Mikasa
Internationale Legende
Dams verlengt zijn contract. Ik moet het nog zien.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Let op: This feature may not be available in some browsers.
Klein mannetje idd.Leuk, maar ik zit toch vooral op de verlenging van Mauro te wachten.
Blijkbaar 1.84 m klein.....?????Ik wil echt geen hetze voeren maar van deze man moeten we afscheid nemen ipv verlengen. Dest keus 1, Mauro keus 2 op linksback moet het zijn. Centraal is zelfs Obispo beter vanwege z’n fysiek. Kan iemand mij uitleggen wat ze zien in deze jongen behalve inzet? Want ik merk dat de commentatoren vaak positief zijn tijdens een wedstrijd. Maar hij is klein, technisch zwak, verdedigend niet stabiel, vooral een druktemaker… ik vind hem niet beter dan een Gaaei ofzo en die kan nog van afstand schieten
Ja sorry ik ben 186 maar dat is klein tenzij je kan passen als boscagliBlijkbaar 1.84 m klein.....?????
Hij kwam verrassend voor de dag aan het begin van het seizoen. En dat kwam goed van pas. Ik vind ook dat PSV zich daardoor in de luren laat leggen.Ik wil echt geen hetze voeren maar van deze man moeten we afscheid nemen ipv verlengen. Dest keus 1, Mauro keus 2 op linksback moet het zijn. Centraal is zelfs Obispo beter vanwege z’n fysiek. Kan iemand mij uitleggen wat ze zien in deze jongen behalve inzet? Want ik merk dat de commentatoren vaak positief zijn tijdens een wedstrijd. Maar hij is klein, technisch zwak, verdedigend niet stabiel, vooral een druktemaker… ik vind hem niet beter dan een Gaaei ofzo en die kan nog van afstand schieten
Ja sorry ik ben 186 maar dat is klein tenzij je kan passen als boscagli
Dams als centrale verdediger...nightmare fuelIk wil echt geen hetze voeren maar van deze man moeten we afscheid nemen ipv verlengen. Dest keus 1, Mauro keus 2 op linksback moet het zijn. Centraal is zelfs Obispo beter vanwege z’n fysiek. Kan iemand mij uitleggen wat ze zien in deze jongen behalve inzet? Want ik merk dat de commentatoren vaak positief zijn tijdens een wedstrijd. Maar hij is klein, technisch zwak, verdedigend niet stabiel, vooral een druktemaker… ik vind hem niet beter dan een Gaaei ofzo en die kan nog van afstand schieten
dan moeten we alles wat min 184 m afvoeren als te kleinJa sorry ik ben 186 maar dat is klein tenzij je kan passen als boscagli
Dams niet goed genoeg oké daar kan ik in komen terwijl dat misschien wat vroeg is met zijn leeftijd. Hij is absoluut op dit moment niet goed genoeg voor PSV1 en het ging te snel.Ja sorry ik ben 186 maar dat is klein tenzij je kan passen als boscagli
nuchtere repliekDams niet goed genoeg oké daar kan ik in komen terwijl dat misschien wat vroeg is met zijn leeftijd. Hij is absoluut op dit moment niet goed genoeg voor PSV1 en het ging te snel.
Dit poste PSVinside na zijn optreding tegen Sporting:
"Matteo Dams staat bekend om zijn sterke linkerbeen en zijn vermogen als centrale verdediger. Hij combineert fysiek spel met een goed overzicht en tactisch inzicht."
Niet goed genoeg vanwege zijn lengte?
Zelfs in de Premier League dat een fysiek
imago heeft is 1.84 of 1.83 de gemiddelde lengte.
Na hele databases van Fifa, en data sets voor de lol jaren lang te hebben doorgenomen, + de vele voorbeelden van verdedigers die we allemaal kennen zoals Puyol en Hector Moreno, en
mijn eigen ervaring in het amateurvoetbal is dat echt niet te kort voor een verdediger, voor een back is dat zelfs lang.
Ja als we gaan vergelijken met de gemiddelde Nederlander als niet voetballer is hij is misschien 3, 2, 1 cm langer of precies gemiddeld.
Fysiek gezien kan hij zelfs van pas komen met zijn snelheid.
Het lijkt net alsof ik voor Dams pleit als echte topper, dat is niet zo.
Dams komt veel te kort, maar het laatste waar dat aan zou liggen is zijn lengte.
Dams niet goed genoeg oké daar kan ik in komen terwijl dat misschien wat vroeg is met zijn leeftijd. Hij is absoluut op dit moment niet goed genoeg voor PSV1 en het ging te snel.
Dit poste PSVinside na zijn optreding tegen Sporting:
"Matteo Dams staat bekend om zijn sterke linkerbeen en zijn vermogen als centrale verdediger. Hij combineert fysiek spel met een goed overzicht en tactisch inzicht."
Niet goed genoeg vanwege zijn lengte?
Zelfs in de Premier League dat een fysiek
imago heeft is 1.84 of 1.83 de gemiddelde lengte.
Na hele databases van Fifa, en data sets voor de lol jaren lang te hebben doorgenomen, + de vele voorbeelden van verdedigers die we allemaal kennen zoals Puyol en Hector Moreno, en
mijn eigen ervaring in het amateurvoetbal is dat echt niet te kort voor een verdediger, voor een back is dat zelfs lang.
Ja als we gaan vergelijken met de gemiddelde Nederlander als niet voetballer is hij is misschien 3, 2, 1 cm langer of precies gemiddeld.
Fysiek gezien kan hij zelfs van pas komen met zijn snelheid.
Het lijkt net alsof ik voor Dams pleit als echte topper, dat is niet zo.
Dams komt veel te kort, maar het laatste waar dat aan zou liggen is zijn lengte.
Snelheid is 1 ding. Het gaat me echt vooral om de 1.84 meter, zou te kort zijn.Sorry, maar als je Dams meer dan dit seizoen volgt weet je in ieder geval zeker dat zijn fysiek iets is waar hij niet om bekend staat. Die werd vorig seizoen op alle mogelijke manieren omver gelopen als centrale verdediger in de KKD. Zijn passing was het enige wat hem enigzins overeind hield.
Hij is nog jong, dus hij zou best nog een stuk sterker/dominanter in duels kunnen worden maar hij is echt totaal ongeschikt als centrale verdediger.
En snelheid, was het niet tegen Brest dat hij er constant uit werd gelopen door de buitenspeler?
Ja… daar krijg ik ook rillingen van. Denk aan zo’n opstelling:Dams als centrale verdediger...nightmare fuel
Ja… daar krijg ik ook rillingen van. Denk aan zo’n opstelling:
Drommel
Manolev - Derijck - Dams - Behich
Maher - Ramselaar - Hendrix
Narsingh - Mitroglu - Locadia
slaaplekker rednas!
Yikes.Ja… daar krijg ik ook rillingen van. Denk aan zo’n opstelling:
Drommel
Manolev - Derijck - Dams - Behich
Maher - Ramselaar - Hendrix
Narsingh - Mitroglu - Locadia
slaaplekker rednas!
Yikes.
Toch voelt Locadia en in mindere mate Hendrix out of place. Die hebben toch wel goeie tijden gekend.
Narsingh was geen top, maar ook geen flop.Maher was ook niet verschrikkelijk, die had m.i. vooral zijn aankoopprijs en de verwachtingen tegen.