Matteo Dams (V)

Nou.... Wanneer je Dams voor 10 miljoen binnenhaalt, dan mis je mijn inziens inderdaad wel aardig wat begrip voor voetbal hoor
Oh en al die belachelijke transfers in Europa waarbij Chelsea en City jongens van 15 jaar weghalen bij Ajax en PSv en hen 2 miljoen per jaar bieden is wel allemaal doordacht?? Dan doen ze het in “die regio” het toch veel beter met het aantrekken van een speler die iig 6 maanden in PSV1 heeft gespeeld.
En bovendien heb ik het niet over die club of Saudi Arabië maar er werd gesproken over een regio… Nou dan ken je die regio niet echt.

Topic geopend, 3 september
Speler weg voor miljoenenbedrag eind januari.

Kan dus in 5 maanden naar historie worden overgeheveld, das rap, en zeker voor een niet gehuurde speler.
Misschien wel een record? Heeft PSV ooit een niet-huur speler gehad die binnen een korter tijdsbestek van promotie naar A-selectie/aankoop voor de A-selectie naar de uitgang ging?

Guy Francois. Mannen als Antenor kennen hem wel. Misschien wel de eerste Belg die voor PSV speelde?
Ben jij Jos Smets vergeten die van 1915 tot 1917 voor onze mooie club speelde :mad: :ROFL: :maniac:

Voor Gy hebben we enkele Belgen gehad, waarvan 3 in de beginperiode en slechts 1 ten tijde van betaald voetbal, maar ook dat was van 1970 tot 1972, dat we dat hier veelal niet weten is niet raar. Grote vraag is hoeveel van die 4 Anternor kan noemen.

Laatst bewerkt:
Ben jij Jos Smets vergeten die van 1915 tot 1917 voor onze mooie club speelde :mad: :ROFL: :maniac:

Voor Gy hebben we enkele Belgen gehad, waarvan 3 in de beginperiode en slechts 1 ten tijde van betaalt voetbal, maar ook dat was van 1970 tot 1972, dat we dat hier veelal niet weten is niet raar. Grote vraag is hoeveel van die 4 Anternor kan noemen.
Ik was Jos Smets even vergeten, maar volgens mij was Antenor er bij toen hij debuteerde. Hij heeft zijn opa nog gekend. :-)

Oh en al die belachelijke transfers in Europa waarbij Chelsea en City jongens van 15 jaar weghalen bij Ajax en PSv en hen 2 miljoen per jaar bieden is wel allemaal doordacht?? Dan doen ze het in “die regio” het toch veel beter met het aantrekken van een speler die iig 6 maanden in PSV1 heeft gespeeld.
En bovendien heb ik het niet over die club of Saudi Arabië maar er werd gesproken over een regio… Nou dan ken je die regio niet echt.
Misschien had je het gemist maar City is in handen van een land uit die regio😉

Verder maak ik maar een grapje over de scouting daar meer niet. Moet ik daar de regio voor kennen of mag dat ook zonder er te zijn geweest?

• Leuk
Reactions: IPF

Voor Gy hebben we enkele Belgen gehad, waarvan 3 in de beginperiode en slechts 1 ten tijde van betaald voetbal, maar ook dat was van 1970 tot 1972, dat we dat hier veelal niet weten is niet raar. Grote vraag is hoeveel van die 4 Anternor kan noemen.
Volgens mijn lange termijn geheugen was Johan Devrindt de eerste Belg die ik bij PSV heb zien spelen.
Hij scoorde het enige uitdoelpunt bij Gottwaldov waardoor het vlak voor tijd 2-1 werd en we thuis via een 1-0 (Wietze Veenstra) een smadelijke afgang tegen een onbekend ploegje wisten te voorkomen.
Ook herinner ik me een prachtige kopgoal van hem tegen Steaua Boekarest (4-0) ergens rond 1970 denk ik.
Ik was Jos Smets even vergeten, maar volgens mij was Antenor er bij toen hij debuteerde. Hij heeft zijn opa nog gekend. :-)
Ik ken noch Jo Smets noch zijn opa. Wel die van mij die mij altijd plaagde als PSV in de Galgenwaard van DOS had verloren. Was gelukkig maar zelden. ;)

Verder maak ik maar een grapje over de scouting daar meer niet. Moet ik daar de regio voor kennen of mag dat ook zonder er te zijn geweest?
Het zijn ook altijd racisten die zeggen dat het een grapje was wanneer ze aangesproken worden op een racistische opmerking..

Nou zeg of denk ik zeker niet dat je een racist bent, maar ik snap IPF zijn punt wel. Ik proef ook wel een beetje een superioriteitsgevoel. Niet alleen bij jou trouwens, dit superioriteitsgevoel is wel bij minimaal 90% van de Europese voetbalkijkers aanwezig.
Dams die naar Saudi Arabië gaat:FP:
Memphis die naar Brazilië gaat:FP:
En zo zijn er meer voorbeelden. Een stap naar buiten Europa = einde carrière.

Als je Dams aantrekt voor 10M ben je gelijk dom en weet je niks van voetbal? Zullen we ook even inzoomen naar alle belachelijke transfers van PSV? De Baumgartls en Brumas bijvoorbeeld.. 10M hebben wij precies betaald voor Baumgartl en eerlijk gezegd, zie ik het als best realistisch dat Dams in zijn nog hopelijk lange carrière dat niveau op z'n minst kan evenaren.

In Saudi-Arabië hebben ze nou eenmaal genoeg geld dus 10M voor hun voelt ongeveer als 1M aan voor ons :shrug: Dus is het een koopje voor hun. Misschien is het plan daar om het even op een ander boeg gooien. Een goedkoop talent proberen te kneden i.p.v. een fortuin te geven voor een al geariveerde speler. Kunnen ze misschien kijken hoe goed zij potenties van spelers kunnen waarmaken. Weet ik veel, ik zeg ook maar wat. Er kunnen zoveel redenen achter zitten, maar we kunnen die niet weten. Punt is dat ik niet gelijk denk dat ze daar idioten zijn omdat ze dit doen.

Je twee vragen hebben weinig met elkaar te maken en staan los van elkaar. Ik ben ook nog nooit in Afrika geweest maar verdiep me wel eerst in het Afrikaanse voetbal voordat ik onzin uitkraam over “die regio” die er wel of niet iets van snapt.

Je twee vragen hebben weinig met elkaar te maken en staan los van elkaar. Ik ben ook nog nooit in Afrika geweest maar verdiep me wel eerst in het Afrikaanse voetbal voordat ik onzin uitkraam over “die regio” die er wel of niet iets van snapt.
Hahaha jullie kunnen lullen als brugman maar het transfer beleid aldaar is gewoon politiek gedreven. Dit heeft niks met het talent van Dams te maken en alles met geld en macht. Je hoeft echt niet de cultuur te kennen of in het land zijn geweest om dat te snappen.

• Facepalm
Dams die naar Saudi Arabië gaat:FP:
Memphis die naar Brazilië gaat:FP:
En zo zijn er meer voorbeelden. Een stap naar buiten Europa = einde carrière.

Voetbalniveau in KSA is natuurlijk vele malen lager dan in Europa, daar hoef je niet over te discusieren. Of het land wel of geen liefhebber is van voetbal is een heel ander vraagstuk.

Voetballen in Brazilie, is ook gewoon een gigantische stap achteruit in niveau. Laten we niet doen alsof de top 4 competities in Europa niet vele malen hoger aangeschreven zijn dan de rest.

Dit hoef je niet te combineren met denigerende woorden.

• Leuk
Terug
Bovenaan Onderaan