Matteo Dams (V)

Het is geen beleid, maar goud dat die jongen zijn kans pakt en laat zien wat hij kan. Jongensboek verhaal en wie weet kan hij nog wat betekenen voor ons

Geef ze gerust een kans, en beoordeel naast hun spel ook vooral hun leergierigheid, hun communicatie met teamgenoten en hun inzet in zowel de duels als tijdens de trainingen met het eerste. Dat er n steek valt af en toe is iets wat je dan op de koop moet toenemen maar met deze selectie en speelstijl kom je er in t gros van de wedstrijden mee weg denk ik. Voor Dams vond ik het een zeer veelbelovende seizoenstart maar pas na een inzet of 5 zal blijken of het dit seizoen loont om door te schuiven.

Opmerkelijk; dit jaar (mei) een verlenging van 1 jaar gegeven (‘25). Ben benieuwd in hoeverre hij deze zomer gegroeid is qua spel, robpsv11 hoe schatte jij zijn kwaliteiten in voor promotie naar het eerste? Had hij n geweldig voorseizoen/ottencup of kwam deze voor jou ook onverwacht?

Geef ze gerust een kans, en beoordeel naast hun spel ook vooral hun leergierigheid, hun communicatie met teamgenoten en hun inzet in zowel de duels als tijdens de trainingen met het eerste. Dat er n steek valt af en toe is iets wat je dan op de koop moet toenemen maar met deze selectie en speelstijl kom je er in t gros van de wedstrijden mee weg denk ik. Voor Dams vond ik het een zeer veelbelovende seizoenstart maar pas na een inzet of 5 zal blijken of het dit seizoen loont om door te schuiven.

Opmerkelijk; dit jaar (mei) een verlenging van 1 jaar gegeven (‘25). Ben benieuwd in hoeverre hij deze zomer gegroeid is qua spel, robpsv11 hoe schatte jij zijn kwaliteiten in voor promotie naar het eerste? Had hij n geweldig voorseizoen/ottencup of kwam deze voor jou ook onverwacht?

Ik klink misschien alsof ik veel verstand heb, maar voor de jeugd moet je even peilen bij de mensen die dat veel volgen. Ik heb namelijk geen enkel idee aangezien ik de jeugd niet echt volg :maniac:

Volgens mij had men niet hoge verwachtingen van Dams omdat hij vorig jaar in de meest gepasseerde verdediging van de KKD zat. Maar tot nu toe vind ik hem in PSV 1 niet slecht. Behalve dan een oefenpot tegen FC Eindhoven, daar was hij wel erg matig.

Volgens mij had men niet hoge verwachtingen van Dams omdat hij vorig jaar in de meest gepasseerde verdediging van de KKD zat. Maar tot nu toe vind ik hem in PSV 1 niet slecht. Behalve dan een oefenpot tegen FC Eindhoven, daar was hij wel erg matig.
Als tegengoals “leermomenten” zijn dan heeft ie wellicht flink bijgeleerd vorig seizoen? ;)

#teamhalfvol

Het blijft lastig. Rosario viel ook niet altijd op in Jong, en die heeft nog wel leuk gespeeld bij ons. Saibari idem. Soms maken spelers onverwacht of plotseling een enorme stap.

Natuurlijk zegt Bosz dat hij vertrouwen in hem heeft - waarom zou je anders zeggen - maar als hij intern aangeeft écht vertrouwen in Dams te hebben, dan heb ik dat ook.

Ik vond Dams eigenlijk wel prima spelen, de keren dat hij in het eerste meedeed.
Iig een echte verdediger, die met een verdedigende mindset speelt. Niet een omgeturnde aanvaller. Op dezelfde manier waarom ik vorig jaar Ramalho soms een verademing vond.

Hij en Obispo mogen gaan uitvechten wie de 1e man achter Boscagli wordt. Tenzij we dan met Flamingo / Nagalo gaan spelen.

Zit nog niet officieel bij PSV 1, maar ik gok dat hij nog wel vaker voorbij gaat komen dit seizoen. Dus daarom alvast zijn eigen topic, om te beginnen met een compilatie van afgelopen wedstrijd:

Wanneer dit een hoogtepuntenfilmpje van een speler van een andere club was geweest zou men zeggen halen die gozer. Verstandig dat hij speelt en niet PvA. We hebben 8 topspelers dus moet zo een speler in te passen zijn. Wanneer het nu niet kan dan kan je de jeugdopleiding wel opzeggen.

Wanneer dit een hoogtepuntenfilmpje van een speler van een andere club was geweest zou men zeggen halen die gozer. Verstandig dat hij speelt en niet PvA. We hebben 8 topspelers dus moet zo een speler in te passen zijn. Wanneer het nu niet kan dan kan je de jeugdopleiding wel opzeggen.

Dan had men hopelijk gezegd laten we meer dan 1 wedstrijd bekijken, want van Bruma kan je ook wel zo´n filmpje maken.

Ik heb het ook in het wedstrijdtopic gezegd maar hij speelde een goede pot tegen GAE. Laten we daarbij niet vergeten dat we echt een bizar makkelijk speelschema hebben gehad. Dit GAE-team enorm zwak presteert, ook in de potjes waarin Dams in mocht vallen speelden we tegen de nummers 16, 17 én 18. Daarnaast stond hij zondag als linksbuiten, waarin hij goed verdedigde maar dat ook wel echt z'n enige taak was, ballen afpakken en inleveren bij iemand die wel kan voetballen. Dat is allemaal niet erg als hij het goed doet, maar ik moet het nog maar zien wanneer hij straks tegen de betere buitenspelers en spitsen speelt. Want vorig seizoen toonde hij aan dat hij snelle spelers moet laten lopen en fysieke duels van sterke spitsen verliest. Het is niet voor niets dat PSV deze zomer maar voor 1 jaar zijn contract verlengde. Maar goed, ik hoop dat hij dit vast houdt en een enorme verrassing wordt. Maar ik denk dat hij als centrale verdediger enorm te kort komt, en als vleugelverdediger aanvallend niet goed genoeg is voor PSV.

Goede teksten van Dams, blijf kritisch, blijf leren.

Terug
Bovenaan Onderaan