Mohamed Ihattaren (M)

Op twee gedachten hinken is dan funest inderdaad. Dan sla je twee keer de plank mis.
De keuze om teze de kans te geven pakte heel goed uit. Ik had ook nu Sambo gewoon de kans gegeven op rechtsback ipv die mwene. Hoe meer psv zich profileert als opleidingsclub hoe meer talenten nationaal en internationaal psv zullen verkiezen boven een PL topclub of Ajax. Daar is het te winnen voor psv. Anders kom je in veel gevallen uit op een nieuwe Bruma of Doan. Gevestigde namen zullen zelden kiezen voor psv tenzij het om Nederlandse spelers gaat die in het buitenland klaar zijn of spelers uit het netwerk van je trainer maar dat maakt je op de lange termijn heel kwetsbaar
 
De keuze om teze de kans te geven pakte heel goed uit. Ik had ook nu Sambo gewoon de kans gegeven op rechtsback ipv die mwene. Hoe meer psv zich profileert als opleidingsclub hoe meer talenten nationaal en internationaal psv zullen verkiezen boven een PL topclub of Ajax. Daar is het te winnen voor psv. Anders kom je in veel gevallen uit op een nieuwe Bruma of Doan. Gevestigde namen zullen zelden kiezen voor psv tenzij het om Nederlandse spelers gaat die in het buitenland klaar zijn of spelers uit het netwerk van je trainer maar dat maakt je op de lange termijn heel kwetsbaar
Bovendien heb je dan een vrolijke jongen op RB ipv zo'n kleurloze speler en chagrijn waar nog geen glimlach vanaf kan. Baal er ook van dat Teze er zo naast is gedonderd ineens. Die had alle momentum mee zitten, en dan wordt ie ineens zo geparkeerd. Lekker bezig weer, bij PSV.
 
De keuze om teze de kans te geven pakte heel goed uit. Ik had ook nu Sambo gewoon de kans gegeven op rechtsback ipv die mwene. Hoe meer psv zich profileert als opleidingsclub hoe meer talenten nationaal en internationaal psv zullen verkiezen boven een PL topclub of Ajax. Daar is het te winnen voor psv. Anders kom je in veel gevallen uit op een nieuwe Bruma of Doan. Gevestigde namen zullen zelden kiezen voor psv tenzij het om Nederlandse spelers gaat die in het buitenland klaar zijn of spelers uit het netwerk van je trainer maar dat maakt je op de lange termijn heel kwetsbaar
Zou die kans toch pas in de competitie geven. Nu staat er teveel op het spel.
 
Bovendien heb je dan een vrolijke jongen op RB ipv zo'n kleurloze speler en chagrijn waar nog geen glimlach vanaf kan. Baal er ook van dat Teze er zo naast is gedonderd ineens. Die had alle momentum mee zitten, en dan wordt ie ineens zo geparkeerd. Lekker bezig weer, bij PSV.
Echt raar gelopen met teze. Kan me niet voorstellen dat Schmidt hem voorgehouden heeft dat de kans groot is dat hij op de bank belandt als rechtsback en teze desondanks hiervoor koos. Heb het idee dat Schmidt het prima vond met zijn wens om Ramalho te halen in zijn achterhoofd. Dan is het gewoon de eigen keuze van teze geweest
Zou die kans toch pas in de competitie geven. Nu staat er teveel op het spel.
Zit ook wat in.
 
De keuze om teze de kans te geven pakte heel goed uit. Ik had ook nu Sambo gewoon de kans gegeven op rechtsback ipv die mwene. Hoe meer psv zich profileert als opleidingsclub hoe meer talenten nationaal en internationaal psv zullen verkiezen boven een PL topclub of Ajax. Daar is het te winnen voor psv. Anders kom je in veel gevallen uit op een nieuwe Bruma of Doan. Gevestigde namen zullen zelden kiezen voor psv tenzij het om Nederlandse spelers gaat die in het buitenland klaar zijn of spelers uit het netwerk van je trainer maar dat maakt je op de lange termijn heel kwetsbaar

Sambo als basisspeler komt wat vroeg, maar als rotatie uitproberen zou ik toejuichen.

Overigens ben ik nog altijd van mening dat je een mix moet hebben van (eigen) jeugd en ervaren aankopen. Te veel van een van beiden en het gaat fout. Ik ben het eens met je wat betreft de argumentatie voor het focussen op eigen jeugd.

Echter, met teveel focus op jeugd kom je er ook niet. Wat betreft eigen jeugd moet er maar net genoeg doorbreken wat van gewenst niveau is. Talenten zijn vaak (in potentie) beter dan de categorie gevestigde namen die voor PSV zouden kiezen, maar laatstgenoemde voegen wel weer ervaring en slimmigheid toe aan je team. Talenten leren ook weer van dat soort jongens. Ervaring is namelijk iets wat je als ervaren speler een talent nog kan meegeven. Talenten zelf zijn in hun jongere jaren vaak nog aangewezen op het eigen talent, en dat kun je andere jonge jongens niet zomaar meegeven. Talenten zijn grillig. Je hebt een ervaren as nodig die ze helpt om dan wel individueel of als onderdeel van een team constanter te worden. Een team van vooral jonge spelers is op zijn best een beetje wisselvallig en op zijn ergst los zand. Daar komt nog bij dat (grote) Talenten na een paar seizoenen weer vertrekken, waardoor je het risico loopt dat je team te vaak te veel verandert. Ervaren jongens kun je vaak langer houden.
 
Lijkt me toch dat je als speler hoe dan ook wil spelen. Als je als Deze de kans niet op rb krijgt dan wil je toch op een andere plek spelen?
 
Wat zou het plan eigenlijk zijn als niemand zich meldt voor deze slappe vaatdoek? Terug naar jong? Zowel uit het eerste als uit de jong psv selectie?

Wat mij betreft gaat ie maar lekker de rest van het jaar individueel trainen.
 
Ik kan me Bogarde nog herinneren...
Was dat bij Chelsea? Ik kan me niet veel meer over deze speler herinneren. Hij was geloof ik ooit een goede Ajax speler en wel eens in opspraak. Vaag zie ik hem voor me als Lego poppetje uit die WK actie van de supermarkt of tankstation toen je een hele selectie en stadion bij elkaar kon sparen maar ik weet niet of deze herinnering uit m'n jeugd wel klopt. Ik had hem toch ten faveure van een PSVer opgesteld :D
 
Precies. Het een sluit het ander niet uit. Maar eigen jeugd is een middel. Presteren je doel.
Ik had niet helemaal goed gelezen. Maar naast het verdienmodel, zien we PSV ook als voetbalclub. Toch? Dus het doorbreken van jeugdspelers straalt ook af op de club en maakt supporters ook extra trots. Spelers die vaak ook zelf PSVer zijn. Anders dan de ervaren passanten. Met bijv. Memphis als mooi voorbeeld.
 
De keuze om teze de kans te geven pakte heel goed uit. Ik had ook nu Sambo gewoon de kans gegeven op rechtsback ipv die mwene. Hoe meer psv zich profileert als opleidingsclub hoe meer talenten nationaal en internationaal psv zullen verkiezen boven een PL topclub of Ajax. Daar is het te winnen voor psv. Anders kom je in veel gevallen uit op een nieuwe Bruma of Doan. Gevestigde namen zullen zelden kiezen voor psv tenzij het om Nederlandse spelers gaat die in het buitenland klaar zijn of spelers uit het netwerk van je trainer maar dat maakt je op de lange termijn heel kwetsbaar
En des te vaker je net als AZ naast de prijzen vist. Opleiden is belangrijk, maar uiteindelijk gaat het om de juiste mix.
 
Ik had niet helemaal goed gelezen. Maar naast het verdienmodel, zien we PSV ook als voetbalclub. Toch? Dus het doorbreken van jeugdspelers straalt ook af op de club en maakt supporters ook extra trots. Spelers die vaak ook zelf PSVer zijn. Anders dan de ervaren passanten. Met bijv. Memphis als mooi voorbeeld.
Ik ben niet méér of minder voor PSV als er meer of minder eigen kweek in staat. Ik merk wel dat ik minder voor PSV word als het spel er niet uitziet. Dus met heel lelijk veldspel, maar alleen eigen jeugd heb ik niks. Met heel leuk veldspel, maar zonder eigen jeugd, heb ik geen problemen. Het lijkt net of men mij in de mond wil leggen dat ik tegen eigen jeugd ben. Dat is helemaal niet zo. Ik ben heel erg voor eigen jeugd. Maar niet ten koste van alles. Het 1 sluit het ander niet uit. De beste speelt. En de beste is een combi van rendement, passen in het team en niveau.
 
Ik ben niet méér of minder voor PSV als er meer of minder eigen kweek in staat. Ik merk wel dat ik minder voor PSV word als het spel er niet uitziet. Dus met heel lelijk veldspel, maar alleen eigen jeugd heb ik niks. Met heel leuk veldspel, maar zonder eigen jeugd, heb ik geen problemen. Het lijkt net of men mij in de mond wil leggen dat ik tegen eigen jeugd ben. Dat is helemaal niet zo. Ik ben heel erg voor eigen jeugd. Maar niet ten koste van alles. Het 1 sluit het ander niet uit. De beste speelt. En de beste is een combi van rendement, passen in het team en niveau.
:up:Dit dus.

Je kijkt om een mooie pot voebbel te zien. Niet voor de club- en / of opleidingsgeschiedenis van een willekeurige speler in het PSV-tenue.
 
Ik ben niet méér of minder voor PSV als er meer of minder eigen kweek in staat. Ik merk wel dat ik minder voor PSV word als het spel er niet uitziet. Dus met heel lelijk veldspel, maar alleen eigen jeugd heb ik niks. Met heel leuk veldspel, maar zonder eigen jeugd, heb ik geen problemen. Het lijkt net of men mij in de mond wil leggen dat ik tegen eigen jeugd ben. Dat is helemaal niet zo. Ik ben heel erg voor eigen jeugd. Maar niet ten koste van alles. Het 1 sluit het ander niet uit. De beste speelt. En de beste is een combi van rendement, passen in het team en niveau.
Op zich eens, maar ik vind het een meerwaarde als dit met eigen spelers lukt.
 
Op zich eens, maar ik vind het een meerwaarde als dit met eigen spelers lukt.
Hartstikke leuk. Zeker weten. En dat doet PSV ook. Mooi toch? Alleen die dikke 19-jarige die wil het maar niet leren. Toch moet hij blijkbaar met een basisplaats beloond worden, zodra hij even een weekje deugt. Maar zo werkt de top niet. Voor jou 10 anderen.
 
Hartstikke leuk. Zeker weten. En dat doet PSV ook. Mooi toch? Alleen die dikke 19-jarige die wil het maar niet leren. Toch moet hij blijkbaar met een basisplaats beloond worden, zodra hij even een weekje deugt. Maar zo werkt de top niet. Voor jou 10 anderen.
Dat is een andere discussie.
 
Dat is een andere discussie.
Dat zou je zeggen. Maar je bent hier op het forum óf voor Mo, en dan dus voor eigen jeugd, tegen Schmidt en heel erg bezig met de toekomst van de club door middel van het verdienmodel, óf je bent tegen Mo, latent racist, half Duits, tegen eigen jeugd en totaal onwetend op het gebied van beleidsvoering van een uit de kluiten gewassen provincievoetbalclub.
 
Dat zou je zeggen. Maar je bent hier op het forum óf voor Mo, en dan dus voor eigen jeugd, tegen Schmidt en heel erg bezig met de toekomst van de club door middel van het verdienmodel, óf je bent tegen Mo, latent racist, half Duits, tegen eigen jeugd en totaal onwetend op het gebied van beleidsvoering van een uit de kluiten gewassen provincievoetbalclub.
Ervaar je dat zo?
 
Ervaar je dat zo?
Soms. In het Corona-topic kun je ook maar moeilijk kritische vragen stellen, zonder gelijk of wappie of heel erg onmenselijk hard te zijn. Als je iets positiefs over Ajax zegt, ben je een neus en als je niet meteen in de polonaise loopt na 1 overwinning, ben je een azijnpisser. Ik heb dus wel de indruk dat dit forum niet geheel vrij van hokjesgeest is. Maar misschien heb ik het mis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan