denken dat we er over uit komen. Anders bloedt het forum dood...
Wie zegt dat Schmidt niet verder met hem wil? Dat is jouw aanname.
Als er eentje niet eerlijk is, dan in het Mo wel, met zijn “ik ben ziek”.
 
Ja

Een jaar geleden wel, maar nu ligt dat toch heel anders. Er gaat geen enkele club 5m+30% betalen. Dat is hij ook helemaal niet waard.

Ik weet het niet helemaal op transfermarkt heeft hij nogsteeds een transferwaarde van 12m en voorheen was die 22m. Ik lees bedragen als 2.5 miljoen dan denk ik haast laat hem hier een jaar onder contract staan en pak je verlies.

Voor 2.5 miljoen wil ik wel laten zien wie de "baas" is als het zo kinderachtig moet. Echter hoop ik zeker op een bedrag wat hoger uitvalt dan 6 miljoen
 
Misschien strijkt ook dit tegen de haren in, maar zet m terug naar Jong PSV. Neem t team daar maar als Götze jr bij de hand, laat zien dat je prof bent en t beste uit jezelf en je team wilt halen. Leren voetballen, Ruud als coach, ff uit de spotlight. Laat daar maar zien dat je n constante factor bent die geniet van t spelletje.
 
Dat doe je ten eerste binnenskamers. Ten tweede zoals ik zei heeft het in het nieuwe seizoen geen zin om oude koeien uit de sloot te halen als je net getuige bent van een hoopvolle wederopstanding van de speler. Dan leg je daar de nadruk op. Hij had niks hoeven te zeggen in de media. Maar als hij al iets constructiefs had willen zeggen dan had dat iets in de trant moeten zijn van: "Mo is topfit terug gekomen van de zomerstop, hij heeft met een personal trainer hard gewerkt aan zijn fitheid, dat is een hoopvolle begin. Dat geeft mij vertrouwen dat hij een streep wil zetten onder het afgelopen seizoen en zich de komende tijd gaat bewijzen. Tegen PAOK heeft een goede wedstrijd gespeeld. We gaan nog met hem aan de slag om zich te verbeteren."

Dan weet ik zeker dat het hele verhaal een andere wending had gekregen.
Dit dus, zo moeilijk is dat toch niet? Maar nee, hij gooide gelijk de ruiten van die hoop in door hem publiekelijk af te kraken.
 
Ik weet niet of we het over dezelfde persconferentie hebben, maar in diegene die ik gezien heb heeft Schmidt niet zelf iets gezegd, maar er werden meerdere vragen over gesteld. Hij heeft daar gewoon op geantwoord. En alles wat Mo aangaat wordt vervolgens opgeblazen.

Maar hoe dan ook denk ik niet dat Mo het geduld had kunnen opbrengen.
:unsure: Hij geeft toch zelf antwoord? Maakt niet uit dat hij het niet uit zichzelf zegt maar dat het gevraagd wordt; ook als het je gevraagd wordt kun je gewoon positief antwoorden als in Retro Willems' voorbeeld.
 
Ik geloof oprecht dat Mo de intentie had om bij PSV te slagen. Als hij doelbewust bezig was met fit te worden, uit te blinken in een paar wedstrijden en dan een transfer verdienen, dan kan ik dat filmpje op insta niet plaatsen dat hij bezig was om met de fans en medespelers te overwinning te vieren op paok geloof ik. Hij had voor mijn gevoel zijn zinnen gezet op een spetterend seizoen bij PSV. En als dezelfde motivatie kan opbrengen bij zijn volgende club zou ik zijn loopbaan niet zo snel afschrijven. Al heb ik eerlijk gezegd ook mijn twijfels of hij als kind (dat is hij mentaal nog steeds) wel weet te overleven in de voetbaljungle in het buitenland. Daarom was PSV ideaal voor hem waar topsportklimaat en gemoedelijkheid hand in hand gingen.

Het zou goed kunnen natuurlijk, dat hij echt de intentie had om nog te slagen. Uit dat Paok filmpje had ik iig de hoop gehaald dat dat ook echt zo was.
Maar dan vind ik er wel een vrij dunne motivatie achter zitten als na de 1e wedstrijd bankzitten die intentie als sneeuw voor de zon verdwijnt.

Wat je zegt over het kind zijn is mss wel het hele verhaal inderdaad.
Niet volwassen en/of hard genoeg voor de voetbalwereld.
De komende 2-3 jaar zullen we op kunnen maken uit welk hout hij werkelijk is gesneden. Voor nu lijkt het mentaal gewoon niet voldoende om het echt te gaan maken.

Dit dus, zo moeilijk is dat toch niet? Maar nee, hij gooide gelijk de ruiten van die hoop in door hem publiekelijk af te kraken.

Afkraken vond ik het geenszins.
Het ging over zijn betrouwbaarheid. We hebben allemaal gezien dat Mo, ook in zijn jaar onder MvB, wel eens een mannetje liet lopen waardoor er problemen kwamen.
Schmidt accepteert dat niet. Daarom kwam ook Madueke op de bank terecht eind vorig seizoen. En ook daar had Schmidt soortgelijke woorden bij na afloop van een wedstrijd.
Die jongen pakt het vervolgens wél op en gaat niet mokken en zich ziek melden.

Dat mag ook best benoemd worden. Ook publiekelijk. Want ook de fans mogen best de reden weten waarom zo'n jongen niet speelt.
Ik zie daar niet zo'n probleem in.

Hoe dan ook. Tijd om snel uit elkaar te gaan nu.
 
Terug
Bovenaan Onderaan