Mohamed Ihattaren (M)

De club en trainer moeten beter weten en moeten dus maar weer schikken? En hen weer laten wegkomen met zijn gedrag? Wederom geen consequenties?
Hij heeft meer kansen gehad dan menig ander. Het is goed geweest.
We gaan hier niet verder uit komen, ben ik bang. Over een jaar of 6 kunnen we het er nog eens over hebben, kijken hoe zijn carrière erbij staat.
In een geschil tussen consument en bedrijf wordt in het recht ook meer verwacht van een bedrijf vanwege de ongelijke kennispositie onderling tov consument. Zo zie ik dat ook met Mo en de club. Mo is een kind. De club is een miljoenenbedrijf. Daar mag gewoon meer van verlangd worden. Jij verbindt er meteen aan dat de club maar moet schikken. Dat hoor je mij niet zeggen. Overigens vind ik dat hij dit seizoen absoluut geen eerlijke kans heeft gehad. In die zin valt het mij tegen van Schmidt dat hij er niet gewoon eerlijk over is geweest aan het einde van het seizoen en gewoon had aangegeven dat hij niet verder met hem wil.

Moet er niet aan denken dat we er over uit komen. Anders bloedt het forum dood...
 
Plus Schmidt heeft over 4 wedstrijden wel gelijk qua basis. Götze, Gakpo, Madueke en Zahavi zijn momenteel beter. Ook Vertessen (zie Ajax) laat op dit moment meer zien.

Zolang Mo niet accepteert dat hij op de bank zit als er 11 betere spelers zijn dan word het probleem nooit opgelost Hopelijk kunnen ze snel afscheid van elkaar nemen want dit gaat niet meer goed komen. Als hij blijft ben ik juist bang voor de negatieve invloed van hem op het team.
Eerlijk gezegd denk ik dat het reuze meevalt qua sfeer verpesten. Van alle PSV beelden die ik van Mo zie met zijn team is hij continu aan het lachen en dolletjes aan het maken. Volgens mij lopen de spelers bij PSV met hem weg. Ook in de pers nooit een onvertogen woord over PSV, de trainer of zijn medespelers. Labyad zag je gewoon dat het echt een vervelend ratje was. Maar goed, wie ben ik? Zijn broer.
 
Eerlijk gezegd denk ik dat het reuze meevalt qua sfeer verpesten. Van alle PSV beelden die ik van Mo zie met zijn team is hij continu aan het lachen en dolletjes aan het maken. Volgens mij lopen de spelers bij PSV met hem weg. Ook in de pers nooit een onvertogen woord over PSV, de trainer of zijn medespelers. Labyad zag je gewoon dat het echt een vervelend ratje was. Maar goed, wie ben ik? Zijn broer.
:ROFL:
 
Eerlijk gezegd denk ik dat het reuze meevalt qua sfeer verpesten. Van alle PSV beelden die ik van Mo zie met zijn team is hij continu aan het lachen en dolletjes aan het maken. Volgens mij lopen de spelers bij PSV met hem weg. Ook in de pers nooit een onvertogen woord over PSV, de trainer of zijn medespelers. Labyad zag je gewoon dat het echt een vervelend ratje was. Maar goed, wie ben ik? Zijn broer.
Frans, Frans Pluggen.
 
In een geschil tussen consument en bedrijf wordt in het recht ook meer verwacht van een bedrijf vanwege de ongelijke kennispositie onderling tov consument. Zo zie ik dat ook met Mo en de club. Mo is een kind. De club is een miljoenenbedrijf. Daar mag gewoon meer van verlangd worden. Jij verbindt er meteen aan dat de club maar moet schikken. Dat hoor je mij niet zeggen. Overigens vind ik dat hij dit seizoen absoluut geen eerlijke kans heeft gehad. In die zin valt het mij tegen van Schmidt dat hij er niet gewoon eerlijk over is geweest aan het einde van het seizoen en gewoon had aangegeven dat hij niet verder met hem wil.

Moet er niet aan denken dat we er over uit komen. Anders bloedt het forum dood...

In welke zin dan? In de oefenduels heeft hij zijn kansen gehad en na de allereerste echte wedstrijd van het seizoen ging het alweer fout. Dus ik denk dat er niet eens een kans is geweest om hem die eerlijke kans te geven. Als de pleuris na zaterdag zou uitbreken en hij heeft in die 5 wedstrijden 5 minuten gespeeld, dan wordt het al een ander verhaal.
 
Eerlijk gezegd denk ik dat het reuze meevalt qua sfeer verpesten. Van alle PSV beelden die ik van Mo zie met zijn team is hij continu aan het lachen en dolletjes aan het maken. Volgens mij lopen de spelers bij PSV met hem weg. Ook in de pers nooit een onvertogen woord over PSV, de trainer of zijn medespelers. Labyad zag je gewoon dat het echt een vervelend ratje was. Maar goed, wie ben ik? Zijn broer.
Denk juist ook dat het gevaar ligt in dat hij met een aantal spelers erg goed ligt en vrienden is. Dat heeft dan toch impact. Denk ook niet eens bewust als een evil mastermind. Maar iemand die niet lekker in zijn vel zit en het oneens is met het huidige beleid gaat toch een negatieve impact hebben en brengt spelers van de focus.

Er is ook een reden dat hij uit de selectie is gezet en individueel traint. Anders kon je hem ook straffen door hem niet op stellen oid.
 
In welke zin dan? In de oefenduels heeft hij zijn kansen gehad en na de allereerste echte wedstrijd van het seizoen ging het alweer fout. Dus ik denk dat er niet eens een kans is geweest om hem die eerlijke kans te geven. Als de pleuris na zaterdag zou uitbreken en hij heeft in die 5 wedstrijden 5 minuten gespeeld, dan wordt het al een ander verhaal.
Gaat niet om de speelminuten. Dat hele bullshit over betrouwbaarheid. Als je een nieuw seizoen ingaat dan moet je met een schone lei beginnen. Zeker bij een kind die op weg is om volwassen te worden. En als zo'n speler aan het begin van het seizoen alles doet wat je mag verwachten bij een speler die zich wil bewijzen dan moet je als coach dat omarmen en hem niet zwart maken na een wedstrijd waarin je hem makkelijk had kunnen laten invallen achteraf nog dingen roepen als betrouwbaarheid. Dan kil je gewoon een relatie. Dat bedoel ik met een eerlijke kans geven.
 
Denk juist ook dat het gevaar ligt in dat hij met een aantal spelers erg goed ligt en vrienden is. Dat heeft dan toch impact. Denk ook niet eens bewust als een evil mastermind. Maar iemand die niet lekker in zijn vel zit en het oneens is met het huidige beleid gaat toch een negatieve impact hebben en brengt spelers van de focus.

Er is ook een reden dat hij uit de selectie is gezet en individueel traint. Anders kon je hem ook straffen door hem niet op stellen oid.
Dat had niks te maken met zijn invloed op medespelers. Dat was gewoon een straf voor het ziekmeld-incident. Overigens tenzij er een wonderbaarlijke verzoening komt, ben ik ook voorstander van zijn vertrek. Zijn relatie met de trainer is op dit punt wel helemaal kapot waardoor ondermijning dreigt. Ik zou hem nu ook wegdoen, maar niet om de redenen die jij aangeeft.
 
Gaat niet om de speelminuten. Dat hele bullshit over betrouwbaarheid. Als je een nieuw seizoen ingaat dan moet je met een schone lei beginnen. Zeker bij een kind die op weg is om volwassen te worden. En als zo'n speler aan het begin van het seizoen alles doet wat je mag verwachten bij een speler die zich wil bewijzen dan moet je als coach dat omarmen en hem niet zwart maken na een wedstrijd waarin je hem makkelijk had kunnen laten invallen achteraf nog dingen roepen als betrouwbaarheid. Dan kil je gewoon een relatie. Dat bedoel ik met een eerlijke kans geven.

hij heeft hem toch omarmt door hem mee te nemen in de voorbereiding en te laten spelen. Er is alleen door Schmidt gesteld dat hij 1 vd 25 is en beter moet zijn dan de anderen, kijkende naar afgelopen wedstrijden is hij dat niet, als je kijkt naar t rendement vd anderen.
Mo is genoeg vertroeteld de afgelopen jaren door al zijn coaches. Prima dat dit nu stopt.
 
Gaat niet om de speelminuten. Dat hele bullshit over betrouwbaarheid. Als je een nieuw seizoen ingaat dan moet je met een schone lei beginnen. Zeker bij een kind die op weg is om volwassen te worden. En als zo'n speler aan het begin van het seizoen alles doet wat je mag verwachten bij een speler die zich wil bewijzen dan moet je als coach dat omarmen en hem niet zwart maken na een wedstrijd waarin je hem makkelijk had kunnen laten invallen achteraf nog dingen roepen als betrouwbaarheid. Dan kil je gewoon een relatie. Dat bedoel ik met een eerlijke kans geven.

Ah duidelijk!
 
hij heeft hem toch omarmt door hem mee te nemen in de voorbereiding en te laten spelen. Er is alleen door Schmidt gesteld dat hij 1 vd 25 is en beter moet zijn dan de anderen, kijkende naar afgelopen wedstrijden is hij dat niet, als je kijkt naar t rendement vd anderen.
Mo is genoeg vertroeteld de afgelopen jaren door al zijn coaches. Prima dat dit nu stopt.
Het gaat niet om vertroetelen. Iedere speler heeft een bepaalde persoonlijke benadering nodig. Als je daar niet in kunt differentiëren als coach, dan mis je een hele belangrijke vaardigheid.
 
Dat had niks te maken met zijn invloed op medespelers. Dat was gewoon een straf voor het ziekmeld-incident.
Het ziekmeld incident was idd de druppel. De specifieke straf is wel ontworpen zodat de selectie zijn focus houd:
Het clubbelang van PSV staat te allen tijden voorop. De focus ligt op het kwalificatietraject voor de groepsfase van de Champions League, de Johan Cruyff Schaal en de start van de Eredivisie.

Daarnaast heeft Rik Elfrink het ook over gehad dat Mo een negatieve impact heeft op de sfeer.

Overigens tenzij er een wonderbaarlijke verzoening komt, ben ik ook voorstander van zijn vertrek. Zijn relatie met de trainer is op dit punt wel helemaal kapot waardoor ondermijning dreigt. Ik zou hem nu ook wegdoen, maar niet om de redenen die jij aangeeft.
Invloed op de spelersgroep is niet de hoofdreden. De hoofdreden is zijn gedrag (o.a. ziekmelden na niet invallen om naar Monaco te gaan). Dit gebeurd gewoon te vaak en is niet gewenst. Zeker niet voor iemand die niet eens behoord tot de basis. Want de huidige basis is gewoon (nog) een niveau hoger.

Mo had moeten kijken naar Madueke. Die speelde goed. Werd op de bank gezet vanwege bepaalde aspecten. DIt prikkelde hem om zich verder te ontwikkelen. Nu staat die te schitteren. Wat een complete jongen lijkt dat te worden.
 
Uitspraken die kloppend zijn en niet raar zijn om als coach te zeggen wat mij betreft.
Dat doe je ten eerste binnenskamers. Ten tweede zoals ik zei heeft het in het nieuwe seizoen geen zin om oude koeien uit de sloot te halen als je net getuige bent van een hoopvolle wederopstanding van de speler. Dan leg je daar de nadruk op. Hij had niks hoeven te zeggen in de media. Maar als hij al iets constructiefs had willen zeggen dan had dat iets in de trant moeten zijn van: "Mo is topfit terug gekomen van de zomerstop, hij heeft met een personal trainer hard gewerkt aan zijn fitheid, dat is een hoopvolle begin. Dat geeft mij vertrouwen dat hij een streep wil zetten onder het afgelopen seizoen en zich de komende tijd gaat bewijzen. Tegen PAOK heeft een goede wedstrijd gespeeld. We gaan nog met hem aan de slag om zich te verbeteren."

Dan weet ik zeker dat het hele verhaal een andere wending had gekregen.
 
Dat doe je ten eerste binnenskamers. Ten tweede zoals ik zei heeft het in het nieuwe seizoen geen zin om oude koeien uit de sloot te halen als je net getuige bent van een hoopvolle wederopstanding van de speler. Dan leg je daar de nadruk op. Hij had niks hoeven te zeggen in de media. Maar als hij al iets constructiefs had willen zeggen dan had dat iets in de trant moeten zijn van: "Mo is topfit terug gekomen van de zomerstop, hij heeft met een personal trainer hard gewerkt aan zijn fitheid, dat is een hoopvolle begin. Dat geeft mij vertrouwen dat hij een streep wil zetten onder het afgelopen seizoen en zich de komende tijd gaat bewijzen. Tegen PAOK heeft een goede wedstrijd gespeeld. We gaan nog met hem aan de slag om zich te verbeteren."

Dan weet ik zeker dat het hele verhaal een andere wending had gekregen.
Dat binnenskamers is al lang en breed gebeurd als je PSV mag geloven.

jij kiest ervoor om hem te pamperen met zulke uitspraken. Schmidt zegt gewoon wat hij vindt en denkt na één seizoen lang al hem geprobeerd in het gareel te krijgen. Ik snap Schmidt hierin heel goed en vind dat hij niks geks heeft gezegd. Dat Mo vervolgens ziek in Monaco zit zegt genoeg om zijn instelling.
 
Dat doe je ten eerste binnenskamers. Ten tweede zoals ik zei heeft het in het nieuwe seizoen geen zin om oude koeien uit de sloot te halen als je net getuige bent van een hoopvolle wederopstanding van de speler. Dan leg je daar de nadruk op. Hij had niks hoeven te zeggen in de media. Maar als hij al iets constructiefs had willen zeggen dan had dat iets in de trant moeten zijn van: "Mo is topfit terug gekomen van de zomerstop, hij heeft met een personal trainer hard gewerkt aan zijn fitheid, dat is een hoopvolle begin. Dat geeft mij vertrouwen dat hij een streep wil zetten onder het afgelopen seizoen en zich de komende tijd gaat bewijzen. Tegen PAOK heeft een goede wedstrijd gespeeld. We gaan nog met hem aan de slag om zich te verbeteren."

Dan weet ik zeker dat het hele verhaal een andere wending had gekregen.
Schmidt heeft aan het begin van de voorbereiding volgens mij ook gezegd dat Mo goed bezig was. Alleen als hij vervolgens weer zijn oude streken laat zien is het onzin om Mo alweer de hand boven het hoofd te houden. Mo is degene die moet verdienen om bij PSV 1 te horen, niet andersom.

Al met al ben ik blij als Mo is vertrokken. Dan stopt dat gezeik in de media en hier op het forum.
 
Dat doe je ten eerste binnenskamers. Ten tweede zoals ik zei heeft het in het nieuwe seizoen geen zin om oude koeien uit de sloot te halen als je net getuige bent van een hoopvolle wederopstanding van de speler.
Nouja het heeft wel impact. Net zoals spelers die een goed seizoen draaide.
Dan leg je daar de nadruk op. Hij had niks hoeven te zeggen in de media.
Media vroeg er constant naar.
Maar als hij al iets constructiefs had willen zeggen dan had dat iets in de trant moeten zijn van: "Mo is topfit terug gekomen van de zomerstop, hij heeft met een personal trainer hard gewerkt aan zijn fitheid, dat is een hoopvolle begin. Dat geeft mij vertrouwen dat hij een streep wil zetten onder het afgelopen seizoen en zich de komende tijd gaat bewijzen. Tegen PAOK heeft een goede wedstrijd gespeeld. We gaan nog met hem aan de slag om zich te verbeteren."
Hij gaf hem ook complimenten. Maar als hij dit zo zou zeggen en dan speelt Mo geen minuut tegen Galatasaray? Komen weer alle vragen en maakt Schmidt zich een beetje ongeloofwaardig. Daarnaast gaat het Mo, vlgms, gewoon om speelminuten. Als hij deze 5 wedstrijden niet had gespeeld was hij ook naar Monaco gegaan om te praten over zijn situatie.
Dan weet ik zeker dat het hele verhaal een andere wending had gekregen.
Misschien voor een paar weken. Dan barste de bom misschien op een belangrijker moment.

Daarnaast trek ik twijfels in de trainingsprestaties van Mo. Tegen PAOK speelde die leuk. Maar of hij op de training ook zijn best deed. Durf ik niet te zeggen. Als dat niet het geval was dan zijn de uitspraken van Schmidt toch 100% redelijk?

sidenote; Ik reageer veel op je met een afwijkende mening. Maar ik vind je post wel leuk om te lezen en de discussie is leuk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan