Mohamed Ihattaren (M)

De lol gaat er wel vanaf als we naar een elftal vol dravers gaan kijken, zonder enige creativiteit. Het is niet voor niks dat met name Mo en Malen ontevreden zijn
Maar Gakpo, Madueke, Götze zijn dat niet. En ik denk dat het bij Malen ook wel meevalt al zou hij liever meer spelen (en terecht). Ik ben zeker geen fan van Schmidt zoals hij het nu doet maar dit hele zaakje kun je niet op Schmidt afschuiven maar dat heeft vooral te maken met de manier waarop Mo zich opstelt. Als hij zo top en in vorm en afgetraind zou zijn als zou moeten dan zou hij ongetwijfeld altijd spelen. Nu is hij vooral vaak ziek, zwak en misselijk en dat word ik onderhand ook van zijn gedrag en zijn zaakwaarnemer. Welke voetballer zegt nou dat hij niet bepaalt waar hij heen gaat maar Raiola?!?! Komop, oogkleppen even afdoen en Mo in dit geval even een schop onder zijn veel te dikke reet geven.
 
Laatst bewerkt:
Nee maar dat zeg ik ook niet.
Het zijn vooral ondoordachte acties van iemand die zijn profcarrière in de knop al
aan het vernietigen is. Geen enkele club zit op iemand te wachten met ondermijnend gedrag.
Ajax had volgens mij geen last van het geweten toen ze Bruno Silva en Suarez binnen hengelde. Over ondermijnend gedrag gesproken toentertijd.
 
Nee maar dat zeg ik ook niet.
Het zijn vooral ondoordachte acties van iemand die zijn profcarrière in de knop al
aan het vernietigen is. Geen enkele club zit op iemand te wachten met ondermijnend gedrag.
Behalve als het het op veld laat zien en doorslaggevend bent zoals bv Romario,Diego,Johan en Messi dan kan je wat gek doen maar Mo tis hemeltergend
 
Na Labyad, Bakkali, Bazoer dacht ik dat PSV er inmiddels wel van geleerd had. Depay scheen in de jeugd ook best een lastige jongen te zijn, maar hij is (mede door goede begeleiding) toch goed terecht gekomen.

Maar ik denk dat er qua begeleiding toch iets mis gaat. Neem bijvoorbeeld Bas Roorda en Mart, de jeugdspelers die wat extra aandacht nodig hebben kijken niet tegen ze op, ze zien hen niet als voorbeeld, er is een generatieverschil en ze nemen dus ook minder snel dingen van hen aan. Toen ik begin dit jaar Mo met Kugel zag trainen, dacht ik dat Kugel misschien wél zo een rol zou kunnen vervullen, maar ik denk dat dit helaas toch niet zo was.

Ik denk dat Afellay dit wel zou hebben, hij is toch meer een voorbeeld en hij lijkt ook beter met de nieuwe generatie te "connecten". Jammer genoeg lijkt de band tussen PSV en Afellay nu minder goed te zijn, waardoor ik dit niet snel zie gebeuren. Maar het lijkt me niet verkeerd om een tweede teammanager/spelersbegeleider aan te stellen die wat jonger is, de jeugd wat beter begrijpt en als voorbeeld kan dienen.

Voor nu zou ik proberen om Mo met Depay te laten praten. Depay heeft ervaring met zo een situatie en ik denk dat zij elkaar goed zouden kunnen begrijpen.
 
Uiteraard heb je daar grotendeels gelijk in maar geen enkele speler is groter dan de club (en clubliefde kennen de meeste spelers al helemaal niet meer), maar de manier waarop Mo dit seizoen bezig is getuigt absoluut niet van een topsport mentaliteit. En of je het nu eens bent met Schmidt of niet hij zal minimaal een gezond arbeidsethos en loyaliteit naar PSV moeten laten zien die dat dikke salaris elke maand op zijn rekening storten. Met de kutinstelling waar hij dit seizoen al dan niet bewust voor opteert vind ik dat Schmidt groot gelijk heeft dat hij die jongen er lekker naast zet. Ik neem aan dat jij op je werk toch ook niet dit soort gedrag vertoont? Anders vlieg je er binnen de kortste keren uit vrees ik.
Wat heeft Mo fout gedaan? De minuutjes die hij in 2021 heeft mogen spelen vond ik hem de beste/een can de beteren. Wat hij op de training doet weten wij allemaal niet
 
Wat heeft Mo fout gedaan? De minuutjes die hij in 2021 heeft mogen spelen vond ik hem de beste/een can de beteren. Wat hij op de training doet weten wij allemaal niet
Te dik aan seizoen begonnen, heeft zelf nb al aangegeven dat hij niet goed bezig was. Daarnaast is hij te vaak ziek zwak en misselijk en laat zijn inzet te wensen over als ik de trainers en media mag geloven. Voldoende lijkt me om niet blindelings achter Mo te staan. Zeker niet gezien het feit dat hij in het verleden al met hetzelfde probleem kampte in de jeugd.
En ja, ik vond hem ook best aardig spelen maar rendement was nihil en hij is het gros van de tijd afwezig door ziekte of blessures. Dat ie niet mocht spelen heeft dus daar mee te maken en niet zozeer met de keuzes van Schmidt volgens mij.
Gaan we het ook vast niet over eens worden. Ik denk dat we allebei het liefst een fitte en gemotiveerde Mo zien in de basis want hij is dan absoluut 1 van de besten bij PSV. Maar het constante gedoe rond hem dit seizoen en alle problemen rondom zijn gedrag en fitheid zeggen mij dat Mo weer een gevalletje Aissati, Bakkali of Labyrat gaat worden. Jammer, dat wel.
 
Wat heeft Mo fout gedaan? De minuutjes die hij in 2021 heeft mogen spelen vond ik hem de beste/een can de beteren. Wat hij op de training doet weten wij allemaal niet
Minuutjes? Hij heeft toch best een aantal keer 75 min of meer gespeeld in 2021. Daar heeft hij slechts 1 assist gemaakt.

Ik ben het met je eens dat er een paar prima wedstrijden tussen zaten. Maar hij was nooit echt beslissend. Zoals bijv. Zahavi dat wel is in 2021. Dus ik vind hem zelfs in 2021 tegenvallen. En de laatste tijd was zijn beste periode van het seizoen. Dat vind ik eigenlijk wel treurig. Want ik dacht dat zijn beste periode meer vergelijkbaar zou zijn aan de beste periode van Madueke. Qua wedstrijden beslissen.
 
Minuutjes? Hij heeft toch best een aantal keer 75 min of meer gespeeld in 2021. Daar heeft hij slechts 1 assist gemaakt.

Ik ben het met je eens dat er een paar prima wedstrijden tussen zaten. Maar hij was nooit echt beslissend. Zoals bijv. Zahavi dat wel is in 2021. Dus ik vind hem zelfs in 2021 tegenvallen. En de laatste tijd was zijn beste periode van het seizoen. Dat vind ik eigenlijk wel treurig. Want ik dacht dat zijn beste periode meer vergelijkbaar zou zijn aan de beste periode van Madueke. Qua wedstrijden beslissen.
1028 minuten voor Mo dit seizoen. Meer dan Mauro, Thomas, Madueke en Götze.

Ow oeps dat is heel het seizoen. Had het stukje 'in 2021' gemist :)
 
Ja en Ziyech, al begon die zichzelf pas op zijn 26ste volwassen te gedragen.

Dat is inmiddels een voetballer met briljante momenten maar tegelijk iemand waarvan ik het helemaal niet erg vind dat hij nooit voor PSV heeft gespeeld hoe goed hij ook is.
 
Dat is inmiddels een voetballer met briljante momenten maar tegelijk iemand waarvan ik het helemaal niet erg vind dat hij nooit voor PSV heeft gespeeld hoe goed hij ook is.
Vind je hem minder dan Mauro en Thomas, die ook geef goal/assists afleverden. Die speelden NL in zijn plaats
 
Dat is inmiddels een voetballer met briljante momenten maar tegelijk iemand waarvan ik het helemaal niet erg vind dat hij nooit voor PSV heeft gespeeld hoe goed hij ook is.
Had hem graag bij PSV gezien. Bijzondere jongen, maar niet per se vervelend of arrogant. Zit nu trouwens vooral op de bank bij Chelsea.
 
Helaas hebben we er zelf allemaal aan meegedaan door deze jongen beter te maken dan hij is. Hij heeft een hele mooie techniek, maar dat laat hij veel te weinig zien in wedstrijden
Vind je hem minder dan Mauro en Thomas, die ook geef goal/assists afleverden. Die speelden NL in zijn plaats
Hebben hetzelfde rendement... Alle drie niet goed genoeg (dit seizoen)
 
Mo zit niet bij de selectie tegen Ajax, lijkt dus een kern van waarheid in al die berichten van gisteren te zitten. Man man man
 
Terug
Bovenaan Onderaan