Matteo Dams (V)

Ik wil echt geen hetze voeren maar van deze man moeten we afscheid nemen ipv verlengen. Dest keus 1, Mauro keus 2 op linksback moet het zijn. Centraal is zelfs Obispo beter vanwege z’n fysiek. Kan iemand mij uitleggen wat ze zien in deze jongen behalve inzet? Want ik merk dat de commentatoren vaak positief zijn tijdens een wedstrijd. Maar hij is klein, technisch zwak, verdedigend niet stabiel, vooral een druktemaker… ik vind hem niet beter dan een Gaaei ofzo en die kan nog van afstand schieten

Ik wil echt geen hetze voeren maar van deze man moeten we afscheid nemen ipv verlengen. Dest keus 1, Mauro keus 2 op linksback moet het zijn. Centraal is zelfs Obispo beter vanwege z’n fysiek. Kan iemand mij uitleggen wat ze zien in deze jongen behalve inzet? Want ik merk dat de commentatoren vaak positief zijn tijdens een wedstrijd. Maar hij is klein, technisch zwak, verdedigend niet stabiel, vooral een druktemaker… ik vind hem niet beter dan een Gaaei ofzo en die kan nog van afstand schieten
Blijkbaar 1.84 m klein.....?????

Hij kwam verrassend voor de dag aan het begin van het seizoen. En dat kwam goed van pas. Ik vind ook dat PSV zich daardoor in de luren laat leggen.

Dams als centrale verdediger...nightmare fuel :eek:

Ja sorry ik ben 186 maar dat is klein tenzij je kan passen als boscagli
Dams niet goed genoeg oké daar kan ik in komen terwijl dat misschien wat vroeg is met zijn leeftijd. Hij is absoluut op dit moment niet goed genoeg voor PSV1 en het ging te snel.

Dit poste PSVinside na zijn optreding tegen Sporting:

"Matteo Dams staat bekend om zijn sterke linkerbeen en zijn vermogen als centrale verdediger. Hij combineert fysiek spel met een goed overzicht en tactisch inzicht."

Niet goed genoeg vanwege zijn lengte?

Zelfs in de Premier League dat een fysiek
imago heeft is 1.84 of 1.83 de gemiddelde lengte.
Na hele databases van Fifa, en data sets voor de lol jaren lang te hebben doorgenomen, + de vele voorbeelden van verdedigers die we allemaal kennen zoals Puyol en Hector Moreno, en
mijn eigen ervaring in het amateurvoetbal is dat echt niet te kort voor een verdediger, voor een back is dat zelfs lang.
Ja als we gaan vergelijken met de gemiddelde Nederlander als niet voetballer is hij is misschien 3, 2, 1 cm langer of precies gemiddeld.
Fysiek gezien kan hij zelfs van pas komen met zijn snelheid.

Het lijkt net alsof ik voor Dams pleit als echte topper, dat is niet zo.
Dams komt veel te kort, maar het laatste waar dat aan zou liggen is zijn lengte.

Dams niet goed genoeg oké daar kan ik in komen terwijl dat misschien wat vroeg is met zijn leeftijd. Hij is absoluut op dit moment niet goed genoeg voor PSV1 en het ging te snel.

"Matteo Dams staat bekend om zijn sterke linkerbeen en zijn vermogen als centrale verdediger. Hij combineert fysiek spel met een goed overzicht en tactisch inzicht."

Na hele databases van Fifa, en data sets voor de lol jaren lang te hebben doorgenomen, + de vele voorbeelden van verdedigers die we allemaal kennen zoals Puyol en Hector Moreno, en
mijn eigen ervaring in het amateurvoetbal is dat echt niet te kort voor een verdediger, voor een back is dat zelfs lang.
Ja als we gaan vergelijken met de gemiddelde Nederlander als niet voetballer is hij is misschien 3, 2, 1 cm langer of precies gemiddeld.

Dams komt veel te kort, maar het laatste waar dat aan zou liggen is zijn lengte.
nuchtere repliek (Y)(Y)

Sorry, maar als je Dams meer dan dit seizoen volgt weet je in ieder geval zeker dat zijn fysiek iets is waar hij niet om bekend staat. Die werd vorig seizoen op alle mogelijke manieren omver gelopen als centrale verdediger in de KKD. Zijn passing was het enige wat hem enigzins overeind hield.

Hij is nog jong, dus hij zou best nog een stuk sterker/dominanter in duels kunnen worden maar hij is echt totaal ongeschikt als centrale verdediger.

En snelheid, was het niet tegen Brest dat hij er constant uit werd gelopen door de buitenspeler?

Ik moet het nog zien, wie weet zet hij nog ene paar stappen. Hij doet het iig beter dan verwacht, maar mijn verwachtingen waren niet vreselijk hoor (lees: vreselijk laag).

Maar goed, anderen zeiden dit ook over Teze of zelfs Boscagli. Then again, er werd ook meer verwacht van Marcellis, Antonisse of Obispo.

Sorry, maar als je Dams meer dan dit seizoen volgt weet je in ieder geval zeker dat zijn fysiek iets is waar hij niet om bekend staat. Die werd vorig seizoen op alle mogelijke manieren omver gelopen als centrale verdediger in de KKD. Zijn passing was het enige wat hem enigzins overeind hield.

Hij is nog jong, dus hij zou best nog een stuk sterker/dominanter in duels kunnen worden maar hij is echt totaal ongeschikt als centrale verdediger.

En snelheid, was het niet tegen Brest dat hij er constant uit werd gelopen door de buitenspeler?
Snelheid is 1 ding. Het gaat me echt vooral om de 1.84 meter, zou te kort zijn.
Heb je mijn disclaimer onderaan het bericht niet gelezen?

Het ene artikel wat ik net poste had het over fysiek, hier nog een artikel
Het kan goed dat je er tegen Brest uitgelopen wordt en in andere wedstrijden ook. Sontje Hansen van Nec was behoorlijk snel en is een periode heel traag geweest hoorde ik, hoe het nu is weet ik niet. Ook in het fifa spelletje heeft Dams een gemiddelde snelheid. Het is maar een spelletje.
Maar zouden ze het allemaal mis hebben of heeft hij snelheid laten zien op bepaalde momenten en zit er voor deze eigenschap potentie in?
Een speler kan door omstandigheden, training wijze zijn potentie tijdelijk niet balen of nooit behalen.
Ik weet nog dat hij in de CL verkeerd stond en verkeerd dekte en raar draaide, waar een ander al gestart was met sprinten. Weet niet of dit tegen Brest was.
Dams ken ik niet goed genoeg. Maar als hij een paar keer snelheid heeft laten zien, dan zit er snelheid in. Bij Blind bijvoorbeeld heeft dit er nooit in gezeten. Maar ik heb Dams niet op de voet gevolgd dus hoe het met deze eigenschap exact zit weet ik niet. En ik wil hiermee ook niet zeggen dat we die snelheid er uit kunnen halen.

Nogmaals we zoomen nu in op snelheid, maar dat is 1 ding. En belangrijk, ik vind Dams helemaal niet goed genoeg, maar misschien kan dat nog komen.

Terug
Bovenaan Onderaan