Moriba die van Barca naar Leipzig ging, komt ook daar niet echt aan spelen toe. 18 jaar en zeer atletisch. Ik denk dat PSV hem zou moeten huren van Leipzig en dat ie in de Eredivisie een zeer goede middenvelder gaat zijn. Overigens komen ze bij Leipzig er ook achter dat ze soms te snel toehappen met hun verdienmodel. Brobby slaagt daar niet maar ook Moriba dus niet. Ben benieuwd of de scouting van PSV ook eens met zulke namen kan komen. De vraag stellen, is …
 
Moriba die van Barca naar Leipzig ging, komt ook daar niet echt aan spelen toe. 18 jaar en zeer atletisch. Ik denk dat PSV hem zou moeten huren van Leipzig en dat ie in de Eredivisie een zeer goede middenvelder gaat zijn. Overigens komen ze bij Leipzig er ook achter dat ze soms te snel toehappen met hun verdienmodel. Brobby slaagt daar niet maar ook Moriba dus niet. Ben benieuwd of de scouting van PSV ook eens met zulke namen kan komen. De vraag stellen, is …


Ga jij hem druiven voeren ;P
 
Ryotaro Araki
Age:19
Height:1,70 m
Citizenship:
Japan
Japan
Position:midfield - Right Midfield
Foot:right
Player agent:CAA Base Ltd
Current club:Kashima Antlers Kashima Antlers
Joined:Feb 1, 2020
Contract expires:Jan 31, 2023


Behendige speler; goed in de kleine ruimte, en behoudt goed het overzicht. Doan staat ook RM, maar ik zie dat deze speler ook wel eens van links komt. Wel 'al' 19, maar van mij mag hij komen.
Je komt wel regelmatige met interessante spelers; altijd leuk om je vondsten te bekijken (Y)
 
PSV zou eens wat meer in Afrika moeten scouten en dan de gescoute spelers aan andere ED teams moeten verhuren. Kan toch niet dat de clubs in Scandinavie/Frankrijk/Belgie wel weten te scouten en voor dikke winst verkopen.

Scouten in Afrika heeft natuurlijk wel twee nadelen tegenover Scandinative/Frankrijk/België. Enerzijds heb je de Africa-cup die afhankelijkheid van die speler met periodes lastig maakt en anderzijds heb je het minimale salaris (150% van gemiddelde salaris in de eredivisie) wat je dient uit te keren.

Huurconstructies voor 19-jarige spelers lijkt me niet optimaal. Je investeert speeltijd in een speler die uiteindelijk weg gaat waardoor je zeker bij een speler van die leeftijd wellicht neit de vruchten kan plukken. Nu moet je al kijken voor het aantrekken van een middenvelder en huurperiodes enkel gebruiken om op de korte termijn kwaliteitsproblemen op te lossen of als overbrugging van een jeugdspeler die nog één seizoen nodig heeft om echt door te breken.
 
Ik bedoel hoe de clubs uit die landen het wel lukt daar spelers te vinden. Spelers uit Amerika (Sealy & Ledezma) kosten net zoveel. En de afrika cup word normaal inmiddels gewoon zomers gehouden. Voor het verhuur valt altijd anders nog wel een club in een van die andere landen te vinden.
Ik vind het een goed plan. Ik wil er wel gaan scouten. Ooit eens in Gabon geweest. Dat smaakte wel naar meer. Prachtig daar. Dus doe maar een ticket en een huurauto en ik kom terug met 2 Pogba's, 1 Onana, 1 Touré en een Kalusha.
 
Volgend jaar wel beschikbaar voor evt huur.

Pape Matar Sarr
Date of birth: Sep 14, 2002
Place of birth: Thiaroye
Senegal

Age: 19
Height: 1,84 m
Citizenship:
Senegal
Senegal
Position: midfield - Defensive Midfield
Foot: right
Current club: FC Metz FC Metz
Joined: Aug 28, 2021
Contract expires: Jun 30, 2022
On loan from: Tottenham Hotspur
Contract there expires: Jun 30, 2026


PSV zou eens wat meer in Afrika moeten scouten en dan de gescoute spelers aan andere ED teams moeten verhuren. Kan toch niet dat de clubs in Scandinavie/Frankrijk/Belgie wel weten te scouten en voor dikke winst verkopen.
PSV heeft gewoon te weinig scouts. Dat is al heel lang een probleem. Een paar oude scouts en een anderhalve man en een Vennegoor of Hesselink.
 
Laatst bewerkt:
Wie is het meest ongeschikt, Vennegoor of Hesselink?
Ik weet niet of hij geschikt of ongeschikt is. Feit is dat we al jaren het contact wat Piet Visser had opgebouwd met Zuid Amerika, Africa en de clubs in Utrecht waaronder Elinkwijk, volledig kwijt zijn. Piet Visser had niet altijd bingo’s maar hij zorgde iig voor de warme contacten in die landen en steden. Na hem hebben we nooit meer een superscout gehad en zijn netwerk binnen PSV werd ten tijde van de bezuinigingen genegeerd en eigenlijk weggejaagd. Ik ben niet tegen veranderingen en andere organisatie structureren enz. Maar de verandering moet de opgebouwde zaken niet eerst afbreken en vervolgens daar niets meer aan doen. Heb het al eerder gezegd: Ajax heeft juist de super scouts van veel teams weggekaapt zelfs die van Anderlecht, dit jaar nog. Wij zouden bijv als eerste Arnesen moeten terughalen. En via hem wat meer internationaal georiënteerde scouts binnen halen plus misschien een andere directeur. Hij haalt nu bij Feyenoord iemand binnen die de hele Amerikaanse markt heel goed kent. Ook commercieel gezien zijn dit soort markten en die in Azië erg interessant. PSV is bijv in Brazilië nog altijd een grotere naam dan Ajax. Dat gegeven gaat men niet uitbuiten, sterker nog, we hebben Brazilië gewoon links laten liggen kwa scouting.
 
Ik weet niet of hij geschikt of ongeschikt is. Feit is dat we al jaren het contact wat Piet Visser had opgebouwd met Zuid Amerika, Africa en de clubs in Utrecht waaronder Elinkwijk, volledig kwijt zijn. Piet Visser had niet altijd bingo’s maar hij zorgde iig voor de warme contacten in die landen en steden. Na hem hebben we nooit meer een superscout gehad en zijn netwerk binnen PSV werd ten tijde van de bezuinigingen genegeerd en eigenlijk weggejaagd. Ik ben niet tegen veranderingen en andere organisatie structureren enz. Maar de verandering moet de opgebouwde zaken niet eerst afbreken en vervolgens daar niets meer aan doen. Heb het al eerder gezegd: Ajax heeft juist de super scouts van veel teams weggekaapt zelfs die van Anderlecht, dit jaar nog. Wij zouden bijv als eerste Arnesen moeten terughalen. En via hem wat meer internationaal georiënteerde scouts binnen halen plus misschien een andere directeur. Hij haalt nu bij Feyenoord iemand binnen die de hele Amerikaanse markt heel goed kent. Ook commercieel gezien zijn dit soort markten en die in Azië erg interessant. PSV is bijv in Brazilië nog altijd een grotere naam dan Ajax. Dat gegeven gaat men niet uitbuiten, sterker nog, we hebben Brazilië gewoon links laten liggen kwa scouting.
Als wij nou eens samen met Der Muzikant en BlackMamba een onafhankelijk scoutingapparaat worden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan