Matteo Dams (V)

Ik zeik niet ik geef m’n mening.
Een TD is verantwoordelijk om potentie in te schatten en daarop te reageren. Dus als een speler explodeert en een aflopen contract heeft is dit dus te laat.
De speler bakte er vorig seizoen weinig van in de KKD. Hadden ze toen zijn contract al verlengt was het halve forum over de zeik want hij kan niks. Hij is nu boven komen drijven, dus nu slaan we toe.

De speler bakte er vorig seizoen weinig van in de KKD. Hadden ze toen zijn contract al verlengt was het halve forum over de zeik want hij kan niks. Hij is nu boven komen drijven, dus nu slaan we toe.
Laten we hopen dat hij een PSV hart heeft en blijft en niet (al) zwicht voor het grote geld.

Een verschil van inzicht, dat noem ik geen zeiken. Overigens ben ik van mening dat PSV niet te laat is want hij komt inderdaad nu pas echt bovendrijven.

Laten we hopen dat hij een PSV hart heeft en blijft en niet (al) zwicht voor het grote geld.
Als hij nu vertrekt voor het grote geld (en dat grote geld zal ook wel meevallen hoor) dan flopt hij. Die kans acht ik zeer groot. Net en tegen de verwachtingen doorgebroken bij de club waar hij praktisch is opgegroeid. Dan nu gelijk naar een andere omgeving gaan waar je een nummertje bent kan haast niet goed gaan.

Het is wel bijzonder dat het zo lang duurt. Een maand geleden gaf hij zelf aan te hopen er snel uit te komen..
Misschien toch ook de boot wat afhouden. Het zou zomaar kunnen dat hij zijn basisplek verliest als het middenveld weer voller wordt. Dan komt Mauro wellicht op links te spelen en Karsdorp op rechts. Karsdorp naar de bank en Mauro op rechts kan natuurlijk ook. Echter keert Dest na de winterstop ook weer ergens terug. Misschien wil hij bepaalde garanties op (het behouden van) speeltijd.

Misschien toch ook de boot wat afhouden. Het zou zomaar kunnen dat hij zijn basisplek verliest als het middenveld weer voller wordt. Dan komt Mauro wellicht op links te spelen en Karsdorp op rechts. Karsdorp naar de bank en Mauro op rechts kan natuurlijk ook. Echter keert Dest na de winterstop ook weer ergens terug. Misschien wil hij bepaalde garanties op (het behouden van) speeltijd.
Of PSV twijfelt. Maakt ook geen super indruk meer.

Of PSV twijfelt. Maakt ook geen super indruk meer.
Zou ook heel goed kunnen. Staat nu nog voor weinig op de loonlijst, en eerlijk gezegd vind ik hem ook niet heel bijzonder. Denk zelf dat PSV hem wel wilt behouden, maar voor de breedte. PSV zal voor de basis hoger mikken. Denk dat het voor Dams niet oninteressant is om zijn contract af te laten lopen en dan over te stappen naar een Utrecht, Twente of een Belgische club. Bij PSV zie ik hem op lange termijn niet slagen. Aanvallend brengt hij eigenlijk nagenoeg niets en verdedigend heb ik ook mijn twijfels. Natuurlijk, hij is nog jong en kan zich nog wel ontwikkelen, maar ik zie geen bovengemiddeld talent. Hardwerkende speler, maar te veel manko's die er niet zo een twee drie uit gaan. En die gaat hij ook niet verder ontwikkelen als hij bij de terugkeer van Dest weer op de bank terecht komt. Hij geeft mij een beetje Sadilek vibes. Dat was ook een prima prof die hard werkte en er zeker verdedigend ook vol voor ging, maar was na zijn eigen wittebroodsweken ook foutgevoelig en droeg aanvallend te weinig bij.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan